همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تگرگ نیم کیلویی در جنوب ایران! +تصاویر

بارش تگرگ در بندر سیراف (استان بوشهر) موجب بروز خساراتی برای مردم به خصوص رانندگان شد.

بارش تگرگ هفته گذشته در بندر سیراف موجب بروز خساراتی برای مردم به خصوص رانندگان شد. این بارش بی‌سابقه و شدید تگرگ حدود یک ساعت نیز در شهرستان کنگان تداوم داشت و به بخش کشاورزی خسارات زیادی وارد کرد.


ادامه مطلب ...

زمین چگونه نابود خواهد شد؟

علی‌رغم خرافات بودن شایعات پایان دنیا در روز جمعه و اثبات بی‌پایه و اساس بودن این شایعات توسط سازمان‌های معتبر علمی نظیر ناسا، ادعا شده است در 21 دسامبر وقایعی نظیر خشک‌سالی، آتش‌فشان‌های عظیم، تغییر گسترده آب و هوا و شیوع سرطان، حمله زامبی‌ها، آدم‌فضایی‌ها و غیره رخ خواهد داد.

ستاره‌دنباله‌دار سیاه

به گزارش دیلی‌میل، پروفسور جوکلین‌بل‌برونل، دانشمند نجوم ادعا کرده است که محتمل‌ترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد، برخورد  ستاره‌دنبال سیاه با زمین است.

پروفسور بل برونل اعتقاد دارد که اگر دنیا در بیست و یک دسامبر تمام شود، یک ستاره‌دنباله‌دار باعث این کار خواهد بود.

ادامه مطلب ...

چطور افراد منفی زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهیم

انسان خویشتن دار، گاهی اوقات خود را در شرایطی با افراد منفی و سخت می‌بیند که هیچ چاره‌ای جز برخورد و عکس‌العمل ندارد.

افرادی که گاهی اوقات ما را تا مرز جنون و خشم هدایت می‌کنند در زندگی ما کم نیستند. حتی ممکن است از اعضای خانواده ما چون پدر و مادر، خواهرو برادر، دوست وهمکار و یا رییس‌مان باشد.

به راستی آنان چگونه اشخاصی هستند؟ چگونه می توان با چنیت اشخاصی رفتار، مدارا و یا به عبارتی کنار آمد؟

با وجود اینکه ممکن است تمرین‌ و مطالعات زیادی برای رفتار با این افراد انجام داده باشید، ولی همچنان قادر به جلوگیری از ایجاد تنش در محیطی که آنان هستند، نباشید! چرا که ما انسان هستیم و دارای احساسات و عواطف.

هر چند که کنترل احساسات و عواطف می تواند به سلامت روح و جسم شما کمک کرده و از بوجود آمدن شرایط بد جلوگیری کند، با این وجود، نمی‌توان انکار کرد که در زندگی شرایطی پیش می‌آید که انسان کنترل خود را از دست می‌دهد.آنچه از این اتفاق باقی می‌ماند، تاسف ناخوشایند است.

شرایطی که انسان در رویارویی با افراد سخت و منفی با آن مواجه می‌شود، شرایط سختی است که گاه انسان کنترل خود را کاملا از دست می‌دهد. همین امر باعث دردسر‌‌های بیشماری برای او شده و خواهد شد.

ادامه مطلب ...

تجهیزات ماهواره بعد از جمع‌آوری چه سرنوشتی پیدا می‌کنند

بررسی 47 خبر پایگاه اطلاع‌رسانی - اینترنتی پلیس نشان می‌دهد که عموما خبرهای یک سال اخیر مرتبط با ماهواره مربوط به اظهارنظرهای فرماندهان این نیرو در آثار و عواقب دیدن برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌یی بوده است.به گزارش خبرنگار «اعتماد» پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس که تنها مرجع خبری پلیس است و منبعی قابل اعتماد محسوب می‌شود درباره توقیف تجهیزات ماهواره و عملیات‌های جمع‌آوری اخبار محدودی را منتشر کرده است. برای نمونه سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس کشور در تاریخ 7 تیرماه امسال گفته بود که با اقدامات پلیس در جمع‌آوری با کاهش 50 درصدی بینندگان شبکه‌های ماهواره‌یی مواجه شدیم. در همین حال فرمانده پلیس استان اصفهان نیز گفته است که نصب ماهواره در ملاء عام جرم است. ما بقی اظهارنظرها متوجه بد بودن استفاده از ماهواره است. برای نمونه فرماندهی انتظامی یزد در تاریخ 11 مهرماه امسال گفته است که شبکه‌های ماهواره‌یی از جمله توطئه‌های بیرحمانه دولت‌های استعمارگر است. اما بررسی 9 خبر منتشر شده با عنوان ماهواره در پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس نشان می‌دهد که 95 هزار و 778 قطعه از تجهیزات دریافت امواج ماهواره که توسط پلیس کشف شده به مردم نیز اطلاع‌رسانی شده است. این اخبار متوجه شهرهای چون «میاندوآب»، «کرج»، «قزوین»، «مریوان»، «ارومیه»، «یزد»، «کرمانشاه» و «سبزوار» بوده است.

ادامه مطلب ...

همسر وزیر بهداشت کیست + عکس

حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در جشنواره کار آفرینان تولید در تجارت دندانپزشکی ایران در نمایشگاه بین المللی تهران با حاشیه هایی همراه بود.

حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در جشنواره کار آفرینان تولید در تجارت دندانپزشکی ایران در نمایشگاه بین المللی تهران با حاشیه هایی همراه بود.
دکتر نخستین، همسر و مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی در طول بازدید خانم وزیر از نمایشگاه تجارت دندانپزشکی ایران همراه وی بود.

آگهی فروش چادر آخر زمان!+عکس

عصرایران: یک مرد در ازمیر ترکیه با سوء استفاده از شایعات بی اساس درباره پایان جهان در 21 دسامبر از طریق یک آگهی اینترنتی یک چادر قدیمی را برای فروش به قیمت 1200 دلار عرضه کرد.

" سرتاچ اونال " مرد ترکیه ای ساکن منطقه  "کارشی یاکا " ازمیر با انتشار یک آگهی اینترنتی یک چادر قدیمی را به فروش گذاشت و مدعی شد ساکنان این چادر در منطقه شیرینجه ازمیر از بالایای ناشی از پایان جهان در امان خواهند بود.

گفتنی است در پی اعلام اینکه روستای شیرینجه در استان ازمیر ترکیه یکی از دو منطقه امن جهان در روز 21 دسامبر است تا کنون هزاران نفر از باورمندان پایان جهان از سرتاسر دنیا به این روستا سفر کرده اند و باعث رونق کسب و کار و خوشحالی اهالی و ساکنان این منطقه شده اند.

ماجرای کتک خوردن سفیر آمریکا از نگهبان حرمسرای ناصرالدین شاه

اولین سفیر آمریکا در ایران هنگام ورود به کاخ ناصرالدین شاه کتک مفصلی از نگهبان حرمسرای شاه قاجار خورد.

به گزارش نامه و به نقل از مجله یاد شماره 51 و 52، «بنجامین» نخستین نماینده‌ سیاسی ایالات متحده آمریکا در ایران بود. او کاردار، سرکنسول و بنیانگذار سفارت آ‌مریکا در ایران به شمار می‌رود. بنجامین در سال 1261 شمسی مطابق با 1883 میلادی به تهران آمد و سفارت کشورش را در ایران تأسیس کرد.

نخستین نماینده‌ای آمریکا در ایران 21 سال در کشورمان اقامت داشته و به انجام مأموریت سیاسی خود پرداخته است. گفتنی است در این دوره دولت آمریکا روابط و مناسبات بسیار گرم با ایران نداشته است.

عمده‌ترین کار نماینده‌ی سیاسی آمریکا در ایران حمایت از میسیونرها و مبلغان مذهبی آمریکایی در ایران بوده است. در این دوره انگلستان و روسیه چون حضوری فعال داشتند آمریکا منافع دیگری در ایران نداشت. برای آقای بنجامین اتفاقی در ایران افتاده که در مطبوعات به چاپ رسید که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ادامه مطلب ...

یلدا در میان اقوام ایرانی

جام جم آنلاین: یلدا جشنی است با قدمت 7000 ساله که در میان ایرانیان با فرهنگ اقوام مختلف این سرزمین گره خورده است. در این شب همه افراد خانواده از پیرترین تا جوان ترین دور هم جمع می‌شوند و تا سپیده دم برای گرامیداشت طولانی‌ترین شب سال مانند پسته‌های خندان سفره‌های یلدا با هم شادمانی می‌کنند. تقریبا به اندازه تمام شهرهای کشور تنوع در آداب و رسوم برگزاری مراسم شب یلدا وجود دارد؛ در این گزارش تلاش کردیم گوشه‌ای از آیین‌های زیبا و منحصر به فرد شب یلدا در میان اقوام مختلف ایرانی را به تصویر بکشیم.

همه ایرانی‌ها سی‌امین شب آذر هر سال را با نام شب یلدا (تولد خورشید) جشن می‌گیرند؛ جشنی ملی که برای همه در یک روز برگزار می‌شود اما در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شهری با آداب و رسومی ویژه که جشن آنها را از دیگران متمایز می‌کند.
ادامه مطلب ...

طرح تازه فیس‌بوک برای پول درآوردن و خشم کاربران

فیس‌بوک صاحب وب‌سایت تبادل و اشتراک عکس «اینستاگرم» با تغییر دادن مقررات و شروط اشتراک کاربران این وب‌سایت را مجبور کرده تا اجازه دهند تصاویری که خود آنها روی این شبکه قرار می‌دهند برای مصارف تجاری و تبلیغاتی به کار گرفته شود، اما تمام درآمدهای حاصل از این روش نصیب فیس‌بوک خواهد شد.

 روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد که این تصمیم فیس‌بوک باعث نارضایتی و خشم کاربران اینستاگرم شده است. در عین حال این اقدام فیس‌بوک ممکن است باعث شود که کاربران به سمت سرویس مشابهی که یاهو ارائه می‌دهد بروند.

در همین حال سرویس تبادل و اشتراک عکس یاهو به نام «فلیکر» هفته گذشته یک نرم‌افزار جدید چندرسانه‌ای را راه‌اندازی کرد که حق معنوی کامل استفاده از تصاویر را به کاربران خود می‌دهد. هر چند فلیکر چندین قرارداد را برای بازفروش بخشی از تصاویر روی این وب‌سایت امضا کرده است، ولی این معامله‌ها فقط شامل آن بخش از تصاویری خواهد شد که کاربران مشخصا اجازه استفاده و فروش آن را به صاحبان وب‌سایت اعطا می‌کنند.

ادامه مطلب ...

خوردن گوشت همکار برای زنده‌ماندن+عکس

روزنامه "کومسومولسکایا برافدا" به نقل از یک منبع قضایی روسیه می نویسد: این دو نفر قتلی را مرتکب نشده بودند بلکه پس از مرگ دوست خود مجبور به خوردن گوشت مرده او شدند.

 به نقل از افکار، دو صیاد روسی که به مدت چهار ماه در جنگل های سیبری گم شده بودند برای اینکه بتوانند زنده باقی بمانند گوشت دوست و همکار خود را می خورند.

روزنامه "کومسومولسکایا برافدا" به نقل از یک منبع قضایی روسیه می نویسد: این دو نفر قتلی را مرتکب نشده بودند بلکه پس از مرگ دوست خود مجبور به خوردن گوشت مرده او شدند.

بنا به گزارش این روزنامه روسی، یکی از صیادان به نام "الکساندر عبدالله یف" به هنگام بازجویی نسبت به این مساله اعتراف کرد و به همراه "الکسی گورولنکو" گوشت دوست سوم خود به نام "اندری کووتکشین" را که به دلیل یخ زدگی مرده بود را خوردند.

 
 
ادامه مطلب ...

معرفی گوشی ۵ اینچی شارپ برای کریسمس

شرکت ژاپنی شارپ از گوشی جدیدی با صفحه نمایش بزرگ رونمایی کرده و قرار است همزمان با کریسمس به بازار عرضه شود. گوشی Aquos SH930W شارپ که قرار است ابتدا در بازار روسیه به فروش برسد قیمتی برابر ۵۴۰ یورو خواهد داشت و در رده گران‌ترین گوشی‌های موجود قرار می‌گیرد.

به گزارش  دنیای اقتصاد، این گوشی دارای صفحه نمایش پنج اینچی است و برای رقابت با گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی و HTC که به تازگی راهی بازار شده‌اند عرضه خواهد شد.

gsmarena_001

صفحه نمایش پنج اینچی این گوشی قادر است تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل نمایش دهد و از نوع IGZO است.

این دستگاه از پردازنده ۸۲۶۰A کوآلکام بهره می‌برد، ۵/۱ گیگاهرتز قدرت دارد و از پردازشگر گرافیکی Adreno 225 و دو گیگابایت RAM پشتیبانی می‌کند.

این گوشی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد، از دوربین هشت مگاپیکسلی اصلی و دو مگاپیکسلی جلویی برای تماس‌های ویدئویی و باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آندروید ۱/۴ Jelly Bean بهره می‌برد و با قیمت ۵۴۰ یورو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اطلاعات بیشتر درباره زمان عرضه این گوشی در سایر کشورها منتشر نشده است.

تصاویر/برترین‌های سال2012 «تایم»


جوان سوری بر بالین یک قربانی خشونت ها در سوریه


 پس از توفان سندی 
ادامه مطلب ...

واکنش امریکا به صفحه ی رهبر انقلاب در فیس بوک: کنجکاویم بدانیم ا



آسوشیتدپرس نوشت: وزارت خارجه ی آمریکا اعلام کرد که مراقب صفحه ی فیس بوک ایت الله خامنه ای خواهد بود.

به گزارش  انتخاب، مسئولان ایرانی تاکنون در خصوص صفحه ی مذکور اظهار نظر نکرده اند اما محتویات این صفحه از جمله تصویر غیررسمی از آیت الله خامنه ای در حال رانندگی سئوالاتی را در خصوص واقعی بودن آن به وجود می اورد.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این رابطه گفت: مسئولان امریکایی این صفحه ی را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه به شوخی گفت که واشنگتن کنجکاو است که بداند این صفحه چقدر لایک می شود!

اسوشیتدپرس در پایان نوشت: فضای مجازی مسئله ی ناشناخته ای برای سران ایران نیست. آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و دیگر مسئولان ایران دارای وب سایت هستند.

دجال اخر زمان

اخیراً خبری در تعدادی از سایت ها پیرامون تولد دجال منتشر شده است. حال آن که خبر مذکور صحیح نمی باشد. ابتدا به متن این خبر توجه فرمایید:

درحالیکه چندی پیش به نقل از یکی از دانشمندان دینی کشور خبر باقی ماندن “فقط ۵ نشانه ظهور” منتشر شد خبر تولد نوزادی عجیب الخلقه اسرائیل را فراگرفته است .

[تصویر: 1266350057_16936_30f422d258.jpg]

برخی منابع اسرائیلی طی روزهای گذشته دست به انتشار خبری باعنوان تولد “دجال آخرالزمان ” از بدنیا آمدن کودکی عجیب الخلقه در سرزمینهای اشغالی فلسیطنیان خبر میدهند که تنها یک چشم دارد و چشم سمت چپش روی پیشانی اش قرار گرفته و فاقد گودی زیرچشم و بینی است ،دراین اخبار تلاش شده این کودک دجال فتنه گر آخرالزمان معرفی شود .

براساس خبرنگار ما منتشر کنندگان خبر مذکور با معرفی نوزاد مذکور بعنوان یک نوزادیهودی وی را با دجال که در کتب دینی ادیان بزرگ اسلام ،مسیحیت و یهود ازوی بعنوان فتنه گر آخرالزمان یاد شده ،مقایسه میکنند.
این منابع با طرح این سوال که آیا این نوزاد که اکنون با مرگ دست و پنجه نرم میکند همان دجال فتنه گر است؟ ادامه میدهند: دجال پس از رشد و تکامل جسمی مدعی خدایی شده و فتنه گری در جهان را آغاز خواهد کرد .

آیا مؤسس فیس‌بوک ، ایده ایجاد آن را دزدیده است؟!

تا حالا تصور می‌شد که «مارک زوکربرگ» ۲۹ ساله مؤسس فیس‌بوک است ، سایتی که ارزش آن را یک میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

 mark_zuckerberg.jpg

اما چندی پیش سه هم‌دوره‌ای دانشگاه هاروارد گفتند که زوکربرگ ایده این سایت را از آنها دزدیده است. این سه همکلاسی از زوکربرگ در دادگاه فدرال بوستون شکایت کردند. این سه نفر مؤسسان سایت مشابهی با نام ConnectU هستند.

اما در این میان ، شخص دیگری که اوهم دانشجوی هاروارد بوده به تازگی گفته که فکر اصلی از آن وی بوده است. این شخص «آرون گرین اسپن» نام دارد. او ۶ ماه قبل از آغاز به کار فیس بوک و ۸ ماه قبل از راه‌اندازی ConnectU ، یک شبکه داخلی برای دانشجویان هاروارد درست کرده بود با نام houseSYSTEM.

ادامه مطلب ...

دنیا قطعا به پایان می‌رسد اما ...

getty06-26.jpg

این روزها سخن از پایان دنیا براساس پیش‌گویی فردی به نام «نوستراداموس» و تقویم قوم «مایا» است؛ اما به اعتقاد یک باستان‌شناس، افرادی مانند قوم مایا، با چنین افکار و اعتقاداتی در ایران باستان هم می‌زیستند.

ناصر پازوکی در گفت‌وگو اظهار کرد: آنچه رهبر قوم مایاها مطرح کرد،‌ مبنی بر این‌که جمعه‌ی پیش رو (21 دسامبر 2012 میلادی) پایان دنیا خواهد بود‌، ادعای تازه‌ای نیست و در قرون و اعصار گذشته نیز در بسیاری از مذاهب و مکاتب فکری هم مطرح شده است.

او گفت: اواخر قرن ششم و اویل قرن هفتم هجری قمری، تفکری در میان مسلمانان به‌وجود آمد و مردم فکر می‌کردند آخر زمان است. به همین دلیل، بسیاری از انسان‌ها به کوه‌ها و غارها پناه بردند و فرقه‌ای ایجاد شد که به اصطلاح «اشکفتیه» یعنی شکاف غار و کوه نامیده می‌شد.

ادامه مطلب ...

همه اختراعات آخرالزمانی/ ایران‌هراسی به بهانه 21دسامبر/ دنیا کی

هم‌زمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2012 بازار داغ شایعات درباره پایان دنیا داغ‌تر شده است، عده‌ای با استناد به تقویم قوم «مایا» در آمریکای مرکزی، روز 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 1391) را آخرین روز دنیا می‌دانند. در گوشه و کنار جهان برخی خرافه‌پرستان سراسیمه منتظر پایان دنیا هستند، عده‌ای به پناهنگا‌ه‌های  امن نظیر پناهگاه استالین پناه بردند، تعدادی نیز از این آشفته‌بازار سوء استفاده کرده و با ساخت جان‌پناه و فروش یا اجازه آن، سود سرشاری را نصیب خود کرده‌اند.

در این بازار داغ شایعات، حق با چه کسی است؟ در ادامه گزارش، سعی شده به این سؤال پاسخ داده شود.

در ابتدا به طرح این موضوع می‌پردازیم که مایاها چه اقوامی بودند، چرا تقویم آن‌ها کانون توجه برخی افراد شده است، آیا ادعاهای آن‌ها جنبه علمی دارد و آیا می‌توان زمان قیامت را تعیین کرد!

 

 

 

ادامه مطلب ...

نبود شادمانی در زندگی خطر مرگ زود هنگام را افزایش می دهد

یک مطالعه که در ژاپن انجام شده است، نشان می دهد، افرادی که فکر می کنند زندگی ارزش زنده بودن را ندارد احتمال بیشتری دارد که در سنین جوانی جان خود را از دست بدهند.

به گزارش پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز، طبق این مطالعه این افزایش خطر مرگ تا حدودی بر اثر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و دلایل خارجی است که رایج ترین آنها ارتکاب به خودکشی می باشد.

به گفته دکتر "توشیماسا سون” و همکارانش از "دانشکده پزشکی دانشگاه توهوکو” در "سندای”، این بزرگترین تحقیقی است که تاثیر "شادمانی و احساس خوشحالی از زنده بودن” را بر خطر مرگ و میر بررسی کرده و دومین مطالعه ای است که به بررسی مرگ ناشی از دلایل خاص پرداخته است.

ادامه مطلب ...

دانــستـــنی هـای جـــــالـــــــب


 

 1. اگر بینی خود را بگیرید، امکان ندارد بتوانید زمزمه کنید.

 

 2. وقتی شیشه می شکند، ترک های آن باسرعت 3000 مایل در ساعت حرکت می کنند.

 

 3. در هر دقیقه حدود 200 نوزاد در جهان متولد می شوند.

 

 4. جلیقه ی ضد گلوله، خروجی اضطراری، برف پاک کن شیشه ی ماشین و پرینتر های لیزری همگی توسط زنان اختراع شده اند.

 

 5. انسان در زمان خواب بیشتر از زمانی که تلویزیون تماشا می کند کالری مصرف می کند.

 

 6. به طور میانگین انسانها بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از عنکبوت می ترسند.

 

 7. ناخن های انسان در زمستان سریع تر رشد می کنند.
ادامه مطلب ...

راه‌های رفع گرفتگی صدا

 این روزها که هوا سردتر شده، سرماخوردگی و گرفتگی صدا هم بیشتر می‌شود. اگرچه همه گرفتگی‌های صدا و اختلال‌ها یا التهاب‌های تارهای صوتی ناشی از سرماخوردگی نیست.

امتحان یک یا چند راه پی‌آمده برای بهبود گرفتگی تارها مفید خواهد بود:

یکی از بهترین راه‌های درمان و کاهش گرفتگی صدا، سکوت است. صحبت، حتی در حد زمزمه هم سبب تحریک تارهای صوتی و وارد آمدن فشار به آنها می‌شود و بهبود آن را به تاخیر می‌اندازد.

اگر گرفتگی ناشی از سرماخوردگی است، با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه دارید تا بهبود زودتر حاصل شود. از حضور در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دودگرفته هم در زمان سرماخوردگی خودداری کنید.

استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب حاصل از چند لحظه باز کردن دوش آب گرم در حمام به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک می‌کند.

ادامه مطلب ...

مسمومیت با الکل صنعتی

مرد جوانی را به دلیل نابینایی به اورژانس آوردند. همراه وی می‌گفت به منظور خودکشی از شیشه‌ای که محتوی الکل صنعتی بوده مصرف کرده است! بیمار ابتدا احساس دیدن برف داشته که بتدریج به نابینایی منجر شده و تنها قادر به تشخیص نور از تاریکی بود. متاسفانه وی دچار نابینایی ناشی از مسمومیت با الکلی به نام متانول شده بود.

ادامه مطلب ...

کشف پنج سیاره دارای امکان حیات در اطراف یک ستاره نزدیک

 

4-908.jpg

ستاره‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا موفق به شناسایی پنج سیاره بالقوه در اطراف یک ستاره نزدیک شدند که ممکن است یکی از آنها از امکان حیات برخوردار باشد.

 ستاره «تاو نهنگ» که در فاصله 12 سال نوری از زمین قرار داشته، در مدار ناحیه قابل سکونت خود از یک سیاره برخوردار بوده که به دلیل فاصله آن از ستاره میزبانش می‌تواند از آب مایع در سطح خود برخوردار باشد.

این سیاره احتمالی با جرم حداقل 4.3 برابر زمین در صورت تائید می‌تواند یکی از کوچکترین سیارات با قابلیت حیات احتمالی در اطراف ستاره خود باشد.

این پنج سیاره کاندید نسبتا کوچک بوده و جرمهای آنها حداقل 2 تا 6.6 برابر زمین است.

به گفته محققان، جهان احتمالی قابل سکونت که یک گردش کامل آن در اطراف تاو نهنگ 168 روز طول می‌کشد، احتمالا یک سیاره صخره‌ای مانند زمین نیست.

تاو نهنگ نسبت به خورشید از جرم کمتری برخوردار بوده و در فاصله 11.9 سال نوری در صورت فلکی نهنگ قرار دارد که با چشم غیرمسلح نیز در شب قابل مشاهده است. به دلیل نزدیکی این ستاره و طبیعت خورشید مانند آن، تاو نهنگ برای سالها در داستانهای علمی تخیلی جای خود را داشته است.

این پژوهش در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده است.

محقق دانشگاه تبریز در فهرست برندگان «تصاویر برتر میکروسکوپی 2012

281-3.JPG

فهرست 10 برگزیده نهایی رقابت عکاسی میکروسکوپی BioScapes اعلام شد که در این بین «سحر خداوردی» از دانشگاه تبریز رتبه نهم را به خود اختصاص داد.

به گزارش  ایسنا، بیش از دو هزار اثر از کشورهای مختلف جهان در رقابت عکاسی دیجیتال 2012 Olympus BioScapes آمریکا شرکت کردند و فهرست نهایی برندگان سال 2012 یکشنبه شب در سانفرانسیسکو اعلام شد.

شرکت کنندگان در این رقابت مجاز به استفاده از هر نوع میکروسکوپ، تکنیک نورپردازی و تجهیزات مختلف هستند.

در این رقابت، «رالف گریم» از کشور استرالیا با تهیه عکس «مستعمره روتیفر» عنوان نخست و جایزه پنج هزار دلاری را به خود اختصاص داد.

ادامه مطلب ...

تصویر اسکلتهایی با جمجمه‌های از شکل افتاده/ شباهت با موجودات فضا

باستان شناسان در مکزیک 13 جمجمه عجیب کشف کرده اند که شاید از بیماری از شکل افتادن جمجمه رنج می برده اند، اما ظاهر آنها شبیه اسکلت موجودات بیگانه فضایی در فیلمهای علمی تخیلی است.این اسکلتهای کشف شده در روستای کوچک اوناواس در مکزیک یک هزار سال سن دارند.

یکی از 13 اسکلت کشف شده در یک قبرستان در مکزیک که گویی از نوعی بیماری از شکل افتادن جمجمه رنج می برد

ادامه مطلب ...

جعل شناسنامه مولانا

34-158.jpg

ترکیه پنج سال پس از برگزاری جشن‌های هشتصدمین سالگرد تولد مولانا، همچنان درحال تلاش برای معرفی جلال‌الدین محمد بلخی به‌عنوان شاعری ترک است و ما همچنان.... 

 همشهری‌آنلاین نوشت: عجیب هم نیست، اینجا ایران است و ما همه جوگیر که می‌شویم طور دیگری حرف می‌زنیم و عمل می‌کنیم و حتی زندگی می‌کنیم. مسئولان وزارت ارشاد هم خلق خدا هستند و فرقی نیست بین آنها و ما و دیگران.

اما حتما فرقی هست میان آنها و مسئولان وزارت فرهنگ ترکیه، پنج سال پیش درست در همین روزها، یعنی حوالی آذر و دی 1386 هشتصدمین سالگرد تولد مولانا به موضوعی برای رقابت ایران و ترکیه برای حفظ مولانا تبدیل شد. ترک‌ها مزار او را در قونیه در اختیار دارند و همین بهانه‌ای شده است برای طرح ادعای «مولانا ترک است»! ادعایی که با وجود همه خنده‌داری‌اش، آنقدر با پافشاری و فعالیت قانونی و غیرقانونی ترک‌ها همراه شد که حالا خیلی‌ها به آن فکر می‌کنند. این ماجرا از کمی پیش از جشن‌های هشتصدمین سالگرد شروع شد؛ وقتی که ترکیه چنان پرقدرت و چنان بابرنامه وارد میدان شد که کم‌کم رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و ادب در ایران صدایشان درآمد که «چرا وزارت فرهنگ و ارشاد کاری نمی‌کند؟» و وزارت فرهنگ و ارشاد البته کارهایی هم کرد؛ ازجمله برگزاری کنگره‌ای کم‌وبیش بزرگ در سال 86 در تهران، تبریز و خوی اما این فعالیت‌ها عملا در مقایسه با فعالیت‌های بسیار گسترده ترک‌ها اصلا به چشم نمی‌آمد. ترک‌ها با اصرار فراوان مولانا را مولانا محمد رومی می‌نامند و این اصرار در غرب هم جا افتاده است. دایره‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا مولانا را اینطور معرفی می‌کند: «جلال‌الدین محمد بلخی که در ایران به مولوی نامور است و در جهان غرب او را با نام رومی می‌شناسند، از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی است.»

ادامه مطلب ...

قیمت یک سبد یلدایی برای خانواده 4 نفره/ یلدای امسال با طعم نوسان

برآوردها نشانگر این است که اگر یک سبد مصرفی شب یلدا برای یک خانواده 4 نفره را محاسبه کنیم، قیمت این سبد برای این خانوار آن هم در این شب خاص، 38500 تومان خواهد شد.

یلدا شبی است که از دیرباز مورد نظر خانوارهای ایرانی بوده و آنها به بهانه این شب، گرد هم جمع شده و دیداری تازه می‌کنند. این دیدار اگرچه در سالهای گذشته وسعت زیادی به لحاظ افراد ندارد اما همچنان هستند خانواده‌هایی که ترجیح می‌دهند این شب را به مهمانی بروند یا مهمانی بدهند.

اما امسال نوسانات نرخ ارز حتی بر خرید خانوارها در این شب نیز تاثیر گذاشته و بسیاری از کالاها که حتی تولید داخلی هم هستند و نیازی به واردات ندارند به بهانه اینکه نرخ ارز نوسان دارد و دلار مدام بالا و پایین می‌شود افزایش قیمت را تجربه می‌کنند، این در شرایطی است که مسئولان اعلام می‌کنند که برای اقلام سبد مصرفی خانوار در شب یلدا نیازی به واردات نیست.

ادامه مطلب ...

تاریخچه شب یلدا



 

دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را برپا می‌دارند که در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد.

در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق کامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یکم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند که مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم که در باورهای کهن ایرانی هیچ روز و شبی، نحس و بد یوم شناخته نمی‌شده است. جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین‌های ایرانی، ریشه در رویدادی کیهانی دارد.

ادامه مطلب ...

داستان

مینی بوس پر از مسافر به سوی مقصد در حرکت بود که مردی رو می بینن که تلو تلو می خورده و منتظر تاکسی بوده.
فکر می کنن حالش بده، توقف می کنند و مرد بی چاره رو سوار می کنند
همین که راه می افتند، مرد مست به دور و برش نگاهی می کنه و می گه:
عقبی ها بی شرفن، جلویی ها بی شعورن، سمت راستی ها خرن و سمت چپی ها گاون!
راننده مینی بوس شاکی می شه و چنان می کوبه روی ترمز که همه ی مسافرها روی همدیگه می افتند! راننده میاد مرد مست رو از زیر دست و پای مسافرها می کشه بیرون
و می گه: مردک!
اگر جرات داری یک بار دیگه بگو کی خر و گاو و بی شعوره!
مرد مست با کمال خونسردی می گه:
من از کجا بدونم؟ با اون ترمزی که تو کردی همه قاطی شدند