همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رئیس بانک مرکزی امید مردم را ناامید کرد

به جرات میتوان گفت یکی از دلایل مهمی که مردم به اقای دکتر روحانی رای دادند و سکان اداره اجرایی کشور را برای مدت چهارسال به وی و تفکر اعتدال و میانه روی به جای ادامه تفکر سابق و گفتمان مقاومت و نه به همه دنیا سپردند؛

علاوه بر مسائل و موضوعاتی که جایش در این یادداشت نیست، موضوع گرانی های بی حساب و کتاب و تورم افسارگسیخته و تورمهای ناشی از بی مدیریتی و بی جا حرف زدن برخی از مسئولین اجرایی دولت سابق بود.

با آمدن دکتر روحانی و تیم ایشان انتظار مردم این بود و هست که حماسه اقتصادی در ادامه حماسه سیاسی شکل گرفته و اوضاع بهتر شده، تحریمها کاهش یابد و بار دیگر زندگی مردم شاهد نشاط و رونق شود و اقشار مستضعف به پایین جامعه شرمنده زن و بچه خود نباشند و بتوانند حداقل هفته ای دو یا سه بار میوه و سایر اقلام خوراکی ضروری زندگی را برای خانواده خود بخرند.

در همین چند ماه و بعد از پیروزی دکتر روحانی و رای مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت یازدهم و به خصوص حمایت قاطعانه از وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت، این حرکت به خوبی سیر صعودی گرفته بود و میرفت که پول ملی ارزش خود را باز یابد و مردم، همگی شاهد کاهش نرخ دلار و سکه و طلا بودند که با بالا رفتن خود باعث شده بودند تا مثلا یخچال فریزر دوقلوی سامسونگی را که تا دو سال قبل حدود ۱ میلیون پانصد هزار تومان بود، به ۵ میلیون تومان افزایش یابد، و یا سیر صعودی وحشتناک لپ تاپ، پکیج، گوشی تلفن همراه و الباقی کالاها که فشار سنگینی را به مردم وارد کرده بود.

اما متاسفانه با انتصاب بی تدبیرانه اقای سیف که با یکی دو اظهار نظر غیر کارشناسی خود که بیشتر باب میل دلالان بود، باعث شد تا دلار در همان حوالی ۳ هزار تومان باقی بماند و با این حساب و کتاب، امید مردم ناامید شد و الان هر کسی را که در کوچه و خیابان و مغازه و تاکسی میبنی که از تعامل دوباره دنیا با ایران و پیش قدم شدن استکبار جهانی یعنی امریکا برای گفتگو با ایران و حتی عقب نشینی انها خوشحال بودند و این باید اثر خود را در کاهش تحریمها و در نتیجه پایین امدن نرخ دلار و بازگشت آن به سابق بگذارد، ناامید کرد و جالب اینکه امروز با هر کسی که برخورد میکردم و بحث گفتگوی تلفنی رئیس جمهور امریکا با دکتر روحانی را مطرح میکردند در کنارش به اظهار نظر غیر کارشناسانه و دور از تدبیر و عقلانیت اقای سیف رئیس بانک مرکزی نیز اشاره میکردند که امیدی به کاهش نرخ دلار و در نتیجه ارزانی و بازگشت قیمتها به سابق نیست.

بنابراین مردم باید به همین وضع راضی باشند و به قول ظریفی، حتی اگر دو رئیس جمهور هم با هم معانقه کنند! قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد. با این اوصاف و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد چنان که در این چند ماه نیز برخی اقلام در سکوت، قیمت خود را بالاتر بردند، باید گفت بیراه نبوده که اقای مصباح یزدی در مصاحبه اخیر خود از تلاش برای به دست گیری دولت اینده خبر داده است.

در اخر باید به اقای سیف رئیس بانک مرکزی توصیه کنیم به جای اظهار نظرهای این چنینی که باعث ناامیدی مردم میشود، لطفا برداشت یک میلیون تومان از حساب نوزدان متولد سال ۸۹ به بعد از سوی بانک مرکزی یا دولت یا بانک ها را بررسی کن که به ثواب نزدیک تر است تا اظهارات غیر کارشناسی و نپخته ای که همگان را به این نتیجه میرساند که وصله بی تدبیر دولت، رئیس بانک مرکزی است. و قرار نیست حماسه اقتصادی با این سنخ مسئولین صورت گیرد.

بازنشر: سایت الف/ سید جواد میرخلیلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد