همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تصاویری دیدنی از تخریب یک پل قدیمی در چین

با ساخت پلی جدید در ماه ژوئن 2013، پلی در چین مربوط به سال 1970 با طول 284 متر تخریب شد.
 خبرگزاری شینهوا، عکسی از بقایای پل «یی‌چون» (Yichun) پس از تخریب در استان جیانگشی چین را منتشر کرد.

ادامه مطلب ...

تصاویرفوق العاده جالب

کلکسیونی از جالبترین و خلاقانه ترین تصاویر که با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ درست شده اند

ادامه مطلب ...

گفتگو با خاله نرگس پس از پاسخ فرنود و ماجرای"ماشین لباس شویی" در

 گفتگو با خاله نرگس پس از پاسخ فرنود و ماجرای

باید آن قدر در کارم دقیق باشم که گاهی وقت ها بیننده به آن چه شنیده هم شک کند!/بعد از برنامه همگی خودمان را زدیم به کوچه علی چپ...

ادامه مطلب ...

«بفرمایید شام» ایرانی با ستاره های دوست داشتنی / عکس

«بفرمایید شام» ایرانی با ستاره های دوست داشتنی

مدتی می‌شد بعد از «بازی هم زندگی» برنامه‌ای از بیژن بیرنگ ندیده بودیم، اما اگر دل‌تان برای کارهایش تنگ شده به‌زودی می‌توانید «بفرمایید شام» ایرانی را بخرید تا به قول خودش «یادگاری ارزشمند را در گنچینه ارزشمند خانه‌تان نگهداری کنید». او درباره این مجموعه نکاتی را مطرح کرده است.

ادامه مطلب ...

.اگر از اینترنت زیاد استفاده می کنید حتما بخوانید..؟

www.parsnaz.ir

 

مطالعات جدید درباره استفاده زیاد از اینترنت و ابزارها و برنامه های اینترنتی چهره ای جدید و نه چندان خوشایند را از این ابزار دوست داشتنی و اعتیاد آور به نمایش گذاشته است.

ادامه مطلب ...

رموز شاد کردن خانم ها

این دستورات مختص به زوج خاصی نیست ؛ نکات مطرح شده در ذیل، موارد مهمی هستند که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می‌خواهند.توجه کنید اینها خواسته‌های آنهاست نه نیاز روحی شان . از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز‌های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند.
ما معتقدیم 4 نیاز روحی اساسی وجود دارد


** نیاز به دوست داشتن ودوست داشته شدن
** نیاز به تعلق داشتن
** نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود
** نیاز به آزادى

با اجرای روش های زیر می توانید همسر خود را شاد کنید و به خواسته هایش جامع عمل بپوشانید:
هر روز به او بگویید که دوستش دارید

هر کسی دوست دارد تایید شود و بداند که اطرافیان او را دوست دارند .بهترین راه برای تایید همسرتان – که برایش بسیار مهم است –این است که خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید . گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی که شما را بدرقه میکند بگویید.
درک کردن و بخشش داشتن
ادامه مطلب ...

شگفتی های آفرینش در حیوانات

نوزادان گربه، چشم بسته به دنیا می آیند و مدتی نیز در این حالت زندگی می کنند، ولی نوزادان سگ برعکس گربه ها، در لحظه تولد چشم شان باز است. این مسئله حکایت از سنجش و حسابگری خاصی دارد. زیر شکم گربه پر از موست که لوله های پستان در بین این موها نهفته است. پس اگر چشم بچه گربه در نوزادی باز می شد، هنگام شیر خوردن، این موها به چشم هایش آسیب می رساند. در حالی که زیر شکم سگ در قسمت پستان، خالی از مو است و بچه سگ برای استفاده از آن با چشم باز مشکلی ندارد.

نکته دیگر اینکه بدن حیوانات سُم دار مانند گاو، گوسفند و اسب از نوک گوش تا بالای سم و انتهای دمشان از مو و پشم پوشیده شده است، مگر دو نقطه بغل دست آنها در (انتهای بازو) که به اندازه یک پنج ریالی خالی از پشم و موست؛ ولی در شتر و زرافه آن دو نقطه هم مو دارد. رمز این حسابگری و حکمت کار را چنین گفته اند: هنگامی که بچه های این حیوانات در شکم مادر هستند، دست ها به جلو کشیده شده و سر در بین دست ها افتاده است و درست آن دو نقطه ای که در آنها مو نمی روید، موازی با دو گوشه دو چشم آنهاست که مو ندارد و اگر مو می داشت، باعث آزار و اذیت چشم ها می شد. به همین خاطر، خداوند آن دو نقطه را از مو نپوشانده است. ولی در شتر و زرافه به حساب طول گردن آنها، سرشان مقداری جلوتر از دست ها قرار دارد و موازی بغل دست شان نیست و چون به چشم شان آسیبی نمی رسد، زیر بغل آنها پوشیده از مو است. با این حساب، آیا شایسته نیست ما نیز از سویدای جان بگوییم: فَتَبارَکَ اللّه ُ اَحْسَنُ الْخالِقین».

وصیت امیر مومنان علی ع


طبری در تاریخ و ابوالفر اصفهانی در مقاتل الطالبیین وصیت نامه امیر مومنان ع را ذکر کرده اند. این وصیت نامه چنین است .
بسم الله الرحمن الرحیم
این وصیت نامه علی بن ابیطالب است. گواهی می دهد که معبودی جز خدای بی شریک نیست و محمد بنده و پیامبر اوست که وی را با هدایت و آیین حق فرستاد که بر همه دینها چیرگی دهد اگرچه مشرکان آن را ناخوش دارند. نماز و عبادت و زندگی و مرگ من برای خدای بی شریک و پروردگار جهانیان است. چنین مامور شده ام و من از مسلمانانم. شما دو تن حسن و حسین ع را به تقوای الهی سفارش می کنم. درجست و جوی دنیا نباشید اگر چه دنیا در جست و جوی شما باشد و بر چیزی از دنیا که از دست شما می رود دریغ مخورید. جز حق مگویید و برای پاداش کار کنید برای آخرت کار کنید. دشمن ستمگر و یاور مظلوم و ستمدیده باشید. شما دو تن و همه فرزندان و خانواده ام و هرکس را که این وصیت نامه من به دست او می رسد به تقوای الهی و رعایت نظم در کارها و اصلاح میان خودتان سفارش می کنم. زیرا از رسول خدا ص شنیدم که می فرمود اصلاح میان مردم برتر از تمام نماز و روزه است و دشمنی مکنید که باعث زوال دین است و نیرویی نیست مگر به استعانت خدا. به خویشاوندان خود بنگرید. پس با آنها رفت و آمد. کنید که خداوند محاسبه را بر شما سبک می کند .خدا را ا در مورد یتیمان رعایت کنید. گرسنه شان نگه ندارید تا در محضر شما در  خواری نیفتند. زیرا از رسول خدا ص شنیدم که می فرمود هرکس یتیمی را سرپرستی کند تا بی نیاز شود

ادامه مطلب ...

نمونه پولهای کشور تاجیکستان

تصویر ابوعلی سینا، بر وری اسکناس 20 سومونی (اسکناس کشور تاجیکستان).

سومونی هم برگرفته از نام سامانی است. سامانی نام سلسله ی ایرانی پس از اسلام می باشد. لطفا به رنگهای پرچم تاجیکستان در گوشه اسکناس دقت کنید!


نمونه پولهای کشور تاجیکستان

ادامه مطلب ...

سگ‌ها، سرطان ریه را بو می‌کشند!

محققان آلمانی در پژوهش جدیدی نشان داده‌اند که می‌توان از توانایی بویایی سگ‌ها برای تشخیص نشانه‌های اولیه سرطان ریه استفاده کرد.

 این پژوهش که توسط محققان بیمارستان شیلهرهوئه در آلمان انجام شده، اولین مطالعه از این دست برای کشف این توانایی سگها محسوب می‌شود.

ادامه مطلب ...

دیه کامل ندهند ایران را ترک می‌کنم!

 آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی که در آخرین لحظات از قصاص فرد اسیدپاش گذشت در گفتگو با قانون گفت اگر دیه کامل انسان را برای او در نظر نگیرند برای همیشه ایران را ترک خواهد کرد.

دیه‌ای که دادگاه مقرر کرده است به او پرداخت شود به گفته او 190 میلیون تومان است: «الان دیه من دویست میلیون تومان به اضافه دیه هر چشم است که دیه هر چشم معادل دیه کامل یک انسان است. یعنی کل آن می‌شود 380 میلیون تومان. اما دادستانی می‌گوید طبق قانون دیه زن نصف دیه مرد است. با این اوصاف دیه من تبدیل به 190 میلیون تومان می‌شود. اما من این موضوع را قبول نکرده‌ام.»

او که از گرفتن چشم‌های مجید موحدی گذشته است می‌گوید نه تنها دیه خود را نخواهد بخشید بلکه دیه خط قرمز او است که از آن کوتاه. « من در حال حاضر دو وکیل گرفته‌ام و به هر دوی آن‌ها سفارش کر‌ده‌ام که اگر دیه یک انسان کامل به من پرداخت نشود برای بیرون آمدن این پسر امضاء ندهید.»

او می‌گوید اگر تحت هر شرایطی مجید بهرامی از زندان آزاد شود و دیه کامل هم به او تعلق نگیرد جلای وطن خواهد کرد: «اگر این پسر با هر شرایطی بیرون بیاید من قسم می‌خورم که خاک ایران را می‌بوسم و برای همیشه از اینجا می‌روم.»

شکایت معشوقه سابق ˝جورج سوروس˝

 خبرگزاری فرانسه، معشوقه سابق "سورس" که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه کلمبیا آمریکا است، تصمیم دارد شکایت خود را بطور کامل پیگیری کرده و در برابر فشارهای این میلیاردر سرشناس تسلیم نشود.

"فریر" بدلیل اینکه میلیاردر 81 ساله آمریکایی بیش از سه سال هیچ هدیه ای به وی نداده و آپارتمانی که به وی وعده داده بود را به پرستار و معشوقه جدیدش هدیه کرده، درخواست غرامت کرده است. در متن شکوائیه وی علیه "سورس" اتهاماتی از جمله ضرب و شتم و فریب دادن نیز عنوان شده است.

وکیل "جورج سوروس" تمامی اتهامات مطرح شده از سوی "فریر" بویژه ضرب و شتم را رد کرد و رفتار خوب وی با دو همسر سابقش را شاهد این مدعا می داند

کتایون ریاحی و همسرش

 کتایون ریاحی زاده متولد سال 1340، بازیگر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد تهران و از پدر و مادری شیرازی -گیلانی تباراست.پدر وی اردشیر ریاحی پزشک مرجع ارتوپد بیمارستان چمران در شهر شیراز و مادرش گیتی ریاحی خواهر شهلا ریاحی بازیگر گیلانی تبار دوران قدیم سینمای ایران است.

وی همچنین کارشناس ادبیات و مردم شناسی است. علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران برادر کتایون ریاحی است.

BBC و داماد بهائی مارادونا

 BBC فارسی (BBC) روز سه شنبه16 آگوست (25مرداد) تصاویر یک فوتبالیست که تبلیغ بهائیت را روی دستان خود هک کرده بود را به نمایش گذاشت.


این شبکه درمیان دنیایی از ورزشکاران تصویر یک فوتبالیست معروف باشگاه منچستر سیتی" Manchester City" به نام سرجیو آگوئرو""Sergio Aguero را که روی دست خود کلمه "جامعه بهایی" "Baha'I Society" را خالکوبی کرده نشان داد.


سرجیو«سرخیو» آگوئرا «آگرو» داماد مارادونا می باشد و در بسیاری از فعالیت های ورزشی از پدر زن خود راهنمایی می گیرد.
شبکه BBC با پخش این گونه خبر ها نقش یک مبلغ قابل اعتماد برای جامعه بهائی را ایفا می کند
.

یا علی......

حضرت علی(ع) نماد عدالت و مظهر شجاعت برای همیشه تاریخ است، آن بزرگوار از چنان ویژگیهای خاصی برخوردار است که بسیاری را به اظهارنظر و بیان خصایل امام و ستایش ایشان واداشته است.

حضرت علی(ع) 13 رجب 1427 هجری قمری چشم به جهان گشود ، این بزرگ مرد در فتوت، مردانگی و جوانمردی، حق و عدالت سرآمد روزگار خود و حتی تاریخ بوده .

ادامه مطلب ...

بسیار بسیار مهم

یک خانواده معروف در شهری در نزدیکی دریاچه میشیگان امریکا  پسر 25 ساله خود را در حادثه آتش سوزی منزل در چهارم ژوئن  امسال از دست داد.
این پسر که  دو هفته قبل   از حادثه از  دانشگاه  Wisconsin-Madison   فارغ التحصیل در رشته MBA  شده بود ،  برای دیدن خانواده اش به خانه می آید.  بعد از صرف ناهار با پدر  به اتاقش می رود تا قبل از آمدن مادرش  به خانه  و دیدن او، کمی استراحت کند.  اما  مدتی بعد همسایه ها با دیدن آتش به 911 زنگ می زنند. متاسفانه پسر خانواده در این حادثه جان خود را از دست می دهد .
 وقتی پلیس علت  حادثه را جستجو می کند متوجه می شود که او از  laptop    در تخت  موقع استراحت استفاده می کرده است.
استفاده از لپ تاپ در تخت بدلیل  اینکه  فن  دستگاه  بسیار گرم  می شود و قابلیت خنک کردن سیستم را  نخواهد داشت گاز مونواکسید کربن تولید می کند که کشنده و بی بو است  و موجب خفگی  می شود. همچنین دستگاه آتش می گیرد  و خانه می سوزد.
تحقیقات نشان دادن این پسر ابتدا از خفگی  فوت نموده و سپس آتش سوزی رخ داده است.
لطفا مراقب باشید  و هیچگاه در تخت و جایی که پتو  و ملافه یا  شرایطی مشابه وجود دارند که موجب گرم شدن  لپ تاپ می شود، از این دستگاه استفاده نکنید.

چرچیل

آورده اند که در کنفرانس تهران روزی چرچیل، روزولت و استالین بعد از میتینگ های پی در پی آن روز تاریخی، برای خوردن شام با هم نشسته بودند.
در کنار میز یکی از  سگ‌های  چرچیل ساکت   نشسته بود  و  به  آنها
 نگاه میکرد، چرچیل خطاب به همرهانش گفت؛ چطوری  میشه از این   خردل
تند به این سگ داد؟  روزولت گفت من بلدم و مقداری  گوشت برید  و   خردل
را داخل  گوشت  مالید  و  به طرف سگ رفت  و  گوشت  را  جلوی   دهانش
گرفته و شروع به نوچ نوچ کرد، سگ گوشت را بو کرد و شروع به  خوردن
کرد تا اینکه به خردل رسید،  خردل دهان سگ را سوزاند و از خوردن   صرف
نظر کرد.
 بعد نوبت به استالین رسید. استالین گفت هیچ کاری با زبون خوش پیش نمیره
و مقداری از خردل را با انگشتهایش گرفته و به طرف سگ بیچاره  رفته  و  با
یک دستش گردن سگ را محکم گرفته و با دست  دیگرش خردل  را به  زور به
داخل دهان سگ چپاند، سگ با ضرب  زور خودش را از دست  استالین  رهانید
و خردل را تف کرد.
در این میان که چرچیل به هر دوی آنها میخندید بلند شد و گفت؛  دوستان هر
دوتاتون سخت در اشتباهید!  شما  باید  کاری بکنید  که خودش مجبور  بشه
بخوره، روزولت گفت چطوری؟ چرچیل گفت نگاه کنید! و  بعد بلند شد  و با
چهار انگشتش مقداری از خردل را به مقعد سگ مالید، سگ زوزه کشان در
حالی‌ که به خودش میپیچید شروع به لیسیدن خردل کرد! چرچیل  گفت  دیدید
 
  چطوری میتوان زور را بدون زور زدن بمردمان  احمال  کرد!

آشنایی با چهار چربی مفید برای بدن

افراد چاق همیشه یادآور رژیم‌های سرسخت و ضد چربی هستند. ولی به راستی آیا گونه‌ای از چربی هم وجود دارد که برای بدن انسان مفید باشد؟ جواب مثبت است، این ۴ ماده غذایی را بخورید که برایتان مفیدند.

۱- شکلات تلخ

تقریبا نیمی از شکلات را چربی اشباع نشده تشکیل می‌دهد. ولی شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که فشار خون را پایین می‌آورد و از قلب محافظت می‌کند.

۲-ماهی

غذاهای دریایی دارای امگا-۳ هستند، که بهترین نوع چربی برای قلب و عروق محسوب می‌شوند. مصرف ماهی به صورت ۲ وعده در هر هفته می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

۳-زیتون

زیتون و روغن‌زیتون، هر دو حاوی مقادیر زیادی از چربی اشباع نشده اند و روغن زیتون پایه واساس رژیم مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زیتون می‌تواند از قلب در مقابل حملات حفاظت کند و به بدن در مقابله با دیابت کمک کند.

۴-کره بادام زمینی و خشکبار

مصرف روزانه کره بادام زمینی می‌تواند خطر ابتلا به نوع دوم دیابت را تا ۲۱٪ کاهش دهد، با این حال تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه خشکبار می‌تواند خطر بروز حمله قلبی را تا ۳۵٪ کاهش دهد.

شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ با نور خورشید!

محققان فناوری دست به ساخت یک فناوری جدید زده‌اند که شما را از نگرانی شارژ مجدد تلفن همراه و لپ‌تاپ خود رها می‌کند.

 مهندسان دانشکده مهندسی و علوم پایه دانشگاه کالیفرنیا، شیوه جالبی برای جمع‌آوری و بازیافت انرژی مورد استفاده دستگاههای الکتریکی ابداع کرده‌اند که در آن یک قطبنده فتوولتاییک، درون صفحه نمایش نصب شده و اجازه می‌دهد نورهای محیط، خورشید و نور پس‌زمینه دستگاه را به برق تبدیل کند.

ادامه مطلب ...

همه چیز در مورد نوشابه RANI

 

 
 
 
در حالی که آبمیوه «رانی» بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی‌های ایران را در اختیار خود گرفته و هر روز به جمع مشتریان این آبمیوه افزوده می‌شود، مراجع علمی از غیربهداشتی بودن این آبمیوه خبر می‌دهند.
 آبمیوه «رانی» محصول شرکت «عوجان» عربستان سعودی است و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد.
ادامه مطلب ...

آیا میدانستید

آیا میدانستید که دانشمندان ثابت کرده اند که گل سرخ ترکیبی از بوی 40 نوع گل مختلف است ؟
آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می‌توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند؟
آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد ؟
آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است ؟
آیا میدانستید که یک گرم سم مار کبری می تواند ۱۵۰ نفر را بکشد ؟
آیا میدانستید که گربه قادر نیست مزه شیرین را تشخیص دهد ؟
آیا میدانستید که روباه همه چیز را خاکستری می بیند ؟
آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است ؟
آیا میدانستید که ۸۰٪ موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند ؟
آیا میدانستید که یک قطره آب دارای ۱۰۰ میلیارد اتم است ؟
آیا میدانستید که ۲۰۰ میلیون موجود زنده روی زمین وجود دارد که انسان یکی از آنها است ؟
ادامه مطلب ...

زیباترین قلب

روزی مرد جوانی وسط شهری ایستاده بود و ادعا می کرد که زیبا ترین قلب را درتمام آن منطقه دارد.

جمعیت زیاد جمع شدند. قلب او کاملاً سالم بود و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نشده بود و همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده‌اند. مرد جوان با کمال افتخار با صدایی بلند به تعریف قلب خود پرداخت.

ناگهان پیر مردی جلوی جمعیت آمد و گفت که قلب تو به زیبایی قلب من نیست. مرد جوان و دیگران با تعجب به قلب پیر مرد نگاه کردند قلب او با قدرت تمام می‌تپید اما پر از زخم بود. قسمت‌هایی از قلب او برداشته شده و تکه‌هایی جایگزین آن شده بود و آنها به راستی جاهای خالی را به خوبی پر نکرده بودند برای همین گوشه‌هایی دندانه دندانه درآن دیده می‌شد. در بعضی نقاط شیارهای عمیقی وجود داشت که هیچ تکه‌ای آن را پرنکرده بود، مردم که به قلب پیر مرد خیره شده بودند با خود می‌گفتند که چطور او ادعا می‌کند که زیباترین قلب را دارد؟

مرد جوان به پیر مرد اشاره کرد و گفت تو حتماً شوخی می‌کنی؛ قلب خود را با قلب من مقایسه کن؛ قلب تو فقط مشتی رخم و بریدگی و خراش است .

ادامه مطلب ...

جورج برنارد شاو

 
 
1.      یک مرد تا زمانی که صحبت‌هایش را انکار نکنید حرفی نمی‌زند!
2.      روش جوک گفتن من این است که واقعیت را بگویم. واقعیت خنده‌دارترین لطیفه دنیا است.
3.      وقتی که انسان بخواهد ببری را بکشد اسمش را ورزش می‌گذارد اما اگر ببر بخواهد او را بکشد اسمش درنده خویی است.
4.      عده کمی از مردم بیش از یک یا دو بار در سال فکر می‌کنند. من با یکی - دو بار فکر کردن در هفته برای خودم شهرتی دست و پا کردم
ادامه مطلب ...