همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خانه‌های تارعنکبوتی برای انسان‌های‌ آینده

0137.jpg

یک شرکت معماری انگلیسی درحال ساخت خانه‌های از جنس پلاستیک برای آینده است که شبیه تار عنکبوت هستند.

 پایگاه خبری بهار در ادامه نوشت: شرکت Softkill Design این مفهوم را برای نخستین خانه چاپ سه بعدی طراحی کرده و از امکان ساخت اولین نمونه پیش‌ساخت آن در تابستان جاری خبر داده است.

این شرکت از جدیدترین شرکت‌کنندگان در رقابت همگانی برای ساخت اولین خانه چاپ سه بعدی است که می‌تواند ساخت خانه را متحول کرده و بحران‌های کنونی مسکن را از بین ببرد. به گفته سازندگان، ساخت تمام قطعات سه هفته بطول انجامیده است و نصب آن در محل تنها به یک روز کار نیاز دارد. اجزای این خانه با نوار چسب یا دکمه‌های متصل‌کننده بهم وصل شده و نیاز به شیوه‌های سنتی خانه‌سازی را از بین می‌برد.

طرح پیشنهادی شامل ساخت یک پیش‌ساخت اولیه از خانه چاپ شده است که پائیز امسال در نمایشگاه چاپ سه بعدی در لندن رونمایی شد و بجای دیوارهای جامد از ساختار نایلونی لیفی مبتنی بر استخوان برخوردار بود.

طرح Protohouse از همین رویکرد حداقلی بهره برده و از مواد پلاستیکی کافی برای حفظ تمامیت ساختاری استفاده کرده است.

اجزای این خانه در کارخانه‌های چاپ سه بعدی موجود به شکل پلاستیک زیستی متخلخل لیزری ساخته می‌شود که کیفیت بهتری از چاپ در محل با ماسه یا بتن را ارائه می‌دهد. این سازه‌های تنها هفت دهم میلیمتر ضخامت دارند. اگرچه هنوز هزینه ساخت این خانه اعلام نشده اما سازندگان اظهار کرده‌اند که اقتصاد بهبودیافته مقیاس ارائه شده توسط صنعت رو به رشد چاپ سه بعدی بدین معنی است که خانه‌های اینچنینی می‌توانند در آینده نزدیک از لحاظ اقتصادی قابل رقابت باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد