همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نفرت از طرف مقابل؛ علت اصلی حمایت رای دهندگان آمریکایی از ترامپ یا کلینتون


انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ممکن است به یکی از بزرگترین رقابت ها در جهان بین افراد غیر محبوب تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، بر اساس نظرسنجی رویترز - ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد، تقریبا نیمی از رای دهندگان آمریکایی که از هیلاری کلینتون دموکرات یا دونالد ترامپ جمهوریخواه در تلاش آنها برای ورود به کاخ سفید، حمایت می کنند، عمدتا هدفشان این است که صرفا مانع از پیروزی طرف مقابل شوند.

لری ساباتو رئیس مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا گفت این نتایج منعکس کننده اختلاف نظر عمیق در آمریکاست؛ جایی که مردم به طور فزاینده ای از حزب مقابل بیمناک و نگران هستند، احساسی که با رو در رو قرار گرفتن احتمالی ترامپ و هیلاری کلینتون شدت می یابد  .

ساباتو گفت :« این پدیده، مشارکت منفی نامیده می شود ».

وی افزود :« اگر ما قصد داشتیم این اثر را به حداکثر برسانیم، نمی توانستیم نامزدهایی بهتر از ترامپ و کلینتون پیدا کنیم ».

ترامپ حامیانی پرشور و منتقدانی را برای اظهارات صریح و پیشنهادهای افراط گرایانه خود، از جمله درخواست وی برای اعمال ممنوعیت بر ورود مسلمانان به آمریکا، یافته است.

جاذبه هیلاری کلینتون برای رای دهندگانی که به دنبال ادامه یافتن سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هستند، برتری قاطعی را برای وی در رقابت میان نامزدهای دموکرات به ارمغان آورده است. با این حال، مخالفانی قدرتمند را نیز برای وی در همین زمینه به همراه آورده است.

در این نظرسنجی از رای دهندگان احتمالی در خصوص انگیزه اصلی‌شان برای حمایت از ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری هشتم نوامبر سوال شد.

حدود 47 درصد از حامیان ترامپ اعلام کردند در درجه نخست به این علت از وی حمایت می کنند که نمی خواهند هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد. 43 درصد دیگر گفتند انگیزه اصلی‌شان علاقه به مواضع سیاسی ترامپ است، این در حالی است که شش درصد اعلام کردند شخصا به وی علاقه دارند.

حامیان هیلاری کلینتون نیز عمدتا پاسخ های مشابهی را بیان کردند.

حدود 46 درصد حامیان هیلاری کلینتون اعلام کردند عمدتا به این علت که نمی خواهند پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ببینند، به کلینتون رای خواهند داد، این در حالی است که 40 درصد گفتند با مواضع سیاسی وی موافق هستند و 11 درصد نیز گفتند شخصا به وی علاقمند هستند.

این نظرسنجی که طی روزهای بیست و نهم آوریل و پنجم ماه مه انجام شد، از 469 تن از حامیان احتمالی ترامپ و 599 تن از حامیان احتمالی هیلاری کلینتون انجام شد. این احتمال دارد که نظر رای دهندگان ممکن است طی چند ماه آینده تغییر کند.

الن آبراموویتز استاد دانشگاه اموری که در خصوص افزایش مشارکت منفی در آمریکا مطالعه کرده است، گفت با این حال، فضای منفی احتمالا حاکم خواهد بود.

آبراموویتز خاطر نشان کرد دو طرف احتمالا به این نتیجه خواهند رسید که بهترین راهبرد، تلاش سخت تر برای بدگویی کردن از یکدیگر است.

وی افزود :« فضا بسیار، بسیار منفی خواهد شد ».

مطالعه ای در سال 2014 میلادی که توسط مرکز تحقیقاتی پیو Pew انجام شد، نشان داد دموکرات ها و جمهوریخواهان دیدگاه های به طور فزاینده منفی در قبال یکدیگر طی چند دهه گذشته داشته اند.

در سال 2014 میلادی، بیش از یک چهارم دموکرات ها و بیش از یک سوم جمهوریخواهان، طرف مقابل را « تهدیدی برای کشور » می دانستند.

باربارا مونسون 59 ساله، که یک جمهوریخواه از موری در ایالت یوتا است، یکی از این افراد است.

مونسون در خصوص حمایت خود از ترامپ، گفت :« مهم نیست که نامزد جمهورخواهان چه کسی باشد، من به او رای خواهم داد ».

جو آن میچاود 69 ساله، رای دهنده مستقل از ابینگدون در ایالت مریلند به رویترز گفت تلاش خواهد کرد فکر خود را باز نگه دارد.

هر چند وی در گذشته به نفع دموکرات ها یا جمهوریخواهان رای داده است، از ترامپ احساس بیزاری دارد.

میچاود گفت :« من قبلا به او علاقه داشتم اما اکنون از شیوه ای که صحبت می کند، متنفرم ».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد