همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مرقدامام حسن(ع) قبل ازتخریب /عکس

خبرگزاری نون برای نخستین بار تصویری از مرقد امام حسن بن علی (ع) قبل زا تخریب آن از سوی مقامات سعودی در دهه 20 قرن گذشته را به همراه سایر قبور ائمه(ع) و صحابه را منتشر کرد. 

ایراد آرم دانشگاه احمدی‌نژاد+عکس

مهر، دانشگاه ایرانیان که از ابتدای تاسیس با حاشیه های فراوانی همراه بود، حالا با آرم و نشانه ای که توسط خواهر فاطمه رجبی برایش طراحی شده، خبرساز شده است. 

در این آرم که خبر و عکس آن در صفحه فیس بوک اکبر جباری، شوهر خواهر فاطمه رجبی و باجناق غلامحسین الهام، منتشر شده است، معادل انگلیسی کلمه " ایرانیان" اشتباه نوشته است. در این نشانه و در ترجمه نام دانشگاه ایرانیان نوشته شده است:UNIVERSITY OF IRANIANS. در صورتی که «ایرانیان» نام این دانشگاه بوده و نیازی به جمع بستن این کلمه با S جمع نیست!

اکبر جباری در توضیح این عکس در فیس بوکش نوشته است: «طرحی که همسرم برای دانشگاه ایرانیان زده است. ساده است، ولی من خوشم آمد.»

البته دانشگاه احمدی نژاد هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و تعیین این آرم به عنوان نشانه اصلی دانشگاه ایرانیان را تایید نکرده است.

برترین خودروهای سبز 2013(+عکس)

زیست نیوز: با توجه به افزایش حساسیت و توجه عمومی نسبت به مساله تغییرات آب و هوایی و همچنین بروز بحران های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت، خودروهای سبز بیش از پیش در کانون توجه جهانی قرار گرفته اند. بر همین اساس، عرضه نمونه ای از مدل های پر فروش شرکت های خودروسازی به صورت هیبرید و یا تمام الکتریک به جریانی جدید در این صنعت مبدل شده است.

لینکلن MKZ هیبرید 2013

مصرف سوخت شهری/بزرگراه/ترکیبی مایل در هر گالن: 45/45/45

ادامه مطلب ...

دریاچه خضر نبی+عکس

به گزارش تسنیم، در ارتفاعات کوهستانی و جنگلی کجور نوشهر و در ارتفاع حدود دو هزار متری از سطح دریای خزر دریاچه‌ای به نام "خضر نبی" واقع شده است، وسعت این دریاچه کمتر از نیم هکتار، عمق آن حدود 5 متر و آب آن شیرین است، از آن جایی که این دریاچه از عوامل تخریب انسانی دور مانده و در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی قرار گرفته است.

این دریاچه که در ارتفاعات روستای "نیمور" معروف به بام کجور واقع شده که علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند با عبور از مسیرهای پر پیج و خم صخره‌های سنگلاخی، این بهشت گمشده را به تماشا بنشینند. این دریاچه آرمیده در ارتفاعات بخش زیبای کجور با نامهای چون "خضر نبی، خضر رود کنار و خزررود" معروف بوده و از روزگاران گذشته تا به امروز در بین اهالی دارای تقدس مذهبی نیز است چرا که برخی از روستاییان و ریش‌سفیدان منطقه بر این باورند که روزی این دریاچه محل عبور حضرت "خضر پیامبر" بوده از این رو آن را، دریاچه خضر نبی نام نهاده‌اند.

ادامه مطلب ...

هتلی زیر دریا در آفریقا +تصاویر

بازار خبر: خوابیدن در کنار ماهی‌ها می تواند تجربه ای جدید برای گردشگران باشد.

یک طراح سوئدی به نام «میخائیل گنبرگ» اتاقی شبیه به اتاق هتل در زیر دریای جزایر «زانزی باری» سواحل تانزانیا در آفریقا طراحی کرده است.

این اتاق هتل 4 متر زیر آب و در محیطی به مساحت 4 متر که بخشی از آن نیز در سطح دریا قرار دارد،طراحی شده است. اتاق از منظره 360 درجه به محیط اقیانوس برخوردار است و مسافران می توانند از تماشای گونه های مختلف جانوری این منطقه حتی در شب لذت ببرند . 

هزینه یک شب اقامت در این اتاق زیردریایی برای یک نفر 900 دلار و برای دو نفر 1500 دلار است.

ادامه مطلب ...

10 شهر برتر جهان برای دانشجویان کجاست؟(+عکس)

عصر ایران در رده بندی موسسه ''os'' که به تازگی منتشر شده است 10 شهر برتر جهان برای دانشجویان و تحصیلات دانشجویی معرفی شده اند.

طبق این لیست شهرهای پاریس ، لندن و سنگاپور سه شهر برتر دنیا در سال 2013 برای دانشجویان است. این سومین گزارش سالانه QS از شهرهای دانشجویی برتر جهان از سال 2011 بدین سو است.

این رده بندی بر اساس  شاخص هایی چون تعداد و تنوع دانشجویان، وجود دانشگاه های خوب، امکانات تحصیلی و موقعیت های شغلی و... صورت گرفته است. به گزارش عصر ایران، تصاویر زیر 10 شهر برتر دانشجویی جهان را روایت می کند.

1- پاریس

ادامه مطلب ...

ناسا کاوشگر رباتیک خود را به مریخ فرستاد

جدیدترین کاوشگر رباتیک ناسا، ماول، برای کشف راز قدیمی تغییرات اقلیمی سیاره سرخ به مریخ فرستاده شد.

عکس: پژو 203 مدل 1953 در تهران!

برترین ها: تصویری دیدنی از یک خودروی پژو 203 کلکسیونی ساخته سال 1953 کارخانه پژو فرانسه که مطمئنا تعداد آن در حال حاظر خیلی زیاد نیست. این تصویر در یکی از خیابان های شمال تهران گرفته شده است.

زین‌پس به جای «باگت فرانسوی» بگویید ...

در پی کارشکنی‌های فرانسه در مسیر توافق ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو 2، هفته‌نامه طنز «چلچراغ»، طرح جلد شماره جدید خود را به این موضوع اختصاص داد.

ایسنا، در این طرح، معادل‌های فارسی ترکیبات واژگانی فارسی که در آنها اثری از «فرانسه» است، پیشنهاد شده! 

اینجا رشت است ونیز نیست! + عکس

به گزارش فارس از رشت، با ادامه بارندگی‌های گیلان که از روز گذشته آغاز شده است، بار دیگر بسیاری از خیابان‌ها و معابر این استان به ویژه شهر رشت دچار آبگرفتگی شدند.

ماموران شهرداری رشت از بامداد امروز در حال جمع‌کردن برگ‌های روی زمین هستند و در آماده‌باش کامل قرار دارند.

ادامه مطلب ...

کشف یک نوع ماهی جدید با کله شفاف + عکس

محققان محیط زیست و اقیانوس شناسی کالیفرنیا در سواحل مرکزی این ایالت نوعی ماهی کشف کرده اند که دارای کله ای شفاف است.

این ماهی حدود 15 سانتی متر طول دارد و ظاهر آن شبیه به ماهی فایتر (جنگنده) است.

این ماهی بسیار نادر و برای نخستین بار مشاهده شده است. البته در سال 2003 نیز گونه دیگری از این ماهی در اقیانوس آرام دیده شده بود.

متخصصان محیط زیست بر این باورند که زیستگاه این ماهی شفاف این منطقه نیست و توسط تور به سواحل مرکزی ایالت کالیفرنیا کشیده شده است.

تمام نمونه های قبلی این ماهی شفاف که تابه حال به این منطقه کشیده شده بودند، زخمی بودند و این اولین باری است که این ماهی کاملا سالم در کالیفرنیا یافت می شود.

گونه دیگری از این ماهی که در اقیانوس آرام زندگی می کند، تمام بدنش شفاف است.

نخستین زنِ خلبان ایرانی در70 سال پیش +عکس

بنابه گواهی اسناد و متون تاریخی، نخستین زنِ ایران که موفق به پروازی مستقل گردید، عفت تجارت چی می باشد. وی نخستین کارآموز و زن خلبان ایرانی بود که در سال 1318 شمسی پس از تاسیس ‏باشگاه هواپیمایی برای آموزش فنون خلبانی نام‌نویسی نمود. تاریخ شروع کار تجارتچی 5 مهر ماه 1318 شمسی بود و نخستین پرواز ‏مستقل او 27 آبان ماه 1319شمسی انجام گرفت. او در سال‌های میانی عمر به ادبیات و شعرسرایی روی آورد و در ‏سال 1337«دیوان برگ‌های پراکند» را به چاپ رساند و سر انجام پس سال ها فعالیت در عرصه هوایی کشور در 82 سالگی به فاصله یک روز پس از مرگ همسرش درگذشت. ‏

ادامه مطلب ...

سفر یک روزه پسر ارشد ملکه الیزابت به بم/ عکس

سفر یک روزه پرنس چارلز پسر ارشد ملکه الیزابت به بم در سال 1383/ منبع: سال سی

خریدار گرانترین تابلو جهان کیست؟

http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/11/20/alalam_635205360621915505_25f_4x3.jpg
سرانجام خریدار گرانترین تابلوی دنیا که اخیرا در یک مزایده در نیویورک به فروش رسید، مشخص شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه نیویورک پست فاش کرد "میاسه بنت حمد آل ثانی" خواهر امیر قطر خریدار تابلوی "فرانسیس بیکن" نقاش انگلیسی است.

ادامه مطلب ...