همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

5 مکان بی نظیر معماری در جهان


 کلیسای جامع پوشیده از رنگ های آبنبات

  

بنایی بسیار زیبا و شاد سرشار از انرژی، که نباید با کیک خوشمزه ای آن را اشتباه گرفت. خیابان بسیل نمونه بی نظیری است که استعداد و نبوغ روس ها را به معرض نمایش گذاشته است. دهه ها جنگ و درگیری، انقلاب و جنبه های پوچ گرایی کمونیستی، هیچ کدام نتوانست باعث تخریب این بنا به نام بیزانتاین بیجو شوند.

 

جزیره ساخته دست بشر

هر چند این تصویر تا حد ممکن تصور ساخته بشری بودن جزیره را غیر ممکن می کند، اما واقعیت این است که تمام اجزای ساخته شده این جزیره از مواد و مصالح ساخته شده به دست انسان است. یک بار دیگر، شهر دبی با ساخت جزیره ای دور از تصور و عرف متداول در ساخت و ساز، دنیا را شگفت زده کرد. این جزیره پالم ایسلند (نخل خرما) نام دارد که طرح معماری و مهندسی خارق العاده و برجسته ای به شمار می رود.

 

گنبد دو هزار ساله

طرحی ارزشمند و دقیق به جا مانده از گذر تاریخ پر از کشاکش خلق آرزوها و هزینه دادن برای آن ها. هم اکنون این پرده گنبدی متعلق به زمان های بسیار دور اسیر دوران و در حال از بین رفتن است، اما این اثر در جنوب لندن هم چنان با ابهت خود بسیاری را خیره خود کرده و شگفت زده می کند.

 

زندگی آینده در زمان حال

چه بر روی زمین که بسیار غفلت از آن شده و چه بر سیاره مریخ، کار و تحقیق درباره طرح های زیست محیطی لازمه آینده بشریت است. این بنا با نام لاتین خود "بیوسفیر 2 و لانگ" بنایی کاملا مجهز، نمایانگر بزرگترین و نزدیک ترین طرح ممکن و مناسب زیست محیطی است که تا به حال ساخته شده است. متاسفانه این طرح به علت مشکلات تامین اعتبار و شکاکیت برخی از دانشمندان در روزهای اول اجرای خود متوقف شد. تعداد بسیار کمی از نتایج حاصله از این پروژه ثبت علمی شده است.

 

سنگ بنایی از شعر

جردن اتچد، 500 سال قبل از میلاد مسیح، طرح فوق العاده ای را از خود بر جای گذاشته است که هم اکنون در فهرست هفت اثر خارق العاده جهان قرار دارد. این اثر پترا نام دارد و با حکاکی بر روی سنگ های بیابانی، جنگ ها و درگیری های زمان خود را به تصویر کشیده شده است.

 


منبع : ایران ناز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد