همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ایرانیان چه‌زمانی بالاترین درآمد سرانه جهان را داشتند؟


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اکونومیست در سال 1000 میلادی کشورهای ایران، عراق و ترکیه بزرگترین اقتصادهای دنیا بودند و سرانه تولید ناخالص داخلی هر یک از این کشورها تقریبا 35 درصد از متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی دنیا در آن زمان بیشتر بود.
  
 
سال 1000 میلادی با قرن چهارم هجری و دوران حکومت سلطان محمود غزنوی در ایران همزمان است.

 
بر اساس گزارش اکونومیست، در سال 2014 میلادی کشورهای لوگزامبورگ، سنگاپور و برونئی سه کشوری بودند که از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی در صدر کشورهای دنیا بودند. سرانه تولید ناخالص داخلی لوگزامبورگ در سال 2014 میلادی بالغ بر 500 درصد متوسط تولید ناخالص داخلی دنیا بود و سنگاپور هم در سال 2014 میلادی دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بالغ بر 480 درصد متوسط تولید ناخالص داخلی دنیا بود.

 
بر اساس این گزارش، بالاترین نسبت سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور به متوسط جهانی از سال 1000 میلادی تاکنون به سال 1950 میلادی مربوط می شود. در آن زمان سه کشور قطر، کویت و امارات متحده عربی سه اقتصاد برتر دنیا از این منظر بودند و سرانه تولید ناخالص داخلی قطر در آن سال معادل 1400 درصد متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی دنیا بود. سرانه تولید ناخالص داخلی کشورهای کویت و امارات متحده عربی در سال 1950 میلادی به ترتیب 1300 درصد و 750 درصد متوسط تولید ناخالص داخلی دنیا بود.

 
در سال 2000 میلادی سه اقتصاد برتر دنیا از این نظر، آمریکا، نروژ و هنگ کنگ بودند و در فاصله سال‌های 1000 تا 1950 میلادی برترین اقتصادهای دنیا را اقتصادهای اروپایی تشکیل داده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد