همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

برق‌گرفتگی در چالش سطل یخ!/تصاویر


   دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی آمریکا با مشارکت کارکنانشان در کمپین موسوم به چالش سطل آب یخ، ابراز مخالفت کرده‌اند. در حالی که این کمپین با نیات ظاهرا خیرخواهانه تشکیل شده، اما مقامات آمریکایی معتقدند کارمندان دولتی خصوصا افراد رده‌بالای دولتی باید از شرکت در این کمپین به علت ترس از نقض قواعد اخلاقی، پرهیز کنند.


وزارت خارجه و مجلس نمایندگان آمریکا از کارمندان خود خواسته‌اند از شرکت در این کمپین خودداری کنند زیرا مقامات دولتی حق ندارند از موقعیت خود برای منافع غیردولتی استفاده کنند.

وزارت دفاع آمریکا نیز سربازان و نظامیان آمریکایی را از شرکت در کمپین آب یخ در شرایطی که لباس نظامی بر تن دارند، منع کرده است.

علاوه بر مخالفت دستگاه‌های دولتی، کمپین موسوم به چالش سطل آب یخ، مشکلات جانبی مختلفی را نیز در آمریکا و سایر نقاط جهان ایجاد کرده است. از شوکه شدن افرادی که روی خود سطل یخ ریخته‌اند و به مراقبت پزشکی فوری محتاج شده‌اند تا آتش‌نشانانی که با هدف کمک به افراد شرکت‌کننده در این کمپین، خودشان دچار برق‌گرفتگی شده‌اند.

به عنوان مثال، چند روز پیش در دانشگاه کامبلسویل آمریکا خودروی آتش‌نشانی که قرار بود برای ریختن آب پرفشار به روی دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد، به خطوط برق پرفشار برخورد کرد و 4 آتش‌نشانی که روی نردبان آن بودند، دچار برق‌گرفتگی شدند.
برق‌گرفتگی آتشنشانان آمریکایی در چالش سطح یخ

حال دو تن از این افراد، وخیم گزارش شده به طوری که سوختگی یکی از آنها 55 درصد اعلام درصد شده است.

این کمپین از چندی پیش و با قصد کمک به بیماران مبتلا به بیماری عصبی اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و اطلاع‌رسانی عمومی درباره این بیماری بسیار نادر آغاز شد. این بیماری باعث تحلیل بافت عصبی مغز طی مدت زمان طولانی می‌شود و بیمار مبتلا را ذره ذره به فلج کامل بدنی مبتلا می‌کند آن‌هم در شرایطی که مغزش بدون هیچ عیب و نقصی به کار خود ادامه می‌دهد. معروف‌ترین شخص مبتلا به این بیماری استیفن هاوکینگ است.

برق‌گرفتگی آتشنشانان آمریکایی در چالش سطح یخ

حالا این بیماری ناشناخته و خاص به کمک کوری گرفین جوان آمریکایی ابداع کننده «چالش آب یخ» به مردم جهان معرفی شده است. این چالش به این شکل طراحی شده که در ابتدا فرد به چالش کشیده شده باید ظرف کمتر از 24 ساعت یک سطل آب یخ را روی سر خودش خالی یا صد دلار به مبتلایان به این بیماری کمک کند و پس از آن سه نفر دیگر را نیز به این چالش دعوت کند. به همین خاطر و به یاری شبکه‌های اجتماعی این چالش که از آمریکا شروع شده بود به سرعت در تمام جهان فراگیر شد.

شماری از چهره‌های معروف در سراسر جهان این چالش را پذیرفته و به جز ریختن ظرف آب یخ روی سر خود صد دلار کمک لازم را نیز پرداخت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد