همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

انسانهای اولیه آدم‌ می‌خوردند

برخی کارشناسان موزه تاریخ طبیعی انگلیس مدعی شدند احتمالا انسانهای اولیه، ابتدا گوشت همنوع خود را خورده و سپس از جمجمه‌اش به عنوان ظرف غذا استفاده می‌کرده اند.

 برخی کارشناسان موزه تاریخ طبیعی انگلیس مدعی شدند که نزدیک به 5 هزار سال پیش انسان‌ها از جمجمه همنوعان خود ظرف غذا می‌ساختند.

ادامه مطلب ...

دختر بچه 26 انگشتی/عکس

دختر بچه 26 انگشتی/عکس

مادر دختر بچه 26 انگشتی می گوید وجود انگشتهای اضافی در دست و پای فرزندش امتیاز منفی به شمار نمی رود.

 پیو مین مین سویی 26 ساله معتقد است وجود انگشتان بیشتر مفید بوده و می گوید فرزندش توانایی بیشتری برای انجام کارها پیدا کرده است که در انسانهای معمولی دیده نمی شود.

ادامه مطلب ...

انسانها در مریخ نمی‏‎توانند بچه‌دار شوند

گروهی از دانشمندان ناسا در بررسیهای خود نشان دادند که در صورت مهاجرت به مریخ و زندگی در روی سیاره سرخ انسان از بچه دار شدن محروم می شود.

 حدود سه ماه قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آژانس فضایی آمریکا در حال بررسی احتمال اعزام فضانوردان به مریخ در یک سفر بدون بازگشت در سال 2030 است.

ادامه مطلب ...

20 نکته برای علاقمندان به فست فود

فست‌فودها، چه خوب چه بد، چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، واقعیت دنیای امروز هستند و رژیم غذایی ما را تغییر داده‌اند.

منوی فست‌فود، جذاب و رنگارنگ است و طیف وسیعی از خوراکی‌ها را دربرمی‌گیرد. این منو آنقدر متنوع است که گاهی در انتخاب غذای مناسب سردرگم می‌شویم. فراموش نکنید که این دستورات برای افراد کاملا سالم است و افرادی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند، باید رژیم غذایی خاص خود را داشته باشند.

ادامه مطلب ...

اصطکاک حتی در خلاء هم دست از سر آدم بر نمی‌دارد!

اصطکاک حتی در خلاء هم دست از سر آدم بر نمی‌دارد!

 نیوتن می گفت سرعت توپی که در خلاء به دور خود می‌چرخد هیچ وقت نباید کم شود، زیرا هیچ نیرویی در آنجا اثر نمی‌کند. اما به نظر می رسد که خود خلاء نوعی اصطکاک تولید کند که نظریه نیوتن را نقض می کند!

ادامه مطلب ...

درمان طاسی کشف شد

محققان موفق به کشف ماده ای برای رشد مجدد مو در افرادی که به طاسی مبتلا هستند، شدند.

به گزارش شبکه ایران ایران به نقل از شینهوا، محققان آمریکایی به طور اتفاقی ماده ای را کشف کردند که با متوقف کردن یک هورمون مرتبط با استرس در موش ها، منجر به رشد مجدد مو در آن ها می شود.

ادامه مطلب ...

مغز انسان عاشق

دانشمندان توانستند تصاویری از مغز را در حالت عاشق بودن فرد به تصویر بکشند.

دانشمندان توانستند تصویری از مغز افراد در حالت عاطفی شدید و عاشق بودن را دریابند و عنوان کرده اند که در دنیای فعلی تمام قلب می تواند در ذهن افراد نمود پیدا کند و حالت های آن متغیر باشد.

آسپرین

به نقل از مجله خبری سلامت نیوز در طی تحقیقات جدیدی که در شماره سوم سال 2010 مجله انجمن پزشکی آمریکا چاپ شده، اطلاعات به دست آمده نشان دهنده این است که مصرف روزانه آسپرین ممکن است افراد را به بیماری های عروقی مبتلا کند.در این تحقیقات تاکید شده است درمان با آسپرین برای همگان جواب گو نمی باشد....

ادامه مطلب ...

فرمول مخفی کوکاکولا پس از ۱۲۵ سال برملا شد

‌کوکاکولا یک نوشابه است اما طی ده ها سال داستان های زیادی در مورد فرمول مخفی این نوشیدنی محبوب وجود داشته است. همین فرمول چند خطی فناوری انحصاری این شرکت محسوب میشده و حالا یک برنامه رادیویی، ادعا کرده که دستور تهیه نوشابه کوکاکولا که ۱۲۵ سال در اعماق شرکت محبوس بوده است را یافته است. ‏

ادامه مطلب ...

بزرگترین پرتو خورشیدی

رصدخانه SDO ناسا به تازگی تصاویری از بزرگترین پرتو خورشیدی که طی چهار سال گذشته مشاهده شده را به زمین ارسال کرده است، این پرتو غول پیکر از لکه ای خورشیدی سرچشمه می گیرد که به سرعت در حال بزرگتر شدن است.

ادامه مطلب ...

لاغر شوید اما گرسنه نمانید

گرسنگی احساس ناخوشایندی است که می تواند فرد را با مشکلات زیادی روبه رو کند.
تمرکز او را از بین ببرد و باعث سردرد و خستگی شود، بنابراین اگر شما هم می خواهید لاغر شوید و وز نتان کاهش یابد، بهتر است دقت کنید زیاد گرسنه نمانید. در حقیقت اگر رژیمی متعادل و مناسب انتخاب کنید، در طولانی مدت اذیت نمی شوید و به وزن ایده آل خود هم خواهید رسید.

ادامه مطلب ...

واریس؛ شایع‌ترین بیماری عروقی

 

به طور حتم شما هم در مورد واریس مطالبی شنیده‌اید یا افراد زیادی را دیده‌اید که از این بیماری رنج می‌برند. واریس نوعی بیماری است که به صورت پیچ در پیچ شدن، برجسته شدن و بیرون زدن وریدها تظاهر کرده و ممکن است در اعضای مختلف بدن دیده شود، ولی عموما واریس را به عنوان درگیری عروق اندام تحتانی می‌شناسند.

ادامه مطلب ...

سریعترین گیاه گوشتخوار را ببینید

تصور رایج از گیاهان این است که سرعت و ریتم زندگی در میان آنها بسیار کند است اما به نظر می آید سرعت بالای شکار یک گیاه گوشتخوار آن را در میان دیگر گیاهان به یک استثنای قابل توجه تبدیل کرده است.

ادامه مطلب ...

رقابت انسان و هوش مصنوعی

ا 

بررایانه مشهور شرکت IBM قرار است در یک مسابقه تلویزیونی با دو انسان به مبارزه بپردازد. مسابقه Jeopardy یکی از مسابقات مشهور تلویزیونی است و ابررایانه واتسون قرار است با دو نفر از موفق ترین شرکت کننده های آن به رقابت بپردازد.

ادامه مطلب ...

کشف مواد سمی در لامپ‌های LED

طبق بررسی‌های جدید، محصولات LED که تحت عنوان محصولات ایمن و سازگار با محیط‌زیست فروخته می‌شوند، حاوی مقادیر قابل توجهی سرب، آرسنیک و مواد خطرناک دیگر هستند.

این محصولات، نسل جدید لامپ‌های روشنایی محسوب می‌شوند. دکتر اولادل اوگونسیتان، از دانشگاه یوسی ایروین می‌گوید: زمانی که به‌دنبال صرفه‌جویی در منابع انرژی و جلوگیری از گرمایش زمین هستیم، باید نسبت به سمی بودن اجناسی هم که مصرف می‌کنیم، هوشیار باشیم.

ادامه مطلب ...

نخستین سرود ملی ایران کی و چگونه ساخته شد؟

نخستین سرود ملی ایران کی و چگونه ساخته شد؟ 

 نخستین سرود ملی ایران زمانی ساخته شد که رضاشاه قصد سفر به ترکیه را کرد.

محمود پورشالچی در کتاب " قزاق " در این باره نوشته است: " سفر رضا شاه به ترکیه جنبه عملی گرفت. وزارت امور خارجه سرگرم تهیه برنامه شد و بدین منظور در مقام اطلاع از برنامه ای که ترکیه اجرا خواهد کرد، برآمد.

ادامه مطلب ...

حقوق 80 هزارتومان برای کارگران پیمانی/تجارت سیاه دلالان نیروی ان

مهر نوشت: پرداخت حقوق‎های 80 تا 250 هزار تومانی و استثمار نیروی کار واقعیتی است که دولت را بر آن داشته تا موضوع حذف شرکت‌های پیمانکار و دلالان نیروی انسانی را با جدیت دنبال کند.

موضوع حذف شرکتهای پیمانکار تامین نیروی انسانی و فراهم کردن شرایط انعقاد قرارداد مستقیم نیروی انسانی با کارفرمایان به ویژه در سازمانها و دستگاه های دولتی، اقدامی است که از سال گذشته و به ویژه طی سال جاری مورد توجه ویژه دولت در بخش اشتغال و بازار کار قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

یک ترفند ساده و بی‌خطر برای افزایش طول عمر

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که گنجاندن مقدار کافی فیبر خوراکی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

پزشکان انستیتو ملی سرطان در آمریکا می‌گویند رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تنفسی و سایر بیماری‌ها را تا 22 درصد کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

افسردگی‌های پنهان در چربی‌های ترانس

این چربی در اغلب روغن‌ها وجود دارد و مصرف بیش از حد آنها علاوه بر افزایش چاقی و اضافه وزن، تأثیرگذاری ریسک فاکتورهای ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش داده و سلامتی افراد را تهدید می‌کند.

ادامه مطلب ...

با نشانه‌های سوءهاضمه آشنا شوید

سوء هاضمه به احساس ناراحتی مبهم در شکم یا قفسه سینه گفته می‌شود که هیچ علت عضوی مشخص برای آن پیدا نشده است.

 این احساس ناراحتی هنگام غذاخوردن یا بعد از آن ایجاد می‌شود. در شرایط بروز سوء هاضمه، معده ، مری و روده کوچک دچار مشکل و اختلال عملکردی می‌شوند. کسانی که به این بیماری دچار می‌شوند باید تحت مراقبت مناسب شامل مراقبت شخصی و معاینه پزشکی قرار بگیرند.

ادامه مطلب ...

گرانی بی‌سابقه غذا در جهان

 آغاز سال جدید میلادی، بهای مواد غذایی در جهان به‌شدت افزایش یافته است.

 سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که شاخص قیمت مواد غذایی برای هفتمین ماه متوالی رشد کرده و در ژانویه سال‌جاری میلادی با 3/4درصد افزایش نسبت به دسامبر 2010 به بالاترین حد خود از زمان ایجاد این شاخص یعنی سال1990 تاکنون رسیده است. شاخص قیمت مواد غذایی که توسط فائو اعلام می‌شود نشان‌دهنده تغییرات قیمت مواد غذایی در سطح جهان است.

ادامه مطلب ...

بهترین های جشنواره فیلم فجر

بهترین های جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شدند:

بهترین فیلم: جرم ساخته مسعود کیمیایی
بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی برای فیلم جدایی نادر از سیمین

ادامه مطلب ...

ماجرای تلسکوپی که اخترشناسی را بلعید!

ماجرای تلسکوپی که اخترشناسی را بلعید!

 تلسکوپ فضاییی جیمز وب با آینه 6.5متری و لقب رصدخانه نسل بعدی ناسا و جانشین هابل، وعده گشودن پنجره جدیدی را به جهان می‌دهد؛ ولی هزینه بسیار گزاف آن شاید فرصت‌های زیاد دیگری را از بین ببرد.

ادامه مطلب ...

گنج قارون دارد!!

گنج قارون دارد!!

 

قارون در ادبیات فارسی کنایه از کسی است که در اندوختن مال و ثروت افراط ورزد و در راه خدا دیناری صرف نکند.

ادامه مطلب ...

یه تست هوش سخت هر کی باهوشه بیاد تو!!

یه تست هوش سخت

 

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرده .سوالات این مسابقهبه شرح زیر میباشد ...

ادامه مطلب ...

شخصیت شناسی با کتاب محبوب شما

شخصیت شناسی با کتاب محبوب شما

 

اگر چه شما نمی توانید همیشه محتوای یک کتاب داستان را از روی جلد آن و یا توضیحات پشت جلدش، تشخیص دهید اما در عین حال می توانید از روی نوع کتابی که انتخاب می کنید یعنی رمان، مهیج، جنایی، تخیلی و ... می توانید شخصیت خود پی ببرید. واقعاً از چه کتابی بیشتر از همه لذت می برید تا بتوانید پی به شخصیت خود ببرید ؟

ادامه مطلب ...

بذل و بخشش‏های عجیب امیر کویت

امیر کویت که بشدت از سرایت خیزش مردم کشورهای عربی هراسان است پرداخت کلیه قبوض آب و برق را لغو کرد و تمام قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی را بخشید!

ابنا ـ امیر کویت که بشدت از سرایت خیزش مردم کشورهای عربی به این کشور هراسان است دست به بذل و بخشش‏های بی‏سابقه زد.

روزنامه الانباء کویت، تصمیمات امیر این کشور برای آنچه "تحقق آرزوی شهروندان با کاهش بدهی‏های مردم به دولت" خواند را به شرح زیر اعلام کرد:

ادامه مطلب ...