همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

این تصویر "حجر بن عدی (ره)" نیست، "محروس الشربجی" سوری است

شفقنا – به نظر می رسد بسیاری از رسانه ها تصویر محروس الشربجی شهروند سوری را به جای پیکر مطهر صحابی حجر بن عدی (ره) منتشر کرده اند .

این تصویر

در پی هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی (ره) در سوریه و انتشار خبر نبش مرقد شریف ایشان، تصاویری در اینترنت منتشر شد که مدعی انتساب آن تصاویر به پیکر مطهر این صحابی بزرگ بود.

بررسی های شفقنا نشان داد که این تصویر باید متعلق به یک شهروند سوری به نام محروس الشربجی باشد که در درگیری های اخیر در شهر حزه سوریه کشته شده است  معلوم نیست با چه هدفی به صحابی حجر بن عدی (ره) نسبت داده شده است.

در این ویدئو که روز یکم می (12 اردیبهشت) بر روی یوتیوب منتشر شده است پیکر فردی را نشان می دهد که گوینده او را محروس الشربجی یکی از قربانیان درگیری های سوریه معرفی می کند.

انتشار تصاویر منسوب به "حجر بن عدی (ره)" در پی آن صورت گرفت که گفته شده بود وهابی هایی که مرقد را نبش کرده اند پیکر "حجر بن عدی (ره)" را سالم بیرون آورده و به مکان دیگری انتقال داده اند. در هر صورت همه ابعاد آنچه در زمان تخریب مرقد گذشته است هنوز دقیقا آشکار نیست و به همین دلیل شایعات فراوانی در گرفته است که به مرور  زمان واقعیات از شایعات تفکیک خواهد شد. همان زمان این گمانه زنی نیز پیش آمد که چه بسا نبش کنندگان مرقد تا حد لحد پیش نرفته و اساسا شایعه انتقال پیکر را مطرح کرده اند تا در آینده دیگر کسی دلیلی برای زیارت آن مکان نداشته باشد و بگویند زیارت مکانی که پیکری در آن وجود ندارد توجیهی ندارد.

در هر صورت هر آن چه گذشته؛  چه پیکر بیرون آورده شده و چه نبش مرقد تا آن حد پیش نرفته است چیزی از قبح و انحراف عمیق فکری و فساد عملی  وهابی های تکفیری متحجر کاسته نمی شود.  عملی که پیشتر در هتک و تخریب قبور  اهل بیت علیهم السلام و بزرگان صدر اسلام در بقیع به اوج خود رسیده است و بار دیگر با هتک مرقد شخصیت بزرگ صدر اسلام خشم مسلمانان را نسبت به این انحراف بزرگ برانگیخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد