همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سعید زیباکلام: توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا به ضرر منافع ملی است

 یک استاد دانشگاه گفت: به نظر من به زودی توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا منعقد خواهد شد که به ضرر منافع ملی و علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سعید زیباکلام رییس اسبق اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه در کنفرانس خبری کارشناسان پیرامون بایدها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار بر اقدامات نابجا که توسط کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شده بود، گفت: اول باید به این سوال پاسخ داد که سیاست خارجی دولت تدبیر و امید به کجا می‌رود، این سوال مبنایی مهم است. با پاسخ آن انتظارات واهی که مردم از دولت دارند برطرف می‌شود.  ادامه مطلب ...

شادی جالب وزنه بردار کره شمالی (+عکس)


اوم یول چول، وزنه بردار کره شمالی دسته 56 کیلوگرم نخستین مدال طلای این کشور را در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کسب و این احترام نظامی را به پرچم کشورش نثار کرد.

عکس/ شادی جالب وزنه بردار کره شمالی

ماجرای نام «ایران» در کارتون پلنگ صورتی (+عکس)


ماجرای نام «ایران» در کارتون پلنگ صورتی (+عکس)
این کارتون محبوب در دهه 60 تا 80 میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال 1964 جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران 40 سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.
 
42 سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.
  ادامه مطلب ...

خودروی چاپی با قابلیت خودروهای معمولی! (عکس)


به گزارش خانواده ایرانی به نقل از واشنگتن پست، همین چند سال پیش بود که چاپگرهای 3بعدی با قابلیت های بسیار پایین اختراع شد. آن زمان ایده  چاپ کردن اجزای خانه یا ماشین ایده ای خیال پردازانه به نظر می رسید.

اما چند روزیست که یک خودرو که تمامی آن  بوسیله چاپگر سه بعدی چاپ شده بر سر زبان ها افتاده است. جنس این ماشین  از  پلاستیک فیبر کربنی است و در 44 ساعت پرینت(!)  شده  و کاملا قابلیت راندن دارد.این خودرو در عین سبکی استحکام بالاتری درمقایسه  به خودرو های معمولی  دارد.

خودروی چاپی با قابلیت خودروهای معمولی! 
ادامه مطلب ...

قشنگ ترین بیابان دنیا/عکس


«صحرای آفریقا»، بزرگ‌ترین بیابان نیمه‌گرمسیری جهان بوده و طی دهه‌های گذشته، مطالعات متعدد علمی، آرشیوهای باستان‌شناسی و زمین‌شناسی را با هدف آشکارسازی تاریخ آن کنکاش کرده‌اند.


  
ادامه مطلب ...

عجیب ترین سرگرمی دنیا (تصاویر)


سرگرمی های مختلفی در دنیا وجود دارند که جوانان ترجیح می دهند در اوقات فراغت خود به آنها بپردازند. اما شاید عجیب ترین سرگرمی، کاری باشد که ایوان اوزنتسوف 20 ساله، اهل روسیه انجام می دهد. او بدون استفاده از تجهیزات ایمنی به بالای آسمان خراش های بلند در شهرهای مختلف آسیا می رود و بر لبه ساختمان ها قدم می زند. البته او توصیه می کند که دیگران این تجربه خطرناک را آزمایش نکنند.

 
ادامه مطلب ...

فروش همبرگرهای سیاه در ژاپن! (تصاویر)


رستوران زنجیره‌ای و بین‌المللی همبرگر به نام Burger King در ژاپن دو نوع همبرگر مشکی که «kuro burger» و «Kuro Diamond» نامیده می‌شوند به منوی خود اضافه کرده است.از روز جمعه این رستوران برگرهای سیاهی که همه مواد تشکیل‌دهنده آن از نان گرفته تا پنیر و گوشت همه سیاه‌رنگ هستند را در این شعبه عرضه می کند. گفته می شود نان و پنیر این برگرها با زغال بامبو و برگر داخل آن با فلفل سیاه، سیاه می‌شوند. سس سیر روی برگر نیز با جوهر ماهی مرکب مشکی شده است.

 
همبرگرهای سیاه «برگر کینگ» در توکیو در دو مدل با دو قیمت متفاوت فروخته می‌شوند. یکی از آنها که Kuro Pearl نام دارد و با قیمت 480 ین (4.41 دلار) و دیگری، Kuro Diamond نام دارد با قیمت 690 ین (6.35 دلار) فروخته می‌‎شوند. مدل دوم که گران‌قیمت‌تر است، کاهو، گوجه‌فرنگی، پیاز و سس مایونز نیز دارند.
 
 
ادامه مطلب ...

ایرانیان سالیانه بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان خرج فالگیری می‌کنند

زمانی در کنار خیابان می‌نشستند، یا اتاقکی در خانه‌شان داشتند، حال با پیشرفت تکنولوژی تلفنی و اینترنتی اقدام به فالگیری می‌کنند، بعضی‌هایشان فرصت را از دست نمی‌دهند و حتی از اپلیکیشن های موبایلی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. 
ادامه مطلب ...

مهلت یک‌ماهه برای فیلتر «واتس‌آپ»، «تانگو» و «وایبر»


مهلت یک‌ماهه برای فیلتر «واتس‌آپ»، «تانگو» و «وایبر»
 
  در متن نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای به وزیر ارتباطات آمده است: «نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرایم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و... بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در هفته‌های اخیر از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر «واتس‌آپ»، «وایبر» و «تانگو» که بعضا توسط دولت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می‌شود و با عنایت به اینکه با وجود استمهال سه‌ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی درخصوص فراهم‌آوری امکان مسدود‌سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه‌های موصوف و ارایه شبکه‌های اجتماعی داخلی هم‌سطح با شبکه‌های مذکور، مع‌الاسف تاکنون اقدام موثری به عمل نیامده است.   ادامه مطلب ...

مرگ‌ ملکه‌ زیبایی‌ داعش (+عکس)


سایت خبری "بوابة فیتو" مصر در این باره گزارش داد؛ "سامرا کیزونوفیتش" دختر زیبای بوسنی‌الاصل مقیم اتریش که چند ماه پیش به داعش پیوست، جان خود را از دست داد.


سامرا به همراه دوستش " سابینا سیلموفیتش" حدود 6 ماه پیش گم شدند و بعد مشخص شد که این دو از طریق ترکیه به شمال سوریه رفته و به گروهک تروریستی داعش پیوسته‌اند.
ملکه زیبایی داعش به هلاکت رسید+عکس

داعش به دلیل زیبایی این دو دختر از آنان به منظور به دام انداختن جوانان و جذبشان از طریق شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده می‌کرد.

گفتنی است چگونگی مرگ این زن داعشی تاکنون اعلام نشده است و مشخص نیست در درگیری کشته شده است و یا از طریق بیماری جان داده و یا اینکه خودکشی کرده باشد.
 

جزئیات ترور بانکدار مرتبط با بابک زنجانی


تا اواخر سال1391، دقیقا تا 15بهمن سال91 افراد کمی بابک زنجانی را می‌شناختند. یک‌سال‌ونیم پیش در جریان استیضاح وزیر کار، محمود احمدی‌نژاد با پخش فیلمی در مجلس تلاش کرد موضوع استیضاح را منحرف کند.

 
«ب- ز» یا همان بابک زنجانی در طول چندماه شناخته شد و در شبکه‌های خبری داخلی و خارجی به‌عنوان یک‌تاجر موفق و مرموز معرفی شد. در فروردین 92 آمریکا او را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. زنجانی مدتی به خود ژست یک خدمتگذار و به قول خودش «بسیجی اقتصادی» گرفت اما به فاصله چندماه در بهمن 1392 دستگیر شد.  ادامه مطلب ...

راز آرامش گروگان‌های داعش در لحظۀ اعدام


العالم، "دیدیه فرانسوا" درباره علت عدم نگرانی و ترس این گروگان‌ها در لحظات پیش از اعدام گفت: این گروگان ها تا آخرین لحظه نمی دانند که قرار است اعدام شوند. به گفته این خبرنگار فرانسوی، گروگان هایی که در ویدیوهای منتشرشده از سوی داعش اعدام می شوند، از جمله دیوید هاینز انگلیسی، تا آخرین لحظه خبر ندارند که در آستانه اعدام هستند.

 
وی تاکید کرد: گروگان های داعش پیش از اعدام واقعی، چندین بار به طور نمادین و صوری تهدید به اعدام می شوند، اما این کار صورت نمی گیرد و زمانی هم که قرار است آنها را واقعا اعدام کنند، تا لحظه آخر فکر می کنند که باز هم اعدام نخواهند شد و به همین دلیل قادرند آنچه داعش از آنها می خواهد، به راحتی و بدون اضطراب بیان کنند، به امید آن که مورد عفو قرار گیرند و چه بسا آزاد شوند، اما در یکی از همین دفعات، سر از تن آنها جدا می شود.

کودک ٩ ماهه مانع سرقت خودرو مادرش شد


کودک ٩ ماهه مانع سرقت خودرو مادرش شد
 
به گزارش شهروند، حادثه شامگاه سه‌‌شنبه شب رخ داد. ماجرا از این قرار بود که وقتی ساکنان خیابان دهم شهرک اوج کرج شامگاه سه‌شنبه با فریادهای یک زن به خیابان ریختند با مادر جوانی روبه‌رو شدند که از مردم کمک می‌خواست. زن جوان گریه‌کنان به اهالی محله گفت: سارقان خودروام را سرقت کرده‌اند و این درحالی است که دخترم در داخل خودرو است.  ادامه مطلب ...

تعداد سایت های اینترنتی در جهان چقدر است؟


طبق اعلام سایت "اینترنت لایو استاتس"؛ ۲۵ سال از عمر اینترنت می گذرد و تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون سایت اینترنتی راه اندازی شده است.

 
فردی انگلیسی به نام "تیم برنرز لی" که هم اکنون ۵۹ ساله است، در دهه هشتاد و هنگامی که در یکی از آزمایشگاه های فیزیک سوییس فعالیت می کرد، اینترنت را طراحی کرد. وی با وصل کردن چند دستگاه کامپیوتر به هم توانست اولین گام را برای اختراع اینترنت بردارد، اختراعی که زندگی صدها میلیون نفر را تغییر داد.  ادامه مطلب ...

وعده ای که داعش بر قتل هر امریکایی می دهد؟!

العالم: این خطیب داعشی در سودان که به تازگی فیلمی از خطبه های وی منتشر شده، برای تحریک هوادارنش از آنها می خواهد که نماز "تراویح" خود را فقط در بغداد بخوانند.

 
وی گفت: هر کسی که یک مرتد را بکشد به او 72 حوری می دهند و می تواند 70 نفر از خانواده خود را شفاعت کند، ولی اگر یک آمریکایی را بکشد به او 144 حوری می دهند و می تواند 140 نفر از خانواده اش را شفاعت کند.

 
این خطیب داعشی که سخنانش بیشتر به خاخام های صهیونیست شباهت دارد، تأکید کرد که نباید بین نیروهای نظامی و شهروندان تفاوتی قائل شد و باید زنان و کودکان دشمن را کشت.

جایگزین روغن پالم مشخص شد


در حالی که صنایع شیر براساس تفاهم‌های صورت گرفته از ابتدای پاییز روغن پالم و هر گونه چربی گیاهی را از تولیدات صنعتی خود حذف می‌کنند، از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو به جای آن استفاده خواهند کرد.

به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پس از این تفاهمنامه مکاتبات بسیاری با کارخانه‌های لبنی سراسر کشور صورت گرفته و مقرر شده روغن پالم از همه محصولات لبنی حذف شوند. از این تاریخ به بعد در تولیدات لبنی به جای استفاده از روغن پالم از چربی طبیعی موجود شیر و چربی حیوانی استفاده می‌شود.

هر 40 ثانیه، یک نفر خودکشی می‌کند


دستیار دکترای تخصصی مرکز تحقیقات بهداشت و روان، میزان خودکشی در ایران را بین شش تا 9 نفر در هر 1000 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به آمار جهانی رقم پایینی است اما باید مطالعات دقیق‌تری صورت گیرد.

بهروز قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در جهان در هر 40 ثانیه یک نفر دست به خودکشی کامل می‌زند که این آمار در کشورهای مختلف، متفاوت است.

وی تصریح کرد: سایت رسمی پزشکی قانونی کشور بر اساس مطالعات سال 1385 آمار خودکشی در ایران را بین شش تا 9 نفر در هر 1000 نفر اعلام کرده است.

قنبری افزود: آمارهای مربوط به اقدام به خودکشی در کشورهای مختلف نسبت به آمارهای مربوط به خودکشی کامل حدود 20 تا 30 برابر بیشتر است.  ادامه مطلب ...

سریال «مارمولک» با اقتباس از فیلم تبریزی


مخاطبان شبکه «ای تی وی» ترکیه این روزها شاهد پخش تیزرهایی از سریال جدید این شبکه به نام «مارمولک» هستند. سریالی که به گزارش روزنامه وطن ترکیه با اقتباس از فیلم‌ «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی که در‌ سال ٨٢ ساخته شد و حواشی بسیاری بر سر اکران آن به وجود آمد، ساخته شده است و به‌زودی از این شبکه به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش شهروند، البته گفته می‌شد «مارمولک» کمال تبریزی هم اقتباسی از «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی نیل جردن و با بازی رابرت دنیرو، شن پن و دمی مور بود که در‌سال ١٩٨٩ ساخته شده بود. فیلمی که درباره دو محکوم فراری از زندان بود که مجبور می‌شوند برای عبور از مرز، برای مدتی در یک شهر مرزی نقش کشیشان را بازی کنند.   ادامه مطلب ...

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:توقف در برابر پارکومترها جریمه ندارد، به پارکبان ها پول ندهید


سرهنگ سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران  گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسانی که نشان می‌داد بیشتر رانندگان به جای رنگ چراغ‌ها، توجه بیشتری به ثانیه‌شمار دارند و همین باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است، برای برطرف کردن این خطا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت خواسته‌ایم تا ثانیه‌شمارهای چراغ‌ها را حذف کنند.

 
سرهنگ حسینی همچنین گفت: با توجه به شفاف نبودن مقررات استفاده از پارکومترهای تهران تا اعلام بعدی هیچ جریمه‌ای برای خودروهایی که در خیابان‌های پارکومتردار پارک می‌کنند، صادر نمی‌شود و از مردم نیز می‌خواهیم از پرداخت پول به پارکبان‌های شخصی خودداری کنند و مطمئن باشند جریمه نخواهند شد.

این زنان سه قرن را دیده‌اند + تصاویر


تعداد زن‌هایی که متولد قرن 19 میلادی‌اند چند نفر است؟ چه تعداد از آنها زنده‌اند؟ طبق بررسی‌های به عمل آمده، تنها 6 زن در دنیا از قرن 19 میلادی وجود دارند که توانسته‌ند قرن 21 را هم ببینند.

متولد 1898


 
ادامه مطلب ...

نقش کلیدی گربه‌ها برای مبارزه با ایدز


پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که گربه‌ها می‌توانند برای مبارزه با ایدز که سالانه قربانیان بی‌شماری می‌گیرد، نقش کلیدی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، متخصصان معتقدند این حیوانات پشمالو می‌توانند به ویروس «نقص ایمنی گربه‌سانان» یا FIV که شبیه به ویروس HIV در انسان است مبتلا شوند و می‌توان امیدوار بود که با کمک این دو ویروس بتوان داروی مقابله با ویروس HIV را تولید کرد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که هر دو ویروس FIV و HIV به پروتئینی وابسته هستند که DNA ویروس را به DNA سلول آلوده متصل می‌کند. اکنون متخصصان آمریکایی یک نقطه جدید در این پروتئین مشاهده کرده‌اند که می‌تواند به عنوان هدف موثری برای تولید داروهای ضد ایدز مورد بررسی قرار گیرد.   ادامه مطلب ...