همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آیا می‌توان شادی را اندازه گرفت؟

آیا می‌توان شادی را اندازه گرفت؟

اندازه‌گیری احساسات و عواطف انسانی، یکی از آرزوهای دانشمندان علوم روان‌شناختی است. به نظر می رسد که حداقل در مورد اندازه‌گیری شادی، آنها به موفقیت‎هایی دست یافته‌اند.

 تاکنون از خود پرسیده‌اید که آیا می‌توان شادی را اندازه گرفت؟ در پاسخ باید گفت که دانشمندان می‌توانند تا حدی این کار را انجام دهند و شادی را اندازه‌گیری کنند، اما این کار اصلا دقیق نیست. سابقه چنین موضوعی نیز به سال 1881 / 1260 باز می‌گردد. در آن زمان فرانسیس اجورث که یک اقتصاددان انگلیسی بود، ساخت یک «لذت‌سنج» را مطرح کرد: وسیله‌ای که می‌توانست با ثبت پیوسته میزان سرخوشی تجربه شده توسط یک فرد، منفعت اقتصادی را اندازه بگیرد.

ادامه مطلب ...

سطح 7 آلودگی هسته‌ای یعنی چه؟ / فلش

سطح 7 آلودگی هسته‌ای یعنی چه؟ / فلش

 آژانس انرژی هسته‌ای در سال 1990 مقیاسی دارای 7 سطح را ارائه کرد تا به وسیله آن بتوان در مورد میزان خطر و امنیت حوادث هسته‌ای صحبت کرد. فوکوشیما به بالاترین سطح رسیده، اما این سطوح چه معنایی دارند؟

 اگر پیگیر خبرهای مربوط به بحران هسته‌ای در ژاپن باشید،‌ حتما شنیده‌اید که سطح خطر در این کشور به تازگی سطح 7 اعلام شده که بالاترین سطح خطر در مقیاس بین‌المللی رویدادهای هسته‌ای و رادیولوژیک است. اما سطح 7 چه چیزی را نشان می‌دهد و تا چه حد باید نگران آن بود؟ آیا رسیدن به آخرین سطح خطر به معنای فاجعه‌ای بی‌انتها است؟

ادامه مطلب ...

تصاویر: شجاع‌ترین گزارشگر ژاپنی در سونامی

مردی که به دور اشاره می کند، همان گزارشگر و عکاسی است که در امواج خروشان سونامی گرفتار شده و سعی می‌کند کنار باجه همگانی هم عکس بگیرد و هم جان خود را حفظ کرده و گزارش تهیه کند.

اما اکنون به یکی از شجاع‌ترین‌های ژاپن معروف شده است؛ چراکه جان خود را به خطر انداخته و دوربین به دست هنگام وقوع سونامی 11 مارس در ژاپن سعی نمود به کار حرفه‌ای خود ادامه دهد. دوستش که نظاره‌گر این صحنه بود، تصاویری از وی گرفته که می‌تواند این شجاعت را اثبات نماید.

ادامه مطلب ...

آیا می دانید

آیا می دانید در قرآن واژة «شفا» برای «عسل» بکار رفته است.1

آیا می دانید پیامبر فرموده اند: «علیکُم بالشفائین القرآن و العسل»( برشما باد دو شفا دهنده یکی قرآن و دیگری عسل)

آیا می دانید در مرغداریهای صنعتی برای رشد سریع جوجه ها به آنها آمپول های هورمونی تزریغ می کنند؟

ادامه مطلب ...

چگونه گوش شنوای خوبی برای همسر خود باشیم؟

یکی از راه‌های برقراری ارتباط مؤثر و سازنده، گوش دادن به سخنان دیگران در روابط فردی است، روشن است که از طریق کسب این مهارت و تخصص ضروری برای زندگی در دنیای امروز، می‌توانیم مخاطب را به ادامهٔ ارتباط و تعامل ترغیب سازیم و از این منظر از اختلاف نظر‌ها و سؤتفاهم‌های احتمالی بکاهیم.

ادامه مطلب ...

چرا پوست پیر می‌شود؟

پوست نیز مانند سایر اعضای بدن روند پیری را طی می‌کند. انسان از قدیم‌الایام در پی یافتن علل پیری و راه‌های به تاخیر انداختن آن بوده است. پیرشدن پوست را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: پیری ناشی از افزایش سن و پیری ناشی از نورآفتاب.

پیری ناشی از افزایش سن با گذشت زمان واکنش‌های بیوشیمیایی متعددی در بدن انسان رخ می‌دهند که بتدریج باعث تغییراتی درپوست می‌شوند، مثلا سلول‌های اپیدرم (لایه سطحی پوست) براحتی نمی‌ریزند و رشته‌های کلاژن و الاستین نیز می‌شکنند.

ادامه مطلب ...

مغز انسان هنگام خواب چگونه کار می‌کند؟

هنگام خواب ریتم فعالیت مغز کاملا دگرگون می‌شود. دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که به چه دلیل انسان هشیاری خود را در خواب از دست می‌هد. آنها نیز متوجه شده‌اند که کمبود خواب هماهنگی بین بخش‌های مغز را دچار اختلال می‌کند.

هشیاری انسان و به ویژه خودهوشیاری او، هر روز صبح از نو شکل می‌گیرد. هنگام خواب از بین می‌رود و صبح روز بعد دوباره بین بخش‌های مغز ارتباط برقرار می‌شود. این نتیجه‌‌ی پژوهشی است در زمینه فعالیت‌های مغزی، که پیتر دال‌بیانکو و پیتر وایا، دو متخصص اعصاب در جدیدترین کتاب خود منتشر کرده‌اند.

ادامه مطلب ...

اولین آسمان‌خراش تهران کدام است؟

شاید کسی نداند که شمس العماره اولین آسمانخراش با به عبارت بهتر برج دوقلوی تهران بود که از آنجا ناصر الدین شاه خانه‌های مردم را دید می‌زد

شمس‌العماره و اثاثیه پرزرق و برق و مفصلش، ۴۰ هزار تومان برا ی دوستعلی خان معیرالممالک آب خورد

ادامه مطلب ...

مهار کج‌خلقی‌های کودکانه با چند روش ساده

بدخلقی در کودکان به‌طور کلی یک ابراز خشم ناگهانی و غیرمنتظره است و تمایل به جلب توجه در آن نقشی ندارد. هنگام بدخلقی اغلب کودکان به اعمالی مانند گریه کردن، فریاد زدن، چرخاندن و حرکت دادن دست‌ها و پاها دست می‌زنند.

ادامه مطلب ...

صداهای شکم خود را جدی بگیرید!

دانشمندان متوجه شدند ارتباطات خاصی که بین معده و مغز انسان وجود دارد می‌تواند روی چگونگی رشد قسمت‌های خاصی از مغز تاثیرگذار باشند. به گزارش "دیلی‌میل"، تحقیقات نشان می‌دهد این ارتباطات حاصل فعالیت باکتری‌های موجود در سیستم گوارش است و می‌تواند روی برخی از عملکردهای مهم مغز مانند قدرت یادگیری، شخصیت و قدرت حافظه انسان‌ها تاثیر مستقیم داشته باشند.

ادامه مطلب ...

برای خوشبو شدن نفس چه چیزی باید خورد؟

جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا 70 سانتیمتر می رسد ، برگهای آن به رنگ سبز تیره و دارای بریدگی های لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است.

 گلهای جعفری کوچک به رنگ مایل به سبز و به صورت چتری است ، میوه آن کوچک به درازای 2 میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بویی معطر است.

ادامه مطلب ...

امپراتور چین به شاه ایران چه نوشت؟

امپراتور چین به شاه ایران چه نوشت؟  

 «شیائو یان» امپراتور چین (از سال 502 تا 550 میلادی) در 6 مارس 521 پیامی برای قباد ساسانی، شاه وقت ایران نوشت که متن آن تا به امروز باقی مانده است.

نامه امپراتور چین به پادشاه ایران به بیشتر زبانها ترجمه شده و یک سند تاریخی بسیار جالب است. با تطبیق تقویم ها، این نامه در ششم مارس آن سال در نانژینگ (نام آن در زمان آن: ژیان کانگ) پایتخت وقت چین امضا و مهر شده بود.

ادامه مطلب ...

چهره متفاوت چارلی چاپلین پیش از مرگ

این عکس آوریل سال 1977 گرفته شده و یکی از آخرین عکس‌های چاپلین است.

عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه چیست؟

مدیر زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: مطالعات رسوبات هولوسن (HOLOCENE) دریاچه ارومیه توسط کار‌شناسان دریایی این سازمان درحال انجام است.

به گزارش از مانا، «راضیه لک» با بیان اینکه این بررسی و مطالعات با هدف تعیین نقش فعالیت‌های انسانی و تغییرات اقلیمی بر روی کم آبی دریاچه ارومیه در دو فاز انجام می‌گیرد گفت: فاز اول این مطالعات در سال ۸۹ به اتمام رسیده است و فاز دوم آن به منظور مطالعات تکمیلی تا پایان سال ۹۰ به اتمام خواهد رسید.

ادامه مطلب ...

تحصیلات چه کسی بالاتر باشد؛ زن یا شوهر

 با توجه به امکانات تحصیلی مساوی که در شرایط فعلی برای دختران فراهم شده تعداد بیش تری از آنان قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند، در عین حال پسران عموما به دلیل انجام نظام وظیفه و کسب معاش خانواده کمتر ادامه تحصیل می دهند و این عدم توازن مدرک تحصیلی یکی از مشکلات ازدواج جوانان شده است.

ادامه مطلب ...

واقعا چرا مردها وابسته زن‌ها می‌شوند؟ !!!! ...

دلایل مردان برای عشقی که به زنها ابراز می‌کنند چیست؟ در اینجا فهرستی از اظهار نظرها عنوان می‌شود.

ما مردها زنها را دوست داریم PostSmile! چون:
*چون همیشه احساس می‌کنند جوانند، حتی وقتی پیر می‌شوند.
*چون هر وقت کودکی را می‌بینند لبخند می‌زنند.

ادامه مطلب ...

میوه ای موثر برای درمان چاقی

متخصصان علوم تغذیه در یک تحقیق جدید خاطرنشان کردند که تمشک آبی برای مقابله با چاقی موثر است.

 این متخصصان می‌گویند خوردن تمشک آبی به دلیل مقابله با رشد سلول‌های چربی می‌تواند راه‌کاری موثر برای مقابله با چاقی باشد.

ادامه مطلب ...

مرد ویتنامی 5 سال در کنار جسد همسرش می خوابید !+عکس

ون مردی ویتنامی بود که همسرش را در سال 2003 از دست داد . زمانی که او را دفن کرد تصمیم گرفت تونلی را تا گور همسرش حفر کند به طوری که بتواند شبها در کنار او باشد ولی وقتی همسایه ها و مسئولین محلی متوجه شدند جلوی کار او را گرفتند . ون در نوامبر سال 2004 تصمیم گرفت که بقایای جسد همسرش را از گور در آورده و به خانه بیاورد .

ادامه مطلب ...

کدهای بین شهری حذف میشود

کدهای بین شهری تلفن ثابت طبق برنامه دولت بزودی حذف می شود تا مشترکان برای تماس بین شهری نیازی به شماره گیری همراه با کد نداشته باشند اما گفته می شود این طرح افزایش حدود 16 درصدی نرخ مکالمات را به همراه خواهد داشت.

 بند "م" تبصره 9 بودجه سال 86 کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرده بود تا پایان این سال پیش‌شماره‌های شهرستان‌های هر استان را حذف کند، اما از آنجایی که این طرح کاهش درآمد مخابرات دولتی را به همراه داشت و برای جبران این کاهش درآمد، افزایش تعرفه مکالمات از سوی مخابرات پیشنهاد شد شورای اقتصاد و مجلس با آن موافقت نکردند و اجرای طرح "هم کدی استانی" منتفی شد.

ادامه مطلب ...

هرم سنی ایـران در حال پیر شدن است

مقایسه هرم‌های سنی جمعیت ایران در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که ساختمان هرم سنی جمعیت ایران در حال معکوس شدن است.

به گزارش ایسنا، این وضعیت حاکی از آن است که جمعیت کشور که در حال حاضر جمعیت جوانی است، در سال های آتی به سوی سال‌مندی متمایل خواهد شد. به بیانی دیگر، در حال حاضر هرم سنی جمعیت ایران در مراحل اولیه انتقال از مرحله جوانی به سالخوردگی جمعیت است.

ادامه مطلب ...

ماجرای سفر 19000 هزار کیلومتری ناصرخسرو که 7 سال طول کشید

ماجرای سفر 19000 هزار کیلومتری ناصرخسرو که 7 سال  طول کشید 

پنجم مارس سال 1046 میلادی (در برابر 14 اسفند است)، ناصرخسرو قبادیانی نویسنده، شاعر، فیلسوف و گردشگر ایرانی سفر 19000 هزار کیلومتری تقریبا 7 ساله خود درجهان اسلام را آغاز کرد که محصول آن کتاب ارزشمند «سفرنامه» بوده است.

وی این سفر تاریخی خود را از شهر مرو (خراسان بزرگتر) آغاز کرد که 23 اکتبر 1052 میلادی پایان یافت. به حساب مورخان تاجیک، سفر ناصرخسرو ششم مارس آغاز شده بود.

ادامه مطلب ...

شباهت زنان به مردان روزبه‌روز بیشتر می‌شود

 تحقیق گسترده‌ای که توسط محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی صورت گرفته، نشان می‌دهد چهره مردان و زنان طی 4 قرن گذشته، تغییرات متعددی را تجربه کرده و به چهره جنس مخالف نزدیک‌تر شده است. این تحقیق که روی 250 جمجمه به‌جامانده از مردان و زنان اسپانیولی و پرتغالی انجام شده، نشان می‌دهد طی 4 قرن گذشته روند این شباهت جمجمه‌ای- صورتی، مخصوصا در زنان تسریع شده و تشخیص چهره آنان را از مردان به مراتب مشکل‌تر کرده است.

ادامه مطلب ...

لیستی از کارهایی که هر روز می توانید آنها را به کار بگیرید

سلامتی:

1- آب فراوان بنوشید.

2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..

3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

4- بااین 3 تا E زندگی کنید:

 Energy (انرژی)

Enthusiasm (شورواشتیاق)

Empathy (دلسوزی و همدلی)

ادامه مطلب ...

آیا معنی ماه های ایرانی را می دانید؟

به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند

فروردین؛ فروردهای پاکان

فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

ادامه مطلب ...

برای پیدا کردن فضایی‌ها، معدن‌های آنها را پیدا کنید

برای پیدا کردن فضایی‌ها، معدن‌های آنها را پیدا کنید

دانشمندان در نظریه جدیدی ادعا کرده‌اند با مشاهده عملیات حفاری و فعالیت‌های معدنی در کمربندهای سیارکی منظومه‌های فراخورشیدی می‌توان راحت‌تر از روش‌های فعلی به جستجوی حیات فرازمینی پرداخت.

ادامه مطلب ...

فرهنگ دانشجویی !

سالهای پیش از دانشگاه : آن روزهای خوش
دانشجوی تازه وارد : هالوی خوش شانس
ثبت نام ترم جدید : ده فرمان
دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان
خوابگاه شهرک : اینجا آخر دنیاست
دانشجوی پزشکی : به خاطر یک مشت دلار
دانشجوی اد بیات : نان و شعر

ادامه مطلب ...

عاقبت چاپلوسی در دربار کریم خان زند

کریم خان زند هر روز صبح علی الطلوع تا شامگاه برای دادخواهی ستمدیدگان و رفع ستم و احقاق حقوق مردم ، در ارک شاهی می نشست و به امور مردم رسیدگی می کرد.
یک روز مردک حقه باز و چاپلوسی پیش آمد و همین که چشمش به کریم خان افتاد شروع به های و های گریستن کرده و سیلاب اشک از دیدگان فرو ریخت. او طوری گریه می کرد که هق و هق هایش اجازه سخن گفتن به او نمی داد .
شاه  که خود را وکیل الرعایا می نامید  دستور داد او را به گوشه ای ببرند و آرام کنند و بعد که آرام شد به حضور بیاورند .

ادامه مطلب ...