همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه


"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه از "هاکان شوکور" فوتبالیست مشهور و نماینده مجلس ترکیه خواست پس از استعفایش از حزب عدالت و توسعه که اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، از سمتش در مجلس نیز استعفا دهد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، ناظران گفتند: اردوغان برای خود دردسر درست کرده است، چون این فوتبالیست از مریدان "فتح‌الله گولن" روحانی ترک مقیم آمریکاست که دارای محبوبیت زیادی بوده و به اردوغان امکان داد سه دوره در انتخابات پیروز شود و به نوشته این منابع، خطر واقعی تهدیدکننده بقای اردوغان در قدرت پس از تلاش وی برای تغییر قانون اساسی به منظور نامزدکردن خود جهت دور چهارم نخست وزیری بروز یافته است.
 
به گزارش جام، به گفته ناظران، تلاش اردوغان برای محدودسازی آزادی‌های شخصی در ترکیه به ویژه ممنوعیت اختلاط دختر و پسر در مدارس عامل اصلی اختلاف وی با کولن است. شوکور بازیکن تیم فوتبال گالاتاسرای و مربی سابق تیم ملی قوتبال ترکیه بوده است. به نوشته العرب، سیاست‌های اردوغان که به انحلال مدارس خصوصی وابسته به حرکت گولن منجر می‌شود، باعث خشم این حرکت شده که اعضایش دارای مناصب بالا در نهادهایی مانند پلیس و قوه قضاییه هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد