همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دختر مرموز چینی، ثروتمندترین جوان سال 2014 +عکس

دختر مرموز چینی، ثروتمندترین جوان سال 2014 +عکس 
  هر ساله مجله فوربس فهرست جوان‌ترین ثروتمندان را تهیه می‌کند که شامل کارآفرینان و صاحبان سرمایه‌ای است که سنی کمتر از چهل سال دارند. سال 2014 نیز فوربس طبق رسم سالانه خود این اسامی را منتشر کرده است که در آن از خاندان‌های سلطنتی تا برنامه‌نویسان رایانه‌ای حضور دارند. در فهرست امسال نیز همچنان بنیان‌گذاران فیس‌بوک در رده‌های نخست قرار گرفته‌اند، اما رتبه نخست به دختری چینی رسیده است که چهره‌ای مرموز توصیف شده است. ما در اینجا تنها نام هشت نفر اول فهرست را ذکر کرده‌ایم اما در رده‌های بعدی نیز افراد مشهور جوان کم نیستند، شاید مشهورترین آنان برای ما دو فرزند نخست‌وزیر مقتول لبنان باشند که در رده‌های دهم (فهد حریری) و پانزدهم (ایمن حریری) قرار دارند. این دو در زمینه املاک و مستغلات در فرانسه و عربستان سعودی فعالند.



پرنا کی

لقب ثروتمندترین جوان دنیا امسال نصیب پرنا کی شده است که تنها 24 ساله است. این خانم چینی 1.3 میلیارد دلار ثروت دارد. درباره او چیز زیادی نمی‌دانیم جز آنکه دختر یکی از ثروتمندان هنگ کنگی است که در زمینه املاک فعال است. عکسی از او در دست نیست و حتی فوربس نیز نتوانسته است تصویری از او پیدا کند. تنها درباره او شایعاتی بر سر زبان‌هاست از جمله اینکه مدرکی در اقتصاد و تجارت از دانشگاه لندن دارد. او قبلا با نام جی پیلی فعالیت می‌کرد.


داستین موسکوویتز

موسکوویتز 29 ساله ثروتی برابر با 6.8 میلیارد دلار دارد. او قبلا هم‌اتاقی مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک در خوابگاه دانشگاه هاروارد بود و بعدها سومین کارمند این شبکه اجتماعی شد. او سپس در سال 2008 از فیس‌بوک جدا شد و به شرکت آسانا رفت که در زمینه بهبود شیوه فعالیت افراد در همکاری‌های پروژه‌ای بدون استفاده از ایمیل تلاش می‌کند. موسکوویتز در امور خیرخواهانه نیز همراه با همسرش فعال است.




مارک زاکربرگ

او 29 ساله است و ثروتش 28.5 میلیارد دلار است. بنیانگذار فیس‌بوک را دیگر همه می‌شناسند. این برنامه‌نویس رایانه‌ای از جمله پنج نفری بود که این شبکه اجتماعی را تاسیس کرد. زاکربرگ از 23 سالگی زمانی که فیس‌بوک به موفقیت مالی رسید وارد فهرست میلیاردرها شده است. او به صورت نمادین سالانه یک دلار حقوق می‌گیرد و در رأس فهرست دیگری نیز قرار دارد که باشگاه یک دلاری‌هاست.



آنتون کاترین جونیور

ثروت این جوان 29 ساله معادل 1.35 میلیارد دلار برآورد شده است. او سومین نسل خانواده‌ای است که قدیمی‌ترین شرکت آنتن‌سازی و تجهیزات ماهواره‌ای را در دنیا راه‌اندازی کرده است. شرکت کاترین‌ورک در 18 کشور از جمله چین و برزیل شعبه‌های تولید و 6800 کارمند دارد. آنتون کاترین جونیور از سال 2012 وارث این شرکت خانوادگی شده است. در این زمان پدربزرگ وی که بنیانگذار شرکت در سال 1919 بود درگذشت.



درو هیوستون
دیگر جوان ثروتمند این فهرست با 1.2 میلیارد دلار درو هیوستون 31 ساله و بنیانگذار شرکت مشهور دراپ‍باکس است. دراپ‍باکس یک ارائه کننده خدمت میزبانی پرونده (فایل) روی اینترنت است که با نصب آن می‌توان پرونده‌ها را روی چند رایانه مختلف به اشتراک گذاشت. هیوستون آمریکایی این شرکت را با همراهی یک جوان ایرانی به نام آرش فردوسی متولد 1364 راه‌اندازی کرده است. (فردوسی سال 2011 در فهرست ثروتمندان مجله فورچون قرار داشت).



آلبرت فون تورن

او از هشت سالگی وارد فهرست ثروتمندان جوان فوربس شده است و اکنون در 30 سالگی همچنان در رده ششم این لیست قرار دارد. این آریستوکرات آلمانی وارث ثروت پدری است. پیش از آن، چون آلبرت به سن قانونی نرسیده بود مادرش قیم او بود. این خانواده از سده شانزدهم میلادی به صورت موروثی مقام ریاست پست «امپراتوری روم آلمان» را بر عهده داشت. در حال حاضر درآمد اصلی این خاندان از طریق ساخت و ساز کاخ تامین می‌شود.




اسکات دانکن

اسکات دانکن نیز وارث ثروت خانواده دانکن است. این میلیاردر اهل تگزاس یکی از چهار نفری است که در زمینه ساخت لوله‌های انرژی فعالیت می‌کند، شرکت خانوادگی را پدر اسکات بنیان گذاشته است. او ثروتی معادل 6.3 میلیارد دلار دارد. پدر خانواده که سال 2010 درگذشت ثروتمندترین مرد هوستون شناخته می‌شد. از بخت خوش خانواده، در زمان مرگ وی قوانین یک سال به افراد فرصت می‌داد تا مالیات خود را نپردازند.




ادواردو ساورین

ساورین نیز از یکی از پنج بنیانگذار فیس‌بوک است. این برزیلی 31 ساله 5درصد از سهام فیس‌بوک را در اختیار دارد و ثروت او 2.2 میلیارد دلار است. او از سال 2009 در سنگاپور زندگی می‌کند. سپتامبر 2011 ساورین شهروندی ایالات متحده را داوطلبانه پس داد تا بتواند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شود. همین موضوع باعث شد تا یک سناتور آمریکایی تلاش کند لایحه‌ای را به تصویب برساند که مانع ورود ساورین به ایالات متحده شود اما موفق نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد