همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

حراج عکس‌های 100 میلیونی دو ایرانی + تصویر


حراج آثار هنرى مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز در حالی در لندن انجام شده که 83 اثر از هنرمندان ایران، مصر، عراق، سوریه، لبنان، سودان، الجزایر، ترکیه و مراکش در این حراج شرکت کرده‌اند.

 
در این میان نامی از هنرمندان برجسته ایرانی همچون عباس کیارستمی و رضا کیانیان نیز دیده می‌شود که قیمت عکس‌های حراج شده از این هنرمندان با قیمت‌های بالایی همراه شده است.  

 

عکس عباس کیارستمی در حراج بونامز

 
عکس عباس کیارستمی در حراج بونامز



به گزارش اقتصاد نیوز، عکس عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی که مدتی است در خارج از ایران به سر می‌برد به قیمت 19 تا 32 هزار دلار است که رقمی در حدود 57 تا 96 میلیون تومان (با احتساب دلار سه هزار تومانی)است. این تابلو با نام «پنجره‌ای به سمت زندگی» است که به نام کیارستمی در این حراج عرضه شده است.

 

تابلوی دیگر مربوط به رضا کیانیان است که بدون عنوان در این حراج عرضه شده است. این تابلو با رقم 6400 تا 9600 دلار در حراج عرضه شده که رقمی در حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان تا 28 میلیون و 800 هزار تومان(با احتساب دلار سه هزار تومانی) را نشان می‌دهد.

 
در این حراج ٣۴ اثر از هنرمندان ایرانى، ٢٣ اثر مصرى، ١٠ اثر عراقى، هشت اثر سوری‌، چهار اثر لبنانى و یک اثر از هر یک از کشورهاى ترکیه، الجزایر، اردن و مراکش در قالب‌هاى نقاشى، نقاشى خط، مجسمه و عکس روى میز حراج مى‌رود.

 
در میان دیگر هنرمندان ایرانی، نام‌هایی از شادی قدیریان و شیرین نشاط نیز دیده می‌شود. این حراج در حالی است که در تهران نیز، به مدت سه سال حراج‌هایی برای آثار برجسته هنری برگزار شده است.

 
بر همین اساس، حراج تهران در سومین سال برگزاری خود توانست با فروش 100درصدی همه آثار، فروش کلی 13 میلیارد و 257 میلیون‌تومانی را تجربه کند و به بیش از دو برابر رقم کلی فروش سال گذشته خود دست پیدا کند.

 
آن‌طور که سایت فرارو پیش از این نیز گزارش داده بود، در خرداد ماه سال جاری، همه 90 اثر ارائه شده در این حراج به فروش رسید و سهراب سپهری که رکورددار دو دوره قبلی این حراج بود، برای دومین بار موفق به شکستن رکورد خود شد و با فروش دو اثرش به مبالغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان و یک میلیارد و 600 میلیون تومان، بالاترین رقم فروش آثار را در سومین دوره حراج تهران از آن خود کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد