همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

درگیری در اوین؛ از تکذیب تا نگرانی‌ها

دیروز خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر درگیری شدید و خونین در بند 350 زندان اوین (بند زندانیانی که اغلب به دلیل حوادث سال 88 محکوم شده‌اند) منتشر شد.

 قانون‌آنلاین با این مقدمه نوشت: «اصل خبر منتشرشده به گونه‌ای بود که حیرت هر کسی را برمی‌انگیخت. بر اساس این خبر در جریان بازرسی از بند 350، بین زندانیان و نیروهای نظامی و امنیتی مستقر در زندان درگیری شدیدی رخ داده که به واسطه آن تعداد زیادی از زندانیان مضروب و مجروح شده و عده‌ای از آنان به بیمارستان و سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین رسم‌های جهان

 گاوبازی,رسوم

 

رسم و رسوم عجیبی در گوشه و کنار جهان وجود دارد که معمولا موجب تعجب و شگفتی غریبه‌ها می‌شود.

یکی از این رسوم در کالج های آمریکا رایج است. در این رسم، تازه واردان به چیزی بسته می شوند و با شوخی های خطرناک و آب پاشی، مورد استقبال سال بالایی ها قرار می گیرند. با این که اجرای این رسم ممنوع شده و حتی یک کشته هم در پی داشته، اما دانشجویان حاضر نیستند از این رسم خطرناک دست بکشند

ادامه مطلب ...

چربی‌سوز مجانی که تاکنون نمی‌شناختید

 

اگر اضافه‌وزن دارید و می‌خواهید از یک روش کمکی در کنار دیگر روش‌ها برای خلاص شدن از شر کیلوگرم‌های اضافی بهره ببرید، کافی است اول صبح پرده‌ها را کنار بزنید و از نور مستقیم خورشید بهره‌مند شوید البته این کار فقط به درد افراد دارای اضافه‌وزن یا چاق نمی‌خورد. اگر از وزن متناسبی هم برخوردارید، آفتاب مستقیم صبحگاهی می‌تواند در حفظ این تناسب به شما کمک کند.

به گزارش مجله پریونشن، براساس نتایج مطالعه‌ای که بتازگی منتشر شده است، افرادی که هر روز بیشتر نور مورد نیاز بدن خود را در صبح یا به عبارت دقیق‌تر از زمان طلوع آفتاب تا ظهر تامین می‌کنند، نسبت به افرادی که از ساعات دیرتر روز، بویژه ساعات بعدازظهر تا غروب، از نور خورشید بهره می‌برند، به میزان قابل توجهی شاخص توده بدنی یا BMI پایین‌تری دارند،‌ یعنی وزنشان متناسب‌تر است.

ادامه مطلب ...

رد احتمال وجود حیات در سیاره مریخ

دانشمندان دانشگاه پرینستون با بررسی صدها دهانه در مریخ مدعی شده‌اند که به دلیل سردی بیش از حد هوا، هیچ‌گاه در این سیاره حیات وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، آنها بر این باورند که بسترهای رود باستانی بر روی سیاره سرخ با دوره‌های کوتاه گرم پس از فورانهای آتشفشانی، برخورد شهاب‌سنگها و تغییرات در مدار بوجود آمده بودند.

اما این دوره‌ها به اندازه کافی طولانی نبودند تا به موجودات اجازه رشد بدهند.

ادامه مطلب ...

ادعای حضور یک ایرانی در میان عوامل انتحاری داعش در دیالی عراق

شاخه‌ای از گروه دولت اسلامی عراق و شام به نام داعش که در استان دیالی عراق فعال است، فهرستی از عوامل انتحاری خارجی این شاخه در سال‌های اخیر را منتشر کرده که در یک و نیم سال اخیر در این استان این کار را انجام داده‌اند؛ در این لیست، نام یک عامل ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

ادامه مطلب ...

مغز چگونه تمرکز می‌کند؟

8-1008.jpg دانشمندان نواحی از مغز را شناسایی کرده‌اند که با توجهات فضایی و شی‌ءمحور سر و کار دارند.

ایسنا، تشخیص‌دادن یک شخص در میان جمعیت مسؤولیت پیچیده‌ای است و مغز باید خاطره صورتی را که شخص به دنبال آن می‌گردد، بازیابی کند و در حالی که جمعیت را اسکن می‌کند، توجه ویژه‌ای برای یافتن مولفه‌ای مطابق با آن بیابد.

مطالعه جدید دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه ام‌آی‌تی نشان می‌دهد چگونه مغز به این نوع از توجه متمرکز روی چهره‌ها یا دیگر اشیا دست می‌یابد. به گفته آن‌ها، بخشی از مغز موسوم به ناحیه (inferior frontal junction (IFJ نواحی پردازش بصری را که برای شناخت گروه خاصی از اشیا تنظیم می‌شود، کنترل می‌کند.

دانشمندان درباره این نوع توجه موسوم به «توجه شی‌ءمحور» (توجه بر آنچه که در مکانی خاص رخ می‌دهد) بسیار کمتر از توجه فضایی می‌دانند؛ با این حال، یافته‌های جدید نشان می‌دهد این دو نوع توجه دارای ساز و کارهای مرتبط با نواحی مغزی مشابهی هستند.

ادامه مطلب ...

حضور رمز‌آلود یک هواپیمای آمریکایی در ایران

7356.jpg روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به اشاره به حضور هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه مهرآباد نوشت: هنوز هیچ‌کس پاسخگوی این مساله نیست و کسی نمی‌داند این هواپیما برای چه در ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز - چاپ آمریکا در گزارشی نوشت: رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده است که ایران هنوز آماده رویارویی با تجارت نیست حتی آمریکا کسانی که خواهان تجارت با ایران باشند مورد تحریم قرار می‌دهد. اما صبح روز سه‌شنبه ایران یک میهمان ناخوانده‌ای داشت. هواپیمای مطلق به بانک "یوتا" با همراه داشتن پرچم کوچکی بر روی بال‌های خود در فرودگاه مهرآباد در تهران دیده شدکه این هواپیما در بخش قابل دید پارک کرده است. اما جالبی این ماجرا این است که هنوز مشخص نیست که چرا این هواپیما در ایران بوده است و رمز و رازهایی در این باره گسترش یافته است.

ادامه مطلب ...

عکس/ غروب خورشید

غروب خورشید در ویلتشایر انگلیس

عکس/ سنگ قبر جالب معاون اول هاشمی و خاتمی

عکس/ سنگ قبر جالب معاون اول هاشمی و خاتمی 
 مرحوم کتر حسن‌ابراهیم حبیبی وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی ، معاون اول در هر دو دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سید محمد خاتمی بود. حبیبی دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی و حقوق از دانشگاه سوربون بود.
حجت السلام سید محمدعلی ابطحی در صفحه فیس بوک خود تصویری از سنگ قبر دکتر حبیبی را منتشر کرده است و در توضیح آن نوشته است:

«مادرها خیلی مظلومند. ما همه گویا فقط فرزندان پدرمان هستین. آقای دکتر حبیبی سنگ قبرش را خودش آماده کرده بود. خیلی با معرفت بود که نوشته فرزند باقر و فاطمه.اسم مادر را هم ذکر کرده است.کاش بشه هرجا می پرسند فرزند کی، اسم پدر و مادر را بخواهند…»دکتر حبیبی به دلیل نارسایی قلبی و جراحی معده در بخش CCU بیمارستان فرهنگیان تهران بستری بود و در ساعت ۱ بامداد روز پنجشنبه مورخهٔ دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در پی یک دوره کسالت طولانی و بستری در بیمارستان فرهنگیان تهران درگذشت.