همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

عصبانیت شاهزاده سعودی از لیست "میلیاردهای جهان": چرا اسم من نیست


مجله فوربس سالانه لیست میلیاردها را منتشر می‌کند. در لیست سال ۲۰۱۲ افزایش چشمگیری دیده می‌شود. جهان در سال گذشته ۱۴۲۶ میلیاردر داشته است که ۲۱۰ نفر تازه به این لیست وارد شده‌اند.

به گزارش  انتخاب ؛ نکته جالب اما عصبانیت شاهزاده سعودی در این مورد است. پرنس ولید ابن طلال آل سعود از جایگاه‌اش در لیست فوربس ناراضی است!

ظاهراً هم حق با اوست! او در این لیست با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۲۶ قرار گرفته است در حالی که سرمایه او ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که بدین ترتیب در میان ۱۰ نفر اول جهان قرار می‌گیرد.

وی طی گفت و گویی با فاینشنال تایمز، نسبت به این اتفاق اعتراض کرده و خواستار قرار گرفتن در لیست "میلیاردهای جهان" شده است!

پرنس ولید ابن طلال آل‌‌‌سعود این اتفاق را"حق‌خوری" دانسته است!

قابل ذکر است، کارلوس اسلیم مکزیکی از سال ۲۰۱۰ همچنان در لیست میلیاردر‌ها صدرنشین است. اسلیم ۷۳ ساله در عرصه‌های گوناگونی همچون تله‌کام فعال است. به گزارش فوربس ثروت او طی یک سال با افزایش ۴ میلیارد دلاری به ۷۳ میلیارد دلار رسیده است.

پس از او، بنیان‌گذار مایکروسافت در رتبه دوم جدول فوربس قرار دارد. ثروت او از ۶۱ میلیارد دلار به ۶۷ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافت. (بیل و همسرش ملیندا گیتس)

همچنین علیرغم بحران اقتصادی شدید در اسپانیا، سومین فرد لیست میلیاردرهای فوربس، آمانسیو اورتگا است. او در عرصه‌های گوناگون همچون مد و نساجی فعالیت دارد. بنیانگذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای "زارا" سرمایه‌اش از ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون با افزایش چشمگیری روبرو شده و به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است. اورتگا دو رتبه در لیست فوربس بالا رفته است. 

این درحالیست که مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک که سرمایه‌اش بر اساس تخمین مجله فوربس ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است، در رتبه‌بندی امسال ۳۱ پله سقوط کرده است و از رتبه ۳۵ به ربته ۶۶ تنزل یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد