همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تقویت عملکرد مغز با پای برهنه دویدن

نتایج یک مطالعه نشان می دهد، دونده هایی که می خواهند عملکرد مغز خود را تقویت کنند با پای برهنه بدوند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه نورث فلوریدا انجام شد، بهبودهایی را در حافظه کاری، توانایی فراخوانی یا پردازش اطلاعات دونده هایی نشان داد که با پای برهنه دویده بودند اما این مزیت در حافظه افرادی که با کفش دویده بودند ، مشاهده نشد.  
راس الووی که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت:این تحقیق به ما نشان داد که می توانیم پتانسیل شناختی خود را درک کنیم و همزمان از خودمان لذت ببریم.
وی که یک محقق در بخش روانشناسی این دانشگاه است، افزود: درصورتیکه بدون کفش بدویم متوجه می شویم که در پایان دو باهوش تر از آغاز دو خواهیم بود.

محققان در این مطالعه از 72 داوطلب خواستند که با پای برهنه و یا با کفش به مدت 16 دقیقه با سرعت خود بدوند. سن داوطلبان میان 18 و 44 سال بود.

از سوی دیگر به منظور شبیه سازی شرایط دو در فضای باز، داوطلبان مجبور بودند که با کفش و یا بدون کفش بر روی اشیاء مسطح گام بردارند.

محققان متوجه شدند زمانیکه افراد با پای برهنه می دویدند توجه بیشتری به محل قرار دادن پای خود می کنند تا مبادا بر روی اشیایی گام بگذراند که به پای آنها صدمه بزند.از طرف دیگر محققان قبل و بعد از دو، حافظه کاری افراد شرکت کننده در این مطالعه را آزمایش کردند.

نتایج این مطالعه که در مجله Perceptual and Motor Skills منتشر شده است نشان داد که عملکرد حافظه کاری دونده هایی که با پای برهنه دویده بودند تقریبا 16 درصد افزایش یافت اما این افزایش در افرادی که با کفش دویده بودند مشاهده نشد.

محققان در این مطالعه سرعت و ضربان قلب دونده ها را اندازه گرفتند و متوجه شدند که این دو عامل تاثیری در عملکرد حافظه ندارند.

تریسی الووی استاد یار روانشناسی در دانشگاه نورث فلوریدا گفت: حافظه کاری به اندازه زیادی به عنوان یک مهارت مهم شناختی شناخته می شود و یافته های این مطالعه خبر مهمی برای افرادی هستند که به دنبال یک روش سرگرم کننده برای تقویت حافظه کاری خود هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد