همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سنگسار دختر سوری به خاطر عضویت در فیسبوک

به گزارش دیلی میل این دختر با نام فاتوم الجاسم، به وسیله دادگاه تشکیل شده توسط نیروهای بنیادگرای داعش به دلیل عضویت در این شبکه اجتماعی به مرگ محکوم شد چرا که اعضای این گروه تروریستی بر این باورند که عضویت در فیسبوک غیر اخلاقی بوده و زنان نباید در این شبکه عضویت داشته باشند.

به گزارش سایت اگزمینر، دادگاه تشکیل شده توسط نیروهای داعش بیان کرده است که حکم عضویت در شبکه‌های اجتماعی برای زنان مانند حکم فساد زن است و با رای سنگسار همراه خواهد بود.


نیروهای داعش یکی از نیروهای حامی القاعده در عراق و سوریه هستند که قصد دارند با تصرف شهرهای خاصی از این دو کشور، دولت مستقل خود با عنوان دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند. این گروه در سال ۲۰۱۳ تشکیل شده و در مکانهای خاصی که تحت نظر القاعده بوده در عراق آموزش دیده‌اند. از آن پس این گروه به بزرگ‌ترین نیرویی تبدیل شده است که برای مقابله با نظام سوریه وارد این کشور شده و هر روز با عناوین مختلف به مبارزه با نیروهای ارتش این کشور و حتی نیروهای ارتش آزاد که مخالف حکومت اسد هستند نیز می‌پردازد.

شهر الرقعه اولین شهری بود که به دست این گروه افتاده و از سال ۲۰۱۳ تاکنون با قوانینی که این گروه تعیین کرده است اداره می‌شود. این گروه با قوانین خود تا به حال تعداد زیادی از افراد ساکن در این شهر را کشته و حکم به سنگسار کردن دختر سوری به جرم عضویت در فیسبوک نیز یکی دیگر از احکام شگفت انگیز این گروه برای اداره سوریه بوده است.

نیروهایی از این گروه که به مخالفت با احکام مد نظر القاعده در شهرهای تسخیر شده بپردازند به سرعت دستگیر شده و به زندان فرستاده می‌شوند و یا با حکم اعدام رو به رو می‌شوند. تعداد زیادی از افرادی که برای جنگ به سوریه رفته‌اند از نزدیک در جریان اقدامات بی‌رحمانه این گروه بوده و عنوان کرده‌اند که با وجود عناصری نظیر گروه داعش نمی‌توان به درستی با حکومت اسد نیز مبارزه کرد چرا که این گروه تمام نیروهای سایر گروههای معارض سوری را نیز می‌کشند.

در شهر الرقعه هم اکنون پوسترهای مختلفی به چشم می‌خورد که از زنان سوری خواسته تا صورت خود را بپوشانند و نمی‌توانند بدون حضور مردانشان به خیابان بیایند. این قوانین دقیقا شبیه به قوانینی است که سالهای سال طالبان برای زنان افغانی وضع کرده و اجرا می‌کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد