همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تیپ عجیب خلعتبری در دیدار با رئیس جمهور+ عکس

محمدرضا خلعتبری با سربند "چو ایران نباشد تن من مباد" در دیدار تیم ملی با رئیس جمهوری شرکت کرد.

احمدی‌نژادومشایی پس‌از دولت کجا می‌روند؟

«بنیاد آزادی رشد و آبادی ایران» یا همان بنیاد باران، نام مؤسسه‌ای است که رئیس جمهوری پیشین ایران، پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری با همکاری چند تن از وزیران و استانداران راه‌اندازی کرد.
سیدمحمدخاتمی، محمدرضا عارف، حسن حبیبی، محمد ستاری فر، سید صفدر حسینی، جعفر توفیقی و محمد باقریان افرادی بودند که این مؤسسه توسعه مدار را با هدف تقویت زمینه‌های رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و بالابردن سطح دانش و فناوری جامعه، توسعه منابع انسانی و پرورش نخبگان برای برنامه ریزی و مدیریت‌های راهبردی ـ کاربردی در عرصه‌های گوناگون توسعه، بسط و نهادینه کردن آزادی‌های نونی، تعمیق فرهنگ ملی، عدالت اجتماعی، رفاه عمومی، پاسداری از حرمت و کرامت انسان با استفاده از همه امکانات ملی و بین‌المللی تأسیس کردند.

هم اکنون این بنیاد ‌با هیأت مدیره‌ای متشکل از  محمدرضا عارف،‌ هادی خانیکی، احمد مسجد جامعی، جمشید انصاری، حسن رسولی و اسدالله رازانی اداره می‌شود؛ اما وب‌سایت این مؤسسه ‌اکنون فیلتر شده ‌و نمی‌توان اطلاعات چندی ‌از فعالیت‌های این مؤسسه به دست آورد، ولی با شرایطی که برای سید محمد خاتمی پس از دوران ریاست جمهوری وی پیش آمد، این مؤسسه با رکودی نسبی روبه‌رو شد و به نظر نمی‌رسد اهداف عالیه مؤسسان و هیأت مدیره را محقق کرده باشد.
تجربه بنیاد باران گویا، محمود احمدی نژاد و دوستان را به فکر ایجاد مؤسسه‌ای مشابه، اما با نام بنیاد بهار انداخته است؛ بنیادی که گویا بناست محل گردهمایی رئیس جمهور کنونی و دوستان نزدیک وی در دورانی باشد که آنان قدرت را ترک می‌کنند.
به گزارش تابناک، اطلاعات چندانی درباره حوزه فعالیت بنیاد احتمالی بهار در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد این بنیاد به شرط تأسیس، همانند بنیاد باران با محدودیت مواجه نشود، چرا که با مشی اعتدالی رئیس جمهور جدید و رویکرد اصلاح طلبانه‌اش در حوزه‌های توسعه و فرهنگ، احتمالا احمدی نژاد و دوستانش تحرک بیشتری از بنیاد باران خواهند داشت.
شنیده شده ‌که برای این بنیاد، ساختمانی چهار طبقه در خیابان ولیعصر هم تهیه ‌و امکانات لازم هم برای فعالیت بنیاد بهار فراهم شده است.

ادامه مطلب ...

دامادی که همسرش را هدیه می دهد

دامادی که همسرش را هدیه می دهد + تصویر


بر روی پلاکارد نوشته شده است:

«امشب، شب عروسی من است. من آماده ام تا همسرم را به مجاهدین [(شورشیان سلفی)] در سوریه هدیه دهم تا بشار اسد را ساقط کنند.»

گفتنی است گروه کثیری از علمای وهابی با صدور فتوایی که به «جهاد نکاح» مشهور شده است، از زنان جهان عرب خواسته اند تا به سوریه روند و بدون ازدواج دائم، خود را در اختیار شورشیان مسلح قرار دهند تا نیاز جنسی آنان ارضا شود.

روانشناسی شخصیت با مدل کفش

کفش‌های نوک تیز

اگر شما این مدل کفش‌ها را دوست دارید فردی هستید که می‌خواهید مشخص و البته غیر عادی باشید شخصی که خواهان توجه است. تا حدودی می‌توانید هوس باز باشید ولی همیشه چیزی که می‌خواهید به دست می‌آورید. در مورد قدرت و جاذبه‌های خود اطمینان دارید. گرچه عده‌ای شما را دختری نادان و سطحی می‌بینند.

ادامه مطلب ...

کری‌ خوانی کی‌ روش برای مربیان کره‌ جنوبی +عکس

به گزارش نامه، مصاحبه های کره ای ها بویژه سرمربی این تیم که اعلام کرده بود از ایران بدش می آید و ترجیح می دهد ازبکستان به جای ایران راهی جام جهانی شود هرگز به مذاق کارلوس کی روش خوش نیامد.

سرمربی ایران پس از پایان بازی به سمت سرمربی حریف رفت و مشت های گره کرده خود را نشان داد.

جالب اینکه کی روش در دقایق پایانی هم از کری خوانی غافل نبود و در حالی که ثانیه های پایانی مسابقه در حال سپری شدن بود و همه منتظر شنیدن سوت داور بودند،‌ وی به سمت نیمکت حریف رفت و کری خواند.

حرکت غیراخلاقی مجری زن تلویزیون در برنامه زنده /عکس

یکی از مجری های زن تلویزیون روسیه، هنگام آوردن نام رئیس جمهور آمریکا با دست خود یک حرکت غیر اخلاقی نشان داد.

به گزارش جام نیوز، «تاتیانا لیمانوا» مجری زن تلویزیون رسمی روسیه هنگام خواندن اخبار، وقتی به نام «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رسید، با دست خود حرکتی ناشایست و غیر اخلاقی نشان داد.

گفته می شود در پی این اقدام مسئولان این شبکه با هدف جلوگیری از تیره تر شدن روابط مسکو – واشنگتن، این مجری خبری را فورا اخراج کردند.
 


«تاتیانا لیمانوا» پس از اخراج شدن در گفت و گو با یکی دیگر از رسانه های روسی گفت: منظور من از این حرکت، توهین به اوباما نبود بلکه همکارانم در پشت صحنه در آن لحظه در حال اذیت کردن من بودند و تلاش می کردند مرا بخندانند از همین رو بنده خواستم پاسخ آنان را داده باشم

یک زن ایرانی در مکان ۳۳ زیباترین زن جهان! + عکس

سارا شاهی که نام سابقش آهو جهانسوز آخرین بازمانده خاندان فتحعلی شاه قاجار می باشد و هم اکنون در کشور آمریکا به عنوان بازیگر فعالیت می کند.سارا شاهی امسال توسط مجله maxim که لیست ۱۰۰ زن زیبای جهان را منتشر می کند توانست به رتبه ۳۳ دست یابد. او سال گذشته رتبه ۳۶ را کسب کرده بود.

شوخی عجیب مهاجم استقلال با خلعتبری در ورزشگاه اولسان +عکس

گل: فرزاد حاتمی که چند دقیقه ای فرصت پیدا کرد تا در صعود رویایی به برزیل ۲۰۱۴ سهیم باشد بعد از عکس یادگاری و جشن ملی پوش ها خلعتبری را شگفت زده کرد و باعث شد یک لحظه او خنکای مازندران و قطرات دریا را روی صورتش حس کند!

البته ترکش های قطرات آب به نبی و یکی از تدارکاتچی های تیم ملی هم خورده تا خطوط صورت آنها به شکل جالبی تغییر کند و بقیه هم به این حرکت بخندند. 

 

زایمان‌های عجیب در مکان‌های عجیب

اکثر آدم ها شانس این را داشته اند که در یک بیمارستان و یا حداقل در یک محیط مناسب تولد به دنیا بیایند اما برخی بدشانسها در عجیب ترین جای ممکن به دنیا آمده اند.

خبرآنلاین می نویسد:

 تولد روی درخت
خانم شیندز آخرین روز‌های بارداری‌اش را می‌گذراند. یک روز مانند همیشه در منطقه روستا‌یی‌اش در موزامبیک، مشغول انجام دادن کار‌های روزمره‌اش بود که ناگهان سیلی برق‌آسا از راه رسید و همه جا را فرا گرفت، سیلی که همراه خود تمساح هم آورد. او با دیدن تمساح تنها راه چاره‌اش را بالا رفتن از درختی دید و به سرعت خود را به بالای آن رساند تا سیل و موجودات وحشتناکش به او صدمه‌ای نرسانند، زن بیچاره چهار روز بالای درخت بدون آب و خوراک باقی ماند و با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد. در این زمان هر لحظه برای شیندز به مانند یک قرن می‌گذشت و هیچکس نمی‌دانست که او بالای درخت میان انبوهی از آب گرفتار شده است. روز چهارم پس از جاری شدن سیل، دردی تمام وجود شیندز را فراگرفت، او می‌دانست که تا لحظاتی دیگر نوزادش به دنیا می‌آید برای همین محکم به شاخه‌های درخت چسبید و پس از کمی تقلا دخرتش – رزیتا – به دنیا آمد. شیندز بسیار خسته و درمانده بود و با خود می‌اندیشید که به پایان زندگی‌اش نزدیک است اما تولد نوزادش به او قدرت بیشتری بخشیده بود تا سرانجام هلی کوپیتر امدادگران آنها را روی شاخه‌های درخت پیدا کرده و نجات دادند.

ادامه مطلب ...

با این روش‌ها ارزان‌ تر پیامک بفرستید

پیا‌مک‌هایی که فقط حاوی علامت سوال یا هر نوع علامت دیگر باشند، بسته به زبان گوشی‌ها، تعرفه‌ی متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال اگر مشترک زمانی که می‌خواهد پیامکی فقط حاوی علامت ارسال کند، زبان گوشی‌اش فارسی باشد، پیامک او فارسی محاسبه شده و زمانی که زبان گوشی او لاتین باشد، پیامش لاتین محاسبه می‌شود.

ایسنا می نویسد: اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک، فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی شروع شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.

ممکن است برخی مشترکان خواسته یا ناخواسته به ارسال پیامک خالی اقدام کنند، این دسته از مشترکان باید توجه داشته باشند که هنگام ارسال، زبان گوشی خود را فارسی کنند تا آن پیامک فارسی محاسبه شود؛ در غیر این صورت اگر زبان گوشی در زمان ارسال پیامک لاتین باشد، حتی پیامک خالی نیز برای آن‌ها مثل پیام لاتین محاسبه شده و باید تعرفه پیامک لاتین را پرداخت کنند.

اما در پیامک‌هایی که فقط حاوی عدد هستند نیز این قانون صدق می‌کند و بسته به زبان گوشی فارسی یا لاتین محاسبه می‌شوند.

هم‌چنین این موضوع در پیام‌هایی که فقط حاوی اشکال هندسی هستند، نیز صادق است؛ به این معنی که اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک او فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی شروع شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.
تعرفه هر پیامک‌ لاتین همراه اول به مبلغ 222 ریال و هر پیام فارسی به مبلغ 89 ریال است

بازیگری که به شورای شهر راه پیدا کرد/عکس

31فروردین ماه امسال، وقتی ده ها نفر از بازیگران سینما و تلویزیون سر از فرمانداری تهران درآوردند تا برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کنند هیچ کس فکر نمی کرد هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همه آنها را از دم یک تیغ بگذراند. تمام بازیگرانی که برای عضویت در این شورا اعلام آمادگی کرده بودند، رد صلاحیت شدند تا در ترکیب 31 نفره شورای شهر تهران عبدالحسین مختاباد تنها هنرمند جمع باشد.
 

مجله مهر: با این حال وضع در شورای شهر اصفهان طور دیگری بود. مهدی باقربیگی، بازیگر نوجوان قصه های مجید توانست در این انتخابات صلاحیت نامزدی پیدا کند و با پیروزی در انتخابات، عضو چهارمین شورای اسلامی شهر اصفهان شود.

شورای شهر اصفهان در دوره چهارم ۲۱ عضو دارد که مهدی باقربیگی با کسب 66 هزار و 799 رای توانست نفر دوم این پارلمان باشد. باقربیگی 36ساله در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرده و در رزومه تبلیغاتی اش به نقش آفرینی در چند مجموعه سینمایی و تلویزیونی و سابقه 12 سال فعالیت مداوم در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اشاره کرده است.

ادامه مطلب ...

صوت العراق: قطر، شرفش را حتی در فوتبال هم می‌فروشد!

new_20130618171747_1371565067.1.jpg

سایت "صوت العراق" از تبانی تیم ملی فوتبال قطر در دیدار برابر ازبکستان خبر داد و نوشت که بازیکنان ایران از تبانی قطری‌ها آگاه بودند و توطئه آنها را نقش بر آب کردندبودند.

ایسنا، تیم ملی فوتبال قطر در آخرین بازی خود در جام جهانی در حالی که تا دقیقه‌ 60 با یک گل از میزبان خود ازبکستان پیش بود به یکباره قافیه را واگذار کرد و پنج بار دروازه‌ خود را باز شده دید تا شایعه تبانی یک بار دیگر بر فوتبال قطر سایه اندازد.

سایت "صوت العراق" در گزارشی تند مدعی شد که قطر این کشور کوچک خلیج فارس بار دیگر در گرداب تبانی فرو رفت. در این گزارش که به قلم عباس المریانی نوشته شده، آمده است: سهل انگاری واضح و عامدانه بازیکنان قطر در دیدار برابر ازبکستان اصلا غافلگیر کننده نبود. آنها در حالی که در نیمه اول با یک گل جلو بودند به یک باره در نیم ساعت پنج گل دریافت کردند. همه پنج گل ازبکستان در 30 دقیقه‌ به ثمر رسید که این معمولا در فوتبال رخ نمی‌دهد. مطمئنا شکست قطر با این شکل و با این نتیجه‌ تنها در یک صورت رخ می‌دهد و آن توافق و سازش دو تیم برای جلوگیری از حضور ایران در برزیل. ازبک‌ها و قطری‌ها گمان می‌کردند که ایران نمی‌تواند در اولسان کره جنوبی را شکست دهد. آنها تساوی را محتمل‌ترین نتیجه‌ برای این دیدار می دانستند. البته نیم نگاهی هم به شکست ایران داشتند، اما تیم ملی فوتبال ایران هم معادلات را بر هم ریخت و تنها و تنها برای خود بازی کرد نه برای مصلحت دیگر تیم‌ها. بازیکنان ایران با پیروزی برابر کره جنوبی به آنچه که می‌خواستند دست یافتند، این در حالی است که قطری‌ها شرف و حیثیت خود را باختند و ازبکستان هم تنها با اختلاف یک گل نسبت به کره جنوبی از صعود مستقیم به جام جهانی باز ماند. این افراد نادان ارزیابی خوبی نداشتند و حساب همه چیز را نکرده بودند، چرا که ما درباره تیم ملی فوتبال ایران سخن می گویم نه تیم دیگری.

در ادامه این گزارش آمده است: تبانی، عهدشکنی و گریز از قانون برای کشور کوچک قطر یک امر طبیعی به شمار می‌آید، کشوری که بر پایه خیانت و ظلم بنیان نهاد شده است و چه بسا بتوان گفت که تنها کشوری در جهان است که شرافت و آبروی خود را به راحتی برای منافع دیگران می‌فروشد. قطری‌ها همواره در معرض خرید و فروش (تبانی) هستند و این رویه آنها است. سوالی که نمی‌توان تفسیری برای آن پیدا کرد این است که چرا موضع‌گیری‌های قطر تا این اندازه پست است. آیا به خاطر حکومت خائن و ظالمانه در این کشور است یا به خاطر این که آنها کشوری کوچک و پست هستند که همواره احساس ترس و نگرانی می‌کنند؟ سهل انگاری و تبانی قطری‌ها قابل پیش‌بینی بود، اما آنچه که قابل پیش‌بینی نبود آگاه شدن ایرانی‌ها از این تبانی و نقش بر آب کردن تمام برنامه‌های قطری‌ها است.

ایران با پیروزی ارزشمندی که برابر کره جنوبی به دست آورد حساب و کتاب را برای کره‌ای‌ها و ازبک‌ها به جا گذاشت، چرا که به چنین حساب و کتاب‌های احتیاج ندارد و کار خود را انجام می‌دهد.

ادامه مطلب ...

گزارش خبرگزاری فرانسه از حاشیه های بازی تیم ملی/ آبروی کره ای ها رفت

1392-03-29-13-43-1

حرکت تماشاگران کره ای آبروی این کشور را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش اوج نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه چو سون دیلی کره در مطلبی مدعی شده که بازیکنان ایران بعد از پایان بازی به سمت نیمکت کره دویده اند و با دستشان حرکات زشتی انجام داده اند. آنها هیج احترامی برای تیم حریف قائل نبودند و در جشن صعود آنها هیچ نشانی از انسان دوستی و بازی جوانمردانه دیده نمی شد. آنها فوتبال کره را تحقیر و مسخره کردند.

روزنامه کره ای در شرایطی به اتفاقات بعد از بازی اشاره کرده که تعدادی از خوانندگان این مطلب عقیده ای متفاوت با نظر نویسنده داشتند.

آنها عقیده دارند حرکات تماشاچیان در پرتاب بطری آب به سوی بازیکنان ایرانی آبروی کشور کره در عرصه جهانی را زیر سئوال برده و این حرکت مایه شرمساری است.

لوله های آب را مقصر موهای کدر و بدحالت بدانید

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که مهم نیست که چقدر برای خرید شامپو، نرم کننده و ماسک مو هزینه می کنید، وجود مس در لوله های آب منزل عامل کدری و عدم سرزندگی مو شناسایی شده است.
ادامه مطلب ...

فردی که در کنفرانس روحانی شعار سر داد /عکس

 

مهرنوشت:

اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم با رسانه های گروهی حاشیه هایی به همراه داشت که از جمله آن می توان به حضور محمد نهاوندیان برنامه ریز اقتصادی علی اکبر ولایتی از رقبای روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در این نشست و تلاش عنصر جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب اشاره کرد.

اولین نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم برای دوره یازدهم عصر امروز در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رسانه های گروهی داخلی و خارجی برگزار شد. 

ادامه مطلب ...

عکسی از نکونام با پسر چشم بادامی که دردسرساز شد

بعد از چاپ تصاویر یکی از چشم بادامی ها در کنار جواد نکونام که علامت پیروزی را نشان دوربین داده، کره ای ها دنبال این می گردند که این هوادار به قول خودشان خائن را پیدا کنند تا دلیل این کار او را جویا شوند.

آراء خواهر احمدی‌نژاد و همسر مرتضوی؟

هر دو نفر هم در لیست در امداد مهر (هواداران محمود احمدی نژاد) حضور داشتند. اما نتوانستند آراء لازم را بدست بیاورند و در جمع ۴۳ نفر اول منتخبان تهران (اصلی و علی‌البدل) حاضر باشند. 

نامتعداد آراءرتبه
پروین احمدی نژاد۳۵۳۳۹۹۷
هما فلاح تفتی۱۹۳۳۴۱۱۴


رتبه ۹۷ پروین احمدی نژاد در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر درحالی است که او در دوره سوم شورای شهر تهران ۲۴۹۵۴۹ رای آورد و نفر هشتم فهرست ۱۵ نفره شورای شهر پایتخت شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ همچنین نام هما فلاح تفتی تا حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی رسانه ای نشده بود. اما انتصاب او به سمت مدیرکلی آموزش و پژوهش سازمان تامین اجتماعی حواشی رسانه ای مختلفی به همراه داشت که باعث چهره شدنش شد. هرچند که پس از آن گفته شد خانم تفتی پیش از این در تامین اجتماعی هم سمت هایی داشته است.

اولین تلاش‌ بشر برای برقراری ارتباط با حیات فرازمینی

یک گروه از دانشمندان، تاجران و فعالان عرصه سرگرمی قصد دارند به جای انتظار منفعلانه برای نشانه‌های حیات هوشمند در کیهان، نخستین تلاش بشری برای ارسال پیام‌های مستمر به هوش فرازمینی را اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه " لون سیگنال" از هرکس که دارای ارتباط اینترنتی است می‌خواهد که به ارسال پیام به فضاهای دور تر کمک کند تا بتوانند حضور خود را در کیهان اعلام کنند.

امروز دوشنبه 17 ژوئن (27 خرداد ماه) پروژه لون سیگنال افتتاح می‌شود و نخستین تلاش بشریت برای ارسال پیام‌های هوشمند به هوش فرازمینی را رقم می‌زند.

ارنستو کولیزا مسئول بازاریابی اصلی لون سیگنال دریک نشست خبری که طی آن اهداف این پروژه اعلام شد اظهار داشت: تا جایی که به یاد می‌آورم به بالا نگاه کرده و از خودم می‌پرسیدم که آیا کسی از آن بالا به من نگاه می‌کند یا خیر. فکر می‌کنم این فقط یک کنجکاوی ذاتی باشد که همه ما از آن برخورداریم. همه ما می‌خواهیم آنچه که در دیگر سو است را ببینیم این مسئله به میزان کنجکاوی ما ارتباط دارد.

دانشمندانی که با پروژه لون سیگنال همکاری دارند یک نقطه محبوب در فضا را انتخاب کرده‌اند که همه پیام‌هایی که از طریق شبکه این شرکت ارسال می‌شود به یک منظومه ستاره‌ای به نام Gliese 526 ارسال می‌شود. این منظومه در فاصله 17.6 سال نوری زمین قرار دارد.

جیکوب هک میرسا دانشمند ارشد این پروژه گفت: در این منطومه محققان هنوز سیاره‌ای که دور یک ستاره کوتوله قرمز بچرخد پیدا نکرده‌اند اما Gliese 526 یک کاندیدای مناسب برای پشتیبانی از حیات است که در فهرست منظومه‌های قابل سکونت نزدیک شناسایی شده است.

هک میرسا و اعضای تیم وی تصمیم دارند که این سیگنال را در آینده به یک منظومه ستاره‌ای منتقل کنند.

پیر فابر از بنیانگذاران این پروژه اظهار داشت: ما می‌خواهیم این کار سرگرم کننده باشد اما از سوی دیگر به دنبال استراتژی بلند مدت هستیم. ما اکنون نزدیکترین و منطقی‌ترین ستاره‌ها را هدف می‌گیریم.

اوپراتورهای لون سیگنال در زمان ارسال پیام به Gliese 526 از ایستگاه زمین جیمزبورگ استفاده می‌کنند، یک دیش رادیویی در مرکز کالیفرنیا که در سال 1968 ساخته شد. لون سیگنال این آنتن را به مدت 30 سال اجاره کرده است اما مقامات این شرکت امیدوارند که این پروژه طولانی‌تر از این مدت باشد.

مقامات این پروژه اظهار داشتند که امواج تلویزیونی، رادیویی و سایر پرتوهای الکترومغناطیسی به طور مستمر توسط دستگاه‌های سراسر جهان منتشر می‌شود؛ اما این سیگنال‌ها ضعیف‌تر از سیگنال‌هایی است که لون سیگنال ارسال می‌کند، از طرفی قابلیت شناسایی سیگنال‌هایی که این پروژه ارسال می‌کند در منظومه مقصد بیشتر است.

ایستگاه زمینی جیمز بروک چندین نوع پرتو به مقصد منظومه ستاره‌ای Gliese 526 ارسال می‌کند. یک پرتو دربرگیرنده پیام سلام است که توسط ستاره شناسی به نام مایکل بوش ارائه شده است. در این پیام موقعیت زمین توضیح داده شده و عناصر جدول تناوبی مورد اشاره قرار می‌گیرد و تعریفی از اتم هیدروژن در رمز دو دوئی ارائه می‌شود.

اگر یک گروه از بیگانگان فضایی روی یک سیاره که دور مدار Gliese 526 می‌چرخد دستگاهی معادل آرایه تلسکوپ آلن کالیفرنیا داشته باشند می‌توانند این پیام را شناسایی، ضبط و احتمالا رمز گشایی کنند.

نکته جالب درباره این پروژه این است که اعضای آن پیام‌های مردم از سراسر دنیا را به فضا ارسال می‌کند اما تنها نخستین پیام از سوی مردم رایگان خواهد بود اما پیام‌های بعدی که می‌تواند شامل پیام‌های تصویری باشد، دارای هزینه است.

ادامه مطلب ...

چند ملی‌پوش فوتبال به روحانی رای دادند ؟

ملی پوشان فوتبال در زمان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی حضور داشتند و در هتل تیم ملی در این انتخابات شرکت کردند.


 مازیار ناظمی در وبلاگ خود در این خصوص نوشت: نظر بیشتر ملی پوشان فوتبال ایران در انتخاب یازدهم ریاست جمهوری ایران دکتر حسن روحانی بود به گفته منابع !

