همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مقبره ها و آثار تاریخی عجیب و غریب

بناهای تاریخی در سراسر جهان، برای احترام به افراد مهم یا جنبش های سیاسی، مذهبی، و تاریخی ساخته شده اند. هدف و پیام بسیاری از این بناها آشکار است، امّا برخی از آنها عجیب تر و مبهم تر هستند. در اینجا به برخی از این آثار عجیب از سراسر این کره خاکی اشاره می کنیم. 1. کارهنج- ایالات متحده آمریکادر گوشه ای از شمال غربی نبراسکا، نسخه عینی منحصر به فرد از استون هنج انگلستان از دشت های بلند، سر بر افراشته است. کارهنج در سال 1987 و با اتومبیل های آن زمان که خاکستری رنگ بودند، به مانند استون هنج ساخته شد. این مکان توسط جیم ریندِرز ساخته شد، به عنوان یادبودی برای پدرش. مکانی که پیشتر مزرعه پدرش بود.

2. کاخ ایدال- فرانسهفردیناند چیوال، پستچی فرانسوی و ساکن روستای هاتیرویس در جنوب شرقی فرانسه بود. او هر روز در مسیر کاری خود، سنگ ها را جمع می کرد تا بتواند کاخ ایدال خود را بسازد. ساخت این کاخ 33 سال به طول انجامید، از اواخر دهه 1890 تا دهه 1920 میلادی. این کاخ ترکیبی از سبک های مختلف معماری را در خود جای داده است، و از کتاب مقدس و دیگر منابع مذهبی نیز الهام گرفته است. چیوال در قبرستانی نزدیک به این محل به خاک سپرده شده است، در آرامگاهی که خود او از سنگ ساخت.

3. یادبود اسب دیوانه این بنا که ساختش در سال 1948 آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است، در تپه های سیاه ایالت داکوتای جنوبی قرار دارد؛ و روزی به بزرگ ترین مجسمه جهان تبدیل خواهد شد. ارتفاع آن 563 فوت و پهنای آن 641 فوت خواهد بود. این مدل که تصویرش را در پایین می بینید، جنگجو اوگلالاکوتا را سوار بر اسب نشان داده و او را جاودان می سازد.

4. سوئیسدر شهر برن کشور سوئیس، یک فوّاره آزاردهنده، غولی را به تصویر کشیده است که در حال خوردن یک نوزاد برهنه می باشد. در حالیکه در بغل دیگرش، چند کودک ترسان را گرفته است. این فواره که در سال 1546 ساخته شده است، با نام مجسمه آدم خوار شناخته می شود. گفته می شود که این مجسمه، داستان کورونوس از اساطیر یونانی را به تصویر می کشد که کودکان خود را می خورد تا تاج و تختش را نربایند. افسانه های دیگری نیز درباره ریشه های این مجسمه وجود دارد. امّا بدون توجه به معنای آن، به مردم محلی یادآوری می کند تا با کودکان درست رفتار کنند.

5. غول فیریمونت مخفی شده در زیر یک پُل و در محله ای سرشار از تناقض در سیاتل آمریکا، غول فیریمونت با تک چشم خود که از زیر کلاه قالپاق مانندش بیرون زده، به رهگذران و بازدیدکنندگان خیره شده است. این غول 18 فوتی، توسط هنرمندانی ساخته شده است که در دهه 1990 میلادی در یک رقابت ملّی برنده شده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد