همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آیا میدانید

 
آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی.
آیا میدانید : اولین ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز .
آیا میدانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند .
.
ولی اینا دلیل نمیشه که من به ایرانی بودنم افتخار کنم چون اینا دستاورد زمان من نیست بلکه در زمان معاصر ایران...هست(خودتون میدنید)

ماجرای فیلم ضد اسلامی ومحتوای فیلم

در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟

فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.
«سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

ادامه مطلب ...

شکارچی که خود شکار شد

تصویر متحرک تا لود شدن کامل شکیبا باشید

زشت‌ترین‌های دریا +عکس

آبزی ها و موجودات دریا می توانند گاهی اوقات بسیار زشت و بد چهره باشند و البته این زشتی به نوعی از اجداد ماقبل تاریخ به آن ها رسیده است. این آبزی های بدچهره تعداد نادری هستند و بیشتر در اعماق اقیانوس ها زندگی می کنند.

کوسه یک تکه


این موجود نوعی کوسه به حساب می آید و یکی از زشت ترین موجودات دریایی است. بدن یک تکه این کوسه به قدری زشت است که کمتر کسی دوست دارد با آن روبرو شود البته این کوسه با همین ظاهر نخراشیده بسیار خطرناک نیز هست ولی بسیار اوقات در انتهای اقیانوس زندگی می کند و به ندرت از آن جا بالاتر می آید.

ادامه مطلب ...

مقایسه قیمت ها در شهرهای جهان

مقایسه قیمت ها
 

بر اساس آمارگیری سالیانه ای که بانک یو.بی.اس سوئیس در میان ۷۲ شهر جهان انجام می دهد زوریخ از لحاظ بالاترین میزان دستمزد و قدرت خرید در رتبه اول قرار گرفته است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در هر شهر با چه میزان کار کردن هر فرد، او می تواند یک کالا یا خدمات را بخرد. مثلا در توکیو برای خریدن یک ساندویچ همبرگر نیازمند ۹ دقیقه کار است اما در نایروبی (پایتخت کنیا ) برای خریدن این ساندویچ باید ۸۴ دقیقه کار کنیم.

در زوریخ خریدن یک ساندویچ همبرگر نیازمند ۱۳ دقیقه کار است اما بقیه کالاها در این شهر نسبت به توکیو ارزان تر است و به همین دلیل زوریخ از لحاظ قدرت خرید در رتبه بالاتر از توکیو قرار می گیرد.

ادامه مطلب ...

دزد انرژی تان را شناسایی کنید!

بی‌خوابی تنها دلیل خستگی و کسالت نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باک انرژی شما را خالی کرده و باعث می‌شود که احساس خستگی بکنید.
برای شناسایی و مقابله با دزدان انرژی با ما همراه باشید. کار سختی نیست فقط کافی است در رژیم و عادت‌های غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. خواهید دید که احساس سرزندگی و شادابی خواهید داشت.

1 - احتمالاً گلوسیدها را از برنامه‌ غذایی‌تان حذف کرده‌اید
اگر در طول روز زیاد احساس خستگی می‌کنید یکی از دلایلش این می‌تواند باشد که شما رژیم بدون گلوسید گرفته‌اید. یعنی اینکه کربوهیدرات را از برنامه‌ غذایی خود حذف کرده‌اید. یک چنین رژیمی شما را بی انرژی می‌کند. باید بدانید که مغز انسان با پروتئین کار نمی‌کند بلکه با گلوسیدها امورات خود را می‌گذراند. این‌گونه است که بدن ما گلوسیدهایی که مصرف می‌کنیم را به گلوکز تبدیل می‌کند و این گلوکزها منبع اصلی تأمین انرژی بدن مان هستند. عدم مصرف گلوسیدها باعث می‌شود که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزانه نداشته باشید. توصیه می‌کنیم گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس دار، حبوبات و سبزیجات نشاسته‌ای را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

ادامه مطلب ...

علی پروین با موهای فرق وسط/عکس

 شماره ۷ تاریخی پرسپولیس یکی از اسطوره های این باشگاه به حساب می آید. عکس زیر نیز مربوط به دوران جوانی اوست. پروین از سن ۲۴ سالگی در پرسپولیس مشغول بازی شد.

آیا میدانستید



آیا میدانستید که در دنیا ۲۷ میلیون برده وجود دارد ؟

آیا میدانستید که در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند ؟

آیا میدانستید که ارزش مالی بازار فروش فیلم های پورنوگرافی در آمریکا ده میلیارد دلار برآورد می شود ؟

آیا میدانستید که هرانگلیسی روزانه بطور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار میگیرد؟

آیا میدانستید که ۱۲۰ هزار زن و دختر جوان هر سال به خریدارانی در اروپای غربی فروخته می شوند ؟

آیا میدانستید که هر عدد میوه کیوی که بوسیله هواپیما از زلاند نو به انگلستان حمل می شود، پنج برابر وزن خود گاز گلخانه ای به جو زمین اضافه می کند ؟

آیا میدانستید که احتمال بروز مشکلات روانی در فرزندان خانواده های فقیر، سه برابر بیشتر از احتمال بروز همین مشکلات در کودکان خانواده های مرفه می باشد ؟

آیا میدانستید که در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن حتی ابروها و مژه‌های خود را می‌کندند ؟

آیا میدانستید که کوتاه‌ترین جنگ در سال ۱۸۹۶ بین زانزیبار و انگلستان در گرفت که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟

آیا میدانستید که ۷۰ درصد نفت استخراجی خاورمیانه از کانال سوئز می گذرد ؟

دفاع آنجلینا از مسلمانان

آنجلینا جولی از موضع مسلمانان در برابر فیلم موهن حمایت کرد

در حالی که اعتراضات نسبت به انتشار فیلم توهین آمیز درباره پیامبر اسلام ادامه دارد،

ادامه مطلب ...

سنجاقک‌های کریستالی +عکس

قطرات کوچک آب زیبایی سنجاقک را دو برابر کرده و جزئیات رنگهای قرمز، نارنجی، سبز و آبی این حشرات پرنده را به چشم می رساند.

عکاسی ماکروگرافی، همانطور که در این تصاویر که توسط دیوید چامبون گرفته شده تکنیکی است که نیازمند یک منبع نور مناسب است و در این رابطه این قطرات شبیه جواهر روی تن این حشرات ایجاد کرده که نور لازم را برای این اثر هنر فراهم کرده است.

عکاسی ماکرو یا تصویربرداری ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک، بطور معمول از سوژه‌های کوچک است. بطور کلاسیک سوژه موجود در یک تصویرماکرو بزرگ‌تر از اندازه آن در طبیعت بر روی نگاتیو بوده است. به هر شکل امروزه تصویربرداری ماکرو، تهیه تصویر از سوژه در ابعاد بزرگتر و واضح ‌تر از آن چیزی است که در حیات دیده می ‌شود.

این تصاویر انیمیشنهای پیکسار را به ذهن متبادر می کند، چرا که مشاهده سنجاقکهای رنگارنگی که هزاران قطره آب به بدنش چسبیده با روند عادی زندگی روزمره فاصله بسیاری دارد.

به نظر می رسد که این حشره کوچک با شبنم پوشانده شده است و تنها دستهای این حشره به چشم می رسد
ادامه مطلب ...

مقبره ها و آثار تاریخی عجیب و غریب!! (+عکس)

پارک بِتُن- ویسکانسین
سافتستان: هدف و پیام بسیاری از این بناها آشکار است، امّا برخی از آنها عجیب تر و مبهم تر هستند. در اینجا به برخی از این آثار عجیب از سراسر این کره خاکی اشاره می کنیم…..
                                                         
بناهای تاریخی در سراسر جهان، برای احترام به افراد مهم یا جنبش های سیاسی، مذهبی، و تاریخی ساخته شده اند. هدف و پیام بسیاری از این بناها آشکار است، امّا برخی از آنها عجیب تر و مبهم تر هستند. در اینجا به برخی از این آثار عجیب از سراسر این کره خاکی اشاره می کنیم.
ادامه مطلب ...

چه شد که انسان‌ها جهان را فتح کردند؟

 

انسان‌ها ممکن است دنیا را فتح کرده باشند، اما این کار را بدون گرفتن کمک‌های بزرگی از تغییرات آب‌وهوایی انجام نداده‌اند. مطالعه رویدادهای 120 هزار سال گذشته به ما یاد آوری می‌کند که چقدر مدیون آب‌وهوا هستیم.

 بر طبق شواهد دیرینه‌شناسی گونه ما یا هوموساپینس‌ها در حدود 20هزار سال قبل برای اولین بار در آفریقا دیده شده‌اند، اما فقط 70هزار سال قبل بود که آن‌ها آفریقا را ترک کردند. بعد از آن گونه ما به سرعت در سراسر زمین پخش شد؛ ابتدا اروپا وآسیا و بعد اقیانوسیه و سرانجام آمریکا مسکن نوع بشر شد. اما چرا گونه بشر مدت‌های طولانی در آفریقا ماند و بعد چه اتفاقی باعث خروجش از آنجا شد؟

ادامه مطلب ...

شایع‌ ترین وسیله خودکشی در ایران چیست؟

شایع‌ ترین وسیله خودکشی در ایران چیست؟ 

حلق‌آویز کردن، نماد و سنتی‌ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است. 

به گزارش شرق، حلق‌آویز کردن، نماد و سنتی‌ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است. روز گذشته مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل و وسیله خودکشی در کشور ما داروست و مسمومیت دارویی عامل خودکشی در کشور است.

آمار رسمی وزارت بهداشت از افزایش میزان خودکشی به روش استفاده و سوءاستفاده از دارو‌های مرگ‌آور و دارای دز بالا نشان می‌دهد روش اقدام به خودکشی در جامعه ایران تغییر کرده است.


ادامه مطلب ...

میوه ای که بوی بد دهان را برطرف می کند

میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

 به نقل از منابع مستند حدیثی، احادیثی درباره فواید انجیر نقل شده است که بخشی از آن ها را در اینجا می خوانیم. احادیثی در این باره:در کتاب کافی به نقل از امام رضا(ع) آمده است که فرمود:«انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، استخوان ها را محکم می سازد، موجب رویش مو می شود و برای درمان بیماری ها با وجود آن نیاز به دارو نیست.» سپس فرمود:«انجیر شبیه ترین میوه به میوه های بهشتی می باشد.»
امیر مومنان علی (ع) فرمود: خوردن انجیر موجب نرمی مزاج می شود و برای بادهای قولنجی مفید است پس، از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.»
در کتاب مکارم به نقل از ابوذر آمده است، روزی برای نبی اکرم(ص) انجیر را هدیه آوردند. آن گرامی به اصحابش فرمود:«بخورید، اگر روزی به شما بگویم که میوه ای از بهشت به زمین آمده است در مورد این میوه چنین خواهم گفت زیرا که هیچ تفاله ای ندارد و برای درمان بواسیر و نقرس مفید است.»
امام رضا(ع) می فرماید:«انجیر برای درمان قولنج خوب است و از هر میوه ای بیشتر به میوه های بهشتی شبیه است و گازهای متراکم درونی را برطرف می کند.»

لباس جدید خانم اشتون در دیدار جدید با جلیلی/ تصویر

عصر ایران - از زمانی که در نخستین دیدار جلیلی و اشتون در قالب مذاکرات ایران و اعضای گروه 1+5 یقه لباس خانم اشتون برای رسانه ها و مطبوعات ایران مساله ساز شد و بسیاری از روزنامه های ایرانی مجبور شدند به سلیقه خود و برای پوشاندن یقه خانم دیپلمات ارشد اروپایی ، با تکنیک فتو شاپ در انواع و اقسام مختلف برای خانم اشتون یقه تولید کنند ، حواس این دیپلمات زن اروپایی جمع است تا در دیدارهایش با آقای جلیلی یقه اش مساله ساز نباشد.

ادامه مطلب ...

اول دبستان

می دانید اولین جمله ای که ما دراول دبستان یاد می گیریم چیه؟
.

.
.
.
بابا آب داد بابا نان داد
می دانید اولین جمله ای که انگلیسها در اول دبستان یاد می گیرند چیه؟
.
.
.
من می توانم بخوانم و بنویسم
.
.
.
می دانید اولین جمله ای که ژاپنیها در اول دبستان یاد می گیرند چیه؟
.
.
.
من می توانم بدوم

و این است که ما همیشه چشممون دنبال دست پدر است کار از ریشه خراب است

زنان در دوره ساسانیان

 

عصر ساسانی را نیز می توان از درخشانترین دوران تاریخ ایران دانست. در هنگام فرمانروایی ساسانیان، زن ایرانی از ارج و پایداشت والایی برخوردار بود. تحصیل و کار برای زنان آزاد بوده است. «گردیه» خواهر «بهرام چوبین» به سپهسالاری و نیز فرمانروایی قلمرو ری رسید. دو بانو: آزرمدخت و پوراندخت بر تخت شاهنشاهی ایران زمین نشستند. در داستان ها، بارها میبینیم که شاه ساسانی به گونه ای ناشناس در خانه شبان یا کشاورز مهمان بوده و از میان همین مردم، دختری به زنی گرفته وبعدها فرزندی که از همان دخترشبان یا کشاورز به دنیا آمده بود، به پادشاهی ایران برگزیده می شد. قباد با دختر یکی از دهقانان اهواز زناشویی می کند و کسرا (انوشیروان) زاده میشود.سعیدی سیرجانی» در کتاب «سیمای دو زن» هنگام سنجش میان دو زن ایرانی و عرب (شیرین ـ‌ لیلی) مینویسد: در دیار «شیرین» منعی بر مصاحبت و معاشرت مرد و زن نیست. پسران و دختران با هم می نشینند، با هم به گردش و شکار می روند و با هم در جشن ها ومهمانی ها شرکت می کنند. و عجبا که در عین آزادی معاشرت، شخصیت دختران، پاسدار عفاف ایشان است که به جای ترس از پدر و بیم بدگویان، محتسبی در درون خود دارند و حرمتی برای خویشتن قایلند. دخترها، مادران و پیران خانواده را مشاوران نیک اندیش خویشتن می دانند، و هشداری دوستانه چنان در دل و جانشان اثر می کند که وسوسه های شهزاده جوان عشرت طلبی چون پرویز نمی تواند در حصار پولادین عصمتشان رخنه کند.

ادامه مطلب ...

مدیران حتما بخوانند...

untitled-58.JPG

برخی مدیران و کارفرمایان، ‌از راضی و خشنود کردن کارکنان خود فراری هستند، چون تصور می‌کنند برای خوشحال کردن کارکنان خود باید زیر بار پاداش‌های سنگین، ‌ارتقا و لابد مرخصی‌های طولانی بروند، اما مطالعات محققان نشان می‌دهد که اصلا لازم نیست روش‌هایی این‌قدر پرهزینه داشته باشند. برای شاد کردن کارکنان، روش‌های خیلی ساده‌تر و ارزان‌تر هم وجود دارد.

 به نقل از لایف‌ساینس نوشت: در واقع، با ارائه کمی امکانات و قدری انعطاف‌پذیری و خلاقیت، می‌توان به راهکارهایی برای شادنگه داشتن کارکنان رسید؛ البته این شاد نگه داشتن با افزایش رضایت از کار و بهره‌وری هم همراه خواهد بود.

1. فضایی برای رشد بگذارید

اگر کارکنان برای همیشه شغلی داشته باشند که در آن امکان رشد و پیشرفت نداشته باشند، به احتمال زیاد شاد نخواهند بود. مطالعه جدیدی نشان می‌دهند کارکنانی که احساس می‌کنند شانسی برای پیشرفت در کار ندارند،‌ در شغل خود احساس شادی و رضایت ندارند. در نتیجه این کارکنان با احتمال بالاتری ممکن است به دنبال یک شغل جدید بگردند.

ماریا کریمر، از محققان این مطالعه می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیدیم که تامین حمایت از رشد و پیشرفت، مانند فرصت‌های آموزشی و ارتقای شغلی برای کارکنانی که معتقد بودند در محل کارشان، فرصت جذابی وجود ندارد، به آن‌ها کمک می‌کرد شرکت خود را ترک کنند.»

ادامه مطلب ...

خیلی باحاله

خیلی باحاله خخخخخخ

فقط نمیدونم اینا به چی میخندن !

عکس نوشته های طنز مهر ماه radsms.com

آیا میدانستید


آیا میدانستید که سالانه ۸۶ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود ؟

آیا میدانستید که رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟

آیا میدانستید که خلیج فارس ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد ؟

آیا میدانستید که مساحت خیلج فارس ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع میباشد ؟

آیا میدانستید که وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است ؟

آیا میدانستید که ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟

آیا میدانستید که آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد ؟

آیا میدانستید که در جهان حداقل ۳۰۰ هزار نفر زندانی عقیدتی وجود دارد ؟

یک تسـت معتبـر برای تعییـن خلاقیـت شـما

هیچ راهی برای تقویت مستقیم خلاقیت وجود ندارد! تنها می‌توان از طریق فرایند‌های مربوط به نحوه تصمیم‌گیری و عبور از مراحل حل یک مسئله، میزان خلاقیت یک‌نفر را مشخص کرد. در این تست هم مشخص می‌شود که شما چگونه این مراحل گوناگون را در ذهنتان مدیریت می‌کنید؛ یعنی سوال‌های مختلفی در زمینه مرحله درک صورت مسئله،‌ مرحله ارائه پیشنهادها، مرحله تصمیم‌گیری، مرحله اجرا و... وجود دارد که توانایی شما را در این زمینه محک می‌زند.

این تست همان آزمون سنجش تورنس، یکی از معتبرترین آزمونهای روانشناسی در زمینه سنجش خلاقیت است. البته این آزمون، خطاهایی هم دارد ولی در حال حاضر یکی از مشهورترین تست‌هایی است که می‌توانید با آن به شناخت دقیق‌تری از خود برسید. خلاقیت های خودتان را بسنجید و شاید هم بتوانبد بفهمید می توانید فردی مانند استیو جابز باشید یا خیر؟

پرسشنامه‌ای را که در پیش رو دارید حاوی 60 سؤال است که هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ می‌باشد. شما باید هر سؤال را به دقت بخوانید و گزینه مورد نظر خود را مشخص و نزد خودتان یادداشت کنید. مطمئن باشید هرقدر با خود صادق‌تر باشید، نتیجه تست‌تان دقیق‌تر خواهد بود ...

1. وقتی با یک مسئله خیلی مشکل روبه‌رو می‌شوید، معمولا چه می‌کنید؟


الف- گریه می‌کنم، چون فکر نمی‌کنم بتوانم مسئله را حل کنم.
ب- گریه نمی‌کنم، اما ناراحت می‌شوم.
ج- سعی می‌کنم راه مناسبی برای حل مسئله بیابم.

2. اگر سرگرم ساختن وسیله‌ای باشید و ناگهان دریابید قطعه مهمی از آن را گم کرده‌اید، چه می‌کنید؟

الف- کار را متوقف می‌کنم.
ب- سعی می‌کنم قطعه گم شده را پیدا کنم و اگر نتوانم آن را پیدا کنم، کار را متوقف می‌کنم.
ج- قطعه گمشده را پیدا می‌کنم و اگر نتوانم آن را پیدا کنم، به جای آن قطعه دیگری می‌سازم.

3. وقتی در مکان عمومی هستید، آیا سعی می‌کنید حدس بزنید افرادی که دور شما هستند درباره چه چیزی بحث می‌کنند؟

الف- هرگز علاقه‌مند نیستم حدس بزنم دیگران درباره چه چیزی بحث می‌کنند.
ب- گاهی دوست دارم حدس بزنم دیگران درباره چه چیزی بحث می‌کنند.
ج- همیشه دوست دارم حدس بزنم دیگران درباره چه چیزی بحث می‌کنند.

ادامه مطلب ...