همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مدعی مرجعیت، علیه ارتش عراق اعلام جهاد کرد!/ده ها کشته و زخمی، نتیجه جنگ داخلی در شهر کربلا


سید محمود صرخی الحسنی، یکی از مدعیان مرجعیت در شهر کربلا که هواداران وی، او را سید حسنی ِ وعده داده شده در عصر ظهور می دانند، «حکم جهاد» را علیه دولت نوری المالکی و ارتش رسمی عراق اعلام کرد.شبکه الجزیره، در پی اعلام حکم جهاد، درگیری در شهرهای کربلا و دیوانیه شدت گرفته و هلی کوپترهای ارتش در حال گشت زنی و تیراندازی به محل های مشکوک هستند. منابع بیمارستانی، تا کنون ده ها کشته و زخمی از درگیری های کربلا و دیوانیه نقل کرده اند.

علاوه بر کربلا و دیوانیه که به آتش کشیده شده اند، نیروهای ارتشی در شهرهای بصره و ناصریه نیز به حالت آماده باش در آمده و در سطح شهر، در حال گشت زنی و ایست بازرسی هستند. بر پایه همین گزارش، درگیری های پراکنده ای از شهر بصره نیز نقل شده است.

سید محمود صرخی الحسنی

کسی که حکم جهاد علیه ارتش عراق و دولت مالکی صادر کرده است 

 

سید صرخی حسنی، علت این قیام را «فشار حکومت مالکی به مرجعیت برای اعلام جهاد علیه عشائر مسلح (متحدان داعش)» اعلام کرده است. به نظر می رسد در شرایطی که ارتش در کنار میلیون ها شیعه داوطلب در حال جنگ با تروریست های داعش هستند، صرخی حسنی جبهه جدیدی در داخل شهرهای امن شیعه نشین برای نزاع ابداع کرده است.

سید محمود صرخی حسنی که مدعی مرجعیت است، در بخشی از اعلامیه ای که روز گذشته به همین مناسبت (امتناع از اعلان جهاد علیه داعش و متحدانش) منتشر کرد، نوشته است: «حکم و فتوا، برآمده از هوای و هوس نیست؛ بلکه تبعاتی مانند آتش جهنم، جان و مال و خون انسان ها و عذاب های دنیوی و اخروی را در پی دارد. اگر فتوا و حکمی را صادر می کنیم، باید آن را از متن قرآن و روایات اخذ کنیم. فتوای جهاد کنونی را بر کدام آیه و روایت می توان تطبیق کرد؟»

عکس از خبرگزاری فرانسه
نیروهای ارتشی، در نقاط مختلف شهر بصره به حال آماده باش درآمده و گشت های ویژه راه انداخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، پس از انتشار بیانیه فوق، هواداران محمود صرخی الحسنی در دفتر وی در کربلا گرد آمدند و شعارهایی در حمایت از وی سر دادند. این تجمع و شعار علیه ارتش و داوطلبان مردمی با پوشش وسیع رسانه های عربی ِ مخالف مرجعیت شیعه همراه شد و در پی آن، نیروهای ویژه ارتش در کربلا (موسوم به سوات) به محل تجمع حمله کرده و افراد را متفرق کردند.

تجمع حامیان صرخی الحسنی در دفتر وی، پس از بیانیه دیشب وی در رد حکم جهاد علیه داعش!
این تجمع، با دخالت نیروهای ارتشی و امنیتی پایان یافت

در پی این اتفاق، سایت دفتر سید صرخی الحسنی در گزارشی مدعی شد نیروهای امنیتی با حمله به دفاتر صرخی الحسنی در شهرهای دیوانیه و کربلا، این دفاتر را ویران کرده اند؛ اما پلمب آن را «نیروهای مردمی» شکسته اند! هم چنین شخص صرخی الحسنی در پیام کوتاهی اعلام کرده تا کنون دست کم 4 نفر از هوادارانش کشته شده اند، زیرا وی «حکم جهاد [آیت الله] سیستانی» را رد کرده است.


آتش گرفتن خودروی زرهی «همر» پس از حمله شب گذشته به دفتر صرخی الحسنی

یکی از سایت های هوادار صرخی الحسنی نیز تصاویری از آتش گرفتن خودروی زرهی «همر» در درگیری بین هواداران وی و نیروهای ارتش خبر داده است. الجزیره به نقل از منابع محلی، از کشته و زخمی شدن حداقل سی نفر خبر داده است.

نیروهای سوات در برابر دفتر صرخی الحسنی
هواداران صرخی الحسنی با انتشار این عکس، مدعی یورش گسترده(!) نیروهای تکاوری ارتش به دفتر وی در کربلا شده اند!

هواداران وی در بصره نیز با آتش زدن لاستیک ها، جاده اصلی بصره به بغداد در شمال شهر بصره را برای ساعاتی مسدود کردند. گفتنی است مهم ترین کاربری این جاده، انتقال تجهیزات و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش به بغداد و مناطق غربی و شمالی عراق برای جنگ با داعش و متحدانش است.


هواداران سید محمود صرخی الحسنی، شب گذشته در اعتراض به بسته شدن دفتر وی در کربلا، جاده مواصلاتی بصره-بغداد را مسدود کردند.سایت رسمی دفتر سید محمود صرخی الحسنی، با افتخار این تصاویر را منتشر کرده و نشانه حمایت مردمی شیعیان از موضع وی - در مخالفت با حکم جهاد علیه داعش - دانسته است!

در همین زمینه، «سلام کتاب» از اساتید دانشگاه کربلا و کارشناس امور سیاسی در مصاحبه با الجزیره از تشدید درگیری ها بعد از کشته و زخمی شدن ده ها نفر خبر داد. او در مصاحبه زنده تلویزیونی، با حمایت از صرخی الحسنی اظهار داشت: «در تمامی استان ها، عشائر و بومیان با ارتش عراق درگیر شده اند! گویا در ارتش و "مغز سیاسی" آن، هر غیرممکنی، ممکن است. طی یک ساعت، بخشی از ارتش با مرجعیت می جنگد و بخشی دیگر با داعش! همزمان بخشی از ارتش با عشائر اهل سنت [مسلح ضد مالکی] می جنگد و بخش دیگری در کنار همین عشائر اهل سنت (نیروی های موسوم به بیداری) در حال جنگ است.»

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، پایگاه خبری «الأخباریة» نیز از اجرای قانون منع آمد و شد در شهر مقدس کربلا خبر داد.


حسین المرشدی  (بالا) و یاسر کربلائی (پایین)
این دو نفر در اثر حمله به دفتر سید صرخی الحسنی در کربلا کشته شده اند.
هواداران صرخی الحسنی، این دو را شهید «دفاع از ولایت و مرجعیت» و «سربازان امام زمان» خوانده اند



صرخی الحسنی در آخرین موضع گیری خود، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «اهل سنت، سعادتمندترین و خوشبخت ترین مردم پس از ظهور امام مهدی (سلام الله علیه) خواهند بود ... جنگ کنونی در عراق را آمریکا راه انداخته و با کمک ملعبه ها و فریب خورده ها، می خواهد مسلمانان عراق را درگیر جنگ داخلی کند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد