همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دختر ایرانی در مراسم دختر شایسته +عکس

روزنامه هفت صبح: انتخاب همزمان دختر شایسته جهان (miss world) و همینطور دختر شایسته جهان اسلام در اندونزی هیاهویی در این کشور پرجمعیت مسلمان به پا کرده است. مراسم انتخاب دختر شایسته که قرار بود در جاکارتا برگزار شود در هراس از واکنش زنان مسلمان اندونزی به جزیره توریستی بالی منتقل شد.

زنان مسلمان اندونزی چند ماه قبل نیز با اعتراض خود اجازه کنسرت لیدی گاگا را در جاکارتا نداده بودند و حالا در فرمولی مشابه از برگزاری مراسم دختر شایسته جلوگیری کردند اما اتفاق عجیب تر برگزاری مراسمی با عنوان دختر شایسته جهان اسلام در جاکارتا بود که احتمالا پاسخی است از سوی جامعه مسلمانان به برگزار کنندگان مراسم پر آب و تاب دختر شایسته که بیشتر روی زیبایی و نکته سنجی و ملاحت تاکید دارد.

در مسابقه امسال دختر شایسته کشورهای اسلامی بیش از 500 دختر از کشورهای اسلامی درخواست های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پایبندی به آموزه های اسلامی یکی از ملاک های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران بایدتوضیح می دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده اند.


در دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت 3 و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود.

بعد از عبادت آنها باید به سخنرانی هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می دادند. در این مسابقات نماینده ای از ایران حضور داشت که متاسفانه نتوانستیم بفهمیم آیا شخصا حضور یافته یا از طرف نهاد خاصی روانه این مسابقات شده است.

در نهایت این خانم معصومه ابراهیمی (دختر 27 ساله ایرانی، فارغ التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی) در جایگاه پنجم قرار گرفت و نماینده نیجریه خانم آیابیا عایشه آجیبولا مقام اول را به دست آورد. این خانم 21 ساله پس از بر سر گذاشتن تاج قهرمانی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ وجه مانع او نمی شود.»

به هر حال شکل و شیوه برگزاری این مراسم که در بخشی از آن برگزیدگان باید با لباس و حجاب کامل خود از روی سن عبور کنند و برق و جلای کلی مسابقه و دادن تاج و از این حرف ها به رغم فلسفه قابل تقدیر برگزارکنندگان می تواند اعتراضاتی را در برخی محافل اسلامی به دنبال داشته باشد. به هر حال در این دنیای رنگ به رنگ این هم برای خود اتفاقی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد