همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سلام

دوستان مدت یک هفته نیستم و اعزام سفر کربلا هستم.انشاا...نائب زیاره همه دوستان هستم .بعد از سفراگر عمر به دنیاباقی بود مجدد در خدمت هستم.

چرا عشق درد خانم ها را کم میکند ؟

 
 
نگاه کردن به عکس کسی که دوستش دارید،‌ درد را کاهش می‌دهد. این جمله شاید شاعرانه به نظر برسد،‌ اما در واقع کاملا  علمی است. اما چرا؟ آیا تنها به دلیل ایجاد حس رضایت است؟ یا این که تصویر فرد مورد علاقه، تداعی‌کننده حفاظتی است که می‌تواند مانعی در برابر آسیب باشد؟ به نظر می‌رسد پاسخ دوم به واقعیت نزدیک است.
به گزارش وایرد،پیش از این دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که نگاه کردن به عکس فرد مورد علاقه، درد را کم می‌کند. این‌ بار نائومی آیزنبرگر، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا به دنبال پاسخ به این سوال است که چه‌طور چنین اتفاقی می‌افتد.
محققین، مغز ۱۷ زن داوطلب را در حالی که به تصاویری از یک فرد مورد علاقه،‌ یک غریبه و یک شیء نگاه می‌کردند و شوک‌های خفیفی می‌گرفتند، با ام.آر.آی عملکردی بررسی کردند. از آن‌ها همچنین خواسته شده بود که در هر حالت،‌ میزان دردی را که احساس می‌کنند، ارزیابی کنند.
ادامه مطلب ...

آمازون از منظر دو لنز متفاوت / عکس

آمازون به عنوان بزرگ‌ترین جنگل بارانی دنیا علاوه بر ارزش طبیعی، دارای مشکلات فراوانی است که بشر برای آن به وجود آورده است. اکنون و در یک نمایشگاه مشترک، دو عکاس این دو جنبه متضاد را به تصویر کشیده‌اند.

ادامه مطلب ...

راز گلاب

میدونید چرا توی مراسم عزا گلاب زیاد استفاده میشه؟ چرا گلاب می‌ریزند روی لباس و بدن عزادارها؟ چرا توی مراسم عروسی این گلاب استفاده نمیشه؟ چرا وقتی شاد هستیم کسی دست به گلاب نمیزنه؟به خاطر اینکه گلاب غم زدا است. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل میکنه و احساس آرامش و آسودگی به آدم میده.

شب اگه فکرای بد توی کله‌ات میاد، اگه هی اینور و اونور میشی نمیتونی بخوابی کافیه یک پارچه سفید برداری و روش گلاب بریزی و بگذاری زیر سرت، تا صبح مثل یک دسته گل میتونی بخوابی.
نسخه دوم هم پیشنهاد میکنم یک لیوان بردارید و یک چهارم آن را عسل بریزید و دو سوم آب جوش و کمی گلاب. قبل از خواب این شربت را صرف کنید ببینید چه حالی میده واسه خواب.

میراث جاویدان «هنریتا لکس»

میراث به جا مانده از هر انسان، به فراخور جایگاه اجتماعی، شخصیتی، علمی و میزان ثروتش در طی حیات متفاوت است، از بعضی از افراد تنها خاطره‌ای در ذهن خانواده‌هایشان باقی می‌ماند، اما بعضی‌های دیگر حتی پس از مرگ هم میراثی از خود به جای می‌گذارند که بر زندگی انسان‌های دیگر تأثیر می‌گذارد و روند تکامل یک جامعه را تغییر می‌دهد.

ادامه مطلب ...

اولین پادشاه زن ایرانی پس از ورود اسلام

"شیرین" ملقب "ام رستم" دختر رستم بن شروین از سپهبدان خانان باوند در مازندران و همسر فخرالدوله دیلمی(387ق. ـ 366ق.) که پس از مرگ همسر به پادشاهی رسید او اولین پادشاه زن ایرانی پس از ورود اسلام بود. او بر مازندران و گیلان ، ری ، همدان و اصفهان حکم می راند .

 

ادامه مطلب ...

خفاش بودن سخت است !!!

خفاش بودن آسان نیست! دراکولا، بیماری‌هاری، دندان‌های نیش بزرگ و تیز، و این واقعیت که آنها به طور وارونه می‌خوابند، سبب ترس در بسیاری از افراد می‌شود. اما با مطالبی که در این نوشتار خواهید خواند، در خواهید یافت که خفاش‌ها مخلوقات شگفت انگیز خداوند هستند، گرچه غذایشان حشرات، میوه‌ها، البته گاهی خون است!


ادامه مطلب ...

جزئیات تیراندازی در سازمان صنعت،معدن و تجارت

یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عصر روز شنبه در محل کار خود از سوی یکی از مدیرانش با اصابت سه گلوله مورد سوقصد قرار گرفت.

 وی که با اصابت نخستین گلوله در تلاش بوده  از تیررس ضارب بگریزد ، با شلیک دو گلوله دیگر از سوی ضارب ، متوقف می شود .

 ضارب بلافاصله قصد خروج از محل و ترک ساختمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران را داشته که با ممانعت حراست سازمان روبرو می شود .

 صادقی بلافاصله به بیمارستان منتقل می گردد. به گفته یک مقام مطلع ، با وجود انکه یکی از گلوله ها به صورت وی برخورد کرده اما با تلاش تیم پزشکی ، وی از خطر مرگ حتمی نجات یافته است.

 ین مقام مطلع به خبرنگار شفاف گفت که فرد ضارب  از مدیران سازمان سابق بازرگانی بوده که با ادغام این سازمان در سازمان صنعت استان تهران و تشکیل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران، نگران تغییر پست یا کنارگذاشته شدن اش از سوی صادقی بوده است

15 روش فکر کردن افراد موفق

موفق‌ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد.

چون ما هم باور داریم که تفکر هوشمندانه زندگی را تغییر می‌دهد، در اینجا به 15 مورد از بهترین طرزفکرهای افراد موفق اشاره می‌کنیم.

 

فکر کردن یک نظم است. اگر می‌خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید.

می‌توانید برای برنامه‌ریزی فکر کردنتان وقت بگذارید مثلاً هر دو هفته یکبار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل.

ببینید انرژیتان را باید کجا متمرکز کنید، و بعد از قانون 20/80 استفاده کنید.

80 درصد از انرژیتان را به 20 درصد از مهمترین فعالیت‌هایتان اختصاص دهید. یادتان باشد که نمی‌توانید در آنِ واحد همه جا باشید، همه را بشناسید و همه کاری انجام دهید. و از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید: ممکن است کارایی شما را به 40% برساند.

ادامه مطلب ...

پایان عصر استریوتایپ

توضیح: استریوتایپ در زبان انگلیسی از صفحات حروف چینی و چاپ نشریات که در عصر پیش از رایانه ها رواج داشت، ریشه
می گیرد. معنای مجازی آن را می توان این طور تعبیر کرد که نوعی پیش فرض ذهنی و فرهنگی است. چیزی که عمدتن با واقعیت تطبیق نمی کند. استریوتایپ ها بزرگ ترین عامل تعصب، قشری گری و خود بزرگ بینی و سد و دیوارهایی بلند در برابر پذیرش واقعیت ها هستند.  بین انسان ها تفرقه و جدایی خلق می کنند. سبب اصلی نژاد پرستی و نفاق های دینی، زبانی، قومی، سیاسی و اجتماعی اند. پیام زیربا دیدی خوش بینانه - وشاید هم آرزومندانه - در مذمت این پدیده ی منفی تهیه شده است.

ادامه مطلب ...

فرهنگ لغات ایرانی/ چاپ جدید

صفت : ۳ تا آدم چاق
گودزیلا :
اون لا خوب زندگی کن
مستشار :
بیشترین رقم اعشار
گرمک :
کامپیوتر مک بوک مخصوص افراد کچل
فیلسوف :
فیل گرفتگی(معمولا زمانی اتفاق می افتد که فیلی بین شما و خورشید قرار گیرد)
نازیلا :
لای نازنین
رامبد :
قبلا رام بود الان وحشی شده
مسواک :
به عمل راه رفتن روی یک ورق مسی می گویند
وارداتی‌ :
جنگ خال خالی‌
Feels like hell :
فیلها جهنم را دوست دارند

ادامه مطلب ...

آداب و رسوم ازدواج در اقوام ایرانی

سنت ازدواج در میان ایرانیان محترم شمرده می شود و هر کدام از آداب و رسومی که برای باشکوه تر برگزار کردن آن اجرا می کنند فلسفه ای دارد که توجه به آن فرهنگ ازدواج ساده همراه با پایبندی به عقاید و مذهب را در میان جوانان گسترش می دهد.

تاریخچه برخی از رسوم در جشن عروسی، به پیش از تاریخ می رسد. این رسوم، در فرهنگ بسیاری از ملل جهان مشترک است. تبادل حلقه ازدواج، تبادل مهریه و شیربها، هدیه دادن گل، شام دادن در شب عروسی، شعرخوانی، دعا و خواندن کتب مقدس مانند قرآن در فرهنگ ملل گوناگون به شکل های مختلف و با جزئیاتی متفاوت وجود دارد. درعین حال امروزه برخی از زوج ها، مایلند مراسم عروسی خود را در مکان های عجیبی مانند معدن، داخل بلدوزر، در آسمان و حتی در فضا برگزار کنند

ادامه مطلب ...

نخستین تزریق خون مصنوعی به انسان با موفقیت انجام شد

محققان دانشگاه پی‌یر و ماری کوری در پاریس در این پژوهش به استخراج سلول‌های بنیادی خون‌ساز از مغز استخوان یک داوطلب پرداخته و آنها را در آزمایشگاه برای تبدیل به سلول‌های خونی با ترکیبی از عوامل رشد، پرورش دادند.

محققان برای ردیابی این سلول‌ها، آنها را نشانه دار کرده و 10 میلیارد از این سلول‌ها را که برابر با دو میلی‌لیتر خون است به بدن فرد داوطلب تزریق کردند.

ادامه مطلب ...

7 توصیه برای آنهایی که اضطراب و دلشوره دارند

اگر اضطراب و دلشوره درافراد شدید و یا مدت آن زیاد باشد، نیاز به درمان‌های رفتاری و شناختی دارد که افراد باید حتما به مشاوره و یا متخصصین مراجعه کنند.
 بیشترافراد بسته به روحیات‌شان دلشوره دارد، شاید بارها از زبان اطرافیان خود این جمله را شنیده باشید که انگار در دلم رخت می‌شویند. «حسن میرزا حسینی» دکترای روانشناسی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی قم در این‌باره به برنا می‌گوید: دلشوره در علم روانشناسی به اصطلاح «اضطراب» نامیده می‌شود. اضطراب یک حس مبهم و ناشناخته‌ای است که افراد احساس می‌کنند که هر لحظه امکان دارد اتفاق خاصی برای خود و یا اطرافیانی که برای آنها بسیار با ارزش و عزیز هستند، بیفتد؛ اما دقیقا نمی‌دانند که چه حسی داشته و چه اتفاقی قرار است بیفتند؟!

ادامه مطلب ...

لیزر اندازی بر روی صورت رحمتی

تماشاگران بحرینی از هر حربه ای برای بر هم زدن تمرکز دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان استفاده کردند.


 

نیمی از ایرانی ها بیننده ماهواره ها/صدا و سیما وارد رقابت با ماه

مدیر شبکه جام جم از استقبال نیمی از مردم ایران از ماهواره ها خبر داده و برنامه سازی با توجه به نیاز مخاطب را در صدا و سیما چاره کار می داندبرنامه های ماهواره ای نیمی از مردم را به خود مشغول کرده است. یعنی بیش از 37 میلیون نفر از ایرانیان، مشتری پر و پا قرص برنامه های ماهواره ای هستند. این را مدیر شبکه جام جم می گوید و معتقد است همین که برخی از مردم شبکه های ماهواره ای را رها می کنند و به شبکه های داخلی می پیوندند، جای شکر دارد.
به گفته مجید رجبی معمار میزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی متفاوت است. آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود 50 درصد مردم ازماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته میزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهی تمام طول هفته را به تماشای ماهواره مشغول هستند و افرادی فقط دو ساعت در هفته به تماشای آن می‌نشینند.

ادامه مطلب ...

زن بیمار را خانواده‌اش در خیابان رها کرده بودند/عکس

با تحقیق در مورد پرونده زن بیماری که با لباس یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران در خیابان ری رها شده بود، مشخص شد برادرش و همسر او پس از مرخص کردن زن بیمار از بیمارستان، او را به دلیل ابتلا به یک بیماری لاعلاج در خیابان رها کرده بودند.
این زن بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته (19 آبان) در حالی که درون پتویی پیچیده شده بود، در حاشیه خیابان ری رها شد و رهگذران به محض مشاهده وی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند. به دنبال این تماس و حضور ماموران کلانتری 113 بازار در محل، معلوم شد زن بیمار لباس بیمارستان به تن دارد و ساعاتی پیش در این محل رها شده است.

ادامه مطلب ...

شادترین مردم جهان (+عکس)

کشور پادشاهى دانمارک در صدر این گزارش قرار دارد و بر اساس پژوهش هاى انجام شده، شادترین مردم دنیا در دانمارک زندگى مى کنند.
مجله اقتصادى "فوربس" مردم ‌10 کشور جهان را به عنوان شادترین ساکنان این کره خاکى اعلام کرد.

یکى از معیارهاى انتخاب این ‌10 کشور به عنوان شادترین کشورها در جهان، میزان تولید ناخالص داخلى در این کشورها بوده است. کارشناسان مجله اقتصادى "فوربس" طى تحقیقات خود اعلام کردند که ساکنان 10 کشور جهان، جزو شادترین و خوشحال‌ترین مردم روى کره زمین به شمار رفته و با توجه به بحران اقتصادى رو به رشدى که جهان را در بر گرفته، مردم این ‌10 کشور باز هم شاد هستند.


نمایى از ساختمان فوربس (Forbes) در نیویورک
ادامه مطلب ...

7 ماسک و لوسیون گیاهی برای یک هفته شما

خوشبختانه امروزه مردم در سراسر جهان به فواید و خواص گیاهان و مواد طبیعی در بهبود اختلالات و بیماری‌های پوستی پی‌برده‌اند و تلاش دارند که به مرور، مواد طبیعی را همچون گذشته جایگزین مواد شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی کنند.

این انتخاب موجب شده تا امروزه بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکننده‌های محصولات بهداشتی و آرایشی در سراسر جهان از این موضوع استقبال کنند و بسیاری از محصولات خود را با منشا گیاهی و طبیعی به بازار فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی ارائه کنند. در این شماره قصد داریم چند گیاه و میوه را که بیشترین استفاده را در تهیه کرم‌ها و مواد بهداشتی ضد‌چروک دارند به شما معرفی کنیم و دستور خانگی آن را با شما درمیان بگذاریم. با تهیه این ماسک‌های گیاهی در منزل می‌توانید با خیال راحت از ساده‌ترین خوراکی‌هایی که در دسترس دارید برای پیشگیری از پیری زودرس و بروز چین و چروک صورت کمک بگیرید.

 لوسیون خانگی ضد‌پیری

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و کرم‌های درمان‌کننده چین و چروک استفاده می‌شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید

ادامه مطلب ...

علی آبادی با ظاهر هندی!

در عکس زیر، محمد علی آبادی را در سفری که به هند داشته است، مشاهده می کنید:

هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در کاهش فقر نداشت

سید جواد زمانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از خط فقر تاکنون ارائه نشده است، افزود: خط فقر در استانهای مختلف متفاوت است و فقط مربوط به شهرهای بزرگی مانند تهران نیست بلکه باید براساس کار کارشناسی در استانهای مختلف کشور نسبت به تعیین خط فقر در تمامی نقاط اقدام کرد.

وی گفت: تعیین خط فقر و ارائه آمار در این زمینه برای برنامه ریزی مسئولان کشور لازم و ضروری است و به آنها کمک می کند تا براساس این شاخص در زمینه های مختلفی مانند اعلام نرخ بیکاری، اشتغال و... تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند اما متاسفانه تا کنون در این زمینه اقدام نشده است.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره و تاکید کرد: اجرای این طرح برای دهک اول و دوم جامعه مانند روستائیان و مردم ساکن در شهرهای کوچک خوب و در جهت بالا آوردن سطح زندگی آنان موثر بود اما برای طبقه متوسط و بالای جامعه مناسب نبود.

ادامه مطلب ...

دلیل گرانی ارز مشخص شد

حجم ارز به فروش رسیده توسط بانک مرکزی از حجم واردات رسمی کشورهم کمتر بوده است.

معاون ارزی بانک مرکزی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد بانک مرکزی در هشت ماهه امسال بالغ بر 33 میلیارد دلار ارز در بازار به فروش رسانده است وی در این مصاحبه در توضیح مصارف ارز به فروش رسیده، اعلام کرد: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون 33 میلیارد دلار برای واردات کشور ارز پرداخت کرده ، حتی بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای خرید خودروهای خارجی را هم تأمین کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی کل نیاز ارزی کشور را حتی در چارچوب خطوط ریفاینانس و یوزانس تأمین می کند از همین رو مشکلی برای پرداخت ارز برای نیاز واقعی مردم وجود ندارد.

ادامه مطلب ...

تصویری از انفجار مهیب امروز در حوالی تهران

این تصویر را خبرنگار اسوشیتدپرس از انفجار مهیبی که در غرب تهران روی داد گرفته است.

واقعیت‌ هایی شگفت‌ انگیز درمورد انسان

    انسان می‌تواند حدود 40 روز بدون غذا زندگی کند اما فقط 7 روز بدون آب، 8-6 دقیقه بدون هوا و لحظه‌ای بدون نیروی حیات طاقت می‌آورد.


•    سلول‌های پوشش معده مخاط، پپسین، HCl با pH 0/2 تولید می‌کند (100،000 برابر اسیدیته جریان‌خون).


•    بیش از نیمی از استخوان‌های بدن انسان در دست‌ها و پاها هستند.


•    بالاترین سرعت ثبت‌شده عطسه 165 کیلومتر در ساعت است.


•    قلب 3 میلیارد مرتبه در عمر متوسط انسان می‌تپد.


•    نوزاد تازه متولدشده 350 استخوان دارد اما این تعداد برای یک بزرگسال 206 عدد است.

ادامه مطلب ...

زنان و مدیریت

واکنش افراد به رهبران زن و مرد متفاوت است . می‌خواهیم به این تفاوت‌ها بپردازیم و مواردی که این واکنش‌ها بر رهبری خانم‌ها تاثیر می‌گذارد را مشخص کنیم و راهکارهایی برای هموار کردن راه برای خانم‌های رهبر ارائه کنیم.

ایالات متحده اخیراً برای انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن تلاش زیادی کرده است.

بااینحال، به‌طرز نامتجانسی، با پیشرفت کمپین هیلاری کلینتون، توجه زیادی به دید احمقانه به لباس یقه‌بازی که او در سخنرانی که در سالن سنا ارائه کرد جلب شد. با پیش آمدن دوره مقدماتی انتخابات، کمپین او  سعی کردند برای متعادل کردن موضوع "قدرت و تجربه" که برای یک کاندیدای زن لازم بود، او را "دوست‌داشتنی و دلگرم‌کننده" معرفی کنند.

ادامه مطلب ...

دقت کردین

دقت کردین :
وقتی بچه هستیم میگن بچه است، نمیفهمه
وقتی نوجوان هستیم میگن نوجوانه، نمیفهمه
وقتی جوان هستیم میگن جوون و خامه، نمیفهمه
وقتی بزرگ میشیم میگن داره پیر میشه، نمیفهمه
وقتی هم پیر هستیم میگن پیره، حالیش نیست، نمیفهمه
فقط وقتی میمیریم میان سر قبرمون و میگن
عجب انسان فهمیده ای بود

الزایمر

بیماری آلزایمر

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.
در سال ۱۹۰۶ میلادى آلویس آلزایمر پزشک آلمانى پس از ۲۰ سال تحقیق توانست تعریفى علمى از این بیمارى ارائه دهد. این بیمارى براى قدردانى از یک عمرتحقیق آلویس آلزایمر،«آلزایمر» نامیده شده است. آلزایمر که به بیمارى پیرى معروف است در واقع چیزى بیشتر از یک فراموشى ساده است.

ادامه مطلب ...