همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

در باغ

در باغ

زن در باغ ایستاده بود که دید مرد به طرفش می دود.

«تینا، گل من!عشق بزرگ زندگی من!»

مرد عاقبت این کلمات را بر زبان آورده بود.

«اوه،تام!»

«تینا، گل من!»

«اوه، تام! من هم تو را دوست دارم!»

تام به زن رسید، به زانو افتاد، و..... 

بقیه اش رو میذارم تو ادامه مطلب تا اون یکی داستان بخونین.

تام به زن رسید، به زانو افتاد، و به سرعت او را کنار زد.

«گل من! تو روی گل سرخ برنده ء جایزه من ایستاده ای!»

هوپ ای تورس

محبوب هری

مرد، مجذوب انحناهای وسوسه انگیز اندام و برق طلایی اش، به او که انجا دراز کشیده بود نگاه کرد.اما این صدای او بود که مرد را به راستی از خود بی خود میکرد.صدایی ملایم و شهوت انگیز و گاه آزاد و وحشی.او همیشه با حال و هوای مرد هماهنگ بود.

مرد او را عاشقانه به لب هایش نزدیک کرد.امشب هری و ترومپتش، باهم موسیقی زیبایی می آفریدند.

بیل هورتون

اسم خودتونو به خط میخی پارسی باستان ببینید!

اسم خودتونو به خط میخی پارسی باستان ببینید!

mikhi

اسم خود را به انگلیسی وارد کنید سپس اسم خود را به خط میخی پارسی باستان ببینید.
برای وارد کردن اسم اینجا کلیک کنید.
این خط مال دوران هخامنشیانه


نکات را جع غذا خوردن

آیا می دانید استرس تان را می توانید با خوردن غذاهایی مخصوص کاهش دهید ؟

اگر هنگامی که عصبانی هستید ،تغذیه صحیحی داشته باشید ،استرس شما کاهش می یابد .

اگر شما جزو افرادی هستید که در محیط کارتان استرس زیادی دارید این مقاله را بخوانید .

بدن شما برای اینکه یک ریتم روزانه و معمولی داشته باشد به چهار وعده غذایی احتیاج دارد، یک صبحانه کامل ، ناهار،عصرانه ای در ساعت 16 بعدازظهر و شامی مختصر ،بین وعده های اصلی غذای تان ،حتما یک میان وعده را نیز بگنجانید .

افرادی که شاغل هستند و معمولا ناهارشان را با عجله می خورند برای اینکه هر چه سریعتر به محیط کار خود برگردند .اما بهتر نیست ، غذای خود را آرام تر مصرف کنید و به معده تان آرامش دهید .

چه راه حلی برای شاداب شدن وجود دارد؟

برای اینکه سر حال و شاداب باشید هیچ گاه خوردن غذا یا خوراکی را قطع نکنید ، از هر خوراکی یا غذایی مقدار کمی را مصرف کنید بخصوص در ساعت هایی که جذب ویتامین و پروتین بیشتر است .

صبحانه :

عجله دارید و نمی توانید صبحانه مفصلی را بخورید به شما توصیه می کنیم از بسته های غذایی به نام cornflex که قابل حمل می باشند و مهم تر اینکه دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند استفاه کنید .

 

ادامه مطلب ...

علت تغییر رنگ دهان

 گاهی در مخاط دهانی می بینیم که رنگ در بعضی نقاط، سفید شده است.

 

با توجه به اینکه رنگ طبیعی در دهان معمولا صورتی است، باید حتما به این تغییر رنگ دقت کرده و برای پیگیری به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنیم تا علل احتمالی هرچه زودتر مشخص شود.

2 گاهی در مخاط دهان، زخمی می بینیم که دردی هم ندارد؛

مثلا کناره های طرفی زبان یا کف دهان یا هر نقطه دیگر دهان، در این مورد هم مراجعه به هنگام به متخصص می تواند اهمیت زیادی در تشخیص و درمان داشته باشد. شاید یک ضربه به دهان باعث زخم شده باشد. مثلا گاز گرفتگی که معمولا بعد از 10روز تا 2 هفته خوب می شود و اهمیت خاصی ندارد ولی اگر بیشتر از این مدت بماند، حتما مراجعه ضروری است.

3 گاهی در مخاط دهان برجستگی هایی می بینیم که از قبل نبوده و طی مدت کوتاهی در حال بزرگ شدن است.

بعضی از این برجستگی ها سال ها با شماست و اندازه شان هم تغییری نکرده است. در عین حال که این نوع می تواند چندان مهم نباشد ولی معاینه آن ضروری است.

4 گاهی در دهان متوجه می شویم که تاول بزرگ یا کوچک ایجاد شده است که بعد از یک مدت کوتاهی پاره می شود و می تواند احساس سوزش ایجاد کند.

ترافیک اطلاعاتی در مغز عامل میگرن

یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران ژنتیک، ژنی کشف کردند که نقص عملکرد آن موجب بروز سردردهای میگرنی متداول می‌شود. این ژن فعالیت پروتئینی را کنترل می‌کند که وظیفه آن برطرف کردن ترافیک‌های اطلاعاتی در مغز است.

تیم "آرنو پالتوی" از انستیتو Wellcome Trust Sanger  بریتانیا در ‎تازه‌ترین شماره نشریه تخصصی "طبیعت ژنتیک" مقاله‌ای منتشر کرده که نتیجه تحقیقات گسترده این تیم در مورد سردردهای متداول میگرنی است. این تیم ژنی کشف کرده است که عملکرد ناقص آن موجب بروز سردردهای میگرنی می‌شود. تا کنون تحقیقات مختلفی در مورد تأثیر ژن‌ها در بروز سردردهای میگرنی صورت گرفته است. البته بخش عمده این تحقیقات به‎ سردردهای نادر و شدید مربوط می‌شود.

تیم آرنو پالتوی برای نخستین بار در مورد سردردهای متداول میگرنی تحقیق کرده است. دکتر پالتوی می‌گوید: «برای نخسیتن بار موفق شدیم مجموعه ژنوم ‌هزاران انسان را با دقت کامل بررسی کنیم. در این تحقیق فعالیت ‌ژن‌ها و اثر آنها را بر سردردهای متداول میگرنی را پیگیری کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم.»

ادامه مطلب ...

کشف‌فضایی از مغز مرتبط‌با درون نگری

نورولوژیست های انگلیسی فضایی از مغز را کشف کردند که در افراد با قوه درون نگری بالا بسیار توسعه یافته است.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن ناحیه ای تخصصی از مغز را یافتند که ویژه پردازش درون نگری است.

درون نگری عمل تجزیه افکار و یک جنبه کلیدی از هوشیاری بشر است که می تواند در افراد مختلف با درجه های مختلف ظهور پیدا کند به طوریکه توانایی درون نگری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درون نگری در واقع فکر کردن فرد به تفکرات خود و آگاهی ذاتی فرد از آن چیزی است که در درونش می گذرد.

اکنون نتایج این کشف می تواند به درک بهتر این عنصر مهم هوشیاری انسان کمک کند.

این دانشمندان کشف کردند که حجم ماده خاکستری کورتکس جلوپیشانی پیشین می تواند به عنوان یک شاخص مهم در توانایی درون نگری افراد مورد استفاده قرار گیرد. درحالیکه ماده سفید متصل به این فضای ماده خاکستری مغز با فرایندهای درون نگری ارتباط دارد.

این محققان برای 32 فرد سالم یک سری آزمایش را تجویز کرده و همزمان فعالیت مغزی این داوطلبان را با رزونانس مغناطیسی تحت کنترل قرار دادند.

با اندازه گیری فرایند درون نگری و محاسبه ابعاد این دو فضای مغزی داوطلبان، این تیم به این نتایج دست یافت.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند:«دو بیمار متاثر از یک بیماری روحی را تصور کنید که یکی از آنها به بیماری خود واقف است و دیگری متوجه آن نیست. فرد اول تصمیم می گیرد تحت درمان پزشکی قرار گیرد اما فرد دوم تمایلی به این کار ندارد. اگر ما بتوانیم خودآگاهی را در سطح نورولوژیکی درک کنیم شاید بتوانیم درمان هایی را برای بیمار دوم نیز توسعه دهیم در حقیقت ما می خواستیم بدانیم چرا ما از بعضی از فرایندهای روحی و ذهنی خود آگاهیم درحالیکه این حس خودآگاهی در دیگران وجود ندارد».

ارتباط بخشی از مغز با احساس گناه

گروهی از نورولوژیست های ایتالیایی در بررسی های خود فضاهایی از مغز را یافته اند که مسئول پردازش احساس گناه و تقصیر هستند.

به گزارش مهر، احساس گناه و تقصیر ، احساس پیچیده ای است که به اشکال مختلفی وجود دارد برای اولین بار دانشمندان لابراتوار تصاویر نورونی بنیاد سانتا لوچیا در رم نه تنها موفق به کشف فضاهایی شدند که این احساسات را پردازش می کنند بلکه همچنین توانستند فضاهای مربوط به حس تقصیر عرفی (مرتبط با تخلف از عرف جامعه) و حس تقصیر مربوط به همدردی (مرتبط با یک بی عدالتی نسبت به دیگران) را شناسایی کنند.

در این تحقیق به گروهی متشکل از 72 داوطلب بین 21 تا 38 سال یک سری تصاویر مفهومی برانگیزاننده حس گناه و تقصیر چه از نوع عرفی و چه از نوع همدردی نشان داده و همزمان از مغز آنها با رزونانس مغناطیسی تصویربرداری شد.

سپس این آزمایش در گروه دیگری متشکل از 22 داوطلب با سن بین 21 تا 38 سال تکرار شد اما در این مورد برای تمام شرکت کنندگان یک تکلیف برای شناسایی هویت احساسی آنها تجویز شد.

نتایج این بررسی ها که در مجله علمی Human Brain Mapping منتشر شده است، نشان داد که در گروه اول، اطلاعات به دست آمده از روزنانس مغناطیسی دو فضای مغزی را مشخص کرد که با حس گناه و تقصیر مرتبط بودند. این دو فضا که متفاوت از فضاهای مربوط به حس خشم و غم هستند عبارتند از کورتکس کمربندی پیشین و کورتکس کمربندی پسین که هر دو با تواناییهای شناختی پیچیده در ارتباطند.

در آزمایش دوم، این محققان همچنین موفق شدند فضاهای مربوط به دو نوع مختلف حس گناه را نیز تشخیص دهند به طوریکه ماهیت احساس تقصیر و گناه عرفی ناحیه جزیره ای مغز را که با احساس نفرت در ارتباط است فعال می کند درحالیکه احساس تقصیر همدردی، کورتکس جلوپیشانی میانه که را با فعالیت های اجتماعی، درک حالات روحی و رفتارهای همنوع خواهی ارتباط دارد فعال می کند.


گرفتگی عضلات پا در خواب شب

گرفتگی عضلات پا در خواب شب

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که نیمه های شب، یک مرتبه به دلیل درد ناشی از گرفتگی عضلات پایتان از خواب بیدار شوید؟
 
گرفتگی عضلات در خواب اغلب به دلیل عکس العمل (reflex) بیش از حد عضلات است. وقتی شما در خواب جابجا شده و تکان می خورید، ماهیچه های ساق پایتان جمع شده و تاندون ها کشیده می شوند. این عمل، باعث تحریک گیرنده های عصبی موجود در تاندون ها شده و با فرستادن پیام های عصبی به نخاع، منقبض شدن عضلات را اعلام می کنند.

ادامه مطلب ...

کالری کدام روغن از بقیه بیشتر است؟

کالری کدام روغن از بقیه بیشتر است؟

مصاحبه ی زیر در رابطه با روغن های خوراکی با خانم دکتر ربابه شیخ الاسلام انجام شده است. مطالعه ی آن را به شما پیشنهاد می کنیم.


چند سال پیش برای اولین بار به همت شما بحث روغن های خوراکی و چربی های اشباع شده و ایزومر ترانس مورد بحث قرار گرفت و متخصصین قلب هم در این جنبش برای پیشگیری از بیماری های قلبی با شما هم صدا شدند، خوشبختانه وزارت بازرگانی یارانه روغن جامد را حذف و آن را به روغن های مایع اختصاص دادند نظر شما در این مورد چیست؟

اگر چنین رویکردی اتخاذ شده باشد بسیار خوب است و من شخصا از تصمیم گیرندگان تشکر می ‌کنم. ولی در کنار آن، کار آموزشی وسیعی باید صورت گیرد و آن آموزش چگونگی مصرف روغن است؛ چون روغن های مایع باید برای سالاد ها و انواع غذاهایی که تا حرارت جوش می ‌روند، استفاده شود و برای غذاهایی که درجه حرارت روغن بالا می ‌رود مناسب نیستند و برای این غذاها و تمام مواد غذایی که آن ها را سرخ می ‌کنیم باید از روغن مایع سرخ کردنی که تحمل درجه حرارت بالاتری را دارد استفاده کرد.

ادامه مطلب ...

طالع‌بینی طبی

طالع‌بینی طبی چیست؟

موهای شما چه رنگی است: مشکی؟ بلوند؟ قهوه‌ای؟ عسلی؟ قرمز؟ یا بلوطی؟ بعضی‌ها با یک نگاه به رنگ موهای شما می‌توانند حدس بزنند که شما در آینده به چه بیماری‌هایی دچار خواهید شد...
 
 باورتان می‌شود؟! این، حرف‌ فالگیرها و کف‌بین‌ها نیست؛ حرف گروهی از محققان است که مطالعات درازمدتشان را پشتوانه ادعایشان می‌دانند.

اگر بلوند هستید...
اگر موهایتان بلوند و روشن است، خواندن این پاراگراف به شما پیشنهاد می‌شود. زنان با موی روشن در معرض خطر یک اختلال بینایی قرار دارند که در آن، ماکولای چشم (قسمتی از شبکیه چشم) در اثر بالا رفتن سن به تدریج تخریب می‌شود و از بین می‌رود: دژنراسیون ماکولا.

ادامه مطلب ...

انحراف جنسی چیست؟

در کشورهای غربی تحقیقات و پژوهشهای بسیاری صورت گرفته و می گیرد و نتایج این پژوهشها در محافل علمی و رسانه های غربی به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
اما متاسفانه در ایران به خاطر پیشینه تاریخی و فرهنگی و ممنوعیت های مذهبی و شرعی، عرصه جنسیت و رفتار جنسی به صورت یک تابو درآمده است که صحبت کردن و نوشتن در مورد آن کار چندان ساده ای نیست. اما به دلیل اهمیت موضوع و نقش تعیین کننده ای که ویژگی های جنسی و رفتار جنسی سالم در زندگی انسان بر جای می گذارد در این مقاله برآنیم که ابعاد و جنبه های رفتار جنسی منحرفانه، انحراف جنسی، تعریف انحراف و منحرف جنسی از دیدگاههای مختلف، تاریخچه و بحث نظرات صاحبنظران، کارشناسان انحرافات و مسائل اجتماعی را شرح می دهیم:
تاریخچه تحقیقات :
نخستین تحقیق عمده در مورد رفتار جنسی توسط آلفرت کینسی در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ در آمریکا صورت گرفت. در این تحقیق کینسی و پژوهشگران همکارش با مخالفت از سوی بسیاری از سازمانهای مذهبی روبرو گردیدند. ولی وی همچنان بر مطالعات خود پافشاری نمود. عمل وی در روزنامه ها و کنگره های مختلف به عنوان کاری غیراخلاقی محکوم گشت وی سرانجام توانست تاریخچه زندگی جنسی ۱۸۰۰۰ نفر را که نمونه نسبتاً گویایی از جمعیت سفیدپوستان آمریکا بود به دست آورد. نتایج مطالعات کینسی برای اکثر مردم شگفت آور و تکان دهنده بود زیرا تفاوت زیادی را میان انتظارات عموم مردم در مورد رفتار جنسی رایج در آن زمان و رفتار جنسی واقعی آشکار ساخت

ادامه مطلب ...

ناباروری در مردان

مصرف آنتی بیوتیک ها:


 بعضی از آنتی بیوتیک ها به طور موقت سبب کاهش تعداد و تحرک اسپرم ها در مردان می شوند. بعضی از این آنتی بیوتیک ها شامل اریترومایسین, نیتروفورازون یا نیتروفورانتوئین هستند.


 تماس با سموم در محیط:


  تماس با حشره کش ها, سموم آفت کش, حلال های آلی, سرب, تشعشعات یونیزه, فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی سبب کاهش قدرت باروری در مردان می شود. مردانی که در محیط شغلی خود با این مواد سرو کار دارند, (چاپخانه ها, سرب, سموم کشاورزی, دستگاههای رادیولوژی و ... ) باید از پوشش ها و ماسک های محافظ استفاده نمایند.


 تغذیه:


سوء تغذیه و مصرف ناکافی غذاهای ضروری سبب اختلال در تولید و کار اسپرم ها می شود.


 خنک نگه داشتن بیضه ها:


  بیضه ها نباید زیاد گرم شوند. سعی کنید شورت ها ی تنگ نپوشید. مردانی که مشکل ناباروری دارند, نباید از دوش آب گرم, سونا استفاده کنند و همچنین کار در محیط گرم برای آنها مفید نمی باشد.


ادامه مطلب ...

استرس جوانان

ناکامی نیز مانع رسیدن شخص به هدف می شود، واکنش های گوناگونی که افراد در برابر ناکامی از خود نشان می دهند نماینده وضع و ساختمان روانی و شخصیتی آنان است استرس نیرویی است که چون بر سیستمی وارد شود آن را دگرگون می کند. نیروها و فشارهای روانی و اجتماعی وقتی به شکل رخدادها یا موقعیتهای خاص، تعادل شخص را بر هم بزند استرس نام دارد.

 * هیجانها شامل پاسخهای رفتاری خودمختار و هورمونی هستند و اینها می توانند اثرات زیانباری روی سلامت فرد داشته باشند. چون موقعیتهای تهدیدآمیز معمولاً موجب فعالیت شدید می شوند. فشارهای روانی می توانند انواع مختلف داشته باشند که اضطراب و ناکامی از جمله آنها می باشد.
 
 * اضطراب نوعی فشار روانی است که با ناکامی بستگی زیاد دارد. البته اضطراب ملایم می تواند انگیزه ای برای پیشبرد کارهای آینده باشد. افراد جوان بیشتر دچار اضطراب می شوند و اغلب نسبت به آینده نامطمئن و از نظر حالت روانی ترسو و محتاط می شوند.
 
* ناکامی نیز مانع رسیدن شخص به هدف می شود، واکنش های گوناگونی که افراد در برابر ناکامی از خود نشان می دهند نماینده وضع و ساختمان روانی و شخصیتی آنان است.

ادامه مطلب ...

افسردگی در پاییز و زمستان

آیا به هنگام تغییر فصل از بهار و تابستان به پاییز و زمستان، دچار تغییرات روحی و اخلاقی شده اید؟

آیا متوجه شده اید که در طی زمستان و پاییز، بی حال تر هستید؟

آیا طی زمستان و پاییز بیشتر می خوابید، اما به هنگام بیداری باز هم احساس خستگی می کنید؟

آیا به هنگام زمستان و پاییز، احساس اضطراب، غمگینی یا افسردگی را بیشتر احساس می کنید؟

آیا در طی زمستان و پاییز فعالیت های ثمربخش و خلاقانه شما کاهش می یابد؟

آیا در طی زمستان و پاییز متوجه شده اید که کنترل شما بر اشتها و وزن تان کمتر شده است؟

آیا به هنگام زمستان و پاییز، مشکلات حافظه ای و تمرکزی بیشتری پیدا می کنید؟

آیا دریافته اید به هنگام زمستان و پاییز، کمتر بیرون می روید و فعالیت اجتماعی تان کاهش یافته است؟

آیا به هنگام زمستان و پاییز، مقابله با فشارهای روحی و عصبی را سخت می یابید؟

آیا به هنگام زمستان و پاییز، امیدواری تان به آینده کاهش می یابد و از زندگی تان کمتر لذت می

ادامه مطلب ...

هلال رویایی

سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی که در ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین هر 90 دقیقه یک‌بار به دور سیاره مادری‌شان گردش می‌کنند، چشم‌اندازهای زیبا و منحصربه فردی را مشاهده می‌کنند.

این تصویر نیز چشم‌انداز ماه را از مدار زمین (در چند شب گذشته) نشان می‌دهد. به وضوح می‌توانید لایه‌های مختلف جو و چگونگی پدید آمدن رنگ آبی آسمان را در لایه‌های مختلف ببینید. جالب اینجاست که اقیانوس‌های زمین با بازتاب نور آبی تابیده‌شده از آسمان به رنگ آبی دیده می‌شوند.
برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخ ده سال گذشته

خیلی‌ها برای یافتن سوالات خود به سراغ اینترنت می‌روند. یکی از معروف‌ترین سایت‌های پاسخ به سوالات، Ask Jeeves است که در اقدامی جالب، مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخ جهان را مشخص و 9 سوال اول را منتشر کرده است.

 محققان 9 مورد از مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخی را که ذهن بشر را به خود مشغول کرده، مشخص کردند. از این سوالات می‌توان به مواردی مانند «چه اتفاقی برای تونی اسپرانتو، گانگستر تلویزیونی اتفاق افتاد؟»، مسئله مرگ، راز شادی و این که آیا بلوندها شادتر از دیگران هستند، اشاره کرد.

به گزارش تلگراف، این تحقیق توسط وب‌سایت Ask Jeeves انجام شده است. این وب سایت از مجموع یک میلیارد سوالی که در طول دهه گذشته پرسیده شده، مهم‌ترین سوال‌های بی‌پاسخ را که بیش‌ترین اهمیت را برای انسان‌ها دارد و هیچ پاسخ روشنی هم برای آن‌ها وجود ندارد انتخاب کرده است.

Ask Jeeves تقریبا در هر ماه به 16 میلیون سوال پاسخ می‌دهد، اما حتی این سایت هم برای پاسخ دادن به برخی از سوالات کاملا درمانده می‌شود. به همین دلیل این سایت تصمیم گرفته از کاربران خودش کمک بگیرد تا بتوانند در این کار همکاری داشته باشند. بر همین اساس مسوولان سایت در حال راه‌اندازی قسمت جدیدی هستند که در آن کاربران بتوانند به سوالات دیگران پاسخ بدهند. این امکان خصوصا برای پاسخ به سوالاتی که چندان واضح و روشن نیستند می‌تواند مفید باشد.

ادامه مطلب ...

ورزش ضد استرس

ورزش ضد استرس این روزها اکثریت قریب به اتفاق آدم‌ها تحت استرس هستند و گاهی با عصبانیت، گاهی با دوش آب سرد و گاهی هم با خوردن زیاد غذا، با آن مقابله می‌کنند.

اما روشی که از همه بی‌خطرتر و سالم‌تر است، ورزش کردن می باشد، به خصوص نوع خاصی از حرکات ورزشی به نام حرکات کششی.

با 9 حرکت کششی که برای کاهش استرس مفیدند، آشنا می‌شویم:
حرکات ورزشی

1- کشش جانبی

در حالی که از آرنج خود برای متعادل نگه داشتن بدن‌تان استفاده می‌کنید، روی پهلوی خود دراز بکشید.

با استفاده از بازوی دیگر، به آهستگی پای خود را به سمت باسن تان بکشید و هر دو زانوی خود را با هم نگه دارید و به سمت پایین خم کنید.

حالا جهت خود و پاهای‌تان را عوض کنید.


حرکات ورزشی

2- کشش لگن و باسن

پای راست را روی زانوی چپ بگذارید.

حالا دستان خود را زیر زانوی چپ بگذارید و آن را به طرف خود بکشید، در حالی که بالاتنه خود را شل کرده‌اید.

سپس پاها را عوض کنید.


حرکات ورزشی

ادامه مطلب ...

چرا‌‌ در ‌‌روزهای‌‌ ابری ‌غمگین ‌‌می‌شویم؟

وضعیت آب و هوا از جنبه‌های مختلف بر رفتار انسان‌ها تاثیرگذار خواهد بود. اغلب ما انسان‌ها به طور ناخودآگاه نسبت به پیش‌بینی وضع آب و هوا کنجکاو هستیم و با توجه به آن درباره‌
همراه داشتن چتر برای رفتن به محل کارمان یا تماشای یک مسابقه ورزشی تصمیم‌گیری می‌کنیم. اما اگر تا به حال تنها به همین موضوع اکتفا کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که از این پس باید بیش از گذشته نسبت به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا که توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود کنجکاو باشید، چرا که بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان داده است چگونگی وضعیت آب و هوا می‌تواند نقش بسیار مهمی بر شکل‌گیری احساسات و عواطف شما داشته باشد.

بدون تردید اخلاق و رفتار ما و برنامه‌ریزی برای سفر، رویدادهای ورزشی، کشت محصولات کشاورزی تامین‌کننده مواد غذایی مورد نیاز و حتی توانایی در شنیدن صداهای اطرافمان تحت‌تاثیر شرایط جوی متغیر خواهد بود. علاوه بر این سیستم ایمنی بدن انسان نیز با افزایش یا کاهش دما، بشدت متاثر خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت شرایط جوی نیز یکی از متغیرهای محیطی است که می‌تواند نقش مهمی در سلامت جسمانی و روانی ما انسان‌ها داشته باشد و این در حالی است که این موضوع تاکنون چندان مورد توجه محققان قرار نگرفته است.

ادامه مطلب ...

موهای زیبا نیازمند یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین است

بعد از استفاده از نرم کننده ، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا باقیمانده آن از سرتان پاک شود، در عین حال موهایتان نرم و براق باقی بماند .
* برای درخشندگی موها، متخصصین، آبکشی مو با سرکه سیب به طور هفتگی را توصیه می کنند. بدین صورت که هفته ای یک بار موهایتان را پس از شستشو با شامپو با سرکه سیب آبکشی کنید، و سپس دوباره با شامپو بشویید .
* موهای وز و خشک را با شامپوها و نرم کننده هایی که دارای ویتامین ٍE ، گیاه آلو و راوپانتول هستند، بشویید تا رطوبت آنها حفظ شود.
* برای باز کردن گره های مو از شانه هایی با دندانه های درشت استفاده کنید. ابتدا قسمت پایینی مو را کمی شانه کنید و به تدریج به ریشه مو برسید. بدین شکل علاوه بر باز شدن گره ها به مو آسیبی نمی رسد.
* قبل از استفاده از بیگودی یا دستگاه های صاف کننده مو، حتماً مو را کاملاً خشک کنید تا به مو آسیب نرسد.

ادامه مطلب ...

امید به زندگی در ایران 71.4 سال است

مجمع جهانی اقتصاد ایران را از نظر شاخص مهم امید به زندگی در میان 139 کشور جهان در رده ضعیف 87 قرار داد.

 در این رده‌بندی بالاترین سن امید به زندگی با 82.6 سال مربوط به کشور ژاپن است.

هنگ کنگ با 82.3 و سوییس با 82.2 سال در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین کشورهای ایتالیا، ایسلند، فرانسه، استرالیا، سوئد و اسپانیا نیز رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

در قعر این رده‌بندی نیز نام کشورهای زیمباوه، لسوتو، زامبیا، سوازیلند، آنگولا، موزامبیک، نیجریه، مالی، چاد و روآندا قرار گرفته‌ است.

پایین‌ترین سن امید به زندگی مربوط به کشور زیمباوه با تنها 44.2 سال است. در این رده‌بندی تنها 20 کشور دارای سن امید به زندگی بالای 80 سال هستند.

ایران نیز با سن امید به زندگی 71.4 سال در رده 87 جهان قرار گرفته است.

ایران در این رده‌بندی بالاتر از کشورهایی مانند مراکش، اندونزی، آذربایجان، مصر، تایلند، فدراسیون روسیه، اوکراین، هند و آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

در منطقه خاورمیانه ایران از نظر این شاخص فقط بالاتر از کشور مصر قرار گرفته است. شاخص امید به زندگی در افراد از محاسبه متوسط این شاخص در زنان و مردان به دست می‌آید.

ازدواج های فامیلی

من چی گفتم ، تو چی گفتی، چرا گفتی، چرا چپ نگاهم کردی، منظورش چی بود، دلم شکست، کوتاه نمی آیم، از بس پررو شده، چه اداها، حالا حالیش می کنم، به من احترام نگذاشت، تا جوابش را ندهم راحت نمی شوم، جلوی همه خیطش می کنم و... .

همه آنهایی که یکی از نزدیکانشان لباس عروسی و دامادی پوشیده اند با این جملات آشنا هستند. آشنایی 2 فامیل معمولا با طمانینه و احترام انجام می شود، اما هر چقدر زمان به خانه بخت رفتن نزدیک تر می شود، رابطه ها شکل و شمایل متفاوت تری پیدا می کند و حرف و حدیث ها بیشتر می شود.

 

 

در روز اول آشنایی، خانواده دختر و پسر بشدت مراقب رفتارشان هستند تا مبادا اشتباهی بکنند و نظر طرف مقابل را از خود برگردانند. این شدت مراقبت معمولا تا شبی که عروس، بله را می گوید وجود دارد؛ شبی سرنوشت ساز که خیلی از مردم بعد از آن برخی قید و بندهای ادب و احترام را کنار می گذارند.

قدیمی ها می گویند خرشان از پل گذشته اما بهتر است بگوییم خیلی از آدم هایی که رفتاری صادقانه ندارند، ترجیح می دهند تا زمان قانونی شدن ازدواجشان خوددار باشند و خیلی از رفتارهایشان را بروز ندهند و به محض این که خطر جدایی از فرد مورد علاقه شان به کمترین حد رسید، دست به کارهایی بزنند که کسی فکرش را هم نمی کرد.

 

ادامه مطلب ...

روانشناسی گناه ودلایل انجام ان توسط انسان

روانشناسی گناه و دلایل انجام آن توسط انسانها
گناه، به خاطر آن شرطی سازی روانی همان راه است. احساس خوبی می بخشد و بسیار لازم و خوب به نظر می رسد.

های پرشین دات کام

همه گناهان کبیره به خاطر نیروهای ذهن ناخودآکاه به وجود می آیند. این نیروها همانطور که در روانشناسی بیان می شود، به طریقی همانند محرک و پاسخ عمل می کنند.

ذهن بخشی از روح است نه جسم. آشکار است که موجودات معنوی هم ذهن دارند. مولکول ها هیچ کاری نمی توانند بکنند جز اینکه واکنش های شیمیایی انجام دهند که هیچ قدرتی برای تولید فکر ندارد. مولکول های مغز تا اندازه یک تریلیونم تجزیه و تحلیل شده اند و همه آنها عملکردهای بیومکانیکی کاملاً بی ارتباط با فکر دارند. مولکول ها کارهای پیچیده ای انجام می دهند و هیچوقت نمی توانند از شناسایی شدن فرار کنند. پیامبران الهی می گویند، "این روح است که زندگی می بخشد، جسم بی فایده و بلااستفاده است.

ادامه مطلب ...

پرخاشگری ودلایل ان در کودکان

مانند اغلب رفتارها، پرخاشگری هم رفتاری آموختنی و اکتسابی است. از محیط دریافت می شود، شکلی که می توان آن راتقویت یا تضعیف کرد. در مورد کودکان مسئله بسیار حساس است، چون مانند تمام مطالبی که در کودکی آموخته می شود، رفتار پرخاشگرانه می تواند به شکلی ریشه دار و به شکل رفتار آموخته شده در وی تثبیت شود. کودکانی که سرمشق های پرخاشگر داشته اند، غالباً نسبت به دیگر کودکان پرخاشگرترند، این سرمشق ها می توانند والدین، افراد خانواده، شخصیت های محبوب کودک و حتی شخصیت های فیلم یا کارتون های خشن و با ریتم نامنظم باشند.

 

تحقیقات در این مورد نشان می دهد پسرهایی که برنامه های خشن اعم از فیلم و کارتون های خشن را دوست دارند، در ارتباطات فردی خود نیز با خشونت بیشتری رفتار می کنند. در حالی که پسرهایی که برنامه های فاقد خشونت را ترجیح می دهند هم رفتار متعادل تر و دور از خشونتی دارند. در بین دخترها هم گرایش و تمایل کمتری به مشاهده خشونت وجود دارد و به همین نسبت تقلید رفتار پرخاشگرانه هم کمتر است. در جوامعی که رفتار خشونت آمیز در میان زنان شایع یا پسندیده نباشد، طبیعتاً در برنامه های تلویزیون هم سرمشق های خشونت در قالب الگوی زن خشن کمتر است یا اصلاً وجود ندارد. به همین جهت احتمالاً سرمشق خشن و پرخاشگر نداشتن برای دخترها باعث تمایل کمتر دختران به خشونت می شود. به ویژه اینکه در چنین جوامعی رفتار خشونت آمیز در میان دختران تنها تقویت بلکه تشویق هم نمی شود.

ادامه مطلب ...

آمارهایی دانستنی درباره کره زمین

آمارهاى زیر وضعیت کره زمین را نشان می‌دهند. آمارهایى که حتماً براى شما هم جالب هستند: 

 جمعیت کره زمین 57 درصد آسیایی، 21 درصد اروپایی، 14 درصد آمریکایی (شمالی و جنوبی) و 8 درصد آفریقایی هستند.

70 درصد مردمان روی کره زمین رنگین پوست هستند. از جمعیت روی زمین 52 درصد زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می دهند.

از لحاظ در آمد: 6٪ مردم، صاحب 59 ٪ از تمام ثروت جهان هستند و همگى آن‌ها نیز آمریکایى هستند.

از نظر شرایط زندگى: 80 ٪ مردم جهان در شرایط بدى زندگى می‌کنند .

تحصیلات: 70 ٪ بی‌سواد و کم‌سواد (تحصیل نکرده) 1 ٪ (تنها ١ ٪) با تحصیلات دانشگاهى

شرایط تغذیه: ٥٠ ٪ دچار سوء تغذیه

زاد و ولد: ١ ٪ در حال مرگ؛ ٢ ٪ در حال متولد شدن

و کامپیوتر: ١ ٪ داراى کامپیوتر

وقتى از این منظر به دنیا نگاه کنید، در می‌یابید که ما واقعاً به همبستگى، درک متقابل، شکیبایى و آموزش، نیاز جدّى داریم. همچنین بد نیست به نکته‌هاى زیر هم توجه کنید:

اگر امروز صبح سالم از خواب برخاستید، قدر سلامتى خود را بدانید؛ زیرا یک میلیون نفر تا یک هفته دیگر زنده نخواهند بود. اگر تاکنون از آسیب‌هاى جنگ، تنهایى در سلول زندان، عذاب شکنجه، یا گرسنگى در امان بوده‌اید، وضعیت شما از وضعیت ٥٠٠ میلیون نفر در دنیا بهتر است.

اگر می‌توانید بدون ترس از زندانى شدن یا مرگ، وارد محل عبادات خود مانند مسجد یا کلیسا شوید، وضع شما از ٣ میلیون نفر در دنیا بهتر است.

اگر در یخچال شما خوراکى و غذا وجود دارد، اگر کفش و لباس دارید، اگر تختخواب و سرپناهى دارید،

 در این صورت شما از ٧٥٪ مردم جهان ثروتمندتر هستید.

اگر در بانکى حساب دارید، و اگر در جیب‌تان پول دارید، شما به ٨٪ مردم دنیا که چنین شرایطى دارند تعلّق دارید.

اگر شما این نوشته را می‌خوانید، از سه خوشبختى بهره‌مند هستید:

1- بالاخره یک کسى بوده که برای شما گردآوری کند.

2- شما به ٢٠٠ میلیون نفرى که قادر به خواندن نیستند، تعلّق ندارید.

3- و ... شما جزو ١٪ از مردم دنیا هستید که کامپیوتر دارند.

حال که این ها را می دانید:

طورى کار کنید که انگار نیازى به پول ندارید، طورى عشق بورزید که انگار هرگز آرزده خاطر نشده‌اید، طورى برقصید که انگار هیچ کس شما را نمی‌بیند، طورى آواز بخوانید که انگار هیچ کس صداى شما را نمی‌شنود.

و بالاخره طورى زندگى کنید که انگار زمین، بهشت است.

دیدنی

تصاویر جالب مونتاژ شده یک هنرمند و عکاس چینی از خودش و خانواده و دوستانش

















دیدنی

نوجوان هندی در حال انجام حرکات نمایشی نوعی  ژیمناستیک  سنتی هندی در بمبئی