همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جدیدترین تست روانشناسی

 
1- فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید,کدام قسمت ازصورت او هستید؟



الف : چین وچروک
ب : لکه
ج :
خال زیبایی
د : کک ومک
ت :لبخند
ادامه مطلب ...

معضلی که همه شهرهای جهان را تهدید کرده و می‌کند

در فارسی اصطلاحات متعددی در ارتباط با حاشیه‏نشینی مورد استفاده قرار می‏گیرد که عبارتند از: زاغه‌نشینی، آلونک نشینی، حلبی‏آباد و ... که هر کدام مفهوم خاص خود را دارند.

در سایر زبان‏ها و فرهنگ‏های جهان نیز اصطلاحات متفاوتی، در این مورد، وجود دارد، مانند: - رانچو (rancho) یا فاولا (favela) در آمریکای لاتین؛ بوستی (bustee) یا کامپونگ (kampong) در آسیا و بی‌دونویل (bidonville) یا شانتی‌تاون (shanty town) در آفریقا. برخی از محققان، حاشیه نشینی را برگرفته از کلمه slum می‏دانند و برخی میان حاشیه‏نشینی (squatter housing) و محله‏های فقیرنشین (slums) تفاوت قائل هستند و چنین اظهار می‏دارند که اولی معمولاً ساخت و سازهایی را شامل می‌شود که به‌طور غیرقانونی، با تخلف از مقررات ساختمانی یا در زمینی بدون اجازه‏ صاحب آن، سربرافراشته‏اند و در مقابل، [دومی]... بناهای پایداری هستند که از طریق مجموعه‏ عواملی مانند سن بنا، مسامحه‌کاری و متروکه شدن بنا و تقسیم آن به بخش‏های فرعی (که فشار زیادی را روی تسهیلات و تجهیزات اساسی بنا تحمیل می‌کند)، در وضعیت زیر استاندارد قرار گرفته‏اند.

ادامه مطلب ...

پیشگیری از سرطان معده فقط با چند قرص!

بیش از نیمی‌از مردم دنیا آلوده به این باکتری هستند. باکتری مذکور عامل اصلی بیماریی‌هایی مثل، زخم معده و ناراحتی‌های معده و ابتدای روده محسوب می‌شود. آمار مبتلایان به این میکروب در کشورهای جهان سوم و ایران درصد بسیار بالاتری دارد.

ادامه مطلب ...

مضرات رژیم‌های سخت لاغری در دختران

یک متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های سخت لاغری در دختران نوجوان موجب پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی می‌شود و احتمال موفقیت درمان کاهش پیدا می‌کند. احمدرضا درستی مطلق افزود: سوء تغذیه ناشی از کمی دریافت مواد غذایی کافی و مناسب در تمام سنین می‌تواند افراد را تهدید کند.

ادامه مطلب ...

کودکان نترس، کمتر مهربانی می‌کنند

روانشناس می‌گویند: کودکان نترس معمولا کمتر مهربان هستند و نسبت به همکلاسی‌های خود در مدرسه رفتارهای پرخاشگرانه بیشتری از خود بروز می‌دهند.

این متخصصان تاکید کردند: مشاهده چنین رابطه‌ای حاکی از آن است که رفتار بدون ترس در کودکان قابل شناسایی بوده و می‌تواند با پیش زمینه‌های نورولوژیکی و ژنتیکی ارتباط داشته باشد.

ادامه مطلب ...

مهم‌ترین نگرانی صنایع در 5 سال آینده، کمبود آب است

تغییرات آب‌وهوایی زمین، چگونگی دسترسی به منابع آب را در بسیاری از کشورهای جهان تغییر خواهد داد و در این بین، صنایع و شرکت‌های تجاری کمبود آب را از مهم‌ترین مشکلات خود در سال‌های آینده دانسته‌اند.

 یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد کمبود منابع آب در آینده یکی از نگرانی‌های مهم شرکت‌های تجاری خواهد بود.

ادامه مطلب ...

استرس فعال‌کننده ژن‌های خاموش

در دنیای مدرن امروز استرس در حال تبدیل شدن به یکی از بیماری‌های اصلی انسان است. اما استرس چیست؟ بستگی دارد که از چه منظری به آن نگریسته شود. شاید تاکنون شما استرس را به گونه‌ای تجربه کرده باشید که بر تمام روح و جسمتان تاثیر گذاشته باشد که علل آن می‌تواند فراوان باشد.

ادامه مطلب ...

پرموترین مرد جهان امیدوار می شود ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به احتمال زیاد شما تصاویر "یو ژنگ"، مرد پرموی چینی را بارها مشاهده کرده‌اید،

ادامه مطلب ...

دانستنی های جالب و خواندنی

 داوینچی همزمان با یک دست می نوشت و با یک دست نقاشی می کرد !
 
۲. هیتلر از مکان های بسته وحشت داشت !
 
۳. مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !

ادامه مطلب ...

51 عمل جراحی برای شبیه شدن ملکه مصر

نلین نمیتا ( Nileen Namita ) مادری که دارای سه فرزند می باشد، این تصمیم را حدود ۲۰ سال پیش گرفت در سال های 1987 تا 1989 درست وقتی که به این نتیجه رسید که در زندگی گذشته اش ملکه زیبای نیل (نفر تی تی) بوده است. تا کنون این خانم ثروتمند در حدود 200.000  پوند انگلیسی خرج کرده و 51 عمل جراحی موفق انجام داده است. جراحی های پلاستیکی این خانم ۴۹ ساله شامل: ۸ عمل بینی، ۳ عمل فک، ۲ کشیدگی پوست بالای ابرو، ۳ عمل کشیدن پوست صورت بزرگ، ۶ عمل کشیدن پوست صورت کوچک، ۳ عمل جراحی لب و ۲۶ عمل کوچک بوده است.

ادامه مطلب ...

شهری کوهستانی در قلب یک جزیره

جزیره سنگی Mont Saint Michel located در فرانسه که اولین ساختمان آن در سال 709 میلادی بنا نهاده هم کانون به عنوان یکی از جاذبه های توریستی آن کشور شناخته می شود. قطر جزیره یک کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا 92 متر است.جمعیت شهر 80 نفر است که 50 نفر آنان دیرنشین هستند.


ادامه مطلب ...

دختری که برای زنده ماندن هر پانزده دقیقه غذا میخورد!

لیزی ولاسکوئز دختری است که وزن کمی را داشته و میزان چربی بدنش تقریبا صفر است؛ اما به هیچ وجه دختر کم اشتهایی نیست.

 این دختر 21 ساله از آستین تگزاس، باید هر 15 دقیقه غذا بخورد تا زنده بماند.

ادامه مطلب ...

7 نکته ساده برای کاهش خطر بیماری قلبی

پژوهشگران انجمن قلب امریکا می گویند ورزش منظم در کنار برنامه غذایی مناسب ، خطر بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 انجمن قلب آمریکا در جدیدترین گزارش خود هفت گام ساده را برای کاهش احتمال بیماری های قلبی و مرگ ناشی از آن تشریح کرده است که مهمترین آن ها ورزش منظم و رژیم غذایی سالم است.

ادامه مطلب ...

همدلی و خیرخواهی

کسی که بدگمانی‏ها را از خود دور می‏کند، دیگران را همچون خود و یا بهتر از خود می‏داند و مومنان را انسان‏هایی می‏نگرد که در نزد خدا محبوبند و نیکی کردن به آنها نیکی به محبوب حقیقی است. این احساس موجب می‏شود مومنان را به یکدیگر نزدیک شوند و خیرخواه هم باشند، از خوشحالی دیگران شادمان شوند و از بدحالی آنها اندوهگین گردند. انسان مومن دیگر مومنان همچون خود می‏داند و هر چه را بر خود نمی‏پسندد بر دیگران نیز نمی‏پسندد و آن چه را برای خود نیک می‏شمارد برای آنان نیز نیک می‏داند.
 

ادامه مطلب ...

راههای مراقبت از مژه

 همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طورطبیعی به شکلی قوس دار در بیایند.

- مراقب شکل ابرو باشید. ابروها باید از بالای مجرای اشکی شروع و در بالاترین نقطه پشت چشم تیز شده و در گوشه بیرونی چشم پایان یابند. بسیاری از خانم ها اشتباه کرده و مو های این قسمت از ابروها را بر می دارند ولی این کار باعث می شود که ابروها اریب شده و شما همیشه به نظر عصبانی و اخمو بیایید.

ادامه مطلب ...

سرقت متان از مریخ

یمریخ مملو از رمز و راز است و گرچه دانشمندان با استفاده از تازه‌ترین فناوری‌های اکتشافاتی برخی از آنها را رمزگشایی می‌کنند، اما از آن سو و با گسترش همین اکتشافات بر صف راز و رمزهای آن افزوده می‌شود.

ادامه مطلب ...

فناوری اطلاعات چیست؟

بعد از مدت زیادی دوباره شروع کردم به نوشتن. جا داره همون اول از همه ی دوستان تشکر کنم که این غیبتو تحمل کردن و جویای احوالم شدن. واقعیت اینه که فصل امتحانات بودو ما که دوران دبیرستان درس نخونده بودیم مجبور شدیم کمی فشار بیاریم که شرمنده ی خانواده نشیم. خداییش فکر می کردم بعد این مدت تعداد فید ریدر های وبلاگ خیلی کم شه اما خوشبختانه تعدادشون بیشترم شد. اصولا می تونید مطمئن باشید اگرم یه مدتی غیبت صغری یا کبری دارم (اگر اتفاقی نیفتاده باشه) بر می گردم و پر انرژی تر از گذشته به کارم ادامه میدم.

ادامه مطلب ...

علل اشک ریزش خودبخودی کودک

اصولا علل اشک ‌ریزش را می‌ توان این ‌طور دسته‌بندی کرد که:

1) تولید اشک زیادتر از حد طبیعی باشد (وجود ایرادی در غدد اصلی سازنده اشک)

2) اشکال در مسیر خروج اشک باشد که اصطلاحا انسداد مجرا نامیده می‌شود (دلیل آن اختلالی در کار خروج اشک از چشم و هدایت آن به داخل بینی است.)

ادامه مطلب ...

تست خودشناسی- آیا شما سطحی هستید؟

 آیا شما سطحی هستید ؟


 شاید یکى از ناخوشایندترین و احتمالاً آزاردهنده ترین ویژگی هاى افراد، سطحى بودن آن ها باشد. همه ما کسانى را مى شناسیم که قضاوت آن ها درباره افراد نهایتاً به ظاهر آن ها محدود مى شود و همه چیز را در حد همان که مى بینند، مى پذیرند. براى این گونه افراد فکر کردن به آنچه ممکن است در پس ظواهر نهفته باشد، نامفهوم است و همین مسأله اطرافیانشان را مى آزارد. حالا شما مى دانید که چقدر سطحى نگر هستید؟ تست امروز ما جواب سؤال تان را مشخص خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

کدام چای را بخریم؟ کدام چای را بخوریم؟

شاید برای رفع خستگی، تولید نشاط یا از بین بردن خواب‌آلودگی ناشی از چندین ساعت شبکاری هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک فنجان چای آدم را سر حال نیاورد. نتیجه پژوهش‌ها گاهی ضد و نقیض است، اما بیشتر دانشمندان بر این باورند که چای می‌تواند روی کلسترول، نقرس، دیابت، عضله‌ها و کلیه‌ها اثرات مثبتی داشته باشد و حتی از رشد باکتری‌هایی که موجب از بین بردن لثه‌ها می‌شوند، جلوگیری کند.

ادامه مطلب ...

وقتی شخصی خمیازه می‌کشد، چرا شما هم می‌کشید؟! (مطالب خواندنی)

کسانی که در پاسخ به خمیازه دیگران، بیشتر واکنش نشان می­دهند، آنهایی هستند که از حس همدلی بیشتری بهره­مندند.


                        

ادامه مطلب ...