همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رنگ سال چیست و چرا؟

مؤسسه کالرپنتون (Color Panton) رنگ امسال را نارنجی مایل به قرمز یا همان نارنجی به رنگ میوه نارنگی انتخاب کرده است. متخصصان این مؤسسه که سال گذشته رنگ فیروزه‌ای را برای سال 2011 انتخاب کرده بودند، امسال با گردشی حدود 180 درجه، رنگ نارنجی مایل تلقی‌کننده اعتماد‌به‌نفس است را آن هم در سال 2012 انتخاب کرده اند.

رنگی جسور و خشن
به گزارش خبرآنلاین،رنگ سال قبل فیروزه‌ای؛ رنگی که میرعامل شرکت پنتون درباره آن گفته بود: «فیروزه‌ای رنگ محبت و شفا، ایمان و حقیقت است و با الهام از رنگ آب و آسمان، نشاط‌آور و آرامش‌بخش و در جهان امروز برای فراز از مشکلات روزمره، رنگی بسیار امیدوار‌کننده است.»‌اما وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی و ناامیدی حاکم بر جوامع در سال 2012، رنگی جسورانه‌تر و خشن‌تر را طلب می‌کرد؛ رنگ نارنجی مایل به قرمز!

ادامه مطلب ...

جوان‌گیلانی در ۹ ماه ۱۰۵ کیلوگرم وزن کم‌کرد+عکس

رضا دیداری از گیلان که لقب چاق‌ترین جوان کشور را در اختیار داشت موفق شد در 9 ماه 105 کیلوگرم از وزن خود را کم کند و بنا به گفته مربی وی، رکورد سریع‌ترین و بیشترین کاهش وزن ایران را به خود اختصاص داد.

ادامه مطلب ...

چنار کهن‌سال نیاسر از بن کنده شد + تصاویر

تنها بازمانده‌ی یک نیایشگاه باستانی در نیاسر که تا چندی پیش، آیین قربانی گاوی آذین‌بندی‌شده در کنار آن برگزار می‌شد، تخریب شد.

 چنار کهن‌سال نیاسر که در شمار میراث طبیعی این شهر بود، از بُن کنده شد. چند نفر از اهالی محله‌ی تالار نیاسر با همکاری هیأت امنای مسجد امام حسن عسگری (ع) اقدام به قطع درخت چنار کهن‌سال و تنومند موجود در گوشه‌ی حیاط این مسجد کردند و تنه‌ی آن را از محل خارج کردند و جای آن را سیمان ریختند.

درخت چنار نیاسر قبل از ریشه‌کن کردن
ادامه مطلب ...

زندگی با مغز و جمجمه نصفه و نیمه! + عکس

کارلوس رودیگز که در جریان تصادفی هولناک از مرگ حتمی نجات یافته، چند سالی است که با نیمی از جمجمه و مغز زندگی میکند.

به گزارش ایران، این جوان فلوریدایی در این حادثه از شیشه عقب خودرو به بیرون پرتاب شد و با سر به زمین خورد. از آنجا که در اثر این ضربه استخوان جمجمه (skull) او کاملاً آسیب دیده بود پزشکان مجبور شدند برای نجات جانش نیمی از مغز و استخوانهای جمجمهاش را تخلیه کنند و به این ترتیب این جوان در ظاهر از بالای پیشانی تا وسط سرش دچار فرورفتگی هولناکی شد.

ادامه مطلب ...

اولین بازی رایانه ای دنیا + تصویر

بازی "دانکی" یکی از بازی های کمتر شناخته شده ی بیل گیتس است اما در حقیقت اولین بازی کامپیوترهای شخصی است.

به گزارش «روزگار نو» این بازی رانندگی توسط گیتس در ساعت 4 صبح نوشته شد. ابن بازی بر روی ورژن اولیه ی سیستم عامل داس به صورت رایگان داده می شد.

هم اکنون، این بازی یکی از اپلیکیشن های "ایفون" شده است و قیمت آن تنها 0.99 دلار است.

این بازی در مقایسه با بازی های 3 بعدی کنونی که توسط شرکت ها بزرگ ساخته می شود، بسیار ساده است.

ادامه مطلب ...

خاطرات بد گذشته را فراموش کنیم

فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی‌آید. در مواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برآمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جایی‌که توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید، پس باید گذشته را فراموش کنید.

فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دانید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید.

فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته تان فکر کنید.

ادامه مطلب ...

توصیه های باور نکردنی بن لادن به فرزندانش

اسامه بن لادن رهبر القاعده که توسط کماندوهای آمریکایی ترور شد توصیه های بسیار عجیبی به فرزندان خود کرده بود.

به گزارش روزنامه دیلی میل انگلستان، یکی از برادر زن های بن لادن فاش کرد که رهبر القاعده به فرزندانش توصیه می کرده است که راه او را در مسیر جهاد ادامه ندهند.
او در عوض به همه آنها توصیه می کرده است که به یکی از کشورهای غربی بروند و در آنجا با آرامش زندگی کرده و خوب تحصیل کنند.
دیلی میل مدعی شده است که زکریا السعاده که خواهرش پنجمین زن بن لادن بوده است همچنین گفته که شوهر خواهرش دوست نداشته فرزندان و نوه هایش راه او را ادامه دهند.
او در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز انگلیس گفته است بن لادن به فرزندان خود گفته است به اروپا یا آمریکا بروندو خوب تحصیل کنند.

ادامه مطلب ...

دروازه‌بان جدید پرسپولیس از دوشنبه با تیم تمرین می‌کند

یک دروازه‌بان جدید از دوشنبه در تمرین پرسپولیس شرکت می‌کند.

 با آغاز دور جدید تمرینات پرسپولیس، یک دروازه‌بان بوسنیایی در تمرین این تیم شرکت می‌کند. این دروازه‌بان که نامش هنوز فاش نشده، به ایران می‌آید تا در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس بازی کند. او یکشنبه به تهران می‌آید و دوشنبه به تمرین می‌رود. ظاهرا او عضو تیم ملی بوسنی است. قبلا شایعه شده بود که نام  این دروازه‌بان، روشتو رچبر است. این دروازه بان با نظر انور لوگوشیچ، مربی دروازه بان های پرسپولیس انتخاب شده است.

ماجرای پسر فرانسوی هیتلر + عکس

هیتلر در حالی که به عنوان سرباز در جنگ جهانی اول حضور داشت، پسری از یک دختر فرانسوی داشت.

به گزارش «روزگار نو» ژان ماریه لورت که در سن 67 سالگی در سال 1985 درگذشت، هرگز پدرش را ملاقات نکرد اما در جنگ جهانی دوم شرکت کرد و با نازی ها جنگید.

هیتلر و پسرش


ادامه مطلب ...

«انفجار بزرگ ستاره‌ای قرن 19» رصد شد

تیمی از دانشمندان با استفاده از شیوه جدید پژواک نوری، موفق به ثبت نوری از یک انفجار فضایی شده‌اند که در اواسط دهه 1800 روی زمین مشاهده شده است.

به گزارش ایسنا دانشمندان مؤسسه علوم تلسکوپ فضایی توانسته‌اند پژواک‌های یک موج شوک نور را که از ابرهای فضایی منعکس شده، ثبت کنند تا انسان امروزی بتواند مانند افراد حاضر در 170 سال قبل این لحظه را شاهد باشد.

شیوه پزشکی قانونی فضایی به گشایش اسرار یک رویداد ستاره‌ای موسوم به «انفجار عظیم» در قرن نوزدهم کمک کرده که در آن ستاره «اتا کارینا» ناگهان به دومین جسم درخشان در فضا تبدیل شده بود.

ادامه مطلب ...

تظاهرات سگ‌ها علیه رامنی!

کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اعتراض گسترده حامیان حقوق حیوانات و همین طور سگ‌های این کشور روبه‌رو شد!

 صدها تن از اعضای جامعه حمایت از حقوق حیوانات و همین طور تعداد بسیاری از سگ‌های آمریکا در وب سایت‌های خود علیه میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات آمریکا اعتراض کردند.

علاوه بر این صدها سگ به همراه صاحبانشان در مرکز شهر نیویورک تجمع کردند؛ این افراد رامنی را متهم به حیوان ستیزی کردند.

به این ترتیب صدها تن از اعضای جامعه حامیان حقوق حیوانات در وب سایت‌های خود با نوشتن مطالبی، اقدامات اخیر رامنی را محکوم کردند.

ادامه مطلب ...

بلندترین آسمان خراش جهان با ارتفاع 1,050 متر در دریای خزر بنا می

طی چند سال گذشته بیشتر خبرها در مورد ساخت برج های بلند جهان از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است. اما حالا نوبت به دریای خزر و کشور آذربایجان رسیده تا بلندترین آسمانخراش جهان را به ارتفاع ۱۰۵۰ متر بسازد. 


ادامه مطلب ...

حراج گران‌ترین کیک الماسی + عکس

به گفته مدیر این شیرینی‌پزی، این کیک فنجانی به دلیل دارا بودن یک الماس هشت قیراطی به قیمت 55 هزار دلار فروخته می‌شود.


کارکنان این فروشگاه همچنین برای افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند کیک‌های دیگری تهیه کرده و با الماسی چهار قیراطی تزئین کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته مدیر این شیرینی‌پزی، این کیک فنجانی می‌تواند هدیه‌ای مناسب و به یاد ماندنی برای روز «ولنتاین» باشد.

رفتار حیرت‌انگیز مغز در هنگام رقابت با سایرین

وقتی چند نفر در یک مسابقه در حال رقابت با یکدیگر هستند، هر فرد تلاش می‌کند یک مدل مغزی از نیت و قصد فرد مقابل تهیه کند و به نوعی ادامه بازی حریف خود را پیش‌بینی کند. فرد با این شیوه می تواند با استراتژی قوی تری در مقابل حریف ظاهر شود.

به گفته « کیل متیوسون» محقق دانشگاه ایلینیوز، انجام این فرایند پیچیده در مغز افراد، در زمان رقابت، بسیار حیرت‌انگیز است.

ادامه مطلب ...

اشک های آنجلینا جولی در سرزمین خون و عسل

اشک های آنجلینا جولی در سرزمین خون و عسل

آنجلینا جولی بعد از ساخت سرزمین خون و عسل تهدیدهایی از طریق ایمیل دریافت کرده است.

 فیلم «در سرزمین خون و عسل» علی‌رغم آن ‌‌که در کشورهای مختلف با استقبال عمومی مواجه شده، مخالفانی نیز داشته و همین امر موجب شده است که در چند وقت گذشته، آنجلینا جولی، کارگردان این فیلم، و برخی دست‌اندرکاران صربی این فیلم مورد تهدید قرار بگیرند.

ادامه مطلب ...

گران ترین هتل های 5 ستاره جهان +تصاویر

مجله فوربز گران ترین سوئیت های 5 ستاره جهان را منتشر کرده است.

 مجله فوربز در گزارشی گران ترین سوئیت هتل های پنج ستاره در جهان را منتشر کرده است.

Four Seasons Hotel New York: Ty Warner Penthouse Suite 

ادامه مطلب ...

واکنش‌مهاجرانی‌به‌انتشار‌فیلمش‌در‌جشن‌سعودی ها

بعد از آن که فیلم حضور عطاءالله مهاجرانی و علیرضا نوری زاده در ضیافت شاه عربستان در «الجنادریه» پخش و ادعا شد آن دو کمک ۱۸ میلیون دلاری از دستگاه امنیتی عربستان دریافت کرده اند و وزیر اطلاعات هم این موضوع را تایید کرد، مهاجرانی به این موضوع واکنش نشان داد.

مهاجرانی همچنین اظهار گفت:بنده نه در صدد براندازی نظام هستم و نه با آنانی که چنین رویکردی دارند هم نظرم. اعلام نظرم در باره قانون اساسی و ولایت فقیه و زندگی منزه مالی و اقتصادی ایه الله خامنه ای که با انتقادات تند و تیز و نیز هتک مخالفان همراه بود. با همان جهت گیری صورت گرفته است.

ادامه مطلب ...

معادله عشق در گوگل + تصویر

جستجوی معادله ای ویژه در گوگل که از قابلیت تجزیه فرمول های ریاضی برخوردار است، نمودار این فرمول را که به معادله «عشق» شهرت پیدا کرده، نمایش خواهد داد.

 موتور جستجوی مشهور گوگل نتایجی فراتر از صفحات ساده وب را برای کاربرانش فراهم می آورد، گوگل می تواند زبان های مختلف را ترجمه کند و یا مقیاس های اندازه گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل کند.

اکنون با کمک گرفتن از قدرت تجزیه بالای معادلات ریاضی این موتور جستجو، گوگل توانسته است یکی از مرموزترین نیروهای موجود در جهان، نیرویی، یعنی عشق را مصور سازد.

ادامه مطلب ...

غار سری نازی‌ها و بقایای «هیتلر» در قطب جنوب

برخی اسناد به دست آمده نشان می‌دهد، ‌زیردریایی متعلق به نیروی دریایی آلمان نازی پس از جنگ جهانی دوم، بقایایی از جسد رهبر این حزب را به دریاچه «وستوک» در قطب جنوب منتقل کرده‌اند.

طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای نفوذ به دریاچه «وستوک» در قطب جنوب صورت گرفته است. این دریاچه در زیر لایه‌های عظیم یخ به عمق 3.54 کیلومتر قرار دارد و میلیون‌ها سال است که نور خورشید به این منطقه بکر و دست نخورده تابیده نشده است.

گفته می‌شود در پایان جنگ جهانی دوم، گروهی از نازی‌های آلمان به قطب جنوب آمده و بقایای «هیتلر» و معشوقه‌اش را به همراه جعبه‌هایی در اعماق یخ‌ها و در نزدیکی دریاچه وستوک دفن کرده‌اند.

ادامه مطلب ...

التماس مرد برای پرداخت قسطی مهریه‌ ۲۵۰۰ گل رز

مردی در دادگاه خانواده گفت: بخشی از مهریه همسرم که ۳۰۰ سکه طلاست را به طور کامل پرداختم اما نمی‌توانم ۲۵۰۰ شاخه گل رز را بپردازم و در خواست تقسیط مهریه دارم.

 مردی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست تقسیط مهریه زن خود را به قاضی شعبه ۲۵۰ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

*دو هزار و ۵۰۰ شاخه گل رز مهریه زنم است

این مرد با اشاره به اینکه مهریه همسرم دو هزار و ۵۰۰ شاخه گل رز به غیر از ۳۰۰ سکه طلا است، اظهار داشت:‌ همسرم حاضر نیست مهریه‌اش را به صورت کامل دریافت نکند و مرا تحت فشار قرار داده است.

ادامه مطلب ...

مکالمه با کدام اپراتور موبایل به‌صرفه‌تر است؟

 با ورود اپراتور تامین تله کام به بازار موبایل کشور هم اکنون سه اپراتور با نام های تجاری همراه اول، ایرانسل و رایتل خدمات تلفن همراه را در قالب سیم کارتهای مختلفی چون دائمی، اعتباری، دیتا و پیام رسان ارائه می دهند.

در این راستا جداول بالا مقایسه نرخ سیم کارت، مکالمات و خدمات این اپراتورها را اعلام می کند.
 
سیم کارت های اپراتور سوم تلفن همراه که با نام تجاری رایتل در کرج واگذار شده قرار است بزودی در تهران نیز عرضه شود و اگرچه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعنوان مرجع تعرفه گذاری خدمات هنوز سقف تعرفه های خدمات این سیم کارتها را تصویب نکرده اما اپراتور رایتل با مجوز صادره از سوی رگولاتوری، موقتا و برای حداکثر ۳ ماه اقدام به عرضه تعرفه های تشویقی کرده است.
این اپراتور سیم کارتهای دائمی، اعتباری و دیتا عرضه می کند و ارائه خدماتی چون مکالمه تصویری و اینترنت پرسرعت بر پایه تکنولوژی نسل سوم موبایل نیز از جمله تعهدات این اپراتور خواهد بود.

کشف بهترین نامزد «زمین دوم»!

سیاره GJ 667Cc در ناحیه قابل سکونت به دور ستاره خود چرخیده که دما را برای وجود آب مایع در سطح آن امکان‌پذیر می‌سازد.

این سیاره با استفاده از داده‌های تلسکوپ رصدخانه جنوب اروپا شناسایی شده که در جست‌وجو برای حرکات موجود در ستارگان که نشانه وجود کشش گرانشی یک سیاره در اطراف آن است، مورد بررسی قرار گرفته بودند.

جرم این سیاره جدید در حدود 4.5 برابر زمین بوده که در اطراف ستاره GJ 667C در فاصله 22 سال نوری از زمین گردش می‌کند. نور دریافتی توسط این سیاره مشابه زمین است.

به گفته ستاره شناسان، این سیاره در یک منظومه سه ستاره‌ای قرار گرفته که دو ستاره دیگر در مجموعه ستارگان کوتوله نارنجی قرار می‌گیرند.

ستاره GJ 667C از ساختار شیمیایی متفاوتی نسبت به خورشید برخوردار بوده و میزان عناصر سنگین‌تر از هلیوم آن مانند کربن، آهن و سیلیکون بسیار پایین‌تر است.

این کشف نشان دهنده این مطلب است که سیارات با قابلیت برخورداری از حیات در محیط‌های بیشتری قابل مشاهده هستند.

این ستاره، پیش از این با یک سیاره بزرگ در اطراف آن شناخته شده بود که البته هیچ گاه اطلاعات آن منتشر نشد. این سیاره به قدری به ستاره خود نزدیک بوده که وجود آب در آن امکان‌پذیر نیست.

دانشمندان همچنین بر این باورند که احتمالا یک سیاره گازی و یک سیاره ابرزمین دیگر در منظومه این ستاره وجود دارد.

ایسنا

همسرتان بیش از رئیس اداره به شما استرس می‌دهد

همسرتان بیش از رئیس اداره به شما استرس می‌دهد
نتایج بررسی های روانشناسان انگلیسی نشان می دهد که یک رئیس اداره نسبت به همسر و شریک زندگی استرس کمتری به افراد وارد می کند. 

به نقل از دیلی میل،محققان دانشگاه لنکستر با هدف یافتن پاسخی برای این سئوال که رئیس اداره استرس بیشتری می دهد یا شریک زندگی در خانه؟ تحقیقاتی را انجام دادند که نتایج آن نشان می دهد که کار کردن با یک رئیس کج خلق به مراتب سالم تر از سر و کله زدن با همسر است. 

در این تحقیقات که با بودجه شرکت فیلیپس انجام شد این محققان سطح فشار روحی سه هزار مرد و زن را مورد کاوش قرار داده و دریافتند که ۵۷ درصد از مصاحبه شوندگان معتقدند که همسرشان بزرگترین منبع استرس آنها است در حالی که تنها ۴۳ درصد انگشت اتهام را به سوی رئیس خود نشانه گرفتند. 
ادامه مطلب ...

کشف حشره‌ای شگفت‌انگیز در برزیل + عکس

حشره‌شناسان آمریکایی موفق به کشف حشره‌ای ملخ مانند و شگفت‌انگیز در برزیل شده‌اند.

 حشره‌شناسان این حشره را به یاد «مایاها» که زمانی در برزیل زندگی می‌کردند، «Ripipteryx mopana » نام نهادند.

ادامه مطلب ...

چگونه می‌توانیم بدون مصرف دارو، احساس درد را به حداقل برسانیم؟

مصرف دارونماها باعث می‌شود باور کنید که دردتان تسکین پیدا کرده اما حل کردن جدول یا هر چیز دیگری که بتواند حواستان را پرت کند، با مشغول کردن ذهنتان درد را کاهش خواهد داد. تصویربرداری‌ها از عملکرد مغز نشان می‌دهند مکانیزم عملکرد دارونماها با مسائل پیچیده‌ای که ذهن شما را درگیر کرده‌اند، می‌تواند مشابه باشد. به عبارت دیگر دارونماها هم روی عملکرد قشر جانبی-پشتی پیش‌پیشانی که مسئولیت فعالیت‌هایی با سطح شناختی بالا مانند حافظه فعال یا توجه را به عهده دارد، اثر می‌گذارند، همان بخشی که شما برای حل معماها به آن نیاز دارید. فکر می‌کنید این فرضیه درست باشد؟

محققان دانشگاه‌های کلمبیا و کلرادو بولدر در تلاش مشترکی این فرضیه را به چالش کشیدند. آنها برای کاهش درد داوطلبان از دارونماها یا فعالیت‌های مغزی پیچیده و گاهی هر دوی آنها استفاده کردند و دیدند استفاده همزمان از هر دو فاکتور می‌تواند کاهش درد را باز هم کاهش دهد. این آزمون نشان می‌داد بین مکانیزم اثر این دو عامل تداخلی وجود ندارد و احتمالا شیوه‌های متفاوتی برای کاهش درد دارند. نتیجه این آزمون اگر چه فرضیه مکانیزم عمل یکسان را زیر سئوال می‌برد اما می‌تواند به متخصصان بالینی کمک کند درد را در بیماران بیشتر از آن‌چه تاکنون ممکن بود، کاهش دهند.

ادامه مطلب ...

علت خوشمزه‌تر بودن آخرین تکه شکلات

به گفته « اد اوبرایان» سرپرست تیم تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان، پایان یافتن یک تجربه یا کار بر ما تأثیر می گذارد و گاهی این تأثیر مثبت است.

در زمانی که یک تجربه رو به پایان است، افراد با انگیزه‌تر می‌شوند و تلاش می‌کنند که این تجربه خوشایند و دلپذیر پایان یابد.

در این پژوهش قطعات کوچکی از شکلات با طعم‌های مختلف به 52 دانشجوی دختر و پسر داده و از آنها خواسته شد که خوشمزه ترین طعم را در بین نمونه‌های موجود انتخاب کنند.

به گروهی از داوطلبان گفته شد که این آخرین تکه شکلاتی است که به آنها داده می‌شود و به گروه دیگر این هشدار داده نشد.

ادامه مطلب ...

افشاگری FBI درباره استیو جابز

در این گزارش که به تازگی منتشر شده به مسائل مختلف زندگی استیو جابز اشاره شده و از برخی خصلت های ناپسند او نیز پرده برداشته شده است.

 با انتشار گزارش‌ FBI، معلوم شده که این سازمان سال‌ها بنیانگذار خلاق شرکت اپل را زیر نظر داشته است. در این گزارش‌ها که اخیرا بر اساس قانون «آزادی اطلاعات» بیرون آمده، استیو جابز در دوران جوانی مصرف کننده مواد مخدر بوده و همچنین توانایی غالب کردن فکر خودش را به جای واقعیت داشته است.

در این گزارش که به تازگی منتشر شده به مسائل مختلف زندگی استیو جابز اشاره شده است. 

ادامه مطلب ...

حالت‌های ناخوشایند را از خود دور کنید

هنگامی که شما از یک حالت روانی متعادل برخوردار باشید آن چنان که ذهنتان در آرامش اندیشه کند و رفتارتان آرام کننده افکار خسته دیگران باشد، نوعی از لحظات شاد و متنوع را برای خود و دیگران فراهم ساخته اید. لحظاتی که عاری از هرگونه استرس، اضطراب و دلهره و نگرانی است.

وقتی آدم‌ها بی دغدغه اوقات خود را سپری کنند راحت‌تر می‌توانند افکار خود را به سمت موضوعات شاد و سرگرم کننده سوق دهند. هنگامی که فکر و ذهن انسان درگیر مسایل استرس زا و بازدارنده می‌شود، ناخود‌آگاه در هاله‌ای از غم و اندوه قرار می‌گیرد که با دنیای شاد و متنوع در جنگ و تضاد است.

برای رهایی از این حالت‌های ناخوشایند باید تغییراتی در رفتارمان اعمال کنیم تا افکار بازدارنده را در ذهنمان محدود و افکار شادی زا را افزایش دهد.

ادامه مطلب ...

انگلیسی، زبان خوشبینانه‌ای است!

انگلیسی، زبان خوشبینانه‌ای است!
محققان در بررسی اهمیت احساسی لغات انگلیسی دریافتند که کلمات این زبان از وجه مثبت بیشتر و خوشبینانه‌تری برخوردار هستند. 

کریس دانفورث، محقق دانشگاه «ورمونت» معتقد است، لغات انگلیسی به عنوان اتم‌های زبان، تمایل بیشتری به داشتن وجه مثبت دارند.

محققان از بین 10 هزار و 222 لغت انگلیسی موجود در چهار منبع (نیویورک تایمز، توئیتر، کتاب‌های گوگل و اشعار موسیقی از 1960 تا 2007 میلادی) حدود پنج هزار لغت پر کاربرد را استخراج کرده و مورد بررسی قرار دادند.
ادامه مطلب ...

جنگ‌های آینده، جنگ کنترل ذهن خواهد بود

 

دانشمندان اخیرا به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تصویربردای مغزی دست یافته‌اند. اما به گفته محفقان، کاربردهای نظامی بالقوه ناشی از پیشرفت‌های دانش عصب‌شناسی و علوم ذهنی نیازمند نظارت دقیق‌تری است.انجمن سلطنتی لندن گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، جنگ‌های آینده احتمالا از طریق دستکاری ذهن انجام خواهد شد. این گزارش هشدار می‌دهد که کاربردهای نظامی بالقوه پیشرفت‌های دانش عصب‌شناسی و علوم ذهنی نیازمند نظارت دقیق‌تری است.

ادامه مطلب ...