همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

5 دلیل برای خداحافظی با فست فود

فست فودها خوراکی های خوشمزه ای هستند که ترک آن ها بسیار سخت است ولی در کنار خوشمزگی برای بدن بسیار مضر هستند و خیلی راحت و سریع ما را بیمار می کنند. کلسترول خون و بیماری های قلبی از جمله مهمترین مشکلاتی است که برای بدن شما به وجود می آید. در این مطلب نگاهی به مشکلات دیگری که فست فودها ایجاد میکنند داریم:

** آسم در فرزندان:

محققان با بررسی نمونه های مختلفی از کودکانی که دچار بیماری های تنگی نفس و آسم هستند به این نتیجه رسیده اند که والدینی که بیش از حد از فست فود استفاده می کنند فرزندانشان بیشتر در معرض آسم هستند. البته در برخی از کودکان نیز تنگی نفس های شدیدتری دیده شده است.

** بیماری های پوستی:

یکی از مشکلاتی که فست فودها بر سر شما می آورند خراب شدن پوست است. مواد و ادویه های مختلفی که در این خوراکی ها وجود دارد با پوست زیاد سازگار نیستند و می تواندد پوست شما را به طور کامل نابود کنند. لک های مختلف از جمله نشانه های بیماری های پوستی هستند که بر اثر خوردن فست فود به وجود می آیند.

** افسردگی:

تحقیقات مختلفی صورت گرفته است که نشان می دهد فست فود ها می توانند باعث افسردگی شوند. کمبود ویتامین های مختلف مانند ویتامین B و همچنین اسیدهای چرب از جمله دلایل به وجود آمدن افسردگی است.

** خطر آلزایمر:


در یکی از تحقیقاتی که در سوئد انجام شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند؛ افرادی که رژیم غذاییشان بیشتر از فست فودها تشکیل می شود پس از مدتی دچار آلزایمر می شوند. این درحالی است که خوراکی های سرشار از ویتامین E مانند بادام می تواند به مغز را بهبود دهد.

** سرطان پروستات:

محققان از جمله دلایلی که برای ترک مصرف فست فودها می آورند سرطان های مختلف است. یکی از مهمترین سرطان هایی که ممکن است به سراغ این افراد برود سرطان پروستات است. سیب زمینی سرخ کرده نیز در صدر جدول فست فودهایی قرار دارد که باعث این بیماری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد