همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

احمدی‌نژاد، ول‌کن مملکت نیست!

روزنامه قانون: هنوز یک سال به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است ولی این روز‌ها شاهد تحرکات انتخاباتی از گوشه و کنار عالم سیاست هستیم. هر روز که به انتخابات نزدیک می‌شویم حضور کاندیدا‌هایی که خواهان نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان هستند، در رسانه‌ها و اخبار افزایش می‌یابد. نمایندگان بازمانده از مجلس نهم، وزرای دولت‌های گذشته، حتی نمایندگان فعلی قوه مقننه و رئیس‌جمهور سابق کشور تلاش دارند تا هر روز تیتری از رسانه‌ها را به خود اختصاص دهند تا از ذهن مردم پاک نشوند و در روز موعود رایی به نفع خود جمع آوری کنند. در بین تمام تحرک‌های سیاسی و خبری، این روز‌ها فعال شدن تیم رئیس‌دولت نهم و دهم بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. او که به تازگی سیاه پوش فوت مادرش شده به بهانه حضور در مراسم ختم والده اش، سفرهای انتخاباتی خود را از تبریز و قم آغاز کرده و احتمال دارد به اراک هم برود.  

حرکت با چراغ خاموش

حامیان احمدی‌نژاد که مدتی است به صورت خاموش در حال فعالیت هستند، اقدامات تازه‌ای را به منظور ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌اند. برخی اطرافیان احمدی نژاد که هسته اصلی این فعالیت‌ها را تشکیل داده‌اند، با برگزاری جلسات متعدد طرح‌های مختلفی را در راستای جذب عناصر و معرفی برای تصدی کرسی‌های مجلس تهیه کرده‌اند. این جریان تاکتیک‌های مختلفی را برای حضور همه‌جانبه در انتخابات آینده‌ مجلس برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این راهبرد‌ها نشست‌های استانی است؛ خبر‌ها نشان می دهد که چندی است به صورت جدی از سوی هسته اصلی این جریان بهاری موضوع انتخابات مجلس پیگیری می‌شود و سعی شده تا به دور از حاشیه‌های تبلیغاتی نشست‌های لازم در استان‌ها با حضور افراد اصلی این جریان برگزار شود. با وجود اینکه بسیاری از کار‌شناسان اعتقاد دارند احمدی نژاد دیگر در دنیای سیاست جایی ندارد، رئیس دولت سابق گمان می‌برد هنوز پایگاه اجتماعی خود در شهرستان‌ها را حفظ کرده و این امر می‌تواند در زمان نیاز به یاری وی بیاید. بر این اساس وی برنامه‌های خود و حامیانش را بدین ترتیب قرار داده که بیشتر فعالیت‌های خود را در شهرستان‌ها انجام دهند. از همین رو اعضای «هما» یا‌‌ همان هواداران محمود احمدی‌نژاد جلسات متعددی را در شهرستان‌ها ترتیب داده و فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز برای بروز رسانی و جذب بیشتر افراد به این پایگاه اجتماعی آغاز کرده‌اند. 

شمال اولین سفر استانی

نخستین سفر استانی احمدی‌نژاد را باید سفر به شهرهای شمالی دانست که در ماه شهریور و مهر برگزارشد. او در نیمه اول سال، دو بار به شهرهای شمالی کشور سفر کرد. رئیس دولت نهم و دهم در سفر اول به شمال به منزل یکی از کارخانه داران استان سمنان رفته و در آنجا سکنی گزیده اما با فرد یا گروه خاصی دیدار نداشته است. در جریان سفر دوم نیز در زیبا کنار مستقر شد. البته هنوز معلوم نیست که سفر احمدی‌نژاد به شمال کشور سفری انتخاباتی بوده یا خیر، اما ۲ بار حضور در یک منطقه از کشور در طول یک ماه در کنار فعالیت‌های گسترده حامیان این جریان نشان می‌دهد که خبرهایی در راه است. 

نشست هایی برای خود نمایی

بین سفر استانی احمدی‌نژاد فاصله‌ زیادی افتاد اما جلسات تیم و کابینه او در ولنجک به صورت رسمی و غیر‌رسمی همچنان ادامه داشت. همچنین او که در دوران ریاست‌ در پاستور هر از گاهی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر می‌شد برای اینکه دوباره در اخبار دیده شود، تا جایی که توانست در جلسات این مجمع حاضر شد تا هر بار رسانه‌ها با تعجب از حضور او، تاکید کنند احمدی‌نژاد در نشست حاضر بود. 

تکاپو در فضای مجازی و حقیقی 

بعد از گذشت تقریبا پنج ماه از آخرین سفر استانی، احمدی‌نژاد به بهانه حضور در مراسم ختم مادرش که اطرافیان و هوادارانش در شهرهای مختلف برگزار می‌کردند، به نظر می رسد سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرد. تبریز، قم و اراک مقصدهای کلیددار سابق پاستور برای بازگشت به عرصه سیاست و کارزار انتخابات است. البته سفر استانی و به نمایش کشیدن حضور در بین مردم تنها فعالیت طرفداران احمدی‌نژاد نیست. یاران احمدی‌نژاد و گروه «هما» در شهرستان‌ها به شبکه‌های اجتماعی روی آورده و فعالیت‌های رسانه‌ای خود را از طریق نرم‌افزارهای ارتباطی و از طریق تلفن همراه ، ماه‌هاست که آغاز کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد