همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سیاستمدار وانتخاب

روزی یک سیاستمدار معروف، درست هنگامی که از محل کارش خارج شد،  با یک اتومبیل تصادف کرد و در دم کشته شد.
روح او در بالا به دروازه های بهشت رسید و یک فرشته از او استقبال کرد.
فرشته گفت:
«خیلی خوش آمدید. این خیلی جالبه.
چون ما به ندرت سیاستمداران بلند پایه و مقامات رو دم دروازه های بهشت ملاقات می کنیم.
به هر حال شما هم درک می کنید که راه دادن شما به بهشت تصمیم ساده ای نیست»
 
ادامه مطلب ...

ارتباط سازنده با دیگران(قسمت دوم)


۱۱– هنگام عصبانیت صدای خود را بلند نکنید. زور و خشونت باعث نمی شود نظرات شما متقاعد کننده تر شود. منطق ، حربه بسیار قوی تری است.

12 – هیچ گاه به قصد لطمه و طعنه زدن به طرف مقابل چیزی نگویید یا ننویسید. اگر چنین کاری کردید دیگر نمی توانید حرف خود را پس بگیرید حتی اگر اظهار پشیمانی و تاسف کنید.
ادامه مطلب ...

سر واقعی یک انسان در موزه سعدآباد +عکس

 یکی از آثار شگفت‌انگیز موجود در موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه سعدآباد، سر واقعی یک انسان است.

به گزارش میراث آریا (chtn)، به نقل از روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد، مسوول موزه برادران امیدوار با اشاره به این اثر شگفت‌انگیز، گفت: این سر کوچک شده انسان توسط قبیله جیبارو که یکی از وحشی‏ترین قبیله‏های
ادامه مطلب ...

نشانه‏های مهم بیماری قلبی چیست؟

مهمترین علت پیدایش بیماری‌های قلبی - عروقی ، تصلب شرایین می‌باشد. تصلب شرایین سبب می شود که سرخرگ‌های گوناگونی که به سمت‌های مختلف بدن خون می‏رسانند، به تدریج سخت و تنگ گردند و توانایی آنها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن کاهش یابد.

 عواملی هستند که موجب سریعتر شدن تصلب شرایین می گردند و در صورت وجود آنها احتمال پیدایش بیماری قلبی - عروقی افزایش پیدا می‌کند. برای پیشگیری از پیدایش بیماری‏های قلبی - عروقی و مرگ و میر و ناتوانی ناشی از آنها ، باید این عوامل خطر را بشناسید و به توصیه‏های پزشکی توجه نمایید.

ادامه مطلب ...

خواب زیاد نشانه بیماری است!

بسیاری از مردم عادت دارند برای بیش از 9 یا حتی 10 ساعت بخوابند. با این حال تصور نادرستی در میان عموم مردم مبنی بر این‌که زیاد خوابیدن خود یک بیماری است شکل گرفته، اما حقیقت چیز دیگری است.

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بیش از حد می‌خوابند یعنی بیش از 9 ساعت خواب شبانه دارند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و عارضه چاقی قرار دارند.

نکته مهم این است که زیاد خوابیدن نشانه است نه یک بیماری. به عقیده بسیاری از پزشکان، زیاد خوابیدن نشانه افسردگی است. در حقیقت عوارض مختلفی به عنوان علت زیاد خوابیدن در افراد مطرح شده‌اند، اما افسردگی بیش از همه موارد مورد نظر پزشکان قرار دارد. به همین دلیل پزشکان می‌گویند افرادی که از نظر بدنی سالم به نظر می‌رسند و از منظر پزشکی چاق به شمار نمی‌آیند، نمی‌توانند زیاد بخوابند و حتی اگر خود نیز بخواهند نیز نمی‌توانند خواب بیش از حد داشته باشند. به همین علت باید توجه کرد که خواب زیاد بیماری نیست، بلکه نشانه یک بیماری است.

جام جم آنلاین

بوی بد دهان، نشانه‌ای از وجود بیماری

ناگفته‌هایی از دلایل ایجاد بوی بد دهان و راه‌های برطرف کردن آنها
 
برخی از افراد به واسطه متصاعد شدن بوی نامطبوع دهانشان احساس خجالت و شرم می‌کنند و درصدد پیدا کردن علت و درنهایت درمان آن بر می‌‌آیند، اما بسیاری نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند، غافل از این که شاید این بوی ناخوشایند علاوه بر ایجاد ناراحتی در اطرافیان، علتی از بیماری‌های عفونی و گوارشی باشد. از آنجا که چگونگی درمان و بررسی علل ایجاد این عارضه برای ارتقای سطح آگاهی عموم مردم بویژه در دوران کودکی بسیار مهم تلقی می‌شود، گفت‌وگویی با دکتر قاسم انصاری، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان، استاد و عضو هیات علمی گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام دادیم.
ادامه مطلب ...

این7 نشانه‌ بیماری را جدی بگیرید

هیچ کس دوست ندارد بیمار شود و روزهای زندگی را با درد و ناراحتی بگذراند، اما گاهی به دلیل بی‌اطلاعی از نشانه‌های جدی و مهم بیماری‌ها، با نادیده گرفتن آنها زمینه‌ساز بروز مشکلی جدی می‌شویم. بنابراین بهترین کار این است که نشانه‌های مهم بیماری‌ها را بشناسیم و برای درمان به موقع آنها اقدام کنیم.

ادامه مطلب ...

تبخال ،عارضه‌ای‌که‌از دستش ‌خلاصی ندارید

ویروس هرپس سیمپلکس یا ویروس به وجود آورنده تبخال ویروسی است که همیشه در بدن باقی می‌ماند. عفونت با این ویروس، تا ماه‌ها یا سال‌ها در بدن باقی می‌ماند، اما معمولا در حالت خفته قرار دارد. ویروس از طریق تماس فرد به فرد یا تماس با ترشحات بزاقی، چشمی، ادرار یا مدفوع انتقال می‌یابد. تاول‌ها و زخم‌های تبخال تا زمانی که بهبود نیافته باشند، چه در موقع اولین بروز تبخال و چه در بروز مجدد آن مسری هستند. فراموش نکنید که بهبود خود به خودی این عارضه در عرض چند روز تا یک هفته و گاهی بیشتر اتفاق می‌افتد.

ادامه مطلب ...

ژن‌های نئاندرتال‌ها در انسان زنده است

براساس یک مطالعه عمده علمی، بسیاری از انسان های امروزی حاوی درصد کمی از ژن های نئاندرتال ها ( انسان های اولیه) هستند.

این یافته بسیاری از کارشناسان را شگفت زده کرده است زیرا شواهد ژنتیکی قبلی حاکی از آن بود که نفوذ ژنتیکی نئاندرتال ها بر وراثت در انسان ناچیز یا هیچ است.

این نتایج ناشی از تحلیل نقشه ژنتیکی نئاندرتال هاست که ساختار جسم و اندام آنها را تشریح می کند.

اما این مطالعه مؤید آن است که جد انسان امروزی به جمعیت کوچکی از آفریقایی ها که بعدا در سراسر کره پراکنده شدند می رسد.

ادامه مطلب ...

انسان‌های‌امروزی نیمه‌نئاندرتال هستند

گزارش جدیدی که در زمینه منشاء کروموزومهای انسانی منتشر شده، نشان می دهد در صورتی که اجداد شما به آفریقایی ها باز نمی گردد، در این صورت شما نیمه نئاندرتال (انسان اولیه) هستید.

محققان دانشگاه مونترال و مرکز مطالعاتی سنت جاستین طی مطالعاتی دریافتند منشا برخی از کروموزومهای X انسان به نئاندرتال‌ها باز می گردد، اما تنها انسانهایی که اجداد غیر آفریقایی دارند.

ادامه مطلب ...

قرصی که عمر را زیاد می‌کند

یک گروه از متخصصان آمریکایی ادعا کردند به زودی قرصی را تولید خواهند کرد که می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

این متخصصان می‌گویند هدف بالقوه‌ای را برای افزایش طول عمر انسان پیدا کرده‌اند اما هنوز آزمایشات اولیه روی این فاکتور طول عمر را در نمونه‌های انسانی آغاز نکرده‌اند.

آنها تشریح کردند: راه‌حل بالقوه ما برای افزایش طول عمر تولید دارویی است که از تلومرها محافظت می‌کند. تلومرها در واقع بخش ‌های انتهایی از مولکول دی ان آ هستند که در فرآیند پیری نقش دارند. البته هنوز معلوم نیست که این شیوه درمان برای انسانها بی‌خطر باشد به همین دلیل ابتدا روی سگ‌ها و گربه‌ها آزمایش خواهد شد.

متخصصان معتقدند وقتی طول تلومر کوتاه شود، طول عمر افراد نیز کاهش پیدا می‌کند. آنها می‌گویند تحریک سلول ها برای تولید آنزیم تلومراز و فرآیند پیری را معکوس می‌کند و می‌تواند پیشرفت بزرگی در عرصه پزشکی باشد.  

 

 ایسنا

5 نکته کلیدی برای تند خواندن مطالب طولانی آنلاین

شاید برای شما هم پیش آمده از خواندن مطالب بلندی که به آنها علاقه دارید منصرف شوید. آمار لایک‌خور نشان می‌دهد که بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند مطالب خیلی کوتاه را بخوانند و مطالب بلند شانس خودشان را برای خوانده ‌شدن نزد بخش زیادی از کاربران از دست می‌دهند.

ادامه مطلب ...

طالع بینی شگفت انگیز= امتحان کن تا ببینی

هیچ کلکی در کارنیست! این بازی بطرز شگفت آوری دقیق خواهد بودالبته به شرطی که تقلب نکنید!<
<
<  
<  
<  
طالع بینی چینی!

<
<
<
<  
<  
فقط به دستور العمل عمل نماید و تقلب نکنید، در غیر این صورت نتیجه درست از آب در نخواهد آمد و بعد آرزو خواهید کرد که ای کاش تقلب نمی کردید!
ادامه مطلب ...

پیر مرد ۶۷ ساله به اتهام اغفال ۳۷ دختر دستگیر شد!

پیر مرد ۶۷ ساله که به اتهام اغفال و فریب ۳۷ زن و دختر دستگیر شده بود با تایید قضات دیوانعالى کشور به چوبه‌دار نزدیک‌تر شد. 

راز تبهکارى‌هاى روباه پیر زمانی فاش شد که یکی از قربانیان وی به خواسته‌های شیطانی وی تن درنداد و موضوع را به پایگاه بسیج اطلاع داد. زمستان سال ۸۵ یک زن ناشناس در پی تماسی با پایگاه بسیج عنوان کرد این پیرمرد 67 ساله منزل خود را به خانه فساد مبدل ساخته و از رابطه خویش با زنان و دختران جوان، فیلم و عکس تهیه کرده و پس از مدتی از این طریق از آنان اخاذی می کند.

ادامه مطلب ...

قاتلان داداشی مست و اجیر شده بودند

یک منبع آگاه گفت: احتمال شرب خمر و یا اجیر شدن قاتل روح الله داداشی مطرح است.

به گزارش انتخاب، این منبع آگاه در گفت‌وگو با برنا گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده از قاتل روح ا... داداشی، در حال حاضر موضوع شرب خمر قاتل وی مطرح شده است و دادستانی کرج در حال بررسی و اثبات آن است.

وی در ادامه افزود: موضوع اجیر شدن این افراد برای قتل این قهرمان ملی نیز وجود دارد که این احتمالات به طور کامل در حال بررسی بوده و تا اثبات مدعای کارشناسان باید صبر کرد.

به گفته این منبع آگاه، قوه قضاییه با جدیت این پرونده را پیگیری می کند. همچنین صبح امروز مسوولان قضایی کرج نیز در مورد پرونده این قتل که تاثیر بسزایی در افکار عمومی داشته است، تشکیل جلسه دادند تا هر چه سریع تر به نتیجه قطعی دست یابند.

در هر حال مسوولان قضایی تا هفته آینده نتیجه قطعی انگیزه قتل را مشخص خواهند کرد.

بهترین و بدترین شهرهای دنیا برای زندگی کجاست؟

روزنامه ایندیپندنت در شماره امروز خود نوشت: در تجزیه و تحلیل جهانی واحد اطلاعات اقتصادی، شهر ونکوور کانادا با کسب معیار خیره کننده 98 درصد که شامل کیفیت مراقبت بهداشتی ، فرهنگ ، محیط زیست و زیرساخت ها می شد در راس پنجاه شهر اول در خور زندگی در جهان قرار گرفت.

شهر وین ، پایتخت اتریش، در این بررسی در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن نیز شهر ملبورن استرالیا رده سوم را به خود اختصاص داد.

ادامه مطلب ...

تصاویر: پلنگ وحشی 6 نفر را راهی بیمارستان کرد

یک پلنگ وحشی در روستای پراکاش ناگار در منطقه بنگال غربی هند، با حمله به 6 روستایی، آنها را به شدت زخمی کرد.

بنا به اعلام مقامات محلی حال یک جنگلبان بسیار وخیم است و 5 نفر دیگر نیز جراحاتی برداشته‌اند.

این پلنگ در نهایت با شلیک دو گلوله کشته شد.

ادامه مطلب ...

کشف علت طول عمر کمتر مردان نسبت به زنان

مطالعات سازمان بهداشت جهانی نشان داده است، مردان زودتر از زنان می‌میرند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از  ایژیا وان، طبق آمار سازمان، میانگین عمر در مردان 71 سال است در حالیکه زنان به طور میانگین تا 76 سال عمر می‌کنند.

پزشکان معتقدند دلیل این امر، احتمالاً وراثت ژنتیکی و نیز کم توجهی ذاتی مردان به امور پزشکی و خود درمانی است.

ادامه مطلب ...

دانشمندان، خون را به کام پشه‌ها زهر می‌کنند!

 

بیوشیمیدانان دانشگاه آریزونا در تلاش برای کنترل بیماری مالاریا دریافته‌اند که در صورتی که پروتئین‌های خاص در خون مختل شوند، پشه‌ها پس از خوردن خون، خیلی زود می‌میرند.

 دانشمندان از مدت‌ها قبل برای محدود کردن دامنه بیماری مالاریا، از راه‌های مختلف تلاش کرده بودند و این بار توانستند راه‌حلی ژنتیکی پیدا کنند که توانایی پشه‌ها برای هضم خون را متوقف می‌کند.

ادامه مطلب ...

زمان زیر شنل فیزیکدانان 110 نانوثانیه نامرئی شد

 

 

تیمی از فیزیکدانان دانشگاه کرنل موفق‌شده‌اند اولین پوشش نامرئی‌کننده زمان را بسازند که می‌تواند زمان را تا 110 نانوثانیه نامرئی کند.

 این محققان آمریکایی به ارسال یک پرتو نور از میان دو لنز زمانی پرداخته‌اند که این نور را آهسته و فشرده کرده و سپس آن را دوباره وسعت می‌دهد.

این کار باعث به وجود آمدن یک فاصله در زمان شده که طی آن وقایع رخ داده طی یک بازه زمانی «نامرئی» شده و قابل مشاهده نخواهد بود.

ادامه مطلب ...

برای بهترین دوستانم ...

 
 
مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر.
اگر کسی تو را پشت خط گذاشت تا به تلفن دیگری پاسخ دهد تلفن را قطع کن.
هیچوقت به کسی که غم سنگینی دارد نگو " می دانم چه حالی داری " چون در واقع نمی دانی.
یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.
ادامه مطلب ...

تصاویری از منازل شخصی مدیران مطرح جهان

اسکات بوراف، منابع انرژی میلر

1111

 مکان: ناکسویل، تنسی - قیمت: 8.5 میلیون دلار

مساحت: 36 هزار و 720 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 11 حمام

در سال 2006 همسر بوراف پس از شش سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. از این رو اسکات برای آنکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش را از سر بگیرد به ویلا کولینا نقل مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقف است. همچنین چشم اندازی زیبا به کوه های اسموکی و رودخانه تنسی دارد. کتابخانه ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش 7 خودرو از دیگ ویژگی های این عمارت محسوب می شود. قیمت اولیه این مکان 21 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در نهایت بوراف آن را به قیمت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد.

ادامه مطلب ...

10 واقعیت جالب درباره خواب

خواب‌ها مى‌توانند جالب، هیجان‌انگیز، وحشتناک و یا صرفاً عجیب و غریب و غیرعادى باشند. در این ایمیل با ١٠ واقعیت درباره خواب که توسط پژوهشگران کشف شده است آشنا مى‌شویم.
 

 

١- همه خواب مى‌بینند
مردها خواب مى‌بینند. زن‌ها خواب مى‌بینند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بینند. همه ما خواب مى‌بینیم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بینند هم خواب مى‌بینند. در واقع، پژوهشگران دریافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بینند که هر کدام بین ٥ تا ٢٠ دقیقه طول مى‌کشد. بنابراین، در یک طول عمر معمولى، افراد به طور میانگین شش سال را صرف خواب دیدن مى‌کنند!

ادامه مطلب ...

امریکا جنوبی

هفت شهر طلایی امپراتوری کروگا+گزارش تصویری

هیچکس شهرهایی را که در قصه‌ها از آن سخن رفته بود، به چشم خود ندید. به همین دلیل، استعمارگران تصمیم گرفتند مشابه آنها را بنا کنند. همه اعم از سرخپوستان، سیاهان و اسپانیاییها...

ادامه مطلب ...

آزمایش ساده می توانید تشخیص دهید که احساسی هستید یا منطقی؟

این آزمایش ساده به اینگونه است که مطابق تصویر (1) دستانتان را در حالیکه انگشتان از هم فاصله دارند بلافاصله و بدون هیچ فکری مانند تصاویر (2) و (3) در هم گره کنید ...

ادامه مطلب ...

اصالت ذاتی بهتر است یا تربیت خانوادگی؟



در تاریخ آمده است ، به رسم قدیم روزی شاه عباس کبیر در اصفهان به خدمت عالم زمانه "شیخ بهائی" رسید پس از سلام و احوالپرسی از شیخ پرسید :
در برخورد با افراد اجتماع " اصالت ذاتیِ آنها بهتر است یا تربیت خانوادگی شان" ؟
شیخ گفت : هر چه نظر حضرت اشرف باشد همان است ولی به نظر من "اصالت" ارجح است .
و شاه بر خلاف او گفت : شک نکنید که "تربیت" مهم تر است !

ادامه مطلب ...