همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ادامه مانع‌تراشی فرانسه در مسیر توافق هسته‌ای ایران

موضع فرانسه در قبال مذاکرات هسته ای ایران و دیدگاه غیرمنطقی این کشور درباره محتوای توافق میان ایران و گروه 1+5، به مانعی بر سر راه رسیدن دو طرف به توافق تبدیل شده است. بر اساس آخرین گزارش ها، فرانسه این بار نیز بر مواضع سخت خود پافشاری می کند و مشخص نیست دیگر کشورها تا چه بتوانند در تعدیل موضع این کشور موثر عمل کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «میامی هرالد»، فرانسه روز گذشته از ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو 1+5 درخواست کرده در مذاکره با ایران از خود شدت و سختی نشان دهند. این امر بار دیگر حصول نتیجه از مذاکرات جاری هسته ای را با تردیدهایی مواجه کرده است.

این روزنامه اشاره می کند که لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، با تکرار مواضع پیشین پاریس درباره توافق هسته ای با ایران، اظهار داشته چنین توافقی تنها بر مبنای سختی و محکم بودن به دست خواهد آمد. وی مدعی شده در دور قبلی مذاکرات، این ایران بوده که پیشنهاد آمریکا، فرانسه و دیگر اعضای 1+5 را نپذیرفته و گفته امیدوار است که این بار، ایران این پیشنهاد را بپذیرد.

در همین حال، یک مقام اروپایی نیز که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشته در روند مذاکرات، «صداهای مزاحمی از همه طرف» به گوش می رسد؛ اما اشاره نکرده که منظور از این صداهای مزاحم چیست و چه تأثیری بر مذاکرات خواهد داشت.

میامی هرالد می نویسد هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سنگ اندازی های فرانسه در مسیر مذاکرات با چه هدفی انجام می گیرد، اما یک تحلیلگر آشنا به مسائل فرانسه اظهار داشته پاریس از نقش رهبری مذاکرات که در حال حاضر دولت آمریکا آن را بر عهده گرفته، ناخشنود است.

از سوی دیگر، فرانسه به عنوان حامی اصلی برنامه هسته ای رژیم اسرائیل شناخته می شود و در سطح خاورمیانه نیز سعی دارد کشورهای عرب منطقه را به سمت اتحادهای نظامی و دفاعی با خود سوق دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد