همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

قدرت اوپک در دستان کدام کشورهاست؟


نشریه نشنال اینترست آمریکا در مقاله ای به قلم یوان میرنس نوشت: قدرت اوپک به طور فزاینده، روی معدودی از کشورهای عضو متمرکز می شود.

 
به گزارش ایرنا از مجله یادشده، اکنون اوپک را می توان به سه گروه تقسیم کرد؛ اول، کشورهای عراق، ایران و لیبی که آینده تولید نفت آنها احتمالا بیشتر بستگی به تغییر سیاست های آنها دارد تا طرح و برنامه.

   
دوم کشورهای قابل زوال شامل الجزایر، نیجریه، آنگولا و ونزوئلا که زوال منابع، تولید نفت معمول این کشورها را کاهش داده است.

 
سوم کشورهای بسیار ثروتمند خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر که تولید آنها همچنان روبه افزایش است تا کاهش تولید کشورهای دیگر را پوشش دهند.

 
اینکه تا کی این روند ادامه خواهد یافت؟ کسی نمی داند.

 
قدرت اوپک اینک به طور فزاینده در دستان این کشورهاست که ظرفیت افزایش تولید را دارند و صاحب ثروتی هستند که آنها را قادر می سازد تا وقتی که مناسب می دانند به این روند ادامه دهند.

 
بقیه کشورهای اوپک دیگر مشارکت فعالی در تصمیمات این سازمان ندارند.

 
بین ماه های ژوئن تا نوامبر (خرداد تا آذر) 2014، قیمت نفت حدود 40 درصد کاهش یافته که عامل آن افزایش چشمگیر تولید نفت شیل در آمریکا و چشم انداز نامناسب تقاضای نفت است.

 
اوپک در تاریخ 27 نوامبر (6 آذر) بدون توجه به درخواست برخی کشورها برای کاهش تولید و تثبیت بازار، تصمیم به حفظ سقف تولید گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد