همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پای تجار بزرگ امریکایی به تهران باز شد/سرمایه گذاری بعد از چند دهه قطع رابطه

پای تجار بزرگ امریکایی به تهران باز شد/سرمایه گذاری بعد از چند دهه قطع رابطه 
 
 به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، تلاش‌های رئیس جمهور ایران برای خارج کردن جمهوری اسلامی از انزوا و کاهش تحریم‌های اقتصادی این کشور در حال نتیجه دادن است.

برای اولین مرتبه در چند دهه گذشته، تجار آمریکایی برای دیدار با سرمایه‌گذاران ایرانی به منظور گفتگو درباره همکاری‌های احتمالی به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش آیریش تایمز، پیش از آن که اتحادیه اروپا بر ضد ایران تحریم نفتی اعمال کند و سرمایه های بانک مرکزی این کشور را در سال ۲۰۱۲ مسدود کند، تعاملات تجاری میان ایران و این اتحادیه ۲۸ میلیارد یورو در سال بود که این رقم اکنون به شش میلیارد یورو کاهش یافته است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با وجود کاهش کلی سرمایه گذاری غرب در ایران در سال های اخیر به علت چنین تحریم هایی، در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل گفته شد که چین، روسیه و ترکیه به افزایش سرمایه گذاری مستقیم در این کشور کمک می کنند.

سرمایه گذاری این کشورها در ایران حدود پنج میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بوده است. کشورهایی نیز هستند که تلاش می کنند محدودیت های تجاری با ایران را از طریق یک کشور سوم دور بزنند. این روابط تجاری غیررسمی می‌تواند تنش های دیپلماتیک میان ایران و غرب را بدون حصول توافق هسته ای کاهش دهد.

گفتنی است، دور بعدی مذاکرات میان شش قدرت جهانی و ایران برای حل اختلاف بر سر برنامه هسته ای تهران قرار است روزهای شانزدهم تا بیستم ژوئن در وین برگزار شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد