همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

درمان کمردردهای شدید با کاشت جایگزین مفصل ستون فقرات

2-1658.jpg

محققان یک کاشت جایگزین مفصل ستون فقرات طراحی کرده‌اند که دردهای شدید کمر را با جایگزین کردن استخوان های مهره فرسوده بدون محدودسازی قابلیت حرکتی آنها درمان می‌کند.

ایسنا، هزاران انسان برای ترمیم ستون فقرات آسیب‌دیده که با در تنگنا قرار دادن نخاع یا لمس عصب‌ها منجر به کمردرد می‌شود، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

تاکنون یکی از رایجترین راه‌حل‌ها برای بیماری تنگی کانال نخاعی، مقابله با آن از طریق ترکیب چندین مهره به شکلی است که درد بیشتر ایجاد نشود.

اما با وجود موفقیت کلی این جراحی، ستون فقرات دیگر نمی‌تواند همه حرکات سابق خود را انجام داده و بیمار به سختی خواهد توانست خم شده یا بدنش را بپیچاند.

کاشت جدید «راه‌حل کلی پشت»(TOPS) جایگزین مهره آسیب دیده یا سائیده شده می‌شود. این کاشت در میان ستون فقرات قرار گرفته و می‌تواند طیف گسترده‌ای از حرکات را بدون درد برای بیمار ارائه کند.

به گفته پزشکان این کاشت علاوه بر ارائه انعطاف بدون درد از بخش‌های متصل ستون فقرات محافظت کرده و از تخریب استخوان‌ها که یکی از اثرات رایج عمل جراحی ترکیب بوده جلوگیری می‌کند.

بسیاری از بیمارانی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، دو سال بعد نیز باید جراحی مجددی برای رفع مشکلات ناشی از تخریب مهره‌های دیگر در اثر سائیده شدن انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد