همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خشم بی سابقه هند از آمریکا/خانم دیپلمات: بارها برهنه ام کردند و به گریه افتادم

روزنامه ایندیپندنت نوشت: بازداشت یک دیپلمات هندی با این ادعا که وی برای خدمتکار هندی خود ویزای جعلی تهیه کرده است تبدیل به اختلاف بزرگی میان واشنگتن و دهلی نو شده است و مشاور امنیت ملی هند طرز رفتار با این دیپلمات هندی را نفرت انگیز و وحشیانه توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، هند روز سه شنبه سفیر آمریکا در دهلی نو را احضار و اعلام کرد از ارائه یک سری امتیازات دیپلماتیک به مقامات آمریکایی خودداری خواهد کرد.

این کشور همچنین خیابانی را که از مقابل سفارت آمریکا در دهلی می گذرد و چندین سال به دلایل امنیتی مسدود شده بود بار دیگر باز کرد. شماری از مقامات هندی نیز از دیدار با اعضای هئیت آمریکایی در این کشور خودداری کردند.

شیوشانکر منون، مشاور امنیت ملی هند به خبرگزاری پرس تراست آو ایندیا گفت این رفتار نفرت انگیز و وحشیانه بوده است.

این اختلافات پس از آن شدت گرفت که دویانی خوبراگید، معاون کنسولگری هند هفته گذشته به اتهام جعل ویزا و اظهارات نادرست در مورد خدمتکار هندی خود در آمریکا بازداشت شد.

مقامات هندی می گویند وی پنج شنبه گذشته در حالی که دختر خود را به مدرسه می رساند دستگیر و به وی دستبند زده شد. وی سپس تفتیش بدنی شد و پیش از ارائه وثیقه 250 هزار دلاری با معتادان به مواد مخدر در یک سلول نگهداری شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز سه شنبه از پاسخ به سوالات در این زمینه خودداری کرد اما خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد یک مقام بلند پایه هندی تفتیش بدنی این مقام هندی را تایید کرده است. سفارت آمریکا نیز هنوز اظهار نظری در این زمینه نکرده است.

دادستان نیویورک گفت خوبراگید، 39 ساله، ادعا کرده است به خدمتکار هندی خود 4500 دلار در ماه حقوق می دهد اما در واقع به وی کمتر از حداقل دستمزد در آمریکا را می پردازد. وکیل این دیپلمات هندی گفت وی اظهار بی گناهی کرده است و در نظر دارد از مصونیت دیپلماتیک خود، به اقدام برای بازداشتش اعتراض کند.

هند به علت نحوه برخورد با این مقام هندی به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد دیپلمات های هندی که در خارج از این کشور زندگی می کنند سال ها است که خدمتکاران هندی خود را با خود به این کشورها می برند و دولت های میزبان نیز تا کنون مشکلی با این مسئله نداشته است.

خوبراگاده با ارسال رایانامه‌ای برای همکاران خود اعلام کرد بارها به نیروهایی که وی را دستگیر کرده‌اند، گفته است مصونیت دیپلماتیک دارد ولی در عوض، با بازرسی‌های مکرر مواجه شده و با «خلافکاران عادی»، در یک زندان قرار گرفته است.

وی در این رایانامه که در پایگاه اینترنتی «تایمز آو ایندیا» منتشر شد، اعلام کرد: «من باید اذعان کنم که بارها به گریه افتادم زیرا اهانت‌ دست بند زدن مکرر، برهنه کردن، بازرسی بدنی در زندانی با خلافکاران عادی و معتادان به رغم اینکه بی‌وقفه بر مصونیت خود تاکید می‌کردم، بر من تحمیل شد».

وی گفت: «من قدرت پیدا کردم که آرامش خود را باز بدست بیاورم و با این فکر، متانت خود را حفظ کنم که باید با غرور و اعتماد، نماینده همه همکاران و کشور خود باشم».

وی همچنین از دولت هند خواهش کرد امنیت وی و فرزندانش را تامین و شان و منزلت نمایندگی دیپلماتیک این کشور را حفظ کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد