همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مهریه های عجیب و غریب؛

 متفاوت بودن، یکی از تفاوت های نسل جدید با والدینشان است. آنها می خواهند متفاوت باشند. این را از سبک زندگی و نوع پوشش آنها می توان به راحتی فهمید اما خاص تر از همه آنها مهریه های عجیب و غریبی است که برای خود در نظر می گیرند و غافل از این که این مهریه ها نمی تواند ضامن خوشبختی آنها شود. 

ادامه مطلب ...

راهی فوق‌العاده ساده برای کاهش استرس‌!!

راهی فوق‌العاده ساده برای کاهش استرس‌!!


محققان می‌گویند؛ در آغوش گرفتن یک درخت می‌تواند سبب آرامش شما شود و استرس و تنش‌هایتان را کاهش دهد.

ادامه مطلب ...

سخت‌گیرترین موجود در انتخاب همسر!؟

سخت‌گیرترین موجود در انتخاب همسر!؟

قبل از تشکیل زندگی و انتخاب همسر آینده خود تنها با تعداد معدودی جفت بالقوه ارتباط برقرار کرده و از میان این تعداد معدود جفت دلخواه خود را انتخاب می‌کنند. اما...

ادامه مطلب ...

نامهای ماه‌های ایرانیان به چه معناست؟!

نامهای ماه‌های ایرانیان به چه معناست؟!

مهر,ایزد هماره بیدار و نیرومند استو برای یاری کردن راستگویان و بر انداختن دردغگویان و پیمان شکنان در تکاپوست.مهر از برای محافظت عهد وپیمان و میثاق مردم گماشته شده است.از این رو فرشته ...

ادامه مطلب ...

نشانه های سکته ،شناسایی علایم سکته

لخته خون-سکته

 چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان

 

هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد


نشانه های سکته:

جین در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفشهای جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آنها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد.

ادامه مطلب ...

چگونه عمر خود را 10% افزایش دهیم

این یک راز نیست،

 فقط کافی است به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنیم!

 

   آنها میگویند:

1- هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید ، نیمه آخر آن را هیچ وجه نکشید.

2- در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

ادامه مطلب ...

۸ راهکار جالب برای داشتن تناسب اندام ایده‌ال

۱-پابرهنه راه بروید!
پابرهنه راه رفتن به ویژه در فصل تابستان سبب افزایش جریان خون، قوی شدن استخوان‌ها، زیبا شدن اندام و بهتر شدن خلق و خو می‌شود.
جالب است بدانید ارتباط مستقیم پا با خاک در سلامت پوست و تشکیل سلول‌های پوستی پا موثر است. در ضمن آزاد گذاشتن پا برای مدتی سبب زیبایی ناخن‌های پا و از بین رفتن بوی ناخوشایند پا می‌شود.

ادامه مطلب ...

رتبه ایران در فناوری اطلاعات: شصت‌وچهارم بین 64 کشور

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گفت جایگاه ایران در گزارش اکونومیست از وضعیت فناوری اطلاعات طی چهار سال گذشته تغییر چندانی نداشته و رتبه کشور در بین 64 کشور، آخر است.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با انتقاد از رتبه ایران در فناوری اطلاعات به گزارش موسسه اکونومیست در سال 2007 اشاره کرد و گفت: «در این رده‌بندی ایران از حیث فناوری اطلاعات در بین 64 کشور رتبه 64 را کسب کرد که این عدد در سال‌های 2008 و 2009 نیز تغییر چندانی نکرد».

ادامه مطلب ...

آیا یلدا واقعا بلندترین شب سال است؟

ساعت 3:08 چهارشنبه 1 دی به وقت ایران، خورشید به پایین‌ترین نقطه از آسمان خواهد رسید و نیم‌کره شمالی، طولانی‌ترین شب خود را در حالی سپری می‌کند که نیم‌کره جنوبی شاهد طولانی‌ترین روز سال خواهد بود.
 یکی از ویژگی‌های ایرانیان باستان برگزاری جشن‌های متعدد در اوقات مختلف سال است که تقریباً همگی آنها در پیوند با پدیده‌های طبیعی هستند و به همین دلیل بر مبنای تقویم خورشیدی مشخص می‌شدند. در گاهشماری تقویمی ایران باستان هرروز از ماه دارای نام خاص خود بود و هر بار که نام ماه و نام روز با هم منطبق می‌شد، جشنی بدین مناسبت برپا می‌شد. علاوه بر این جشن‌های ماهیانه، آیین‌هایی دیگری نیز در طول سال برگزار می‌شد که از آن میان، آیین شب یلدا هنوز هم در میان ایرانیان گرامی داشته می‌شود.

ادامه مطلب ...

علت اخلاقی محاکمه رییس ویکیلیکس+تصاویر

جولین آسانژ، موسس ویکی لیکس که مدتی است در محافل خبری و جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته، چندی پیش با شکایت دو زن به دادگاه کشیده شده و پس از محاکمه با قرار سنگین آزاد شد.
گذشته از برخی اتهامات امنیتی که کشورهای مختلف به خصوص آمریکا به وی وارد می کنند، آسانژ نه به این دلایل بلکه به دلائل اخلاقی و منافی عفت دستگیر و محاکمه شده است.

آژانس خبری متروی انگلیس که به مسائل اجتماعی و زرد می پردازد در گزارشی مفصل به علت دستگیری وی پرداخته است و تصاویری نیز بعنوان سند آن منتشر کرده است.

ادامه مطلب ...

مقایسه دخترها و پسرها

وقتی یک دختر بعد از چند لحظه در جواب احوالپرسی تو می گوید خوبم یعنی اصلاً حال خوبی ندارد

وقتی یک پسر بعد از چند لحظه در جواب احوالپرسی تو می گوید خوبم یعنی واقعاً حالش خوبه

        وقتی یک دختر به تو خیره می شود شگفت زده شده که به چه دلیل دروغ می گوید

وقتی یک پسر به تو خیره می شود دو حالت دارد یا شگفت زده است یا عصبانی

ادامه مطلب ...

شکم‌ بزرگ، عمر را کوتاه می‌کند

چاقی مرکزی یا چاقی شکمی منشا بسیاری از بیماری‌هاست و به مرور می‌تواند فرد را به مشکلات اساسی جسمی مبتلا کند.

ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، فشار خون بالا، مقاومت انسولینی و دیابت نوع دو را بالا می‌برد.

از مهم‌ترین خطراتی که چاقی شکمی در پی دارد، باریک و سخت شدن عروق و مشکلات قلبی ـ عروقی است که منجر به سکته و حملات قلبی می‌شود. همچنین می‌تواند باعث ابتلای فرد به سرطان‌های هورمونی نظیر سرطان سینه شود.

ادامه مطلب ...

10 تور مهیج زندان گردی جهان!

10 تور مهیج زندان گردی جهان!

گردشگران حالا،‌خاطرات سخت و هراس‌انگیز آن را از زبان زندانیانی می‌شنوند که سال‌ها در این جزیره زیسته و بارها اقدام به فرار کرده‌اند. زندانیانی که خاطرات خود از درگیری‌های صف غذا و تحمل سلول‌های انفرادی را...

ادامه مطلب ...

گران قیمت‌ترین نقاشی‌های مشهور جهان!! (+عکس)

گران قیمت‌ترین نقاشی‌های مشهور جهان!! (+عکس)

این تابلوی پولاک گران ترین اثر هنری در تاریخ مدرن به حساب می‌آمد. او لیستی هم از دیگر آثار هنری تحسین شده و گران قیمت تهیه کرد. از پولاک تا پیکاسو، رنوآر تا ون گوک... همه مان می‌دانیم که..

ادامه مطلب ...

فکر می‌کنید جمعیت ایران 16 سال دیگر چقدر است؟!

سازمان ملل متحد در برآوردی اعلام کرد که جمعیت جمهوری اسلامی ایران تا 16 سال دیگر به بیش از 87 میلیون نفر خواهد رسید.
به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، بر اساس بر آورد آخرین نمودار بخش جمعیت اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در سال جاری میلادی، جمعیت ایران، 74 میلیون و 196 هزار نفر اعلام شده است که تخمین زده می شود این میزان درسالهای 2025 و 2050 به ترتیب به رقمهای 87 میلیون و 134 هزار و 96 میلیون و975 هزارنفر برسد.

ادامه مطلب ...

خیابانی که با موبایل مردم روشن می شود!!

خیابانی که با موبایل مردم روشن می شود!!

دهکده کوچک "دورنتراپ" در آلمان که در حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد به تازگی سیستم جدیدی را راه اندازی کرده است که به کمک آن شهروندان می‌توانند چراغهای خیابان را تنها از طریق ...

ادامه مطلب ...

بازگشت طوفان اژدها / عکس

اگر تلسکوپ خود را امشب به‌سوی سیاره زحل نشانه بروید، علاوه بر حلقه‌ها و قمرها، لکه روشنی در نیم‌کره شمالی این سیاره مشاهده کنید که در واقع، یکی از بزرگ‌ترین طوفان‌های منظومه شمسی است.

طوفان عظیم سیاره زحل که یک سالی زیر ابرهای مرتفع سیاره زحل پنهان شده بود، با قدرتی بیشتر بازگشته است. این طوفان که نخستین بار 6 سال پیش توسط فضاپیمای کاسینی در نیمکره جنوبی زحل کشف شده بود، اکنون در نیمکره شمالی سیاره حلقه‌دار قرار دارد و به‌قدری درخشان است که می‌توان آن را با تلسکوپ‌های آماتوری مشاهده کرد. منجمان این طوفان را به‌خاطر شکل ظاهری‌اش، طوفان اژدها نامیده‌اند.

ادامه مطلب ...

ازدواج موفق

آیـا تصمیم به ازدواج دارید؟ و یا آنکه در حـال حـاضـر متاهل مـی باشـیـد؟ شـمـا قادر به بـنیان نـهادن یک ازدواج موفق و پایدار خواهید بود. من بر اساس تجربیات پیشـیـن خـود می دانـم کـه پـایدار نگاه داشتن یک ازدواج موفق مستلزم تـلاش و کـوشـش مسـتمـر است. باید متوجه باشـیـد کـه مفهوم ازدواج چیزی فراتـر از یـک پـیـمان قـانـونی و مشروع میباشد که به واسطه آن به زن و مرد اجازه میدهد بعنوان زن وشوهر در کنار یکدیگر زندگی کنند.

ادامه مطلب ...

نگاهی به پنج نوع ازدواج غیردائم نزد اعراب!

ازدواج پنج‌شنبه! نگاهی به پنج نوع ازدواج غیردائم نزد اعراب!

یک روزنامه سعودی در شماره چند روز پیش خود، طی گزارشی ویژه اعلام کرد، بیش از یک سال است که نوعی ازدواج با هدف لذت جنسی در یمن رواج یافته ...

ادامه مطلب ...

معرفی پنج شغل سخت در دنیا

معرفی پنج شغل سخت در دنیا


براساس نتایج یک تحقیق پنج شغل بعنوان بدترین شغل در دنیا معرفی شدند که در میان انها فعالیت در اورژانس های درمانی به علت فشارهای شدید و حقوق پایین بدترین شغل محسوب می‌شود.

ادامه مطلب ...

زیباترین‌های دنیا! (+عکس)

زیباترین خانه دنیا - خانه رونالدینهو در اسپانیا
 
 
ادامه مطلب ...

خاطرات مردی که زنش به مسافرت رفته بود!! (طنز)

شنبه: زنم برای یک هفته به دیدن مادرش رفته و من و پسرم لحظاتی عالی را خواهیم گذراند. یک هفته تنها . عالیه. اول از همه باید یک برنامه هفتگی درست و حسابی تنظیم کنم. اینطوری میدونم که چه ساعتی باید از خواب بیدار بشم و چه مدتی را در رختخواب و چقدر وقت برای پختن غذا توی آشپزخانه صرف میکنم. همه چیز را به خوبی محاسبه کرده ام. وقت برای شستن ظرفها، مرتب کردن خانه و خرید کردن و همه روی کاغذ نوشته شده است.

ادامه مطلب ...

خیابان پنجم نیویورک، گرانترین خیابان جهان!

 

خیابان پنجم نیویورک، گرانترین خیابان جهان!

... اجاره هر متر مربع مکان تجاری در سال به 12 هزار و 612 یورو در خیابان پنجم نیویورک می‌رسد و این رقم در مقایسه با پارسال 5 درصد افزایش داشته است...

ادامه مطلب ...

طاووس، وفادارترین زن حرمسرای فتحعلی شاه بین 1000 زن!!

ازمیان بیش از هزار زن، که در طول سلطنت سی و هفت ساله فحتعلی شاه قاجار در حرمسرای او زیسته‌اند و نام قریب به ۲۰۰ تن از آنان در منابع مختلف مربوط به قاجاریه ثبت شده است، طاووس خانم، ملقب به تاج الدوله، بیش از هر زن دیگری در دوران سلطنت دومین پادشاه سلسله قاجار اثر گذاشته و تنها زنی است که تا پایان عمر فتحعلی شاه محبوب و سوگلی حرم این پادشاه عشرت‌طلب بوده و بیش از زنان دیگر دومین پادشاه قاجار برای او فرزند آورده است.

میرزا عبدالوهاب معتمدالدوله معروف به نشاط اصفهانی از شعرای معروف دربار فتحعلی شاه که بر تاج‌الدوله نقش پدر داشت ازدواج شاه و او را فراهم کرد.

ادامه مطلب ...

عکسها از دیوار چین

دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می‌شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین نظام مهندسی تدافعی در قدیم است. این دیوار...


ادامه مطلب ...

نگاهی به ‌١٠ موفقیت علمی سال و دهه نخست قرن

کشف آب در مریخ، کشف ژنوم تاریک و گام‌های موفق در تحقق ایده شنل نامرئی، از مهمترین دستاوردهای یک دهه اخیر در فهرست 10 دستاورد بزرگ علمی بشر در دهه اول هزاره سوم به انتخاب مجله علمی «ساینس» هستند.

مجله علمی «ساینس» به روال سال‌های اخیر در پایان سال 2010 به معرفی 10 دستاورد علمی بزرگ سال و 10 تفکر برتر دهه 2000 تا 2010 پرداخته است. نخستین «ماشین کوانتومی» جهان که بر اساس قوانین حاکم بر دنیای زیراتمی عمل می کند به عنوان بزرگترین دستاورد علمی سال شناخته شده است.

ماشین کوانتومی که توسط دانشمندان آمریکایی در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شده از یک پره ریز فلزی تشکیل شده که توسط چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست و با ریتم کوانتومی می رقصد.

ادامه مطلب ...

قبل از آغاز جهان چه خبر بود؟

مقاله اخیر راجر پنروز مبنی بر کشف آثار رویدادهای پیش از مهبانگ و آغاز جهان، بحث داغی را در مورد منشا جهان به‌راه انداخته و انتشار 3 مقاله چالش‌برانگیز در رد این ادعا، این بحث را داغ‌تر کرده است.

 تصور ما از نخستین روزهای عالم ممکن است سرشار از نقاط مبهم باشد، اما این بدان معنی نیست که ما به دنبال شواهدی از اتفاقات رخ داده پیش از مهبانگ نیستیم. اخیرا در یک مجموعه مقاله سه‌گانه ادعا شده که حلقه‌های هم‌مرکز مربوط به دمای یکنواخت در تابش زمینه کیهانی (نخستین تشعشعی که پس از مهبانگ در جهان منتشر شد) ممکن است نشانه‌هایی از تصادم سیاه‌چاله‌ها در یک دوره کیهانی باشد که قبل از جهان فعلی ما وجود داشته است.

ادامه مطلب ...

چند افسانه در رابطه با مو

افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موهای شما در هر ماه، ۱ تا ۵/۱ سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند.

ادامه مطلب ...

چگونه با مشکلات مقابله کنیم ؟

متن حکایت

کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی توی یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از تو چاه بیرون بیاورد. برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زود تر بمیرد و زیاد زجر نکشد.

مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاکهای روی بدنش رو می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد سعی می کرد روی خاکها بایستد. روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و بیرون آمد.

ادامه مطلب ...