همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

هشدار مرکز زمین شناسی آمریکا: احتمال وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در خاو

مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی ۱۰ ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش  ایلنا، مرکز زمین شناسی آمریکا از پیش بینی وقوع زلزله‌ای بسیار بزرگ در منطقه خاورمیانه بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (۵ تا ۱۰ اردیبهشت) خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز گسل بزرگی در عمق ۲۰ کیلومتری زمین از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای خلیج فارس به حرکت درآمده و گسل دیگری از سمت شرق ایران به سمت کشورهای پاکستان، هند و شرق آسیا خواهد رفت که باعث ایجاد زلزله‌ای به بزرگی ۹ تا ۱۰ ریشتر خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله ۱۰ ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.

مرکز زمین شناسی آمریکا همچنین نسبت به پس لرزه‌های این زلزله به قدرت ۵ ریشتر در جنوب عراق، کویت، قطر، امارات، شرق و مرکز عربستان و شمال شرق عمان هشدار داد که همین پس لرزه‌ها می‌تواند نابودی زیرساخت‌های این کشور‌ها از جمله جاده‌ها، خیابان‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها، ایستگاه‌های برق، تلفن، فرستنده‌های تلویزیونی، اینترنت، آسمان‌خراش‌ها، برج‌ها و کلیه تاسیسات عمومی این کشور‌ها را نابود کند.

همچنین این مرکز هشدار داده است که این زلزله سبب وقوع یک سونامی خطرناک و بزرگی در ژاپن خواهد شد.

حیات، کی آغاز شد؟

1-1482.jpg

متخصصان ژنتیک با استناد به قوانین مور مدعی شده‌اند که حیات پیش از زمین در جهان وجود داشته و ممکن است از خارج منظومه شمسی نشات گرفته باشد.

به گزارش ایسنا، این محققان آمریکایی در این ایده، از نظریه «مور» استفاده کرده‌اند.

نتایج بدست آمده نشان داده که حیات برای اولین بار حدود 10 میلیارد سال پیش بوجود آمده که بسیار قدیمی‌تر از زمین 4.5 میلیارد ساله است.

ادامه مطلب ...

پیرترین فرد جهان 116 ساله شد+عکس

پیرترین فرد جهان در ژاپن امروز 116 سالگی خود را جشن گرفت.

باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی نوشت:"جیرومون کیمورا" در جشن تولد خود میزبان شهردار کیوتانگو و نیز مقامات کتاب رکوردهای گینس بود.
 
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در پیامی ویدئویی خطاب به پیرترین شهروند جهان تبریک گفت.
 
مسن ترین شهروند جهان در ژاپن چهار امپراتور را دیده و تحت حکومت 61 نخست وزیر زندگی کرده است.
 
این فرد متولد کیوتانگو ژاپن است و تا سن 90 سالگی به حرفه کشاورزی اشتغال داشته است.
 
هنوز راز طول عمر وی مشخص نیست.

حمل گوساله با موتور سیکلت

مشرق این عکس ناراحت کننده را منتشر کرده است:

حمل گوساله با موتور سیکلت

با فریبکاری در ازدواج چگونه برخورد کنیم؟

19179.jpg

در نگاه نخست زمانی سخن از ازدواج‌های ناخواسته (اجباری) ‌شود که زن یا مرد جوانی از سوی خانواده‌اش مجبور به ازدواج می‌شود. فشار از سوی خانواده می‌تواند جسمی یا روانی باشد.

 روزنامه حمایت می نویسد: به عبارت دیگر ازدواج ناخواسته یا اجباری به ازدواجی گفته می‌شود که در آن دختر یا پسر از سوی فردی دیگر چون والدین، سرپرست، خواهر، برادر یا... با تهدید، ارعاب، مشوق‌های چشمگیر، خشونت یا قطع امکانات قبلی مجبور به ازدواج با شخصی که هیچ علاقه‌ای به زندگی با وی ندارد، شوند.

ادامه مطلب ...

همه حقایق وحشتناک درباره چیپس/یک بسته چیپس در روز معادل 5 لیتر ر

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک بسته چیپس در روز شبیه نوشیدن 5 لیتر روغن مایع در سال است، حقیقت امر این است که خوردن چیپس و در کل اسنکها نه تنها موجب چاقی و بیماریهای قلبی می شود، بلکه مشکلات رشدی را برای جنین، بیش فعالی را در کودکان و سرطان را در بزرگسالان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاید خوردن چیپس و در کل اسنکها چندان هم هشدار دهنده نباشد اما اگر مصرف آنها به یک عادت تلقی شود، تبعات آن بسیار خطرناک است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که یک سوم از کودکان بریتانیایی هر روز چیپس می خورند و دو سوم دیگر چندین بار در یک هفته چیپس مصرف می کنند.

ادامه مطلب ...

کشف دو سیاره شبیه به زمین در فاصله 3 هزار سال نوری

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) ، دو سیاره شبیه به کره زمین در کهکشان های راه شیری وجود دارد که به عقیده محققان دارای اتمسفر و آب مایع هستند.

محققان بر این عقیده اند که این دو سیاره شبیه به زمین قابلیت زندگی و حیات دارند چرا که فاصله آنها از ستاره هایشان امکان وجود آب و بنابر این حیات را فراهم می کند.

این کشف که در مجله عملی ˈScience ˈ منتشر شده است بر اساس داده های به دست آمده از تلسکوپ فضایی ˈKepler ˈ توسط گروه علمی به ریاست ˈویلیام بروکیˈ از مرکز تحقیقات ˈAmesˈ سازمان فضایی ناسا اعلام شده است.

ˈرافائله گاتونهˈ از رصدخانه موسسه ملی فیزیک نجومی شهر ˈپادواˈ در شمال ایتالیا گفت: این تحقیقات برای نخستین بار نشان داده است که دو سیاره شبیه به زمین در گیتی وجود دارند و بنابر این ادامه تحقیقات ارزش بسیاری دارد

وی افزود: هدف از این تحقیقات کشف حیات و زندگی در این سیارات است.

این دو سیاره در دورترین فاصله از ˈیک سیستم پنج جهان فرا خورشیدیˈ قرار دارند که در دور ستاره ˈ Kepler-62 ˈکه شبیه به خورشید است ، متولد شده و تا 3 هزار سال نوری با زمین فاصله دارند.

جریان نوری که به این دو سیاره می رسد ، شبیه به جریان نوری است که کره ونوس و مریخ از خورشید دریافت می کنند و این نظریه وجود دارد که در آن حیات وجود داشته باشد.

محققان عقیده دارند که هر دو سیاره جامد بوده و از ترکیب سنگی ، یخی و اتمسفر هستند و در آن رودخانه و دریا وجود دارد.

محققان همچنین عقیده دارند که در اتمسفر این دو سیاره نیتروژن، اندیریدکربن و آب وجود دارد اما به خاطر فاصله بسیار زیاد آنها دقیقا نمی توان داده های دیگری از آن داشت.

«گذشته» اصغر فرهادی رسما نامزد نخل طلای جشنواره کن شد

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، جدیدترین ساخته «اصغر فرهادی» دقایقی پیش رسما به بخش رقابتی جشنواره فیلم کن دعوت شد.

به گزارش ایسنا، «تیری فرمائو»، رییس جشنواره فیلم کن در نشست خبری که ساعت 11:15 دقیقه به وقت پاریس برگزار شد، نامزدهای نخل طلای 2013 را با حضور کارگردان ایرانی برنده اسکار اعلام کرد.

فیلم «گذشته»، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی که از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی کن بر سر زبان‌ها بود، در شصت‌وششمین دوره این فستیوال برای دریافت نخل طلا رقابت خواهد کرد.

علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

در این فیلم (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

ششمین ساخته‌ بلند اصغر فرهادی روز پانزدهم می (25 اردیبهشت) همزمان با آغاز جشنواره کن در فرانسه اکران خواهد شد.

علامـت های رمـزی بـدن خـود را بشناسیـد

 


بدن انسان روش‌های جالب و جذابی را برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد که این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌سازند. به عنوان مثال آیا می‌دانید که خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینکه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است.

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیرکانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اکثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند که حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است. روزنامه "دیلی میرور"، در گزارشی به چند راهکار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره کرده که بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

1. دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشان دهنده مشکلات کلسترولی باشد.
به گفته متخصصان دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح کلسترول بد خون باشد. در واقع تشکیل کلسترول در اطراف زردپی آشیل، موجب بروز این درد می‌شود.
- راه حل چیست؟
اگر احساس کردید که مچ‌ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌کند، حتما برای چکاپ کلسترول به پزشک مراجعه کنید، بویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی را دارید.
2. قوی بودن ریه‌ها نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است.
مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود که اکسیژن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌کند.
- راه حل چیست؟
برای جبران این مشکل سعی کنید تنفس عمیق انجام دهید به این ترتیب که پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید. این کار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود چون اکسیژن را به مقدار کافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این کار را شش نوبت در روز تکرار کنید، ریه‌های شما 20 درصد قوی‌تر می‌شوند.
ادامه مطلب ...

ماشین بسیار عجیب این جوان! +عکس

یک جوان ساکن دبی تمامی بدنه اتومبیلش را با سکه‌‌های مختلف پوشانده و این خودرو را به نمایش عمومی گذاشته است.

به گزارش جام نیوز، علی حسن غریب 29ساله صاحب این اتومبیل، سراسر اتومبیل خود را با پنج هزار و 412 سکه که ارزشی معادل 500 هزار پوند دارد، پوشانده است.

ادامه مطلب ...

10 فسیل عجیب دنیا +عکس

قسیل حیوانات مختلف تا به حال در بسیاری از نقاط دنیا کشف شده است و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته اند اما در میان ان ها برخی فسیل ها بسیار عجیب هستند که یا به شکل خای کشف شده اند و یا برای حیواناتی هستند که هنوز اطلاعاتی از آن ها در دست نیست.

عنکبوت شکارچی


یکی از جالب ترین فسیل هایی که تا به حال کشف شده است مربوط به یک عنکبوت است که در حال شکار حشره ای دیگر است و در همان حال هر دو مرده اند و تبدیل به فسیل شده اند. این فسیل 100 میلیون سال قدمت دارد و در دره در میانمار کشف شد. نکته جالب این فسیل دقیق بودن و جزئیات بالایی است که در تار و پود آن دست نخورده باقی مانده است.

ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین چشم های دنیا +عکس

چشم، عضوی مهم و در عین حال پرکار در بدن است که هر گونه اشکال در آن می تواند بسیار بد و ناخوشایند باشد. برخی مواقع این عضو می تواند به حالتی عجیب و نادر تبدیل شود. گاهی نیز انسان ها با استفاده از چشم هایشان سعی در ثبت رکوردهای مختلف می کنند.

** دو مردمک در یک چشم

ادامه مطلب ...

ترسناکترین گیاهان + عکس

0103-1.jpg

تصوری که از سبزیجات در میان ما وجود دارد، موجودات بی‎آزار، زیبا و خوراکی‎های سالم است اما آیا این تصور استثنایی هم دارد؟

به گزارشباشگاه خبرنگاران در این باره نوشت: برخی از گیاهان هستند که می‌توانند انسان‌ها را مسموم کنند و حتی برخی دیگر دست زدن به آن‌ها نیز باعث بروز مشکلاتی مانند عفونت‌های مختلف در بدن می‌شود. در میان دسته گیاهان سمی بخشی هستند که حتی نزدیک شدن به آن‌ها نیز می‌تواند کشنده باشد. این گیاهان که در طبیعت نیز پیدا می‌شوند به ترسناک‌ترین گیاهان دنیا مشهور شده‌اند.

ادامه مطلب ...

مقبره حضرت خدیجه(س) + تصویر

در تصویر زیر مقبره همسر و فرزند گرامی پیامبر(ص) پیش از تخریب دیده می‌شود:

 


از ابن عباس نقل شده است: «قاسم» نخستین فرزند رسول خدا بود که در مکه و پیش از بعثت متولد شد. به همین دلیل کنیه پیامبر(ص) «ابو القاسم» بود. سپس به ترتیب زینب و رقیه و فاطمه و ام کلثوم متولد شدند و پس از بعثت پسرى به نام عبدالله ملقب به طاهر و پسرى به نام طیب متولد شدند و مادر همگى ایشان خدیجه دختر خویلد بن اسد بن عبد العزّى بن قصىّ بود. ... نخستین فرزند آن حضرت که مرد قاسم و سپس عبدالله و هر دو در مکه مردند و عاص بن وائل سهمى گفت: نسل او قطع و بى ‏عقب شد و خداوند متعال این آیه را نازل فرمود: «سرزنش کننده تو بلا عقب است.» [کوثر/1] واقدى از عمرو بن سلمة هذلى بن سعید بن محمد بن جبیر بن مطعم، از پدرش نقل مى‏ کند قاسم هنگام مرگ دو ساله بود.

سگی که پس از مرگ صاحبش نیز وفادار ماند + عکس

سگی که پس از مرگ صاحبش از خانه گریخته بود پس از هفت سال در کنار قبر صاحبش یافت شد،او تمام این مدت را کنار قبر صاحبش میخوابید...

 "کاپیتان" از نژاد "ژرمن شپرد" است پس از مرگ "میگل گازمن"، صاحبش در سال 2006، از خانه فرار کرد و اعضای خانواده گازمن پس از مدتی وی را در کنار قبر میگل یافتند،این در شرایطی بود که کاپیتان هرگز به این مکان نرفته بود و مشخص نیست چگونه قبر را یافته است.alt

ادامه مطلب ...

این دختر 18 ساله در سال 50 کیلومتر ماکارونی میخورد!

دختری که هر سال 50 کیلومتر ماکارونی می خورد!

ماکارانی، پاستا و نودل از جمله خوراکی هایی هستند که افراد زیادی در دنیا به آن علاقمند هستند. این خوراکی ها همگی تقریبا شبیه به هم هستند اما اختلاف های جزئی در آن وجود دارد. به گزارش ایران ناز، “گرگور ردمن”، ۱۸ سال سن دارد و علاقه اش به ماکارانی و نودل باعث شده است غذای دیگری را امتحان نکند و تنها از این خوراکی مصرف کند و غذاهای دیگر را نوعی سم برای بدنش می داند.

ادامه مطلب ...

جدیدترین تصاویرخطاهای چشم !

آیا شنونده های این نوازنده آدمند یا خانه!!!؟

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

ادامه مطلب ...

زن جوان، خود و فرزندانش را به خاطر خیانت شوهرش کشت + عکس

یک زن جوان انگلیسی بخاطر اینکه همسرش به او خیانت کرده و قصد ازدواج با زن دیگری را دارد،خود و سه فرزند خود را کشت.

 "فیونا آندرسون" 23 ساله،ساعتی پیش از این اقدام در صفحه فیسبوک خود پیغامی گذاشت و نوشت: همسرم من و فرزندانم را ترک کرده و قصد ازدواج با زن دیگری را دارد.

این زن پس از کشتن سه فرزندش، خود را از بالای یک ساختمان بلند پرت کرد و خود نیز جان باخت.

ماموران پلیس پس از آنکه جسد این زن را روی سقف یک دستگاه خودرو پیدا کردند به محل زندگی وی رفتند و با جسد سه فرزند او روبرو شدند و البته در پزشکی قانونی مشخص شد او باردار است تا به این ترتییب در اصل او 4 فرزندش را کشته باشد.

alt

ماموران پلیس محلی انگلیس پس از حضور در محل حادثه، اقدام این زن را فاجعه بار خواندند و اعلام کردند: اکنون در مراحل اولیه بررسی این پرونده هستیم و نمی توان اظهار نظر کاملی تا زمان آشکار شدن جزئیات حادثه مطرح کرد.

دیسکوی محجبه ها در ترکیه! + عکس

در جدیدترین اقدام شگفت انگیز دولت ترکیه ، این کشور دیسکویی را در شهر استانبول افتتاح کرد که تمام کارکنان آن محجبه هستند!

 در جشن افتتاح این دیسکوی اسلامی دعای افتتاح خوانده شد!

سپس تعدادی زن با حجاب کامل در مقابل دیدگان حاضرین به رقص پرداختند (!) و پس از آنها نیز خواننده مشهور و محجبه مالزی "یونا زارای" تعدادی از ترانه های خود را اجرا کرد.

نکته عجیب این است که حضور مردان در این دیسکو بلامانع است!

این گزارش می افزاید: پیش ازاین، برخی چهره های داخلی ایران در مورد اسلام این روزهای ترکیه گفته بودند «اسلام مدنظر دولتمردان ترکیه، از نظر برخی چهره های داخلی، همان «اسلام آمریکایی» است که با اقداماتی مشابه، ضمن آنکه در پی اقبال توامان مذهبیون و سکولارها هستند، تلاش می کنند مسائلی که در اسلام حرام خوانده می شود را در بلند مدت به حلال تبدیل کنند.»

راه کارهایی برای وسواس فکری

میگنا - وسواس عملی، رفتار تکراری و ظاهرا هدفمندی است که در پاسخ به تمایلات غیرقابل‌کنترل یا بر اساس یک رشته مقررات تشریفاتی یا قالبی انجام می‌شود.

اگر تا به حال فکری داشته‌اید که نتوانسته‌اید آن را از ذهنتان بیرون کنید، تا اندازه‌ای از تجربه وسواس فکری آگاهید. فکر، تکانه یا تصور سمج و مزاحم، مسایلی هستند که افراد مبتلا به وسواس فکری با آن در گیرند و می‌دانند که این شناخت‌ها، درون فرآیندهای فکر آشفته خودشان ایجاد می‌شوند. آنها ناامیدانه سعی می‌کنند این افکار مزاحم را نادیده بگیرند یا متوقف کنند و در برخی موارد می‌کوشند با انجام دادن کاری یا فکر کردن به چیزی دیگر، آن را خنثی کنند برای اینکه فکر وسواسی را درک کنید به زمانی فکر کنید که با فرد مهمی در زندگی‌تان جرو بحث کرده‌‌اید

ادامه مطلب ...

آیا گل استقلال آفساید بود؟/عکس

البته گل تساوی استقلال با سر مدافع سپاهان به ثمر رسید نه با ضربه مهاجم استقلال. اما اگر بازیکن استقلال در این صحنه جلوتر از مدافعان حریف بوده، و اگر فشار او باعث گل به خودی ایران‌نژاد شده باشد آن وقت ماجرا متفاوت خواهد بود.