همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

انتقاد 2 دیپلمات آمریکایی از "آرگو"

دو دیپلمات سابق آمریکا که سال ۱۹۷۹ در پی تسخیر سفارت این کشور در تهران دستگیر شده بودند از فیلم ضد ایرانی آرگو به علت تقویت نظرات منفی درباره ایرانیان و انقلاب اسلامی انتقاد کرده‌اند.

به گزارش   پرس تی وی،‌ جان لیمبرت که سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۸) مامور سیاسی سفارت امریکا در تهران بود در این زمینه گفت : این فیلم حس عمومی شکایت و نارضایتی را که اغلب ایرانیان آن را احساس می‌کردند و دانشجویان را به تسخیر سفارت امریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ واداشت را نشان نمی‌دهد.

طبق گزارشی که در نسخه جدید روزنامه فارن پالیسی در امریکا به چاپ رسید لیمبرت که روز دوشنبه (۷ اسفند) در کنگره امریکا صحبت می‌کرد خاطرنشان کرد امریکایی‌ها از رفتار متناقض واشنگتن در ایجاد احساسات ضد امریکایی در ایران از یک سو و تلاش برای ترمیم خصومت دوجانبه بلندمدت بین دو کشور از سوی دیگر خسته شده‌اند.

وی افزود : آرگو رفتارها و نگرش‌های منفی را که این دو کشور چند دهه است در قبال یکدیگر اتخاذ کرده‌اند برجسته می‌کند.
وی از باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز به علت ناتوانی در ارائه پیشنهادات اساسی به ایران به منظور حل‌و فصل منطقی مسائل مرتبط با برنامه انرژی هسته‌ای این کشور انتقاد کرد.
لیمبرت تاکید کرد ادعای امریکا درباره پیگیری رویکرد دو طرفه به منظور تعامل با ایران و اعمال فشار به جمهوری اسلامی در واقع یک سیاست یک طرفه است.

این دیپلمات امریکایی که به خوبی به زبان فارسی صحبت می‌کند افزود : سیاست دو طرفه امریکا در زمینه تعامل و اعمال فشار در واقع فقط یک بعد دارد: تحریم‌های چند جانبه و یک‌جانبه که فارغ از مقاصد و تاثیرات واقعی آن به دولت ایران اجازه می‌دهد برای کوچک شمردن و به مبارزه طلبیدن یک قلدر بین‌المللی از ما شکایت کند.
لیمبرت تصریح کرد :برای حرکت به جلو ما باید تمامی مسائلی را که برای توافق درباره موضوع هسته‌ای گرو نگاه داشته‌ایم را کنار بگذاریم، مسائلی نظیر ناکامی در ارائه ضمانت .... و روی هم رفته اگر ما و ایرانی‌ها می‌توانستیم بر سر چیزی به توافق برسیم (بروس) لینگن (کاردار سابق امریکا در تهران در سال ۱۹۷۹) و من هنوز در تهران بودیم.
لینگن نیز در سخنانی در این مراسم که با حمایت مرکز کنترل و منع اشاعه تسلیحات و شورای ملی ایران-امریکا در میان سایر گروه‌ها برگزار شد از آرگو به عنوان تلاشی برای برجسته ساختن یک تصویر منفی از ایران در میان مخاطبان امریکایی یاد کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تخریب دیوار کنونی بی‌اعتمادی بین دولت‌های امریکا و ایران گفت : فقط یک دیپلماسی پایدار، مستحکم و جامع مبتنی بر فرضیه مصالحه و سازش طرفین می‌تواند این چرخه که ممکن است منطقه را تحریک کند در هم بشکند.

فیلم آرگو از ساخته‌های هالیوود به علت تحریف واقعیت‌ها درباره حوادثی که پس از تسخیر سفارت امریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ روی داد با انتقادهای زیادی مواجه شده است. دانشجویان ایرانی پیرو خط امام خمینی، بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی به علت تردیدها و سوءظن‌های مداوم درباره اقدامات سفارت امریکا در راستای جاسوسی و مداخله در امور ایرانیان که با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی صورت می‌گرفت سال ۱۹۷۹ سفارت امریکا در تهران را تسخیر کردند. درستی این تردیدها پس از انتشار اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که دانشجویان از داخل سفارت امریکا کشف و ضبط کرده بودند اثبات شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد