همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

گردشگری فضایی از سال 2013 کلید می‌خورد؟

232-7.JPG

شرکت های خصوصی فعال در حوزه گردشگری فضایی قصد دارند طی 12 ماه آینده تست‌های تکمیلی پرواز فضاپیماهای خود را انجام داده و آغازگر عصر جدیدی در سفرهای فضایی باشند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های خصوصی مانند ویرجین گالاکتیک، اسپیس ایکس و سیرا نوادا در حال طراحی و آزمایش فضاپیماهای مختلف برای آغاز گردشگری فضایی و اعزام مسافر به فضا هستند.

شرکت ویرجین گالاکتیک که نمونه اولیه ای از فضاپیمای SpaceShipTwo‌ را طراحی کرده است، قصد دارد نخستین خطوط فضایی تجاری جهان را راه‌اندازی کند.

در این پرواز زیر مداری، مسافران سفری فراتر از جو زمین را تجربه کرده و زمین را از منظری که تنها فضانوردان قادر به دیدن آن هستند، مشاهده خواهند کرد.

فضاپیمای SpaceShipTwo‌ از اکتبر 2010 تا آگوست 2012 میلادی 22 تست پروازی را با موفقیت سپری کرده است و محققان قصد دارند در سال جدید میلادی، تست پرواز فضاپیما با موشک هیبریدی را انجام دهند.

موشک هیبریدی که برای انتقال فضاپیما به مدار زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکنون 17 بار به فضاپیما متصل شده و تست روشن شدن موتور بر روی زمین انجام شده است.

شرکت خصوصی XCOR Aerospace‌ نیز درحال طراحی فضاپیمای LynxI است؛ این فضاپیما نمونه اولیه‌ای از مدل نهایی Lunx Mark2‌ محسوب می‌شود که گردشگران فضایی را طی سال‌های آینده راهی فضا خواهد کرد.

تست پرواز این فضاپیما نیز برای اوسط سال 2013 میلادی برنامه‌ریزی شده است.

شرکت اسپیس ایکس نیز که سال 2012 میلادی با موفقیت نخستین فضاپیمای باری خصوصی جهان را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ کرد، در حال طراحی و انجام آزمایش نمونه سرنشین‌دار کپسول فضایی دراگون است.

 

نمونه اولیه ای از فضاپیمای SpaceShipTwo

کپسول سرنشین دار Dragon

نمونه نهایی فضاپیمای Lunx Mark2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد