همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آخرین اخبار از سرنوشت اسرارآمیز هواپیمای مالزیایی

آخرین اخبار از سرنوشت اسرارآمیز هواپیمای مالزیایی

هشام الدین حسین، وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد: ماموران تحقیق هیچ مورد مشکوکی را در مکالمه خلبان هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور با برج مراقبت پیش از مفقود شدن این هواپیما طی دو هفته گذشته پیدا نکرده اند.

انتخاب، هشام الدین حسین گفت:  دولت این کشور نمی تواند نسخه این مکالمه را منتشر کند.

وزیر حمل و نقل مالزی افزود : با این حال من می توانم تایید کنم که در نسخه مکالمه میان خلبان هواپیما و برج مراقبت هیچ مورد غیر عادی مشاهده نشده است.

 جست‌وجوها در اقیانوس هند ادامه دارد

در حالی که ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی روز شنبه وارد سومین هفته خود شد، جست‌وجوها در اقیانوس هند برای یافتن نشانه هایی از این هواپیما ادامه دارد.

پس از آنکه استرالیا اعلام کرد در تصاویر ماهواره‌ای اشیائی در جنوب اقیانوس هند دیده شده که ممکن است مربوط به این بوئینگ ناپدیدشده باشد، از روز پنج‌شنبه عملیات جست‌وجو در این منطقه آغاز شد.

با این حال نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) گفت که به علت شرایط جوی نامناسب، جست‌وجوها در دو روز گذشته بی‌نتیجه بوده است.

تونی اَبوت، نخست وزیر استرالیا، امروز به خبرنگاران گفت: «امروز شش هواپیما در جنوب اقیانوس هند به جست‌وجو خواهند پرداخت. در چند روز گذشته نتوانستیم اشیائی را که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌داد پیدا کنیم».

شناسایی اشیائی که می تواند بخش هایی از هواپیمای ناپدید شده باشد

چین و مالزی اعلام کردند ماهواره های چینی شیء جدیدی را در جنوب اقیانوس هند شناسایی کرده اند که می تواند بخشی از لاشه هواپیمای مسافربری ناپدید شده مالزی باشد که 239 مسافر داشت و اکنون کشتی ها در حال حرکت به طرف این شیء هستند تا تحقیقات لازم را انجام دهند.

اداره علوم ، فناوری و صنعت چین برای دفاع ملی در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این شیء که حدود 22 متر طول و 13 متر عرض دارد روز 18 مارس در حدود 120 کیلومتری محلی شناسایی شد که بقایایی احتمالی از این هواپیما 16 مارس توسط ماهواره ای دیگر در این اقیانوس در غرب اتریش شناسایی شده بود.

این کشف چین نخست ازسوی حشام الدین حسین وزیر دفاع و کفیل وزارت حمل و نقل مالزی اعلام شد.

وی در کنفرانسی خبری در کوالالامپور گفت کشتی های چینی به طرف این منطقه اعزام شده اند.

تحقیقات بین المللی درباره این هواپیمای مسافربری ناپدید شده طی چند روز اخیر در جنوب اقیانوس هند و ساحل غربی اتریش متمرکز بوده است زیرا تصاویر ماهواره ای اشیائی شناور را نشان داده است که مسئولان تحقیق در این باره می گویند این اشیاء می تواند بخش هایی از هواپیمای ناپدید شده مالزی باشد.

خشم خانواده های مسافران هواپیمای مالزیایی ازعملکرد دولت

خانواده های مسافران چینی هواپیمای ناپدید شده شرکت مالزی ایرلاینز بار دیگر در دیدار با مسئولان مالزی در پکن به شدت خشم خود را از تعلل مالزی در حل معمای این هواپیما به نمایش گذاشتند.

خشم و عصبانیت این افراد به حدی بود که ماموران پلیس برای جلوگیری از بروز اقدامات خشونت آمیز مجبور به مداخله شدند.

جلسه دیدار خانواده های مسافران چینی با مسئولان مالزی در هتلی در پکن انجام گرفت و به صحنه شیون و زاری و دشنام و ناسزاگویی تبدیل شد.

خانواده های چینی متقاعد شده اند کوالالامپور از همان ابتدا مسائلی را درباره هواپیمای مفقود شده از آن ها پنهان نگهداشته است.

افراد حاضر در این جلسه شعار می دادند: " دولت مالزی به ما حقیقت را بگو و عزیزانمان را به ما بازگردان."

آن ها تاکید داشتند دولت مالزی دروغ می گوید؛ جرات رویارویی با آن ها را ندارد.

153 چینی بخش اعظم مسافران بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز را تشکیل می دادند که روز هشتم مارس کوالالامپو را به مقصد پکن ترک کرد و بعد از آن که از صفحه رادارهای کشوری محو شد هنوز هیچ نشان و ردی از آن پیدا نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد