همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ادعای حضور یک ایرانی در میان عوامل انتحاری داعش در دیالی عراق

شاخه‌ای از گروه دولت اسلامی عراق و شام به نام داعش که در استان دیالی عراق فعال است، فهرستی از عوامل انتحاری خارجی این شاخه در سال‌های اخیر را منتشر کرده که در یک و نیم سال اخیر در این استان این کار را انجام داده‌اند؛ در این لیست، نام یک عامل ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش «تابناک»، رسانه‌های گوناگون این موضوع را با توجه به انتشار تصاویر این ۲۶ تن در حساب کاربری این گروه در تویی‌تر مورد توجه قرار داده‌اند. این فهرست در دوازدهم آوریل منتشر شده و افرادی را در بر می‌گیرد که در فاصله سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ۹۱) تا ماه مارس ۲۰۱۴ دست به این اقدام زده‌اند.

در بین این ۲۶ تن، ۲۴ تن از کشورهای دیگر در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و اروپا هستند. کشورهای شمال آفریقا بالا‌ترین سهم را در این میان دارند؛ ده تن از تونس، دو تن از لیبی، دو تن از مصر و یک تن از کشورهای مغرب عربی است که به الجزایر، لیبی، موریتانی، مراکش و با تونس اشاره دارد. پنج تن از عربستان سعودی هستند و از هر یک از کشورهای ایران، تاجیکستان، روسیه (منطقه چچن) و دانمارک نیز یک نفر در این فهرست حضور دارند.

در معرفی فردی که ادعا شده ایرانی است، از وی با نام ابوبکر الایرانی نام برده و گفته شده که وی در چهارم ذی‌القعده ۱۴۳۳ برابر با ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ در حمله به فرماندهی پلیس منطقه هبهب عملیات انتحاری انجام داده است.

فرد دانمارکی که در ششم نوامبر سال گذشته عملیات انتحاری انجام داده، با نام ابوخطاب الدنمارکی معرفی شده است، ولی نام واقعی وی روشن نیست. در تصاویر منتشره، تصویر این شخص مبهم شده و اگر این ادعای داعش تأیید شود، وی دومین دانمارکی است که در عراق عملیات انتحاری انجام داده است. در ماه نوامبر نیز، فاتح الدانمارکی در تاجی در استان بغداد عملیات انتحاری انجام داد.مسأله مهمی که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه داعش اصرار دارد تمایل افراد خارجی به انجام عملیات انتحاری به سود این گروه را تبلیغ کند.

دو شاخه دیگر از داعش، یعنی شاخه جنوب و شاخه بغداد نیز در دو ماه گذشته، ویدئوهای مشابهی منتشر کرده‌اند. در اوایل ماه آوریل، شاخه جنوب که در استان بابل عراق در جنوب بغداد فعالیت می‌کند، هشت عامل انتحاری از شهروندان مراکش، تونس، اردن و عربستان سعودی را معرفی کرد.

در اوایل ماه مارس نیز، شاخه بغداد داعش، سی عامل انتحاری را معرفی کرد که ۲۴ تن از آنان، از اتباع کشورهای تونس، مصر، سوریه، ازبکستان، افغانستان یا پاکستان، دانمارک و مغرب عربی بودند.

داعش منطقه تحت کنترل یا نفوذ خود در عراق و سوریه را به شانزده ولایت یا بخش تقسیم کرده است. در اوایل سال جاری، شاخه الانبار این گروه، ویدئوهای بسیار خشنی از کشتن بیست سرباز عراقی اسیر شده در فلوجه را منتشر کرد. شاخه الانبار بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شاخه‌های داعش است. داعش فلوجه و سد آن و چند شهر دیگر در اطراف رود فرات را در کنترل دارد. داعش به تازگی رژه‌ای برگزار کرده که در آن تجهیزات غنیمت گرفته شده در ابوغریب را به نمایش گذاشته است که تنها دو مایل با بغداد فاصله دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد