همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مسجد کوفه در یک قرن پیش

عکس هوایی از مسجد کوفه که در وسط «خان الوقف» قرار دارد و در پایین تصویر صحن و حرم مسلم دیده می شود. این عکس در سال ۱۹۱٥ گرفته شده است. ...

رازگشایی از بیسـتون

داریوش شاه گوید: تو که از این پس، این نبشته را که من نوشتم یا این پیکرها را ببینی، مبادا که آنها را تباه سازی؛ تا هنگامی که توانا هستی آنها را نگاه دار." (کتیبه بیستون)
 
بیستون، مجموعه‌ای است تاریخی در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه. این مجموعه و منظر طبیعی آن (کوه و دشت) در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط سازمان یونسکو در فهرست میراث فرهنگی جهان ثبت شد.
 
کهن‌ترین آثار موجود در این محوطه، متعلق به دوران پارینه سنگی میانی و جدیدترین آنها مربوط به دوران صفویه است اما شهرتش را بیش از همه مدیون کتیبه و نقش برجسته داریوش اول هخامنشی (۵۲۱-۴۸۶ پیش از میلاد) است که در ارتفاع حدود ۸۰ متری از پای کوه، بر دل صخره نقر شده.

ادامه مطلب ...

خشم اسرائیلی ها از پخش این کارتون (+ عکس)

پخش چند کارتون از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالگرد واقعه ای که هولوکاست نام گذاری شده خشم اسرائیلی ها را بر انگیخت. منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ایران در روز یادبود هولوکاست، کارتون هایی با مضمون انکار ان منتشر کرده است.به گزارش اخبار شبکه دو تلویزیون اسرائیل در شب چهارشنبه، همزمان با روز یادبود هولوکاست در اسرائیل، ایران کارتونهایی با مضمون انکار هولوکاست از تلویزیون سراسری خود پخش کرد.


خشم اسرائیلی ها از پخش این کارتون  (+ عکس) www.taknaz.ir


خشم اسرائیلی ها از پخش این کارتون  (+ عکس) www.taknaz.ir

این کارتون ها در قالب کاریکاتورهایی یهودیان را نشان می‌دهند که داستان‌هایی درباره ظلم و ستم نازی‌ها و مرگ شش میلیون یهودی جعل می‌کنند و از هولوکاست برای غنی کردن خود و همچنین راندن اعراب از فلسطین استفاده می‌کنند.

هزار میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در 100 سال گذشته

106-34.jpg

بررسی‌های یک تحقیق کارشناسی نشان می‌دهد که درآمد نفت ایران در 100 گذشته معادل بیش از هزار میلیارد دلار بوده است.

تولید نفت ایران بین سال‌های 1290 تا 1390، معادل 68.77 میلیارد بشکه بوده است که بر این اساس بیش از 1079 میلیارد دلار عاید کشور شده است.

طبق آمار مجموع تولید نفت ایران بین سال‌های 1290 تا 1332 معادل 2.3 میلیارد بشکه بود که با فروش هر بشکه 23 سنت درآمد 500 میلیون دلاری را طی 40 سال برای کشور در پی داشته است.

ادامه مطلب ...

ایده‌هایی برای چای‌خورهای حرفه‌ای + تصاویر

گاهی اوقات پس از یک روز کاری خسته کننده یا در حین درس خواندن، هیچ چیز به اندازه یک لیوان چای خوش رنگ خستگی را از تن و ذهن بیرون نمی‌کند، اگر این لیوان چای همراه با خلاقیت هم باشد چه بهتر.

البته ممکن است این خلاقیت به مذاق همه خوش نیاید و بعضی‌ها همان قوری‌های شاه عباسی را به هر چیز دیگر ترجیح  می‌دهند اما فرقی نمی‌کند مهم لذتی است که از نوشیدن چای می‌بریم.

ادامه مطلب ...

راه اندازی هتل در 48 ساعت + تصاویر

در برگزاری رویدادهایی که به صورت موقت و در مکان‌های خاص برگزار می‌شود، یکی از مسائل پیش روی برگزار کنندگان، اسکان مناسب پرسنل است که در بسیاری از مواقع هزینه‌بر بوده و در نهایت دور از آن چیزی است که باید باشد.

 

یک شرکت انگلیسی برای بر طرف کردن این مشکل، راهکار جالبی ابداع کرده که می‌تواند محل سکونت ارزان قیمت و با امکانات مناسب را در کمترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار دهد.
ادامه مطلب ...

قدیمی‌ترین مومیایی روی زمین با عمر ۲,۹۲۰,۰۰۰ روز/ عکس

پشت ماسکی که در این تصویر می‌بینید، چهره انسانی وجود دارد که چندین هزار سال پیش در صحرایی که در حال حاضر شمال شیلی و جنوب کشور پرو را پوشانده زندگی می‌کرده است. مومیایی چندین هزار ساله این انسان به خوبی حفظ شده و محققان علت اصلی حفاظت آن را خشکی بیش از حد محل سکونت او می‌دانند.

مومیایی 8000 ساله

ادامه مطلب ...

توصیـه مخابرات درباره پیامکهای تبلیغاتی

payamak1.jpg

در پاسخ به استعلام شرکت مخابرات ایران از 33 میلیون مشترک همراه اول، فقط 11 درصد (3 میلیون و 300 هزار نفر) عدم تمایل خود به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رضوانی - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورها موظفند برای ارسال پیامک‌های انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام کرده‌اند.

رضوانی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می شود.

ادامه مطلب ...

آنچه باید درباره دوست خیالی بچه‌ها بدانید!

19-251.jpg

بیشتر کودکانی که در سنین حدود دو یا سه سال هستند، چند دوست خیالی برای خود دارند و دوستی‌هایشان تا حدود چهار یا پنج سالگی هم ادامه می‌یابد؛ البته هر چه سن کودک بیشتر می‌شود، شدت این دوستی‌ها کمتر خواهد شد و به همین دلیل بیشترین و عمیق‌ترین دوستی بچه‌ها با دوستان خیالی را در سنین حدود سه سالگی می‌بینیم.

به نقل از سایت تبیان " شاید شما هم دیده باشید گاهی بچه‌ها با کسی حرف می‌زنند، بازی می‌کنند، همراه او غذا می‌‌خورند و اسباب‌بازی‌هایشان را با هم شریک می‌شوند اما این دوست دیده نمی‌شود، حرف نمی‌زند، حرکت نمی‌کند و فقط در ذهن و خیال کودک همراه اوست.

بیشتر والدین به خیال‌بافی‌های فرزند خود واقف هستند و آن را به ‌عنوان بخشی از زندگی او پذیرفته‌اند. اما پذیرش یک دوست خیالی و نامرئی کار چندان آسانی نیست؛ به ویژه آن که فرزندتان با تمام قوا از آن موجود خیالی که گاهی اوقات با اسامی ‌عجیب و غریب نیز نامیده می‌‌شود، دفاع کرده و دوست دارد که شما نیز او را یکی از افراد خانواده بدانید و باور داشته باشید.

ادامه مطلب ...

برای کار با ویندوز ۸ مجبورید کامپیوتر را از نو یاد بگیرید

bliss_xp.jpg

ویندوز 8 مایکروسافت، مجموعه‌ای از بروزرسانی‌های بسیار عظیم را برای اینترفیس قدیمی کامپیوترهای شخصی به ارمغان می آود. اما یک اشکال وجود دارد و آن این که " باید برای بهره بردن از آنها کار کردن با کامپیوتر را به طور کلی از نو یاد بگیرید!"

چرا؟

چون این سیستم عامل، سه دستورالعمل لمسی جدید و البته ضروری را معرفی می‌کند: ضربه‌زدن به سمت پایین، چپ و راست. شاید به نظر ساده برسند اما در عمل، این طور نیست و باید آنها را خوب یاد بگیرید و به حافظه عضلانی خود بسپارید.

به نقل از خبر آن لاین، شاید بتوان گفت پس از حذف دکمه استارت از دسک‌تاپ ویندوز که 17 سال پیش روی ویندوز 95 قرار گرفته بود، این دستورالعمل‌های لمسی بزرگ‌ترین تغیر سیستم عامل جدید مایکروسافت باشد؛ در واقع ویندوز 8 به جای منوی قدیمی استارتش، یک صفحه استارت پر از اپلیکیشنهای کاشی گونه دارد که در ستونها و ردیفهایی مشخص کنار هم قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

سقوط هواپیما در یکی از خیابان‌های نیویورک

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند: یک هواپیمای کوچک با سه سرنشین روز گذشته بر فراز یک منطقه مسکونی دچار نقص فنی می شود و در یکی از خیابان‌های نیویورک سقوط می‌کند.

بنا بر این گزارش، در این حادثه دست‌کم 2 نفر از سرنشینان این هواپیما از جمله خلبان آن کشته شده‌اند.

 

ادامه مطلب ...

تولد نوزادی با 32 دندان و 24 انگشت در کردستان عراق+عکس

به نقل از خبرگزاری عراقی «براثا»، منابع آگاه پزشکی در منطقه «سوران» واقع در استان اربیل کردستان اعلام کردند که دیروز یک‌شنبه نوزاد دختری با 32 دندان کامل و 4 انگشت اضافی متولد شد.

«گلفین علی» رئیس بخش اداری بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در سوران گفت: این نوزاد در بیمارستان ما با 24 انگشت در دست و پا و نیز 32 دندان متولد شد. دندانهای او در یک سطح و به یک اندازه نیستند بلکه برخی از دندان‌ها کوتاه و برخی بلند هستند.

ادامه مطلب ...

تصاویر شگفت‌انگیز از بزرگ‌ترین غار جهان

به طور معمول هرگاه نامی از «غار» برده می‌شود، به موازات آن کلماتی چون تنگی و تاریکی و خفاش و فضای ترسناک به ذهن خطور می‌کرده است. اما می‌خواهیم با این تصاویر شما را به بزرگ‌ترین غار جهان که یکی از زیباترین غارهای جهان نیز به شمار می‌آید، ببریم تا ذهنیتی کاملا متفاوت از غار را به شما ارائه دهیم.

  

 

 بزرگ‌ترین غار جهان «هانگ سون» نام دارد و چنان بزرگ است که درون خود یک جنگل بزرگ و یک رود را در برگرفته است.

  

از جمله شگفتی‌های این غار رطوبت بسیار بالای آن است و همین موجب شده تا این رطوبت به شکل ابرهای آسمان در سقف غار قابل رویت باشد.

ادامه مطلب ...

آخرین اخبار درباره سرطان از بیمارستان جان هاپکینز

 



هر شخص دارای سلول های سرطانی در بدن خود است .
این سلول های سرطانی در آزمایشهای استاندارد خود را نشان نمی دهند تا آنکه به مقدار چند میلیارد سلول افزایش یابند. زمانی که پزشکان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام می کنند که دیگر در بدن آنها سلول سرطانی وجود ندارد ، این حالت فقط بدان معناست که آزمایشها دیگر قادر به ردیابی و پیدا کردن سلولهای سرطانی نیست زیرا آن سلول ها به مقدار قابل رد یابی شدن در بدن وجود ندارند.
ادامه مطلب ...

هشـت اصـل برای یک زنـدگی عـالی


1. صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد. 2. در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد. ادامه مطلب ...

حلزون هایی که از لمس کردن شان وحشت می کنیم! + عکس

بچه ها علاقه زیادی به جمع کردن صدف حلزون دارند و این موجود بی صدا و بی آزار که آن را معمولا بزرگتر از یک سکه ندیده ایم تا چه حد می تواند بزرگ باشد.

یک نوع حلزون غول پیکر، البته در مقیاس حلزون ها وجود دارد که در افریقا یافت می شود این حلزون عجیب که به ببر حلزون ها معروف است جزو بزرگترین حلزوهای دنیاست و لاک آن تا عرض 18 سانتیمتر رشد می کند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/04/27/13910427000336_PhotoL.jpg

 

ادامه مطلب ...

رباتی برای بازی سنگ کاغذ قیچی! + تصاویر

دانشمندان ژاپنی رباتی ساخته‌اند که در بازی هم یک رقیب جدی برای ماست، این ربات که استاد بازی سنگ، کاغذ، قیچی است، می‌تواند هر کسی را در این بازی ببرد و رقیبی برای آن در کار نیست.

 

ادامه مطلب ...

وقتی بروس لی و محمد علی عکس می‌گرفتند / عکس

بروس لی استاد ورزش‌های رزمی بود که بعدا در سینما با فیلم‌هایی چون «رئیس بزرگ» و «اژدها وارد می‌شود» به شهرت بسیاری رسید. در عکسی که اینجا می‌بیند او درحال عکاسی با دوربین نیکون مدل اف2 است.

 
محمد علی (کاسیوس کلی) قهرمان مسابقات مشت‌زنی سنگین وزن جهان بود. او در عکس زیر در حال عکاسی با دوربین نیکون مدل اف فوتومیک تی‌ان است.
 
 
این دو عکس بخشی از گنجینه «ستاره و نیکون» کمپانی نیکون است که به منظور تبلیغ محصولاتش ستارگان دنیای سینما، ورزش و سیاست را در حال عکاسی با دوربین‌های نیکون نشان می‌دهد.

شهر زیرزمینی مسلمانان‌روسی+تصاویر

شبکه خبری «راشاتودی» طی گزارشی به شهر مخفیانه‌ای در تاتارستان روسیه اشاره کرد که حدود 70 مسلمان برای یک دهه در آنجا زندگی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در این شهر زیر زمینی حدود 27 کودک زندگی می‌کردند که حتی برخی از این کودکان در این شهر زیرزمینی متولد شده و برخی از آنها تا کنون نور آفتاب را ندیده‌اند.

پدیدآورنده این شهر زیرزمینی "فیض‌رحمان ساتاروف" است که 83 ساله بوده و بر اساس اعلام شبکه خبری راشاتودی، ساتاروف مدعی شده است که آخرین پیامبر مسلمانان است.

حدود یک دهه پیش، ساتاروف به پیروان خود دستور داد تا به این شهر زیر زمینی منتقل شوند. این شهر زیرزمینی در حومه شهر کازان قرار دارد.

شبکه خبری راشاتودی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: افرادی که در این شهر زیر زمینی زندگی می‌کردند کاملا از جهان خارج جدا بودند و در شرایط غیر بهداشتی و بدون وجود برق، گرمایش و تخلیه بهداشتی بودند.

شهر زیر زمینی روسیه
ادامه مطلب ...

نجات کارگر برزیلی که میله 2متری در سرش فرو رفت +عکس

به نقل از روزنامه گاردین، پزشکان برزیلی توانستند در عملی 5 ساعته، یک میله آهنی 1.8 متری را از سر یک کارگر ساختمانی خارج کنند.

این میله آهنی از طبقه پنجم ساختمان در حال ساخت سقوط کرده و پس از عبور از کلاه ایمنی «ادواردو لیت» 24 ساله، پشت جمجمه او را شکافته و از میان دو چشم او خارج شده است.

وی پس از این حادثه به طرزی معجزه‌آسا زنده مانده، و در کمال تعجب پس از رسیدن به بیمارستان هوشیار بوده و توانسته آنچه را که برای او رخ داده، برای پزشکان تعریف کند.

ادامه مطلب ...

خانه‌ای به اندازه یک متر مربع + عکس

یک معمار آلمانی این خانه متحرک را طراحی کرده که اگر چه شاید راه حل کاربردی برای خانه‌دار شدن نباشد اما شاید حداقل چند ساعتی خوابیدن در آن، رویای خانه‌دار شدن را از سر بپراند.

ایده این معمار برای طراحی این اتاقک یک متر مربعی، خانه‌ای بوده که بتوان در و پنجره آن را به هر سو باز کرد و در هر جا و با هر همسایه‌ای که دلخواه بود همسایه شد!

 

موچرب‌ها بخوانند...

546-1.jpg

موی سر یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی از بدن است که باید به آن توجه داشته باشیم؛ چرا که تمیزی و مرتب‌بودن آن در ارتباط های اجتماعی بسیار موثر است.

 سایت مشرق، موی افراد از نظر ظاهر شاید با یکدیگر برابر و شبیه باشد اما در باطن و از نظر جنس با یکدیگر فرق دارد.

در این مطلب نگاهی داریم به مواردی که افرادی که موهای چرب دارند باید به آن توجه کرد.

ادامه مطلب ...

عید فطر بر شما مبارک

رمضان با همه ی زیبایی ها و رحمت های بی کرانش از میان ما خاکیان رخت بربست و روزه داران؛ اینک پیروزی خویش بر سختی  گرسنگی و تشنگی ، تمایلات و خواهش های نفسانی  را جشن می گیرند.


بدرود ای بزرگ ترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا

 بدرود ای گرامی ترین اوقاتی که ما را مصاحب و یار بودی؛ ای بهترین ماه در همه ی روزها و ساعت ها.

بدرود که سرشار از برکات بر ما آمدی و ما را از آلودگی های گناه شست و شو دادی.

ادامه مطلب ...

طغیان آبشار هوکو در رودخانه زرد چین +تصاویر

بارش باران‌های شدید در چند روز اخیر موجب بالا آمدن آب رود زرد در استان «شان‌سی» چین شده است.بالا آمدن آب رودخانه موجب شده تا بخش‌هایی از آبشار «هوکو» واقع در این منطقه، به روی گردشگران و بازدیدکنندگان بسته شود.

ادامه مطلب ...

ناگفته‌های مخفیگاه صدام

به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، "علاء نمیق" تمایل زیادی برای صحبت کردن درباره این موضوع [پناه دادن به صدام پس از حمله آمریکا به عراق] ندارد. خیلی سخت است که درباره این موضوع صحبت کند. حدود یک دقیقه وی سرش را به علامت رد صحبت کردن درباره این موضوع تکان می‌دهد. سرانجام وی قانع می‌شود که صحبت کند و بدون توقف صحبت می‌کند.

در حالی که غرور در چشمانش موج می‌زند، گفت: من حفره را برای وی [صدام] حفر کردم.

"حفره عنکبوت" برای جهانیان نام آشنا است، حفره‌ای که در نزدیکی مزرعه نمیق قرار دارد و دیکتاتور سابق عراق در آنجا توسط نظامیان آمریکایی در روز 13 دسامبر 2003 دستگیر شد.

نمیق و برادر بزرگترش قیس، کمتر آشکارا درباره چگونگی کمک به صدام صحبت می‌کنند، فردی که 9 ماه نیروهای آمریکایی و عراقی به طور گسترده‌ای به دنبال وی برای بازداشتش بودند.

اما هم اکنون، در حالی که چای خود را در رستوران کوچکی که در کنار مزرعه‌اش افتتاح کرده، می‌نوشد درباره حفره عنکبوت صحبت کرد.

وی درباره چگونگی مخفی کردن صدام حسین گفت: وی [صدام] اینجا آمد و از ما درخواست کمک کرد و من پاسخ مثبت به درخواست وی دادم.

ادامه مطلب ...

اس ام اس های ویژه عید سعید فطر


 
عید واقعی آن وقتی است که انسان رضای خدا را به دست بیاورد، پس درون خودمان را اصلاح کنیم.


عید واقعی آن روزی است که در آن معصیت خدا نکنیم. 

 


هرچند که من گناهکارم یا رب
بر رحمت تو امیدوارم یا رب
بر وسعت عفوت چه نگاه اندازم
بر کرده خود نظر ندارم یا رب
(ماه عشق، ماه صفا، ماه نور و ماه نزول برکت تمام شد، خدایا ما را دریاب) 

 


عید اولیاءالله مبارک. 

 

خدایا خیلی سعی کردم قدر این مهمونی رو بدونم ولی بازم احساس می کنم نتونستم... یعنی سال بعد هم ما رو دعوت می کنی؟

ادامه مطلب ...

اگر همسرتان تکراری شده این مطلب را بخوانید

 
در ۶ ماه تا یک سال اول زندگی مشترک همه چیز رمانتیک و عالی است اما با گذر زمان زندگی رنگ یکنواختی می‌گیرد اما این موضوع به این معنا نیست که شما دیگر عاشق هم نیستید …
روزهای اول ازدواج‌تان را به‌خاطر آورید که چطور عاشق و دلباخته همسرتان بودید. حتی تصور دوری از همسرتان غیرممکن بود اما بعد از گذشت زمان این شیفتگی و علاقه کمرنگ شده است. در این شرایط آیا شما جزو گروهی هستید که از این وضعیت به همسرتان شکایت می‌کنید؟ مطمئنا به همان میزان که همسرتان نسبت به روزهای اول ازدواج تغییر کرده است شما نیز تغییر کرده‌اید اما به جای شکایت و ناامیدی بهتر است به‌دنبال اصلاح رابطه‌تان باشید. 
 
اولین مشخصه تغییر
یکی از دلایلی که باعث تکراری شدن رابطه شما با همسرتان می‌شود تغییر ظاهر شماست. در طول سال‌هایی که با هم بوده‌اید، آنچه مسلما تغییر کرده است ظاهر و قیافه شماست. بنابراین برای جلوگیری از خستگی از وضع ظاهر باید به فکر تغییر آن باشید. آن‌چه را که روزی باعث شد به همسرتان علاقه‌مند و مجذوب او شوید را به‌خاطر آورید و به تحسین آن مشخصه‌ها در افکار خود بپردازید. از کلماتی که همسرتان را به وجد می‌آورد و شما را به یاد روزهای اول زندگی مشترک‌تان می‌اندازد، استفاده کنید. روزهای شیرین دوران نامزدی خود را به یاد آورید که برای دیدن یکدیگر لحظه شماری می‌کردید. 
ادامه مطلب ...

تصاویری از خطرناک‌ترین بازار جهان!

مردم و فروشندگان بازار تره‌باری در نزدیکی بانکوک پایتخت تایلند، همواره در معرض خطر کشته شدن توسط قطاری قرار دارند که درست از وسط این بازار در عبور و مرور است.

 

این قطار که بلای جان مردم این منطقه از تایلند شده، روزی 8 بار مهمان اعصاب و کسب و کار خریدار و فروشنده است.

ادامه مطلب ...