همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

قبیله‌ای که زمان و سن نمی‌شناسد!

مردم قبیله آمونداوا در برزیل حتی لغتی برای «زمان»، «هفته»، «ماه» یا «سال» ندارند.

به گفته محققان دانشگاه پورتسماوث، این اولین باری است که دانشمندان توانسته‌اند ثابت کنند که زمان یک مفهوم بشری تثبیت‌شده فراگیر نیست.

به گفته این محققان، این مساله بدین معنی نیست که قبیله آمونداوا خارج از زمان زندگی می‌کنند، بلکه آنها به جای اینکه اتفاقات را به عنوان بخشی از زمان ببینند، در جهان اتفاقات زندگی می‌کنند.

ادامه مطلب ...

سیل و فرصت های استثناییش

سیل میتونه مشکل حموم نرفتن افراد رو حل کنه

فوائد و استفاده های مفید از سیل در کشورهای جهان

چرا دچار کسالت می‌شویم؟

شاید اولین چیزی که بعنوان دلیل کسالت داشتن به ذهن برسد، خستگی ناشی از انجام امور روزمره، داشتن یک روز پرکار و زحمت و یا حتی بیمار شدن باشد. سوالی که دراینجا مطرح می شود این است که چرا گاهی انسان بدون هیچ دلیلی احساس خمودگی و کسلی دارد؟

نه بیماری، نه خستگی و در عین دارا بودن سلامت جسمانی کامل باز هم احساس کسالت دارد! علت چیست؟

چه چیزی بیش از همه می تواند یک شادی و خوشحالی عمیق و دائمی را برای انسان به ارمغان آورد؟ رفتن به مسافرت، دیدن دوستان، خرید کردن و یا خوردن یک غذای مفصل و لذیذ. اینها همه مطالبات دنیایی هستند که با آنها به دنبال رفع کسالت و بی حالی خود هستیم و این به تنهایی پاسخگوی روح بلند ما نیست و شادی حاصل از آنها، مقطعی و زودگذر است.

ادامه مطلب ...

با موجوداتی که در بدن‌تان زندگی می‌کنند آشنا شوید + تصاویر

محققان به منظور معرفی هزاران باکتریی که در بدن انسان‌ها زندگی می‌کنند تصاویری از این موجودات را در بدن انسان‌ها شبیه‌سازی کرده‌اند.

مدل‌سازی رایانه‌ای از باکتری‌های موجود بر روی پوست انسان
ادامه مطلب ...

مادری که سعی کرد نوزاد 4 ماهه خود را خفه کند+تصاویر

تصاویری از لحظه ای که مادری در حال خفه کردن بچه خود است، منتشر شده است.

دوربین های مداربسته در بیمارستان این تصاویر را گرفته اند. این مادر 18 ساله یک پتو بر روی دهان بچه ی 4 ماهه خود گذاشت تا او را خفه کند.


لحظاتی بعد، او دست خود را بر روی صورت و دهان این نوزاد می گذارد، سپس این نوزاد دلیل اینکه جلوی نفسش گرفته شده است، شروع به لگذ زدن می کند.

ادامه مطلب ...

این یک عکس است یا یک نقاشی؟

فرانس لنتینگ عکاس نشنال جغرافیا، این عکس بسیار زیبا را از درختان خار شتر در نامیبیا در افریقا گرفته است.

 بله، این یک عکس است نه یک نقاشی. زمینه نارنجی این عکس، شن های روان هستند که تابش خورشید را همچنان که می درخشد، منعکس می کند.

این عکس در نشریه نشنال جغرافیا در ژوئن 211 چاپ شده است.

خیانت پوتین به ایران؛ دستور محرمانه برای اقدامات خرابکارانه در ن

در تاه ترین اسنادی که توسط ویکی لیکس منتشر شده، به "دستور محرمانه پوتین برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران "اشاره شده است.

 ولادیمیر پوتین در سال 2006 دستور داده است که در روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران اقدامات خرابکارانه و کارشکنانه انجام شود.

ادامه مطلب ...

قوش مادر برای دفاع از جوجه‌هایش چه کارها که نمی‌کند

ماموران حفظ حیات‌وحش پنسیلوانیا در حال نشانه‌گذاری جوجه‌‌پرنده‌های شکاری هستند که ناگهان قوش تیزپر مادر از راه می‌رسد تا با فراری دادن ماموران، فرزندانش را نجات دهد...

لانه این قوش در طبقه چهلم یکی از ساختمان‌های دانشگاه پیتزبورگ قرار داشت و کارشناسان توانستند بدون آسیب دیدن، پس از اتصال نشانه‌هایی به پای جوجه‌های این پرنده شکاری، آنها را در لانه بگذارند.

تصاویر: زیباترین مناظر از آسمان شب



تصویر دروازه‌ای در دیوار بزرگ چین که بی‌زمانی کهکشان شیری را آشکار می‌کند.

ادامه مطلب ...

آیا موبایل شما از نوع سرطان‌زاست؟

 درباره سرطان‌زا بودن تلفن‌های همراه نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا نتایج تحقیقات انجام شده کاملا ضدونقیض است اما به طور کلی امواج الکترومغناطیس که اساس کار تلفن‌های همراه را تشکیل داده‌اند می‌توانند در ابتلا به سرطان نقش داشته باشند.

می‌توانم این طور بگویم که تمامی امواجی که اطراف ما هستند اگر از حد مشخصی بیشتر به بدن بتابند سبب سرطان می‌شوند اما هنوز تحقیقی که ارتباط دقیق و موثر استفاده مداوم از تلفن همراه را به اثبات رسانده باشد در دست نداریم. نتایج نگران‌کننده‌ای هم منتشر شده مثلا اگر شارژ باتری تلفن همراه کم باشد یا تلفن همراه در فضایی باشد که منبع تولید امواج الکترومغناطیسی دیگری هم داشته باشیم احتمال سرطان‌زایی این دستگاه بیشتر خواهد شد.

ادامه مطلب ...

درست غذا بخورید تا چاق نشوید

هر چیزی در این دنیا حساب و کتاب دارد، خواه یک فعالیت سرنوشت‌ساز در زندگی‌تان و خواه خوردن و آشامیدن. این را می‌گوییم که بدانید حتی برای خوردن و آشامیدن هم باید تابع اصولی باشیم وگرنه ضرر می‌کنیم.

آدم‌های چاق، آدم‌های لاغر، آنها که به قول مادربزرگ‌ها بنیه ندارند، آنها که به قول مردم انگار جانور توی بدنشان لانه کرده و گوشت به تن‌شان نمی‌چسبد یا آنها که به قول خودشان حتی اگر غذا را نخورند هم چاق می‌شوند، همگی در یک مشکل به هم شبیه هستند، آنها اصول درست خوردن و درست آشامیدن را نمی‌دانند. قبول دارید که آدم‌ها تا زبان بدنشان را یاد نگیرند نمی‌توانند اداره‌اش کنند؟ برای مثال خیلی‌ها وعده غذایی را به هوای وزن کم‌کردن حذف می‌کنند، اما بر خلاف انتظار، وزن‌شان بالا می‌رود. خیلی‌ها هم بعد از هر وعده غذایی به امید بیشتر چسبیدن غذا، آب، نوشابه یا چای می‌نوشند، اما به نظر می‌رسد بدنشان همیشه کمتر از حد لازم مواد غذایی جذب می‌کند.

ادامه مطلب ...

چه اتفاقی برای خاطرات یک یا دو سالگی ما می‌افتد؟

چه اتفاقی برای خاطرات یک یا دو سالگی ما می‌افتد؟

شاید خاطرات زیادی از کودکی خود به یاد بیاورید،‌ اما بعید است که خاطره‌ای از سنین 1،‌ 2 یا حتی 3 سالگی خود داشته باشید. البته وقتی کم‌سن‌تر بودید،‌ هنوز خاطرات آن سال‌هارا به یاد می‌آوردید. عجیب نیست؟
 اولین خاطره‌ای که از دوران کودکی خود به یاد می‌آورید چیست؟ دقیقا به چه سنی مربوط می‌شود؟ اولین خاطره شما هر چه که باشد،‌ بسیار بعید است که به زودتر از سه یا چهار سالگی شما برگردد،‌ چون به دلیل پدیده‌ای که فراموشی کودکی نامیده می‌شود،‌ بزرگسالان نمی‌توانند خاطرات سال‌های اولیه زندگی خود را به یاد آورند. در واقع به نظر می‌رسد که خاطرات سال‌های اول کودکی ناپدید می‌شوند یا با گذر زمان در خاطرات دیگر محو می‌شوند.

ادامه مطلب ...

مواظب مغزتان باشید

آیا می‌دانستید هر چیزی که برای سلامت قلب مفید است، برای سلامت مغز نیز مفید است.

انجام برخی فعالیت‌ها می‌تواند به حفظ سلامت مغز و ذهن کمک کند. دکتر بلیک، متخصص مغز و اعصاب در این‌باره می‌گوید: ژن‌ها و شرایط زندگی افراد در کاهش قدرت حافظه، تومور‌های مغزی، سکته و دیگر مشکلات مغزی موثر هستند، اما به طور کلی حفظ سلامت مغز خارج از کنترل افراد نیست.

وی می‌گوید: راه‌هایی وجود دارد که می‌توان خطر بیماری‌های مغزی و صدمات وارده به مغز را کاهش داد.

ادامه مطلب ...

چگونه بدون رژیم‌ سخت لاغر شویم؟

یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید قبل از هرکاری وزنتان را با هفته پیش مقایسه کنید؛ اما ترازو باز هم چند کیلو اضافه نشان می‌دهد! این کابوس خیلی از افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند اما نمی‌توانند.

اگر می‌خواهید این وضعیت تغییر کند و تحمل رژیم گرفتن هم ندارید، ناامید نشوید. هنوز هم می‌شود به شیوه‌هایی ساده‌تر شرایط را بهبود بخشید و به تدریج کمی از این اضافه وزن را کاهش داد.

برای کاهش وزن موفق و بدون رژیمی دشوار، باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

ادامه مطلب ...

زرافه این گونه آب میخورد!

این زرافه در کنیا قصد آشامیدن آب دارد

حبیب کاشانی در معیت مشایی

اسفندیار رحیم مشایی در حالی به دیدار خانواده شهیدان علی‌اکبر و علی‌اصغر صادقی رفت که حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس او را همراهی می کرد.

 این اتفاق در حالی رخ داده که نام حبیب کاشانی بعنوان یکی از گزینه های مورد نظر وزارت ورزش مطرح شده است. شاید همراهی سرپرست فعلی پرسپولیس با مرد پر حاشیه دولت آغاز راه رسیدن حاج حبیب به صندلی وزارت باشد.

باید منتظر ماند تا در روزهای آینده این همراهی و همنشینی سرپرست باشگاه با مشایی، او را به این مهم می رساند.

کمال الملک در حال کشیدن تصویر چه کسی است؟

این عکس تندیس کمال الملک  را در حال کشیدن نقاشی از ناصر الدین شاه نشان می دهد. 


رقاص مخصوص ناصر الدین شاه

عکس زیر عکس یکی از رقاصه های دوره قاجاریه است که به عنوان رقاص مخصوص ناصر الدین شاه معروف بوده است.

12 مکانی که اگر دنیا نابود شد، امن می ماند+تصاویر

اگر اقتصاد جهان نابود شد یا حمله هسته ای شد یا ذرات رادیو اکتیو در هوا پخش شد و... شما باید مکانی پیدا کنید که از این شرایط خود را نجات دهید.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،  دوازده شهری که اگر جهان به جهنمی تبدیل شود، برای جان سالم به در بردن مناسب است، در پی می آید:


ادامه مطلب ...

زندگی کج در سانفرنسیسکو!

همه سانفرانسیسکو رو بخاطر پل مشهور گلدن گیت بردج میشناسن. بعضیا هم بخاطر این مشناسن چون مرکز گوگل اونجاست! ولی یه جاذبه دیگه سانفرانسیسکو رو اینجا ببینید.

عکس هایی از زندگی مردم در سان فرانسیسکو (San Francisco) به شکل کج!!!

تصاویری از سان فرانسیسکو - ایالت کالیفرنیا - آمریکا

ادامه مطلب ...

بازگو کردن رؤیاها

حکم بازگو کردن رؤیاها

رؤیا دیدن یکی از آیات و نشانه های الاهی1 و دریچه ای به عالم غیب است. از یک دیدگاه خواب و رؤیا دیدن یکی از مهم ترین زمینه ها برای شناخت خویشتن است.

رؤیاهایی که انسان می بیند فی الجمله بازگو کننده جهان درون او هستند، بنابراین کسانی که به طور دائم دچار کابوس هستند نشانگر این است که در وضعیت روحی مناسبی نبوده و باید تغییری در زندگی خود ایجاد کنند همچنان که رؤیاهای خوب و بشارت دهنده نیز خبر از صفای درونی فرد می دهند.

ادامه مطلب ...

ناگفته هایی از پرونده رمال جریان اقای مشایی

ناگفته هایی از پرونده رمال جریان انحرافی

اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد یکی از رمالان در ارتباط با اقا مشایی که اخیرا بازداشت شده دارای انحرافات و مفاسدعمیق اخلاقی – دینی بوده است.،نامبرده از طریق آغشته کردن قرآن به نجاست بوده به قدرت شیطانی دست پیدا کرده و از این طریق اعمال شنیع و غیر اخلاقی خود را دنبال می کرده است.
در پرونده وی برداشتن بکارت دختران و ارتباط با زنان شوهر دار وجود داشته است.برخی از کسانی که مورد تجاوز وی قرار گرفته اند،تصریح کرده اند که آنان به ناگاه و بدون داشتن اختیار به مسیری هدایت شده و با رجوع به منزل نامبرده خود را در اختیار وی قرار می دادند.گفته می شود تاکنون 360 فقره تجاوز در پرونده وی تاکنون ثبت شده است. 

ادامه مطلب ...

شادی زیاد، جوانمرگ تان می کند

شادی زیاد، جوانمرگ تان می کند

بنا به تحقیقات انجام شده کودکانی که در مدرسه خیلی سرزنده و شاداب هستند زودتر از سایر همکلاسی هایشان می میرند.

بخشی از این بخاطر شیوه زندگی شان در دوران جوانی است. از طرفی این افراد به خطراتی که سلامتی شان را تهدید می کند توجه لازم را ندارند. آنها همچنین بخاطر تغییر شرایط روحی بیشتر از سایرین در معرض بیماریهای روحی قرار دارند. درعین حال بیش از حد شاد بودن می تواند سب عصبانیت سایرین شود و ریسک خطرپذیری را بالا ببرد.

ادامه مطلب ...

جوش‌های پوستی ناشی از تماس با جواهرات

یکی از شایع‌ترین انواع آماس پوستی، از طریق تماس جواهرات با پوست بدن به‌وجود می‌آید.

بعضی از جواهرات حاوی موادی هستند که می‌تواند برای پوست خشن و آسیب‌زننده باشد. برای مثال، نیکل می‌تواند سبب ایجاد جوش‌هایی شود که بسیار قرمز بوده، موجب زبری پوست شده و بسیار ناراحت‌کننده و سوزناک باشند. این نوع از جوش‌های پوستی را می‌توان روی گردن، مچ و قسمت‌های دیگری که معمولا با جواهر تماس مداوم دارند، مشاهده کرد.

ادامه مطلب ...

ارزو دخترک

از دختر یکی از دوستام پرسیدم که وقتی بزرگ شدی میخوای چیکاره بشی؟نگاهم کرد وگفت که میخواد رئیس جمهور بشه.
دوباره پرسیدم که اگه رئیس جمهوربشی اولین کاری که دوست داری انجام بدی چیه؟
جواب داد:به مردم گرسنه وبی خانمان کمک میکنه.
بهش گفتم :نمیتونی منتظر بمونی که وقتی رئیس جمهور شدی این کارروانجام بدی،میتونی ازفردا بیای خونه ی من وچمن ها رو بزنی،درخت ها رووجین کنی وپارکینگ روجاروکنی.اونوقت من به تو50دلارمیدم وتورومیبرم جاهایی که بچه های فقیرهستن وتومیتونی این پول روبدی بهشون تا برای  غذا وخونه ی جدیدخرج کنن.
مستقیم توی چشمام نگاه کردوگفت:چرا همون بچه های فقیررونمیبری خونه ت تا این کارها روانجام بدن وهمون پول روبه خودشون بدی؟
نگاهی بهش کردم وگفتم به دنیای سیاست خوش اومدی!

داستان پیرزن و مناره کج مسجد

میگویند حدود ٧٠٠ سال پیش، در اصفهان مسجدی میساختند.

روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام میدادند.

پیرزنی از آنجا رد میشد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه!

کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت : چوب بیاورید ! کارگر بیاورید ! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید. فششششششااااررر...!!!

و مدام از پیرزن میپرسید: مادر، درست شد؟!!

مدتی طول کشید تا پیرزن گفت : بله ! درست شد !!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت...

کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را پرسیدند ؟!

معمار گفت : اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت میکرد و شایعه پا میگرفت، این مناره تا ابد کج میماند و دیگر نمیتوانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم...

این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم !

نمونه پولهای کشور تاجیکستان

تصویر ابوعلی سینا، بر وری اسکناس 20 سومونی (اسکناس کشور تاجیکستان).

سومونی هم برگرفته از نام سامانی است. سامانی نام سلسله ی ایرانی پس از اسلام می باشد. لطفا به رنگهای پرچم تاجیکستان در گوشه اسکناس دقت کنید!


نمونه پولهای کشور تاجیکستان

ادامه مطلب ...