همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اقدام عجیب هند برای خرید نفت ایران!


اقدام عجیب هند برای خرید نفت ایران!
 
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت درست چند روز مانده به سفر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به «دهلی نو»، دولت هند از پالایشگاههای این کشور خواسته است که خرید نفت از ایران را ظرف دو ماهه آینده کاهش داده و واردات نفت را در همان سطح سال مالی قبلی حفظ کنند.

   
  
طبق این گزارش، هند محموله‌های نفت خام از ایران را در اولین ۹ ماهه سال مالی جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داد که این افزایش واردات نفت در نتیجه توافق موقت ژنو بوده است.

 
  
به گزارش فارس، «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص سفر اوباما به هند گفت «هند و ایران در صدد هستند در خصوص وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بنشینند».

 
دو منبع در هند اعلام کردند که افزایش واردات نفت هند از ایران نیز در دستورکار نشست اوباما با مقامات هندی قرار دارد.

 
یکی از منابع آگاه از این موضوع اعلام کرد: پالایشگاههای هند مجبور خواهند بود که در ماه فوریه-مارس واردات نفت از ایران را متوقف کنند تا خرید نفت در همان سطح سال گذشته را حفظ کنند.

 
طبق آمار و ارقام اعلام شده، واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل تا دسامبر در مقایسه با همین بازه زمانی در یکسال قبل از آن با افزایش ۴۱ درصدی به ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رسید.

 
یکی از منابع هندی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که وزارت نفت فدرال هند به شرکت نفت «اسار» هند؛ تنها شرکت هندی که از ایران نفت خریداری می‌کند، گفته است که واردات نفت از ایران را کاهش دهد.

 
ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) قرار است ماه آینده میلادی به مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع ادامه دهند و از آنجایی که با پایان مهلت ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) موفق نشدند به توافق نهایی برسند مذاکرات را تا پایان ژوئن ۲۰۱۵ تمدید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد