همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جوکهایی برای لحظه ایی شاد شدن

 

 

امان از خیانت

دختری به دوستش: فک کنم دوست پسرم داره بهم خیانت می‌کنه!

دوستش: از کجا فهمیدی؟

دختر: آخه دیشب پرسیدم کجا بودی، گفت با دوستم امیر بودم

دوستش: خوب الان مشکل چیه؟

دختر: خوب لامصّب دروغ میگه، دیروز امیر تمام مدت با من بود!

--------------------------------------------------------------------------------

هتل

آقای خسیس میره هتل، میپرسه قیمت اتاق چنده؟ طرف میگه: اتاق دوتخته 120هزار تومان، پارکینگ برای ماشینتون و صبحانه هم مجانیه! مهمون ما باشید! آقای خسیس میگه: پس ما امشب تو ماشین میخوابیم، صبحانه رو هم بگین برامون بیارن تو پارکینگ.

--------------------------------------------------------------------------------

روزهای ترسناک مدرسه

یکی از ترس ناک ترین جملات دوران مدرسه، این بود که: “یه برگه از کیفتون بیارید بیرون“

ادامه مطلب ...

«اللّه» واقعا آرامبخش است

تا آخر بخونید جالبه...
یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.
این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه «الله»را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.
ادامه مطلب ...

هنر عکاسی از مایعات+عکس

پیش آمده بود که در مجلات و اینترنت عکس‌های زیبایی از مایعات دیده باشم، بعضی از این عکس‌ها باورنکردنی بودند و من همیشه فکر می‌کردم، ۱۰۰ درصد فتوشاپی هستند و عکاسی نقش زیادی در ایجاد آنها ندارد، اما امروز تصادفی سایت‌هایی را پیدا کردم که رمز و راز عکاسی از مایعات را به من نشان دادند و فهمیدم که برای درست کردن این عکس‌های پیچیده ابتدا اجزای تشکیل‌دهنده آن را به صورت جداگانه با عکس گرفتن از جریان و قطرات آب تهیه می‌کنند و بعد این اجزا را با ویرایشگرهای عکس، کنار هم قرار می‌دهند.

گرچه خودم سررشته خاصی از عکاسی ندارم، اما برایم جالب بود که برای خلق عکس‌های پیچیده ازمایعات، عکاسان چقدر سختی و مرارت می‌کشند، آنها علاوه بر تنظیمات معمول دوربین، باید مهارت آب‌بازی هم داشته باشند! یعنی باید بدانند که چطور و چگونه و به چه میزان آب بپاشند تا اجزای عکس نهایی را به تدریج ایجاد کنند و در مرحله بعد با نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس، عکس‌های باورنکردنی زیر را ایجاد کنند:



ادامه مطلب ...

مناطق دیدنی

همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ی حفاظت شده ای به همین نام در آمریکاست. این استخرکه در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه ی زیر زمینی بوده که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است. این استخر در فاصله ی 37 کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد. از سال 1960 به بعد این استخر مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه ی آستن قرار گرفت و به عنوان یک مکان تفریحی برای گذراندن تابستان از آن استفاده می کنند. منطقه ی حفاظت شده ی همیلتون شامل زیست بومی به وسعت 940 متر مربع و استخری زیبا به رنگ سبز یشمی دارای آبشاری به طول 15 متر است. از زمانی که این استخر به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده آمریکا ثبت شد قوانین سختی برای بازدید کنندگان وضع شد ؛ مثل: ممنوعیت ماهی گیری ،دوچرخه سواری ، توقف کردن بیش از یک روز ، همراه داشتن سگ یا حیوانات خانگی دیگر و روشن کردن آتش.
 
عکس های استخر زیبای
ادامه مطلب ...

اگر همه «نیوتون» بودند...؟!

دانشمندان در پژوهش‌های خود دریافتند که مغز افراد با هوش بیشتر، از یکپارچگی بالایی برخوردار بوه و مسیرهای عصبی به اتصال دورترین مناطق مغزی به هم می‌پردازند. این در حالیست که مغز افراد با بهره هوشی کمتر، ساده‌تر بوده و مسیرهای آن کوتاه‌تر است که البته دلیل آن هنوز برای محققان روشن نشده است.

پیش از این محققان دریافته بودند که نادانی،‌ نفع بیشتری برای اجتماع دارد، اما با مطرح شدن امکان بالاتر رفتن هوش‌بهر اجتماعی، آینده پیش رو، در هاله‌ای از امید و ترس فرو خواهد رفت.

در نظر بگیرید که هوش‌بهر معمول انسان که در حال حاضر 100 بوده، به 200 افزایش پیدا کند. به گفته «ارل هانت»، استاد بازنشسته روانشناسی دانشگاه واشنگتن و رئیس انجمن بین‌المللی تحقیقات هوش، حدودا در میان هر 10 میلیارد تن، یک فرد از هوش‌بهر 200 برخوردار است. با جمعیت کنونی هفت میلیاردی جهان، امکان وجود چنین انسانی با تردید مواجه بوده و در صورت وجود نیز هویت وی نامعلوم است. این در حالیست که به عقیده برخی، «اسحاق نیوتون»، دانشمند قرن 17 میلادی و کاشف گرانش، حسابان و دیگر مسائل از هوش‌بهر 200 برخوردار بوده است.

ادامه مطلب ...

امید به زندگی در کشورهای مختلف + آمار

 

 

امید به زندگی

آیا می دانید امید به زندگی در کدام کشور ها بیشتر است؟ مردم کدام ملت ها امید به زندگی بیشتری دارند؟ وضعیت امید به زندگی در کشورهای بزرگ نظیر آلمان، چین، ژاپن و آمریکا چگونه است؟

به گزارش ایران ویج ، یک بررسی در سال ۲۰۰۹ در مورد امید به زندگی در کشورهای مختلف انجام شد. آمار و نتایج این بررسی را برای ۱۰ کشور برتر در جدول زیر می بینید. این بررسی امید به زندگی در مردان، زنان و مجموع را نشان می دهد.

ادامه مطلب ...

ثروتمندترین پادشاهان جهان + عکس

اگر چه اغلب پادشاهان، همراه با مقام، ثروت خود را نیز به ارث می برند، اما آنها نیز از گزند بحران مالی جهانی در امان نیستند و مانند ملت خود با تبعات این بحران دست به گریبان هستند. در فهرست جدید ثروتمندترین پادشاهان جهان که مجله ی تجاری فوربز آن را تهیه کرده، نسبت به فهرستی که سال گذشته تهیه شد، تغییرات محسوسی به چشم می خورد که ان را می توان ناشی از بحران اقتصادی دانست که از سال گذشته در جهان گسترش یافته است. ثروتمندترین پادشاهان در طول سال گذشته، در مجموع ،۲۲ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند. در میان تمام پادشاهان جهان تنها پادشاه مراکش، سلطان محمد ششم، موفق شده در طول سال گذشته از تبعات بحران اقتصادی در امان بماند و به ثروت خود بیافزاید. او اکنون ۱ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته ثروتمند تر شده و با یک پله صعود ،در مقام هفتم فهرست ثروتمندرین پادشاهان جهان قرار گرفته است.ثروتمندترین پادشاهان جهان + عکس

ادامه مطلب ...

بالگرد مینیاتوری جاسوسی + عکس

متخصصان شرکت کانادایی ITC دست به ساخت یک بالگرد و خودرو مینیاتوری جاسوسی با قابلیت کنترل از راه دور زده‌اند که با سیستم رادیویی هدایت می‌شود.

بالگرد مینیاتوری «Wi-Spi» و خودرو جاسوسی « Intruder» نام داشته، توسط برنامه‌های تلفن‌های هوشمند کنترل شده و می‌توانند جریان زنده‌ای از فیلمهای ثبت کرده خود را در صفحه کاربر ارسال کنند. برنامه گوشی همراه هوشمند این بالگرد و خودرو جاسوسی، همچنین قادر به ثبت ویدئوها و آپلود سریع آنها در اینترنت است.

ادامه مطلب ...

تصاویر زیبای ماکرو از حشرات

"دوسان بنو" دانشجوی اهل اسلواکی است که به حشرات علاقه ای ویژه دارد و از این رو تمامی تمرکز خود را به عکاسی ماکرو از حشرات و عنکبوتهایی قرار داده است که روزانه در محیط زندگی انسانها پرسه می زنند.

بنو این جانداران را از فضای خارج از منزل خود به دام انداخته و سپس برای عکاسی آنها را به استودیو ویژه حشراتش می برد، جزئیات تصاویری که وی از این حشرات به ثبت رسانده به اندازه ای است که تارهای موی بدن، آرواره و نیش آنها قابل مشاهده است، جزئیاتی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

بنو با تاکید به تنوع بالایی که در میان حشرات وجود دارد، می گوید در میان آنها انواعی وجود دارند که ابروهای رنگین کمانی یا موهای بسیار بلند دارند و تفاوت در ساختار بدن حشرات به اندازه ای است که انگار هر یک از آنها از یک سیاره جداگانه به زمین آمده اند:


پرتره ای از یک زنبور سرخ
ادامه مطلب ...

روشی مناسب برای انتخاب مدیران!

 

 

برای اینکه تشخیص دهید کارمندان را بهتر است در کدام بخش به کار بگمارید:

500 عدد آجر را در اتاقی بگذارید و کارمندان جدید را به آن اتاق هدایت نمایید. آنها را ترک کنید و بعد از 8 ساعت بازگردید. سپس موقعیت ها را تجزیه و تحلیل کنید:


* اگر دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش حسابداری بگذارید .
* اگر از نو (برای بار دوم) دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش ممیزی بگذارید .
* اگر همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند، آنها را در بخش مهندسی بگذارید .
* اگر آجرها را به طرزی فوق العاده مرتب کرده اند، آنها را در بخش برنامه ریزی بگذارید .
* اگر آجرها را به یکدیگر پرتاب می کنند، آنها را در بخش اداری بگذارید .
* اگر در حال چرت زدن هستند، آنها را در بخش نگهبانی بگذارید .
* اگر آجرها را تکه تکه کرده اند، آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذارید .
* اگر بیکار نشسته اند، آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذارید .

ادامه مطلب ...

آیا تفسیری از نتایج آزمایش خونتان داشته اید؟

برای اغلب ما این اتفاق افتاده است که نسبت به تفسیر نتایج آزمایش خون خود یا نزدیکان مان حساس شده باشیم، البته اغلب نتایج آزمایشات خون همراه با مقادیر مرجع و رفرانس هستند که کار را بسیار راحت نموده است.

با وجود این، در بعضی موارد، علامت هایی اختصاری و یا در برخی موارد اطلاعات مختصر ما در مورد نقش بعضی مواد شیمیایی در بدن، ممکن است ما را گیج کنند که البته همین اتفاق، ما را به دانستن سریع تر نتیجه آزمایش حساس تر می کند.

در اغلب موارد، به دنبال بروز مشکل یا بیماری مکلف به انجام تست خون می شویم، اما در موارد بسیاری هم تغییراتی در اجزاء خونی ما رخ می دهد که بدون انجام آزمایش هیچ موقع متوجه آن نمی شویم و این تغییرات در درازمدت بر روی سلامتی ما اثر سوء خود را نشان می دهند.

ادامه مطلب ...

درباره جانشین بمب‌افکن پنهان‌کار B-۲ چه می‌دانید؟

سال‌های زیادی از طراحی بمب‌افکن پنهانکار بی-2 نیروی هوایی آمریکا می‌گذرد و زمان آن فرا رسیده که جانشینی برای این هواپیما معرفی شود. اما این جانشین جدید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ادامه مطلب ...

حرمسرای هزارنفری فتحعلی شاه

حرمسرای هزارنفری فتحعلی شاه

فتحعلی شاه دومین شاه از دودمان قاجار بود که از 1797 تا 1834 میلادی فرمانروایی کرد. وی فرزند حسین‌قلی‌خان برادر جوانتر آغامحمدخان قاجاربود. پس از کشته شدن عمویش، فتحعلی شاه به پادشاهی رسید. 

لقب او سلطان صاحبقران بود چرا که بیش از بیست و پنج سال شاهی کرد. «فتحعلی‌شاه» مردی خوش‌گذران، لاابالی، بی‌لیاقت، خسیس، دهن‌بین، بی‌ارزش و به شکلی جنون‌آمیز زن دوست بود. در سایه‌ی حضور چنین موجود نالایق و ناتوان و در دوران حاکمیت او بود که هفده ولایت قفقاز از ایران جدا شد

ادامه مطلب ...

ســـوالات کنکور امسال(طنز)

سوال‌های کنکور امسال را دیده‌اید؟
بعضی سوال‌هایش واقعاً خیلی باحالند!
منظورم چیست؟
الان خدمتتان عرض می‌کنم: انگار یک سری سوالات کنکور امسال در دروس ادبیات و معارف، برای آی‌کیوی در حد ...!
طراحی شده است، در حدی که قشنگ آدم را به خنده می‌اندازد.
باور نمی‌کنید؟
پس سوال‌ها را بخوانید:


جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.

«به نام خدای ............
بیانداخت شمشیر را شاه دین»
1) جهان آفرین
2) مهربان
3) کریم
4) رحیم
یعنی گزینه‌ها آن‌قدر تابلوست که طرف اگر شعر را در عمرش هم نشنیده باشد، به‌راحتی و با توجه به وزن شعر،
می‌تواند گزینه‌ی درست را پیدا کند. اما این سوال تازه خوب است! صبر کنید برسیم به جالب‌ترهایش!


جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.

«بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
دیدی که چه‌گونه گور ............ گرفت»
1) شهرام
2) مهرام
3) بهرام
4) آرام
به خدا این سوال‌های کنکور امسال بوده است ها!
فکر نکنید من این‌ها را از خودم درآورده‌ام.
باور نمی‌کنید، خودتان بروید سایت سازمان سنجش را ببینید.
توی این سوال فقط کم مانده بود یکی از گزینه‌ها را هم می‌گذاشت "دل‌پذیر" یا "تبرک"!
تست بعدی را داشته باشید:

ادامه مطلب ...

دانستیها

 

آیا میدانستید که فیل بالغ روزانه 220 کیلو گرم غذا و 200 لیتر آب مصرف میکند ـ

آیا میدانستید که حنجره زرافه تار صوتی ندارد و گنگ است ـ

آیا میدانستید که تنها غذائی که خراب نمی شود عسل است ـ

آیا میدانستید که پلک زدن زنان دو برار پللک زدن مردان است ـ

آیا میدانستید که قدیمترین بنا در شمال توکیو است پنجصد هزار سال قدمت دارد ـ

آیا میدانستید که حلزون می تواند تا سه سال بخوابد ـ

آیا میدانستید که زمانیکه عطسه میکنید قلب شما به اندازه یک میلیونم ثانیه ایستاده می شود ـ

آیا میدانستید

ادامه مطلب ...

حراج بزرگترین زمرد جهان + عکس

بزرگترین زمرد جهان در یکی از حراجی‌های ایالت «بریتیش کلمبیا» کانادا به حراج گذاشته می‌شود.

شبکه CBC به نقل از مسئولان این حراجی اعلام کرد: این زمرد وزنی حدود 11 کیلوگرم دارد و به اندازه یک هندوانه است.


مسئولان حراجی ایالت بریتیش کلمبیا، قیمت این زمرد را یک میلیون دلار تخمین زده‌اند اما آنان معتقدند ارزش آن می‌تواند بالاتر از این نیز باشد.

این زمرد 57 هزار قیراطی با نام «هدیه خدا» در این حراجی به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئولان حراجی، این زمرد سبز را زیبا و منحصر به فرد خواندند.

این زمرد در برزیل استخراج و در هند تراش داده شده است.

رنگ واقعی کهکشان راه شیری + عکس

تیمی از ستاره‌شناسان دانشگاه پیتسبورگ در جست‌وجوی رنگ حقیقی کهکشان راه‌شیری اخیرا دریافته‌اند که رنگ آن به قدری سفید است که در چشم انسان مانند برف به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب ...

5 جزیره عجیب در دنیا +تصاویر

جهان دارای عجایب بیشماری است اما این پنج جزیره از عجیب ترین مکانهای دنیا هستند که هنوز بسیاری از ابعاد آنها ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این جزایر که در 5 نقطه مختلف کره زمین قرار دارند، هریک دارای یک ویژگی عجیب و منحصر به فرد هستند.

جزیره دوار

مدتها قبل، یک کشتی باری یونانی چرخش یک شیء بزرگ در فاصله 1000 متر جلوتر از خود را شاهد بود. آنها فکر می‌کردند که آن یک هیولا بزرگ است و کاملا ترسیده بودند. پس از نزدیک شدن متوجه یک جزیره شدند که با سرعت بسیار سریع در حال چرخش است. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می‌زند و در آرام ترین حالت هر 12 دقیقه یک دور می‌زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟ محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند.

ادامه مطلب ...

روانشناسی - فال

قبل از اینکه ادامه رو بخونی یکی از سازهای زیر رو انتخاب کن:



سنتور.....گیتار..... پیانو....سه تار....ارگ....ویلون.....دف...آکاردئون...شیپور

.
.

ادامه مطلب ...

فعال‌ترین زایشگاه جهان/ عکس

این تصویر فروسرخ از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا، یکی از فعال‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای کهکشان را به نام دجاجه-ایکس در صورت فلکی ماکیان (دجاجه) نشان می‌دهد که 4500 سال‌نوری از ما فاصله دارد.

گردوغبارهای موجود در این منطقه مانع از عبور پرتوهای نور مرئی می‌شوند و به همین دلیل در تصاویر مرئی نمی‌توان جزئیات زیادی مشاهده کرد، اما پرتوهای فروسرخ که طول‌موج بلندتری دارند، می‌توانند از این لایه‌های غبار عبور کنند و ساختار این سحابی عظیم و اجرام درون آن را آشکار کنند. نقاط روشن یا مناطق فشرده‌ای که به رنگ زرد-سفید در تصویر مشاهده می‌کنید، مربوط به مرکز داغ پیش‌ستارگانی است که تا چند هزار سال دیگر روشن شده و ستاره‌ای جدید را شکل می‌دهند، و ستون‌هایی که غبار که به رنگ سبز مشخ شده و گویی به انحناهای عجیب و غریب تراشیده شده‌اند، بر اثر تابش‌های پرانرژی ستارگان جوان به این شکل درآمده‌اند. رنگ سرخ نیز انواع دیگر غبار را نشان می‌دهد. برای مشاهده عکس در ابعاد بسیار بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

لباسی که شما را 75 ساله می‌کند!

این پوشش که «AGNES» نام دارد، به نسخه‌برداری از شرایط بدن در 75 سالگی پرداخته و عواملی مانند چابکی، انعطاف، نیروی محرکه و بصری را در لباسی که برای تمام سنین قابل پوشش است، همانند سازی می‌کند.

بندهای روی لباس به شبیه‌سازی سخت شدن مفاصل در سنین بالا پرداخته و راه رفتن را مشکل می‌کند. تسمه‌های دور پا، سرعت حرکت را محدود کرده و یک کلاه بر روی سر باعث می‌شود که سر به سمت جلو کشیده شده و انحنای ستون فقرات در 75 سالگی را شبیه‌سازی می‌کند.

عینک ایمنی و گوش‌بند زردرنگ نیز در مرحله آخر باعث می‌شود که قدرت بصری و شنیداری محدود شود.

ایده پشت این فناوری، کمک به سازندگان وسایل نقلیه عمومی و فضاهای کوچک مخصوص افراد مسن برای درک چالشهای پیش روی این گروه از جامعه است.

محققان مؤسسه فناوری ماساچوست برای آزمایش‌های خود، دانشجویانی را با این لباس به مغازه‌ها فرستاده تا به خرید محصولات کم سدیم، کم قند و کم چرب که افراد مسن به طور معمول خریداری می‌کنند، بپردازند. آنان دریافتند که این کار با این شرایط بسیار مشکل است.

این گروه علاوه بر AGNES دست به ساخت نوعی خودرو موسوم به AwareCar زده‌اند که به درک بهتر شرایط سخت رانندگی افراد مسن کمک می‌کند.