همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

زوج 3500 ساله + عکس

گور زوج 3500 ساله

کشف اسکلت یک زن وشوهر متعلق به3500 سال پیش، در یک گور که همدیگر را در آغوش گرفته بودند دانشمندان را شگفت زده کرد.

 شفقنا به نقل از روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا نوشت: تیمی از دانشمندان باستان شناسی روسی موفق به کشف گورستانی شدند که به دوره برنزی برمی‌گردد. این گور متعلق به اجساد یک زن و شوهر است که گویا در حالی که همدیگر را در آغوش گرفتند، از دنیا رفته‌اند.

این تیم مجموعه پژوهش‌هایی را درحدود 600 گور باستانی که به 3500 سال قبل از میلاد برمی‌گردد در روستای ستاری تاتای، انجام می‌دادند و در همین حال ده‌ها گور را کشف نمودند که هر کدام از آنها یک اسکلت مرد و یک اسکلت زن در خود دارد و آن دو طوری روبه‌روی هم قرار دارند که به صورت یک صحنه رمانتیک و عاشقانه دستان همدیگر را گرفته‌اند واین صحنه دانشمندان را شگفت‌زده کرده است.

در ادامه این گزارش برخی از فرضیه‌ها دراین‌باره مطرح شده و به بررسی دلیل دفن شدن زن و شوهرها درکنار یکدیگر پرداخته است. برخی از کارشناسان معتقدند که آداب و رسوم این مردم اقتضا می‌کرده که زن پس از مرگ در کنار شوهرش دفن شود. برخی دیگر نیز بر این باورند که آنان برای آرامش مرد در گور و کم کردن وحشت وی، زن را درکنارش به خاک می‌سپردند.

پروفسور فاتیسلوف مولودین، مدیر بخش تحقیقات دانشکده آثار باستانی و نژادشناسی دانشگاه علوم روسیه نیز به نوبه خود گفت: «ما هنوز به دلیل اصلی دفن شدن زن در کنار شوهرش پی نبرده‌ایم و امیدواریم با معاینات پزشکی هسته‌ای وانکولوژی نمونه‌هایی از اسکلت، بتوانیم این پدیده شگفت‌انگیز را بیشتر تفسیر کنیم ».

وی درهمین رابطه تاکید کرد: این تیم برخی از گورهایی را کشف کرده است که یک مرد و یک کودک در آن دفن بوده‌اند و نیز گوری پیدا شده که یک زن و یک کودک را درخود جای داده است و این باعث افزایش تعجب پژوهشگران و رد برخی از فرضیات پیشین در رابطه با این پدیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد