همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

5 فناوری برای نجات زمین

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به معرفی پنج فناوری پرداخته است که اگر استفاده از آنها رایج شود می توانند آیند بشر را تغییر داده و زمین را از تغییرات آب و هوایی نجات دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیش از معرفی این فناوریها نوشته است: این نوآوری ها قادرند میزان آلودگی جهانی را کاهش  دهند. همچنین می توانند به موتور چرخه توسعه اقتصادی انرژی تجدیدپذیر تبدیل شوند و در فعالیت های مرتبط با انرژیهای سبز میلیونها شغل ایجاد کنند.

هرچند امروزه هیچ یک از این فناوریها با قیمت اقتصادی و قابل رقابت با اشکال قدیمی مصرف انرژی در دسترس نیستند اما با گذر زمان و حمایت دولتها و بخش خصوصی می توانند به طور کامل جایگزین منابع انرژی فعلی شوند.

در این خصوص وال استریت ژورنال نوشت:«پایان وابستگی ما به سوخت های فسیلی می تواند ظرف چند دهه آینده اتفاق افتد. این پنج فناوری اگر موفق شوند می توانند سناریوی انرژی جهانی را تغییر دهند».

ادامه مطلب ...

تصاویر از جدیدترین حیوانات کشف شده

گروهی از مستندسازان در روزهای اخیر از کشف گونه هایی جدید را در یک آتشفشان گمشده در قلب جنلگهای “پایوا” در گینه نو خبر داده اند که تصاویر شگفت انگیز این حیوانات عجیب منتشر می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، این گونه ها شامل موشهای غول پیکری به اندازه یک سگ، ماهیهایی که خرخر می کنند و عنکبوتهایی که عاج دارند می شود. به نظر می رسد که این جانداران موجودات دنیایی بیگانه باشند.

این مخلوقات جدید که تاکنون ناشناخته بودند توسط مستندسازان “بی بی سی” کشف شده اند.

کوچکترین طوطی دنیا

ادامه مطلب ...

زیبا ترین اسکناس های جهان

اسکناس هر کشوری سمبلی از سرمایه و فرهنگ آن کشور محسوب می شود. در نتیجه ترکیب فرهنگ و اقتصاد برخی کشورها بر روی اسکناس ها و پول رایجشان نقش بسته است.
طرح زیبای برخی اسکناس ها در کشور های جهان، به نمادی از فرهنگ آن کشور ها نیز مبدل شده است. در این جا با بعضی از این اسکناس ها آشنا می شویم…

جزایر فارو

زیباترین اسکناس های جهان

نماد برج سلطان ، خرچنگی است که به پهلو حرکت می کند. این نماد بر روی اسکناس جزیره فارو طراحی شده است.جزیره فارو در میان اقیانوس منجمد شمالی و نروژ واقع شده است و مردمان خونگرمی دارد. واحد پول این کشور کرون است.

جزیره ایسلند

زیباترین اسکناس های جهان

با هدف نشان دادن فرهنگ قدیمی ایسلند، عکس خانم بنام این کشور با کلاهی متعلق به پوشش قدیمی ایسلند بر روی اسکناس نقش بسته است. نام این شخص ، خانم ران هیور جان دوتیر است. او در سال های ۱۶۴۶- ۱۷۱۵ زندگی کرده است و همسر دو شخصیت موفق در تاریخ ایسلند است. علاوه بر آن وی خیاط بسیار متبحری بوده است و شاگردانی را در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ پوششی این اقلیم تربیت کرده است.واحد پول این کشور کرون است.

هنگ کنگ

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس هنگ کنگ یکی از معدود اسکناس هایی درجهان به شمار می رود که به این زیبایی طرح جغرافیایی این اقلیم بر روی آن حک شده است. طراحی آن اشاره زیبایی به زندگی همیشه بیدار اهالی هنگ کنگ نیز دارد. همچنین وقایع تاریخی این سرزمین به نوعی بر روی اسکناس رایج این کشور روایت شده است. واحد پول هنگ کنگ دلار هنگ کنگ است.

نیوزلند

زیباترین اسکناس های جهان

تصویری که بر روی اسکناس ۵ دلاری نیوزلند طراحی شده است متعلق به ادموند هیلاری است که بیشترین زمان عمر خود را به سیر در دنیا و جهانگردی گذارنده است. او در سن ۳۳ سالگی و به سال ۱۹۵۳ اولین کسی بود که بر فراز قله اورست ایستاد. طرح حک شده بر روی اسکناس، هنر نقاشی است که به زیبایی با جزئیات عکس هیلاری را بر روی آن به تصویر کشیده است به گونه ای که چروک های پیشانی و دور چشم او، لبخند و صورت آفتاب سوخته اش همه حاکی از چهره واقعی این فرد است.از دیگر افتخارات این شخص سفر موفق وی در سال ۱۹۵۸ به قاره جنوبگان (Antarctica) است که در پیرامون قطب جنوب واقع شده است. همچنان او در سال ۱۹۷۷ موفق به صعود کوه هیمالیا به سمت چشمه رود گنگ شد. جالب است بداند که ابتدا وی زنبور دار بوده است. واحد پول نیوزلند ،دلار نیوزلند است.

مجمع جزایر کومور

زیباترین اسکناس های جهان

مجمع جزایر کومور در سواحل شرقی قاره آفریقا و در شمال ماداگاسکار قرار گرفته است. پیش از به استقلال رسیدن این کشور در سال ۱۹۵۷، به مدت ۱۳۰ سال کومور مستعمره فرانسه بوده است.طرح این اسکناس نمادی از صلح و آرزوهای دور دست را در خود جای داده است که گویی ریشه در تاریخ این کشور و آرزوی مردم آن برای رسیدن به استقلال و آزادی و آرامش دارد. واحد پول کومور، فرانک کومور است.

سوئیس

زیباترین اسکناس های جهان

سوئیس یکی از زیبا ترین کشور های دنیا محسوب می شود.در پشت اسکناس ۱۰۰ فرانکی این کشور زیبا طرح هنری، پیکره آلبرت گیاکومتی نقش بسته است. این اثر هنری که به سال های ۱۹۰۱-۱۹۶۶ ساخته شده است همراه با نماد امضای این هنرمند هم اکنون بر روی پول رایج این کشور که فرانک باشد خودنمایی می کند.

سائو تام

زیباترین اسکناس های جهان

سائو تام کشوری از خلیج گینه است که طرح زیبای پرندگان و طبیعت آن منطقه را بر روی اسکناس هایش حک کرده است. ساکنان این منطقه معتقدند که کشورشان گوشه ای از بهشت خداوند بر روی زمین است و این اعتقاد با سواحل باشکوه و زندگی حیات وحش زیبای آن باور کردنی است. واحد پول این کشور دوبرا است.

مالدیو

زیباترین اسکناس های جهان

مالدیو واقع در اقیانوس هند و از مجموع ۱۳۰۰ جزیره ای است که در این اقیانوس قرار دارند و در ۵۰۰ مایل جنوب غرب هند قرار دارد. ماهی گیری و جمع آوری نارگیل که تنها راه در آمد در این کشور است، با طرحی زیبا بر اسکناس این کشور فقیر طراحی شده است. مالدیو در میان فقیرترین کشورهای جهان جای دارد. همچنین صدف های زیبا که در حاشیه این اسکناس حک شده است استعاره ای است بر اولین منبع درآمدی از طریق این صدف ها که اولین و بهترین منابع را به واسطه آن دارند. واحد پول مالدیو رافیا است.

باهوش‌ترین حیوانات ...

دنیای حیوانات بسیار پر رمز و راز و جالب است. اغلب حیوانات توانایی‌های ویژه‌ای دارند، اما سطح هوش آنها بسیار متفاوت است و تنها منحصر به گونه‌ خاصی نیست. در این میان بسیاری از اعمال حیوانات از روی غریزه انجام می‌شود که نباید آن را با هوش آنها اشتباه گرفت.

شانپانزه: باهوش‌ترین جانور حیات وحش است. این گونه میمون به طور گروهی زندگی می‌کند و قادر به استفاده از ابزار برای دستیابی به غذا و حتی دفاع از خود است.

طوطی خاکستری باهوش‌ترین پرنده است. این طوطی قادر به تشخیص رنگ‌ها بوده و با آموزش می‌تواند در پاسخ به پرسش‌ها بیش از 300 جمله مربوط را بگوید. اصولا طوطی‌ها پس از شامپانزه‌ها و دلفین‌ها سومین گونه جانوران باهوش محسوب می‌شوند.

دلفین در دنیای حیوانات پس از شامپانزه‌ها باهوش‌ترین حیوان هستند. دلفین‌ها از طریق امواج صوتی قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و دارای حس همکاری قوی هستند. در عین حال، دلفین از حس درک نسبت به خود و سایرین برخوردار است و این توانایی‌ها موجب شده که کوسه‌ها حتی کوسه سفید، شکارچی مطلق اقیانوس‌ها، از برخورد با دلفین‌ها اجتناب کنند. 

ادامه مطلب ...

درآمد ماهیانه اقشار مختلف جامعه

متوسط درامد ماهیانه هر ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی 730هزار تومان تومان در ماه است.معلمانی در این سطح بیش از 20 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند.گرانترین بازیکنان لیگ بیش 75 میلیون تومان به صورت متوسط در هر ماه درآمد دارد.
 
میزان متوسط درامد ماهیانه هر ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی 730هزار تومان تومان در ماه است که بر اساس همین آمار متوسط هزینه های ماهیانه هر خانواده ایرانی نیز حدود یک میلیون تومان در ماه اعلام شده است که مقایسه این دوعدد از کسری بودجه بیش از 300 هزارتومانی هر خانواده ایرانی حکایت دارد. 

با این حساب اگر از موضوع درآمد متوسط هر ایرانی بگذریم و نگاهی اجمالی به مشاغل مختلف جامعه در سطوح مختلف داشته باشیم ، اختلاف طبقاتی و فاصله درآمدی اقشار مختلف مردم بیش از پیش نمایان می شود و این در حالی است که فاصله درآمدی بین افراد هم شغل و حتی دارای تحصیلات برابر نیز در مواردی بسیار قابل توجه و چشم گیر است.

معلم ؛ 645 هزار تا 20 میلیون تومان در ماه
درآمد متوسط هر معلم ایرانی در ماه به صورت رسمی 645 هزار تومان اعلام شده است ولی با این همه برخی معلمان جوان بدون قرارداد و به صورت حق التدریس و ساعتی درآمدی حدود 250 تا 300 هزار تومان در ماه را دارا هستند.

در این میان دبیران ممتاز , مشهور , مولف و نویسنده کتابهای کنکور و شاغل در موسسات خصوصی درآمد ماهیانه بین 3 تا 20 میلیون در ماه را به صورت متوسط ماهیانه کسب می کنند.

م – شیرازی ، مدیر یک دبیرستان غیر انتفاعی مشهور در منطقه 3 تهران می گوید یک دبیر مشهور برای دروس اصلی رشته های ریاضی فیزیک ، تجربی و انسانی برای هر ساعت تدریس حدود 50 تا 100 هزار تومان را به صورت میانگین دریافت می کنند که این مبلغ در ایام کنکور و امتحانات بیشتر نیز می شود .

ادامه مطلب ...

راز بلند قد شدن

بی‌شک اندازه قد هر فرد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اوست که می‌تواند نقش بسیار مهمی در وضعیت ظاهری او داشته باشد. نارضایتی افراد از کوتاه بودن قدشان موضوعی نیست که بسادگی بتوان راهکاری برای برطرف کردن آن پیدا کرد و مهم‌تر از همه این که این موضوع تنها به نارضایتی افراد ختم نمی‌شود.

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که معمولا شیوع بیماری‌های جسمی و روحی ـ روانی در بین افرادی که قدی کوتاه‌تر از اندازه معمولی دارند بیشتر است و در بسیاری از جوامع و فرهنگ‌ها قد افراد ارتباط مستقیمی با جایگاه اجتماعی آنها دارد و به همین علت معمولا موفقیت شغلی مردان بلند قد در مقایسه با مردانی که کوتاه‌ قدتر هستند بیشتر بوده است.

بهترین و موثرترین راهکار برای حل این مشکل حفظ وضعیت اندام و اصلاح طرز ایستادن شماست بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام نشستن کمر خود را صاف نگه داشته و هنگام ایستادن هم سر خود را بالا نگه دارید اگرچه این کار موجب افزایش طول قد شما نخواهد شد، اما حداقل به شما کمک خواهد کرد که چند سانتیمتری بلند قدتر به نظر برسید، اما جالب است بدانید که با رعایت چند نکته بسیار ساده می‌‌توانید به خودتان کمک کنید تا قدبلندتر به نظر برسید.

ادامه مطلب ...

طول عمر با رژیم غذایی مناسب

در همه قرون انسان به دنبال افزایش طول عمر خود بوده، برای رسیدن به این منظور ازهیچ راهی کوتاهی نکرده و تقریباً همه روش‌ها را آزموده است. ولی تنها چیزی که بیش از همه توانسته او را به هدفش نزدیک کند، رژیم غذایی سالم است. تجربه و علم نشان داده است داشتن یک رژیم غذایی سالم و بهداشتی می‌تواند باعث جسم و روانی سالم شود.

مکروبیوتیک دیدگاهی فلسفی به زندگی است که سلامتی جسم و روح را به دنبال دارد. این علم توسط فیلسوفی ژاپنی در دهه 1930 پدید آمد. او به دنبال ترکیب طب و باور سنتی با آموزه‌های مسیح و جنبه‌هایی از طب غربی بود. در مکروبیوتیک اعتقاد بر این است در بدن انسان دو نیروی متضاد و مکمل یین و یانگ وجود دارند که تمام اجزای زندگی و جهان را توصیف می‌کنند. تعادل جهان درغذا نهفته است و در واقع غذا محور زندگی است و باید با دقت آن را انتخاب کنیم. مکروبیوتیک نوین از قرن 19 شکل گرفت. یک پزشک ژاپنی ارتش که دانش آموخته غرب بود، پس از ناامیدی از درمان غیر مؤثر دارویی استفاده شده روی بیماری‌اش، روشی ابداع کرد که از طریق غذا بیماری‌ها را درمان می‌کرد و با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد.

ادامه مطلب ...

رازهای طول عمر

فکر می‌کنید چقدر عمر برایتان مناسب است ؟خیلی‌ها دوست دارند عمر طولانی داشته باشند بعضی‌ها هم می‌گویند 50 سال بس است. پس قبل از آن بهتر است پرونده خود را ببندیم.

اما اگر عمر طولانی و با سلامت و عزت باشد چه باز هم دوست ندارید؟ دانشمندان که خیلی دوست دارند راز طول عمر را بدانند هر روز چیز‌های تازه ای کشف می‌کنند. دراین گزارش ما سعی کرده‌ایم تمامی‌رازهای طول عمر را برای شما فاش کنیم.

بد نیست شما هم تا پایان با ما همراه باشید.

گشاده دست باشید تا سلامت بمانید

کینه‌توزی و بخل ورزیدن بر عملکرد قلبی عروقی و دستگاه عصبی افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

مایو کلینیک می‌نویسد: افرادی که می‌توانند دیگران را ببخشند و از کینه توزی پرهیز می‌کنند، از نظر سلامت قلبی عروقی در وضع بهتری قرار دارند.

همچنین بخشندگی تاثیر مثبت در ارتقای سلامت روان و پیشگیری از بروز اختلالات روان دارد

ادامه مطلب ...

تصویر کسوف از نگاه ناظر فضایی

این تصویر زیبا،عبور ماه را از مقابل خورشید و کسوف جزئی توسط لبه تاریک آن را نشان می‌دهد. SDO، رصدخانه پویای خورشیدی ناسا که از اواخر سال گذشته در مدار قرار گرفته این تصویر را ثبت کرده است.

SDO، رصدخانه پویای خورشیدی متعلق به ناسا که از 11ام فوریه امسال وارد مدار شده تا با کمک سه چشم پیشرفته، جزئیات تازه‌ای از حیات خورشید را در منظومه شمسی فاش کند، این تصویر زیبا را ثبت کرده است.

به گزارش نیوساینتیست، این تصویر زمانی ثبت شده که ماه مستقیما از میان فضاپیما و خورشید عبور کرده است.

عبور

همانطور که در تصویر می‌بینید لبه تاریک ماه حین عبور، باعث شده کسوف جزئی شکل بگیرد. با استفاده از این تصویر و تصاویر مشابه آن می‌توان اثر انکسار نور را روی بخش‌های اپتیک تلسکوپ‌ها بررسی کرد و انحراف‌های احتمالی را تصحیح نمود.

یکی از دستگاه‌های به کار گرفته شده در این رصدخانه «تصویرساز مغناطیس و هلیوسیسمیک» است که وظیفه اندازه‌گیری نوسانات خورشیدی را به وسیله بررسی میدان‌های مغناطیسی و نوسانات مرئی سطح خورشید در ناحیه همرفتی آن به عهده دارد. بررسی این نوسانات می‌تواند به شناخت اثر خورشید روی زمین و مناطق اطراف آن کمک شایانی کند.

خلق موش‌هایی که نور را بو می‌کنند

حس بویایی بسیار پیچیده است و مکانیسم‌های مغزی پردازش بو به دلیل غیرقابل کنترل بودن و تنوع بوها ناشناخته مانده‌اند.اما موش‌های جدید هاروارد می‌توانند نور را بو بکشند و مسیر بویایی مغز را نشان بدهند

حس بویایی یکی از پیچیده‌ترین حواس نه تنها در انسان، بلکه در سایر موجودات پیشرفته است. به دلیل تنوع بوها،‌ نحوه عملکرد این سیستم،‌ به خصوص مسیرهای عصبی که منجر به تمایز بوهای مختلف در مغز انسان می‌شوند،‌ همچنان ناشناخته مانده‌اند. در حقیقت،‌ بوها غیرقابل کنترل هستند و نمی‌توان از آن‌ها دست کم با اطلاعات فعلی به عنوان محرک آزمایشگاهی استفاده کرد تا بتوان رد این محرک‌ها را در مغز دنبال کرد.

همین محدودیت محققین دانشگاه هاروارد را به این فکر انداخت که سلول‌های بینی را تبدیل به سلول‌های گیرنده نوری،‌ مانند سلول‌های شبکبه چشم بنمایند!

به گزارش ساینس‌دیلی،‌ محققین دانشگاه هاروارد با دستکاری سیستم بویایی موش‌های آزمایشگاهی با استفاده از تکنیک‌های ژنتیک نوری، موش‌های را خلق کرده‌اند که نور را بو می‌کنند! در این روش،‌ از پروتئین‌های حساس به نور در سیستم‌های گیرنده حسی استفاده می‌شود که به طور معمول محرک‌هایی به غیر از نور را دریافت می‌کنند،‌ مانند سیستم بویایی. بدین ترتیب عملکرد سلول‌های گیرنده در این سیستم‌ها مشابه گیرنده‌های نوری شبکبه چشم خواهد شد.

چون نور کاملا قابل کنترل است، ‌این محققین امیدوار بودند که بتوانند مسیر عصبی پردازش و تمایز بو درون مغز موش را دنبال نمایند. اولین سوال این بود که پردازش این اطلاعات کجا و چه‌طور تنظیم می‌شود. سوال بعد این بود که تا چه حد سلول‌های همگون مغزی در پردازش محرک‌های مشابه، مشترک عمل می‌کنند.

اما مشخص شد که بر خلاف امیدواری این محققین، آرایش فضایی تشکیلات مربوط به سیستم بویایی در مغز،‌ نمی‌تواند جوابگوی این سوالات باشد. البته این مطالعه نشان داد که زمان‌بندی نفس کشیدن و بو کردن چه قدر در نحوه دریافت اطلاعات بویایی موثر است.

با این حال،‌ این مطالعه گامی بسیار مهم نه تنها در مطالعات آینده سیستم بویایی،‌ بلکه در استفاده از تکنیک‌های ژنتیک نوری در بررسی سایر حواس است.

عاشق‌ها کم‌تر درد می‌کشند

عشق مانند شکلات و کوکایین، منطقه پاداش مغز را تحریک می‌کند، به نحوی که افراد عاشق درد کم‌تری را تجربه می‌کنند. شاید برای بیمارانی که از دردهای مزمن رنج می‌برند، یک رابطه عاشقانه بهترین مسکن باشد

روابط انسانی،‌ لمس شدن، مورد حمایت اجتماعی بودن و مانند آن‌ها اغلب به نحو شگفت‌آوری شرایط فیزیکی و بدنی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تا جایی که در تجربه ما از درد،‌ بیماری و مواردی از این قبیل دخیل می‌شوند و اغلب ناراحتی ما را کم می‌کنند. عاشق بودن هم یکی از این موارد است.

به گزارش نیوساینتیست، عشق و عاشق بودن می‌تواند منطقه‌ای از مغز را فعال کند که مانند یک مسکن عمل می‌نماید. شاید برای همین بسیاری از اشعار و نوشته‌های معروف، در سال‌های پایانی عمر نویسندگان یا سال‌های بیماری آن‌ها، خطاب به کسی است که آن‌ها دوستش داشته‌اند: چون این کار درد آن‌ها را تسکین می‌داده است.

بر اساس این گزارش، شان مکی و همکارانش در دانشگاه استنفورد گروهی از دانشجویان را مورد مطالعه قرار دادند که ادعا می‌کردند حسابی عاشق هستند. از این دانشجویان خواسته شده بود عکس فرد مورد علاقه خود و عکس یکی از آشنایان خوش‌قیافه خود را با خود بیاورند. سپس در چند مرحله، مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.

آن‌ها باید مکعب‌هایی را حمل می‌کردند که دمایشان قابل کنترل بود. بنابراین با تغییر دما، مکعب‌ها باعث درد کم یا زیاد می‌شدند.

دانشجویان در مراحل اول،‌ با درجات دمای متفاوت و در نتیجه دردآوری متفاوت، مکعب‌ها را نگه می‌داشتند و در همان زمان به تصویر فرد مورد علاقه یا آشنای خوش‌قیافه خود نگاه می‌کردند و به او فکر می‌کردند. در مرحله بعدی، آن‌ها در حال حمل مکعب‌ها، مشغول بازی فکری معماهای کلامی می‌شدند که مطالعات پیشین ثابت کرده درد گزارش‌شده را کاهش می‌دهد.

در نهایت، مشخص شد که بازی فکری و فکر کردن به فرد مورد علاقه به یک اندازه تجربه درد را در افراد کاهش می‌دهد و فکر کردن به یک آشنای جذاب چنین تاثیر ندارد.

البته قرار نیست که با این یافته، عاشق شدن برای بیماریان تجویز شود، اما این یک واقعیت است که عاشق بودن، منطقه‌ای از مغز را فعال می‌کند که مرکز پاداش مغز است: همان منطقه‌ای که توسط مسکن‌ها، شکلات و کوکایین تحریک می‌شود.

کشف گونه روح‌مانندی از ماهی‌ها در اعماق آب

در پروژه‌ای مشترک بین چندین موسسه مطالعات اقیانوسی،‌محققین از موجودات اعماق اقیانوس تصویربرداری کرده‌اند. این ماهی روح‌مانند گونه تازه‌ای از حلزون‌ماهی‌ها است که برای اولین بار در این پروژه کشف شده است.

هنوز موجودات زیادی روی زمین وجود دارند که از چشم انسان مخفی مانده‌اند. اگر چه بسیاری از موجودات زمین در حال نابودی هستند و تنوع زیستی هر روز در حال کم‌تر شدن است،‌ اما هنوز هر از گاهی خبر کشف موجودات جدید در مناطق مختلف زمین به گوش می‌رسد. دنیای زیر آب هم از این قاعده مستثنی نیست. ماهی روح‌مانند جدید،‌ یکی از این کشف‌های تازه است.

به گزارش نیوساینتیست، گروهی از زیست‌شناسان وابسته به برنامه آموزشی و محیطی هدل یا به اختصار HADEEP،‌ در یک مطالعه مشترک بین آزمایشگاه اقیانوسی دانشگاه ابردین انگلستان و موسسه مطالعات اقیانوسی دانشگاه توکیو در ژاپن، با حمایت موسسه ملی مطالعات جوی و آبی زلاندنو، طی یک پروژه سه هفته‌ای درون گودالی در اعماق 4.5 تا 8 کیلومتری اقیانوسی بیش از 6000 عکس گرفته‌اند.

این گروه در این پروژه موفق شدند جانوران دریایی زیادی را با دوربین‌های خود شکار کنند. آن‌ها علاوه بر پیدا کردن ماهی‌هایی که اغلب در مکان‌های دنج زندگی می‌کنند و خیلی دزدکی به این طرف و آن‌طرف می‌روند،‌ توانستند گونه هایی از مارماهی‌ها و سخت‌پوستان روبنده را ببینند که برای اولین بار است در این عمق دیده می‌شوند.

گونه جدید حلزون‌ماهی

ماهی روح‌مانندی که در این تصویر می‌بینید، برای اولین بار در این پروژه کشف شده است و گونه جدیدی از حلزون‌ماهی‌ها است. محققین این پروژه، این ماهی را در عمق 7 کیلومتری در گودال پرو- شیلی واقع در جنوب شرقی اقیانوس آرام به کمک دوربین مخصوص خود کشف کرده‌اند.

10 علت اصلی خستگی و راه حل مبارزه با آن

اگر شما بیش از دوهفته احساس خستگی و کمبود انرژی دارید حتما به یک روان پزشک مراجعه کنید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه احساس خستگی میکنید.انرِژی لازم را برای انجام کارهایتان ندارید و مدام خمیازه میکشید .در مقاله زیر بعضی مواردیکه منجر به بروز خستگی میشود را بررسی میکنیم

1- کمبود خواب زمانیکه برنامه خواب شما به هم میریزد و یا خوابتان کمتر از حد معمول است دچار خستگی و خواب آلودگی میشوید به طوریکه این مشکل میتواند صدمات جدی به سلامت شما وارد سازد.
 برای رفع این مشکل خواب را در اولیت قرار دهید .برنامه خوابتان را منظم سازید و در صورت بروز مجدد این مشکل با پزشک مشورت کنید.

ادامه مطلب ...

درمان جای جوش در جوانان

اگر کمردرد مزمن، کلافه ‌تان کرده؛ حداقلش این است که می ‌توانید دل ‌تان را به این نکته خوش کنید که شما تنها نیستید! طبق آمارهای موجود، از هر 10 آمریکایی بالغ، 8 نفر در طول عمر خودش کمردرد شدیدی را تجربه کرده و پس از سرماخوردگی، کمردرد اولین علت مرخصی ‌های استعلاجی در این کشور است و...

 در یک برآورد سرانگشتی، کمردرد برای اقتصاد آمریکا سالانه 90 میلیارد دلار آب می‌ خورد. آمار و ارقام بالا را با در نظر گرفتن نسبت جمعیتی آمریکا و سایر کشورهای جهان، می‌ توان کم و بیش به کشورهای دیگر نیز تعمیم داد.

پزشکان، فیزیوتراپیست‌ ها و مهندسان پزشکی هر کدام شیوه های تازه ‌ای را برای تسکین و درمان این درد ناخوشایند می ‌آزمایند. ستون فقرات انسان، سیستم پیچیده ‌ای است که محافظت از نخاع را بر عهده دارد. این سیستم در اصل از مهره‌ ها و غضروف ‌هایی تشکیل شده که عضله ‌ها و رباط‌ های بسیار محکمی آن ها را پابرجا نگه می ‌دارند. اما مهره ‌های بخش کمری ستون‌ فقرات وظیفه دیگری هم دارند و آن تحمل وزن بدن است. درواقع 5 مهره در این ناحیه وجود دارند که دیسک بین آن ها شبیه بالشتک عمل می‌ کند و همه ضربه‌ های ناگهانی وارد به کمر را خنثی می ‌‌کند. اما با بالا رفتن سن، کم‌ کم عضله‌ ها تحلیل می ‌روند، استحکام استخوان ‌ها کم می‌ شود و دیسک ‌های بین ‌مهره ‌ای هم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می ‌دهند. در نتیجه ستون فقرات کمری دیگر خاصیت انعطاف ‌پذیری و تحمل این ضربه ‌ها را ندارد. متاسفانه اکثر بیماران پس از درمان هم کاملا بهبود پیدا نمی‌ کنند یا حتی عوارض درمانی مشکل‌ های جدیدی را برای آن ها به وجود می ‌آورد. اما از سویی دیگر پزشکان و محققان هم دست از تلاش برنمی ‌دارند. در سال‌ های اخیر چند روش جدید برای درمان کمردرد معرفی شده که بعضی از آن ها واقعا موثر به نظر می‌ رسند.

ادامه مطلب ...

کوسه‌ها در درمان سرطان سینه به کمک پزشکان می‌آیند!

دانشمندان استرالیایی کشف کرده‌اند که پادتن‌های موجود در خون کوسه ممکن است سلاحی موثر برای مبارزه با سرطان باشد. به گزارش ایسنا، دستگاه ایمنی کوسه‌ها مشابه انسان است و محققان بر این باورند که دفاع بیولوژیکی و شیمیایی بدن این گروه از جانوران ممکن است به کاهش سرعت گسترش بیماری های خاص کمک کند.

کشف جدید در استرالیا، امید به ظهور درمان‌هایی تازه برای بیماری‌هایی مانند سرطان پستان را افزایش داده است.

کوسه‌ها، پادتن‌های غیرعادی دارند که به طور ویژه‌ای مقاوم‌اند. البته میزان بالای مقاومت این پادتن‌ها برای جانوران ترسناک و درنده‌ای چون کوسه‌ها خارج از انتظار نیست.

دانشمندان متوجه شده‌اند که این مواد درجه حرارت‌های بالا و همچنین شرایط به شدت اسیدی و قلیایی را تاب می‌آورند.

آنچه به ویژه جلب نظر محققان استرالیایی را کرده مقاومت پادتن‌های کوسه در محیط معده انسان است چون هر قرص ضد سرطان که به بیمار داده شود نهایتا سر از معده بیمار در خواهد آورد که مواد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

میک فولی، دانشیار دانشگاه لاتروب ملبورن می گوید: ملکول‌های کوسه قادرند خود را به سلول‌های سرطان متصل کنند و اجازه ندهند که گسترش یابند.

علت انتخاب کوسه برای انجام این آزمایش‌ها، قدرت بالای دستگاه ایمنی این جانوران بوده است؛ دستگاه ایمنی که به راحتی در برابر عفونت سر خم نمی‌کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پادتن های کوسه قادر است سرعت گسترش سرطان پستان را کاهش دهد.

در حالی که تلاش برای دستیابی به یک فن آوری غیرمتعارف جدید که ممکن است از جمله به درمان مالاریا و آرتروز روماتوئید کمک کند، ادامه دارد، دانشمندان در تلاشند در ارتباط با استفاده از پادتن‌های کوسه، آزمایش‌های بالینی را طراحی کنند.


بلعیده شدن کبوتر توسط پلیکان

یک عکاس خوش ذوق موفق شد در پارکی در لندن از لحظات بلعیده شدن یک کبوتر توسط پلیکان و تنها شانس فرار آن تصاویر شگفت انگیزی تهیه کند.

 پل منسفیلد 44 ساله که به همراه خانواده اش در یک سفر یکروزه در لندن به سر می برد در پارک سن جیمز در دو قدمی کاخ باکینگهام موفق شد از یک صحنه شگفت انگیز تصویربرداری کند.

در این صحنه دیدنی، یک پلیکان حریص یک کبوتر بیچاره را با نوک بزرگ خود شکار کرده و شروع به بلعیدن می کند.
ناگهان کبوتر برای چند ثانیه فرصت فرار پیدا می کند اما به سادگی داخل نوک پلیکان می نشیند و از مناظر اطراف لذت می برد.

به این ترتیب تنها شانس فرار خود را از دست می دهد و خورده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رصد بزرگترین خوشه کهکشانی

اخترشناسانی که در جستجوی بزرگترین و دور افتاده ترین گروه کهکشانی بودند موفق به کشف خوشه ای غول پیکر با ابعادی 800 تریلیون بزرگتر از خورشید در محدوده زمانی شده اند که در آن جهان نیمی از سن کنونی خود را داشته است.

این خوشه کهکشانی با نام SPT-CL J0546-5345 به اندازه ای از زمین دور است که درخشش آن پس از هفت میلیارد سال به سیاره زمین می رسد.

اخترشناسان از این رو مجذوب چنین ساختارهای کیهانی غول پیکری هستند که این ساختارها می توانند آنچه در جرمگین ترین بخش های جهان رخ می دهد را نمایان کنند. کیهان شناسان کنجکاو در جستجوی اطلاعاتی هستند که به آنها کمک کند چگونگی متولد شدن جهان هستی را دریابند و نقش انرژی تاریک را در روند سرعت گرفتن رشد جهان درک کنند. همچنین چنین اطلاعاتی می تواند به اخترشناسان در درک نحوه شکل گیری کهکشان ها نیز کمک کند.

از این رو زمانی که گروهی از محققان در حال بررسی محتوی و ابعاد SPT-CL J0546-5345 هستند، دیگر محققان هنوز در حال شکار به سر می برند ، به ویژه از زمانی که کاربردی بودن تکنیک جدیدی که خوشه کهکشانی «اوبر» را کشف کرده ، به اثبات رسیده است.

ادامه مطلب ...

جوان آفریقایی پس از 25 قرن زنده شد

یک جوان آفریقایی از منطقه باستانی «کارتاژ» که 25 قرن قبل می زیست به صورت یک نمونه بازسازی شده در پوست و استخوان در موزه ای در کشور تونس ظاهر شد.

به گزارش مهر ، کارتاژ نام منطقه ای باستانی در شمال آفریقا بوده است. در سال 1994 اسکلت کاملی از یک جوان کارتاژی با قدمت دو هزار و 500 ساله در تپه مقدس «بیرسا» کشف شد.

اسکلت این جوان کارتاژی که با نام «آریش» شناخته می شود از روز جمعه تا پایان مارس 2011 در کشور تونس به نمایش عموم گذاشته شده است و پس از آن به دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان منتقل خواهد شد.

به دلیل ثمره همکاری علمی میان محققان فرانسوی و تونسی، «آریش» در مراسم گشایش این نمایشگاه دوباره بر روی تپه مقدس «بیرسا» واقع در شمال تونس دوباره در پوست و استخوان ظاهر شد.

بیرسا یکی از معروف ترین سایتهای باستانی مربوط به کشور کارتاژ است. رئیس شورای بین المللی موزه های تونس در خصوص داستان زندگی این جوان گفت:«به نظر می رسد که آریش از یک خانواده برجسته کارتاژی باشد. بررسی هایی انجام شده بر روی اسکلت این جوان نشان می دهد که وی در زمان مرگ بین 19 تا 24 سال سن داشته و قد آن حدود یک متر و 70 سانتیمتر بوده است».

ادامه مطلب ...

چربیهای شفا بخش کدامند؟

یکی از موضوعاتی که اخیرا در زمینه رژیم غذایی سالم توجه خاصی به آنمی شود مصرف چربی و تاثیر آن در سلامت است.
بی تردید چربیها و روغن ها بخش مهمی از برنامه غذایی را تشکیل می دهند. شاید همواره شنیده شده که کاهش مصرف چربی به حفظ سلامت و تقلیل خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کند.
واقعیت این است که بدن انسان به مقادیری از انواع چربی نیاز مند است و حذف آن از برنامه غذایی نه تنها به سلامت کمک نمی کند بلکه پیامدهای ناخوشایندی دارد.
اما نباید فراموش کرد که انواع چربی اثرات متفاوتی را بر بردن اعمال می کنند بطوریکه برخی انواع آن باعث ارتقاء سلامت شده و لذا چربی های شفا بخش نامیده شده اند و بعضی انواع دیگر به اندازه خطرناکند که افزایش مصرف آنها ممکن است آسیب جبران ناپذیری به سلامت افراد وارد کند.

انواع چربی ها
بطور کلی چربی ها و روغن ها زنجیره ای از ملکول های اسید های چرب هستند که عمدتا از اتم های کربن ساخته شده اند. چربی ها به دلیل داشتن اتصالات کربنی بیشتر در میان اتم های کربنشان در دمای اطاق به حالت جامد ند و به همین علت هم به آنها اشباع شده گویند. انواع دیگر چربی که اتصالات کربنی کمتری دارند غیر اشباع نامیده می شوند و در دمای اطاق به حالت مایعند مانند انواع روغن های گیاهی.

ادامه مطلب ...

اقیانوسی مایع در سطح زیرین بزرگترین قمر زحل کشف شد

ستاره‌شناسان ایتالیایی و امریکایی در تحقیقات مستقلی با کمک تصاویر ارسالی کاوشگر "کاسینی" کشف کردند که زیر سطح تیتان ، بزرگترین قمر زحل ترکیباتی از آب و آمونیاک وجود دارد.

 به گزارش مهر، محققان دانشگاه ساپینزای رم و لابراتوار Jet Propulsion ناسا که نتایج یافت‌ های خود را در تازه‌ترین شماره مجله "ساینس" منتشر کرده‌اند، در تحقیقات مستقلی با کمک اطلاعات دریافتی از کاوشگر "کاسینی" در زیر سطح یخی تیتان، بزرگترین قمر سیاره زحل، موفق به کشف اقیانوسی شدند.

این اقیانوس در حقیقت یک لایه مایع است که محتوی ترکیباتی از آب و یا آب و آمونیاک است و در عمق بین 100 تا 200 کیلومتری از سطح تیتان قرار گرفته است.

تینان بزرگترین قمر طبیعی زحل (دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی) است که در فاصله یک میلیارد کیلومتری از خورشید واقع شده است.

ادامه مطلب ...

باز هم پشه‌های مزاحم آمدند

تندرستی هم مفهوم گسترده و فراجسمانی دارد و هم به وسیله عوامل متعدد و گوناگونی تهدید می‌شود ، همیشه این سرطان‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج نیستند که انسان را از پا در می‌آورند گاهی حتی یک پشه کوچک و موذی نیز می‌تواند همین کار را بکند. اگر حتی قدرت این پشه‌ها را تا حد مرگ هم در نظر نگیریم آنقدر قدرتمند هستند که نگذارند خواب راحتی در شب داشته باشیم.

با گرم شدن هوا و باز شدن پنجره‌ها این تنها نسیم بهاری نور خورشید نیست که وارد فضای کاری یا خانه‌های ما می‌شود بلکه به همراه آن پشه‌های موذی هم وارد می‌شود که با نیش خود نوش ما را برهم می‌زنند.

شاید این جمله را از قدیمی‌ها شنیده باشید که «گوشت شما شیرین است و پشه‌ها دوست دارند شما را بیشتر نیش بزنند».!

دانشمندان با تحقیق روی 400 نوع بو و ماده شیمیایی که در سطح پوست انسان‌ها وجود دارد، توانسته‌اند برخی از این عوامل را شناسایی کنند.

حدود 85 درصد جذابیت برخی انسان‌ها برای پشه‌ها به عوامل ژنتیک مربوط می‌شود. وجود برخی از مواد شیمیایی و ترکیبات روی سطح پوست موجب جذب پشه‌ها می‌شود که بعضی از افراد مقدار بیشتری از این ترکیبات روی پوست بدنشان دارند.حس بویایی فوق‌العاده پشه‌ها موجب می‌شود که آنها حتی از فاصله 50 متری طعمه‌های خود را تشخیص دهند و این قابلیت، بدترین پیامد را برای افرادی دارد که هنگام تنفس دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنند.

ادامه مطلب ...

امان از نیش پشه

بیشتر احتمال دارد که پشه‌ها هنگام صبح یا غروب افراد را نیش بزنند؛ زیرا در این مواقع آنها فعال‌تر هستند. اما این هم ممکن نیست که در این مواقع همیشه در خانه و در محیط‌های بسته بمانیم. خوشبختانه می‌توانیم به شیوه‌هایی این پشه‌های مزاحم را دور نگه داریم. بااین حال هیچ راه‌حل صد در صد و قطعی برای در امان بودن وجود ندارد.

علائم و نشانه‌ها

برجستگی روی پوست که می‌تواند قرمز یا صورتی رنگ نیز شود و خارش از جمله علائم گزیدگی توسط پشه هستند. این برآمدگی ممکن است بلافاصله پس از گزش یا تا 2 روز بعد از آن ظاهر شود. اگر هم شما به نیش پشه بسیار حساس باشید ممکن است قسمت وسیعی از پوست خارش پیدا کند. البته بندرت ممکن است واکنشی شدید نیز در نتیجه گزیدگی حاصل شود. این شرایط مراجعه فوری به پزشک را نیاز دارد.

پشه آلوده

پشه‌ها می‌توانند باعث انتقال برخی بیماری‌ها نیز بشوند. علائم و نشانه‌های عفونت‌های شدیدتر شامل این موارد است: تب، سردرد شدید، تغییرات عصبی مانند ضعف عضلات یک طرفه، درد بدن، تهوع، استفراغ، بی‌حالی و حساسیت به نور. البته اگر نیش پشه باعث بروز مشکلات و علائم جدی‌تری شده است مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.

ادامه مطلب ...

ساختمان پوست

از پوست چه می‌دانیم؟ نقش پوست در بدن چیست؟ وسعت و اندازه و وزن پوست چقدر است؟ آیا اهمیت پوست بدن به اندازه قلب، مغز، کبد و... است؟

پوست قدیمی‌ترین (از لحاظ جنین‌شناسی)، قوی‌ترین، وسیع‌ترین، تجددگراترین، حساس‌ترین، فداکارترین و آشکارترین عضو بدن ماست که بارها در طول عمرمان ثابت نموده در مقابل همه آسیب‌های حرارتی، شیمیایی، فیزیکی و میکروبی خود اولین مدافعی است که می‌جنگد، می‌سوزد تا به اعضای داخلی بدن آسیبی نرسد.

پوست تنها عضو اخلاقی و معنوی است که پیام غم و شادی، خشم و آرامش، خستگی و نشاط، نفرت و عشق و بالاخره جوانی و پیری را با ظاهرش و بدون هیچ صدا و پیامی ‌به محیط و اطرافیان اعلام و ابلاغ می کند و تنها عضوی است که لطافت و محبت را در اوج دوستی آشکار و اثبات می‌کند و شاید به همین دلیل است که در اوج شادی یا غم همدیگر را در آغوش گرفته و یکدیگر را مورد تفقد و مهربانی قرار می‌دهیم.

ادامه مطلب ...

کاهش افسردگی با اینترنت پرسرعت

بررسی ارتباط میان خطوط پهن‌باند اینترنتی و خدمات درمانی معمولا مربوط به سرویس‌های الکترونیکی بهداشتی و سیستم‌های پزشکی از راه دور می‌شود. اما بررسی‌های جدید گروهی از دانشمندان ایالت واشنگتون آمریکا ارتباط میان این دو مقوله را بیشتر گسترش داده و دریافته است که خطوط پهن‌باند اینترنتی با کاهش افسردگی میان سالخوردگان در ارتباط است.

مطالعه جدیدی که در مرکز غیرانتفاعی Phoenix انجام شده است، نشان می‌دهد که افزایش دسترسی سالخوردگان به خطوط پهن‌باند اینترنتی می‌توان میزان بروز افسردگی در آن‌ها را تا 20 درصد کاهش دهد. این مرکز همچنین دریافته است که میان عدم دسترسی سالخوردگان به اینترنت پرسرعت و بروز افسردگی میان آن‌ها رابطه وجود دارد.

مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی Pew Internet Project بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرده است که هم‌اکنون 42 درصد سالخوردگان آمریکا به خطوط پهن‌باند اینترنتی دسترسی دارند که البته این رقم از میانگین دسترسی مردم این کشور به اینترنت پرسرعت کمتر است.

مرکز Phoenix نیز توضیح داده است که افزایش دسترسی مردم به اینرنت پرسرعت می‌تواند هزینه‌های بهداشتی و درمانی را برای آن‌ها کاهش دهد و در نهایت، از بروز افسردگی میان سالخوردگان جلوگیری کند.

بر اساس این بررسی جدید، سالخوردگان آمریکایی که به اینترنت دسترسی ندارند، معمولا اشخاصی منزوی هستند.

رژیم‌ غذایی ‌ضد پیری

در صورتی‌که احساس می‌کنید بدون علت و زودتر از سن خود در حال پیر شدن هستید و یا دارای بیماری مزمنی می‌باشید به این رژیم غذایی توصیه شده عمل نمایید و ...  امید تا عمل نمودن به این توصیه‌ها تندرستی برای همه ما که در جوامع متمدن و امروزی با سرعت به سمت پیری گام بر می‌داریم، به ارمغان آید.

۱- میوه و سیزیجات بخورید: باید بدانید که میوه و سبزیجات در صف اول موادی قرار دارد که می‌تواند پیری را به تعویق درآورد. با خوردن آنها می‌توان بیشترین

مقادیر آنتی اکسیدانتها را جذب بدن نمود. سعی کنید از همه نوع میوه و سبزی ۵ وعده در روز مصرف نمایید. این مواد خون را از آنتی اکسیدانتهای قوی که با رادیکالهای آزاد مقابله می‌نمایند، اشباع می‌سازد. با مصرف میوه و سبزی در مرحله جوانی از بسیاری از آسیبها از جمله انسداد شریانها، و تخریب سلولی می‌توان جلوگیری نمود. حتی در پیری نیز با مصرف این مواد به سلولهای بدن در مقابله با پیشرفت بیماری‌ها می‌توان یاری رساند.

۲- ماهی بخورید: حداقل دو یا سه وعده در هفته ماهی بخورید. همه انواع ماهی‌ها مفیدند اما ماهی‌های پرچربی مانند ماهی آزاد، خال مخالی، ساردین، شاه ماهی و تن حداکثر مقدار اسیدهای چرب امگا-۳ را دارا می‌باشند.

ادامه مطلب ...

چه کسانی بیشتر درمعرض ابتلا به پوکی استخوان هستند؟

پوکی استخوان یک بیماری شایع استخوانی است که به علت کاهش تراکم استخوان و از دست رفتن توده استخوانی ایجاد می شود .

بیماری پوکی استخوان بدون علامت خاصی بوده و معمولا ‌با ایجاد یک شکستگی در یکی از استخوان‌های بدن بخصوص استخوان‌های مهره، لگن و مچ خود را نشان دهد.

این شکستگی ها ممکن است به دنبال سقوط یا حتی یک ضربه خفیف مثل نشستن ناگهانی، لغزیدن و پیچ خوردن، زمین خوردن، برخورد با اشیاء و حتی ممکن است رخ دهد و یا آنکه استخوان بدون هیچ ضربه ای خودبه خود بشکنند.

 علل پوکی استخوان

1- کمبود طولانی مدت کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی ماده اصلی که سختی و شکل استخوان را بوجود می‌آورد، کلسیم است ذخیره شدن کلسیم در استخوان قبل از تولد آغاز می‌شود و تا سن 30 سالگی ادامه می‌یابد . در 30 سالگی استخواهای یک فرد سالم به بیشترین سختی خود می‌رسد . اگر فعالیت بدنی وجود نداشته باشد یا غذای حاوی کلسیم کم مصرف شود، به تدریج کلسیم استخوانها کم شده و استخوانها شکننده می‌شوند وبیماری پوکی استخوان ایجاد می شود.

2- سطح پایین استروژن پس از یائسگی

3- کاهش فعالیت با افزایش سن

4- استعمال دخانیات و اعتیاد به الکل

5- کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین ث و دی

6- پرکاری تیرویید و سرطان

7- سابقه خانوادگی پوکی استخوان

 اهمیت بیماری پوکی استخوان

بیش از یک سوم افراد 65 ساله یا مسن تر هر ساله سقوط می کنند و تقریباً یکی از هر 10 سقوط منجر به آسیب جدی از جمله شکستگی لگن، و سایر شکستگی ها می شود.

علت اصلی شکستگی پوکی استخوان است اکثریت افراد مبتلا به پوکی استخوان خانمها هستند و احتمال شکستگی ناشی از آن در طول زندگی بسیار بالاست این عارضه بیشتر در خانم های یائسه دیده می شود اما مردان هم درصورت عدم تغذیه صحیح و فعالیت بدنی خوب ممکن است به این بیماری مبتلا شوند پوکی استخوان ، یک بیماری خاموش است زیرا بدون هیچ علامتی، کم کم بوجود می‌آید.

ادامه مطلب ...

با عصاره برگ زیتون لاغر شوید

عصاره برگ زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی موجب کاهش وزن می شود.

محققان در این بررسی به مدت هشت هفته به موشها رژیم غذایی با کربوهیدرات و چربی بالا دادند تا نشانه هایی از سندرم متابولیک در آنها پدیدار شود.

پژوهشگران می گویند نوشیدن یک فنجای قهوه تهیه شده با عصاره برگ درخت زیتون می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند.

سپس به مدت هشت هفته به این موش ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون دادند. آنها بهبود عملکرد قلبی عروقی، کبدی و متابولیکی را در این موش ها نسبت به موش هایی که فقط قهوه معمولی می خوردند مشاهده کردند.

لیندسی براون از دانشگاه کوئینزلند جنوبی گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی موجب کاهش وزن می شود.

محققان در سراسر جهان در حال مطالعه نقش التهاب در ذخیره شدن چربی هستند. چای سبز و زرد چوبه نیز اثرات مشابهی در کاهش وزن دارند.

نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه منتشر شده است.

زمان پایان عمر جهان اعلام شد

شمارش معکوس را آغاز کنید، از هم اکنون تا کمتر از 3.7 میلیارد سال دیگر عمر جهان به پایان خواهد رسید، تاریخی که به واسطه مطالعه ای جدید منتشر شده است.

بر اساس گزارشی از یک مطالعه جدید، جهان و هر آنچه در آن وجود دارد با پایان یافتن طول عمر زمین یعنی کمتر از 3.7 میلیارد سال دیگر از بین خواهد رفت اما هنوز معلوم نیست چنین رویدادی چه زمانی رخ خواهد داد.

بر اساس فرضیه ای جهان در حدود 13.7 میلیارد سال پیش در پی پدیده انفجار بزرگ به وجود آمده و از آن پس با سرعتی فزاینده رو به گسترش گذاشته است. همچنین بر اساس مدلهای استاندارد کیهان شناسی، ممکن ترین سرنوشت برای جهان هستی این است که تا ابد گسترش پیدا کند.

اما تیمی از فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا برکلی اعلام کردند محاسبات آنها نشان می دهد جهان روزی به پایان عمرش خواهد رسید. به گفته آنها در نظریه کیهان شناسی تورم کیهانی، مشکل محاسباتی وجود دارد.

تورم کیهانی مدل کوانتومی کیهانی است که در آن حبابهای متورم شونده ای به وجود می آیند، برخی از این حباب ها متورم تر شده و برای همیشه به این بزرگتر شدن ادامه می دهند و بقیه آنها متلاشی شده و ناپدید می شوند.

در واقع این حبابها که هر یک جهانی را به وجود می آورند، مانند حبابهای آب جوشان به سرعت به وجود آمده و متلاشی می شوند. محققان در بحث خود بر سر جهان متورم شونده ابدی معتقدند در چنین جهانی هر رویداد ممکنی تنها یک بار رخ نداده و در دفعات نامحدودی رخ دهد. چنین رفتاری پیش بینی وقوع هر یک از پدیده ها از قبیل احتمال وجود جهانی مانند جهان انسانها را غیرممکن خواهد کرد.

به گفته آنها در صورتی که تعداد بی نهایتی از ناظران در سرتاسر جهان در مسابقه بخت آزمایی برنده شوند بر چه اساسی می توان ادعا کرد احتمال برنده شدن در بخت آزمایی وجود ندارد؟

"رافائل بوسو" از دانشگاه کالیفرنیا به همراه تیمش تلاش کرد تعداد حباب هایی را که در زمانی تعیین شده به وجود آمده را به همراه تعداد ناظرانی که در هر یک از این حبابها وجود دارند تعیین کند اما مشکل محاسباتی اعلام شده، محاسبه این مقدار را غیر ممکن ساخت.

به گفته بوسو تنها راه جلوگیری از به وجود آمدن این معما ایجاد نقطه توقفی است که می تواند در معنی دار کردن این رویداد پیچیده کمک کند. با معرفی کردن این نقطه توقف که برای جهان همان نقطه پایان است، محققان احتمال پایان یافتن عمر جهان را طی 3.7 میلیارد سال دیگر 50 درصد اعلام کردند.

از سویی دیگر محققان دانشگاه ملی استرالیا معتقدند بوسو و تیمش با استدلالهای آماری به سادگی فاجعه ای خلق کرده اند. به گفته آنها بوسو در مطالعاتش مشکلات ساده محاسباتی را بسیار جدی گرفته است و به دلیل ناتوانی در حل آنها به این نتیجه رسیده که جهان باید به پایان برسد.

کشف سیاره ای جدید با امکان حتمی حیات

خبر قطعیت امکان حیات در سیاره ای که به تازگی کشف شده، بشر را به تحقق رویای دیرینه یک قدم نزیک تر کرده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، انتشار خبر کشف سیاره " Gliese 581" شبیه زمین، که در منطقه ای قابل سکونت از فضا قرار دارد و احتمال وجود آب مایع در سطح آن وجود دارد، سر و صدای زیادی را برانگیخته است.

یک زمین دیگر! سیاره ای که بشر مدت ها به دنبال آن بوده و از یافتن آن و حتی موجوداتی که روی آن زندگی می کنند، کتاب ها نوشته و فیلم ها ساخته! این سیاره در میان 500 سیاره ای که تاکنون اخترشناسان موفق به کشف آن شده اند، تنها سیاره ای است که قابل سکونت به نظر می رسد.

استیون ووت که ریاست تیم پژوهشی کاشف این سیاره را برعهده دارد در این باره می گوید: این سیاره اندازه ای برابر با زمین دارد و احتمالا سطح آن صخره ای است و نیروی جاذبه کافی برای نگهداری اتمسفر در آن وجود دارد.

ادامه مطلب ...