 از جمع 51 رای اخذ شده در صندوق مستقر در هتل تیم ملی 31 رای متعلق به اقای روحانی بود. احتمالا امشب پیام رییس جمهور منتخب مردم به تیم ملی در اولسان و در آستانه بازی حساس با کره جنوبی خواهد رسید. به امید موفقیت ایران عزیز. 
 
روحانی در نشست خبری برای تیم ملی در آستانه دیدار با کره جنوبی آرزوی موفقیت کرد.

همسر کاترین اشتون کیست +تصاویر

مشرق - لنر 66 ساله هم اکنون مدیر یک وبگاه نظرسنجی معروف در انگلیس است. اشتون و کلنر دو فرزند دارند و در لندن زندگی می‌کنند.

اشتون همسر دوم کلنر است که در سال 1988 (25 سال پیش) با او ازدواج کرده است. کلنر از همسر اول خود صاحب سه فرزند دیگر است.


اولین کولر تاریخ در ایران+عکس

هر زمان صحبت از کولرهای سنتی به میان می‌آید، بدون شک بادگیرها بویژه بادگیرهای یزد با آن شکل بخصوص و چوب‌هایی که بر سر دارند، اولین تصویری است که به ذهن متبادر می‌شود.
  ابتکاری که کویرنشینان با استفاده از آن به مقابله با گرما رفتند و در طول سالیان متمادی توانستند با این ابزار ساده بر آفتاب سوزان کویر غلبه کرده و در گرم‌ترین روزهای سال بدون استفاده از کوچک‌ترین ابزاری که نمادی از فناوری باشد، خنکای نسیمی دلنشین را به داخل خانه‌های خود بیاورند.

بادگیرها، برج هایی هستند که برای تهویه بر بام خانه ها ساخته می شود. بادگیر را همچنین بالای آب انبارها و دهانه معدن ها برای تهویه می سازند.
در خانه ها هوای خنک از بادگیر که نوع ابتدایی تهویه مطبوع به شمار می رود، به اتاق های طبقه همکف یا زیرزمین ها فرستاده می شود. بادگیرها از عناصر و سمبل های معماری ایرانی هستند، ولی امروزه در بسیاری کشورهای خاورمیانه کپی برداری واستفاده می شوندکه نمونه آن امیرنشین کوچک دبی است.
اساسا کولر آبی که در جهان به نام کولر ایرانی نیز شناخته می شود، ریشه ای ملی دارد و کارشناسان، بادگیرهای سنتی را که از چند هزار سال پیش در کشورمان وجود داشته است اجداد کولرهای کنونی می دانند. استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیرها با اشکال مختلف در شهر های مرکزی و جنوب ایران ساخته شده که هر کدام برحسب ارتفاع و جهت باد طراحی و اجرا شده اند.
تا قبل از اختراع کولر برقی و گسترش آن در شهر های مختلف، از بادگیر در ابنیه مختلف مسکونی، مذهبی و خدماتی استفاده می شده است و هنوز هم می توان باقیمانده این بادگیر ها را در اقلیم گرم و مرطوب جنوب در شهرهایی مانند بندرعباس، بندر لنگه، قشم، بوشهر و اقلیم گرم و خشک نواحی مرکزی مانند کرمان، نایین، یزد، طبس، کاشان، سمنان، اصفهان و حتی برخی نواحی جنوب شهر تهران مشاهده کرد.

ادامه مطلب ...

بازگشت بازیگر معروف به ایران + عکس

به گزارش شبکه ایران،پیش از این شنیده می شد که گلزار به خاطر برخی مسائل از جمله مسائل مالیاتی اجازه

بازگشت بازیگر معروف به ایران + عکس

ورود به ایران را ندارد اما این بازیگر مشهور طی اقدامی جالب و صدالبته فکر شده در آستانه انتخابات به کشورش بازگشته است.

محمدرضا گلزار که آخرین کار سینمایی اش «تو و من» ساخته محمد بانکی بود، دیگر قصد مهاجرت ندارد و آمده است که بماند.

لازم به یادآوری است که محمدرضا گلزار در این مدت در دوبی اقامت داشته و در این مدت در مجموعه «ساخت‌ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی هم بازی کرد؛ مجموعه ای که در جلب مخاطب توفیق نداشت و به شکست سختی دچار شد.