همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

بلای جان تهرانی‌ها

35-146.jpg

مهرآباد خیلی وقت است که دیگر جای زندگی نیست، این درد دل بسیاری از شهروندانی است که خانه‌هایشان در محدوده‌ اطراف فرودگاه مهرآباد است. آنها سال‌هاست عادت کرده اند که صبح‌ها با صدای پرواز هواپیماهای غول پیکر از بالای سرشان از خواب بپرند و شب‌ها باز هم با پرواز همین هواپیماها در حسرت یک خواب آسوده بمانند.

به گزارش  جام جم آنلاین : حالا دردسرهای بودن فرودگاه مهرآباد نه فقط دامن اهالی آن منطقه که بلای جان همه تهرانی‌ها شده است، حتی آنهایی که محل کار و زندگی شان کیلومترها با جنوب غرب تهران فاصله دارد، بازهم از پیامدهای فعالیت شبانه‌روزی فرودگاه مهرآباد در امان نیستند.

این‌که پرواز هر هواپیما از این فرودگاه به اندازه تردد 10هزار خودرو هوای شهرمان را آلوده می‌کند، کافی است برای این‌که فرودگاه مهرآباد هم در فهرست سیاه متهمان آلودگی هوا جا بگیرد. ماجرای آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی فرودگاه مهرآباد سال گذشته به مجلس هم کشیده و اعلام شد که انتقال این فرودگاه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام شود.

حالا با نزدیک شدن به پایان دومین سال از برنامه پنجم توسعه نه فقط از انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد خبری نیست بلکه وضع آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از پرواز هواپیماها بر فراز آسمان فرودگاه مهرآباد به شرایط بحرانی رسیده است به‌طوری که این‌بار احمدعلی مقیمی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید 200 پروازی که روزانه از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود به اندازه تردد دو میلیون خودرو هوای تهران را آلوده می‌کند.

البته مسوولان مربوطه می‌گویند باید در گام اول شرایط مناسب برای تردد بی‌دردسر مردم به فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم شود پس بهتر است سازمان‌های متولی و ازجمله شهرداری‌ها که توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها برعهده آنهاست هرچه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی کنند که با از میان برداشته شدن این مانع، موضوع انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) جدی‌تر دنبال شود تا نه فقط ساکنان محدوده اطراف فرودگاه مهرآباد بلکه تمام شهروندان تهرانی از آلودگی‌ای که پرواز هواپیماها آن را برایشان سوغات می‌آورد، رهایی پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد